bedrijfskleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

bedrijfskleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 12:21

Hebben jullie bedrijfskleding op je werk? Zo ja, wat?

Ik mag gewoon een broek naar eigen keuze aan (alleen geen jogging, trainingsbroek of legging, en geen spijkerbroek met opdruk) en dan een C1000 shirt of trui.
Wat dragen jullie?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:41

Ik draag een witte blouse, met korte mouwen en een logo van het bedrijf erop.
Broek plus schoenen eronder is vrij, wordt aan je eigen fatsoen overgelaten. In de zomer is een korte broek ook gewoon toegestaan, de lengte wordt ook weer aan je eigen fatsoen overgelaten. Als iets echt niet kan wordt er wel wat van gezegd natuurlijk, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:43

Waar ik nu zit maandag t/m donderdag netjes (godzijdank niet perse mantelpakjes), vrijdag casual day Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:58

Bij ons bij de AH mag je ook broek naar keuze, wel gewoon netjes, met de normale blauwe schortjasjes erop. Rok mag officieel niet, maar ze zijn er niet meer zo heel streng in. Dus in de zomer wordt een rok tot net boven je knie toegestaan. Op dit moment is er bonusfestival Cool en hebben we knal-knal-knal oranje t-shirts aan. Dat is echt vreselijk, de kleur vind ik niet erg, maar er zitten geen zakken in, dus kan ik mijn 10 pennen, sleutels, zakdoekjes, frisse-adem-snoepjes en opschrijfboekje niet meenemen... Haha!
Maar ik hoef hem nog maar 2 dagen aan, en daarna mogen we hem houden... Cool

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:28

Ik loop in een zusterspakkie, ben verpleegkundige. Niet iets wat je thuis aan wilt trekken dus Haha!

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:50

Wij hebben t-shirts met een bedrijfslogo, voorop klein in de linkerbovenhoek en achterop groot. Broek naar keuze, wordt niet zo heel erg naar gekeken. Schoenen met goed profiel worden wel aangeraden, het kan behoorlijk glibberig zijn achter de bar. Verder: geen nagellak, maar dat mag natuurlijk nooit als je met voedsel werkt.

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:29

Waar ik nu nog zit moet ik heel netjes gekleed gaan. Dus echt mantelpakje, broekpak mag ook nog. Maar wel netjes met blousje etc. Haar moet ook opgestoken.
In mijn vrije tijd is dat wel anders... collega's die me in het weekend zijn tegengekomen keken dan ook echt heel vreemd...

Heb ook wel eens bij een bedrijf gewerkt waar ik een WITTE overal aan moest van zo'n heel dun stofje, die schijnen dus door... Leuk is dat als je daar de 1e dag komt en je hebt een ZWARTE string aan... Je mocht je kleren en niet onder aan houden, alleen een t-shirt. Ook moesten we werkschoenen aan (met stalen neuzen), haarnetje en helm op (heel elegant).

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:37

grijze broek met sparlogo, witte bloes en een rood schort, en bij de vlees een petje

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:14

Um nou ik zelf werk niet maar me zus werkt bij de MC Donalds ( Vingers aflikken ) en ze meot dan een hele lelijke broek aan met een rode polo en een petje! haha die broek is echt lelijk! Die polo is wel gaaf en dat petje er dan bij Knipoog haha ach je zit ze er allemaal in lopen bij de MC Donalds!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:17

oude broek, t shirt wat vies mag worden en evt een wat oudere trui als t koud is. Mn oude schoenen eronder en op naar stal Lachen Af en toe (als ik vantevoren weet dat ik even mag rijden oid) heb ik wel een rijbroek aan maar meestal niet. Is niet echt fijn vind ik, vandaar een spijkerbroek. Net wat steviger dan een rijbroek, kan tegen n stootje en das wel nodig af en toe Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:13

Ik ben eigen baas dus van verplichte kleding heb ik geen last.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:16

Hier bij de uitgeverij mag ik zelf weten wat ik draag, al is het m'n oudste spijkerbroek. Vind het zelf wel fijner om iets nets aan te hebben als ik een afspraak heb met mensen van buiten het bedrijf, maar in een mantelpakje zul je me never nooit zien. Hoeft gelukkig in deze functie ook niet, en heb ook nog nooit een functie gehad waarin dat wel moest. Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:16

In de kas geen verplichte kleding.

Ik loop dus afwisselend in en spijkerbroek, trainingsbroek, t shirt en met mooi weer, korte broek en hempje.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:32

Ik werk ook bij C 1000 en wij dragen spijkerbroeken, onze werkblouse, en daar overheen dan een schort en we hebben een cap op ons kop.

En als het echt koud is hebben wij een bodywarmer aan.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:48

hetzelfde als jouw ongeveer!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:13

Billy schreef:
Ik loop in een zusterspakkie, ben verpleegkundige. Niet iets wat je thuis aan wilt trekken dus Haha!


Onee? Sommige mannen kun je er denk ik best blij mee maken

Ik heb gelukkig geen "kledingvoorschrift" op het werk (uitgeverij). Meestal een leuke spijkerbroek met een hip truitje. Als er echt iets belangrijks staat te gebeuren kies ik wel wat nets (pantalon met blouse) maar zolang het leuk en hip oogt is het goed.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:53

op me vakantie werk moesten we een witte broek en zo'n wit shirt... cht zo'n verplegers pakkie aan.
echt vreselijk gewoon...

Maar op me toekomstige werk (moet nog ff aangenomen worden Knipoog ) hoef ik alleen een shell trui of shirt aan... Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:32

Ik werk bij de Dékamarkt maar we lopen nog in de bedrijfkleding van de Komart(déka was eerder...)
Das dus een broek naar keuze en een wit met blauw gestreepte blouse. Bij Brood, Vlees een Kaas/Poelier moet er een schattig hoedje worden opgezet. Mannen en vrouwen hetzelfde

Er is al wel Dékakleding besteld dat er niet uitziet. Misselijk Een hawaii achtig blousje (bloempjes of ananasjes, ik kon het niet echt goed zien) en een groen vestje zonder mouwen erop. Voor de mannen een gele blouse met blauw/groene strepen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:22

Ik mag het(in de pizzaria) helemaal zelf weten. Moet natuurlijk wel netjes zijn.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:22

Mja.. bij patientenvervoer in het ziekenhuis dus helemaal in t wit Lachen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:33

Representatief bij ons en dat betekent dus wat jullie een mantelpakje zouden noemen. Zit ik niet mee hoor, ik ben het wel gewend.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:40

r0b1n wat een leuk beeldscherm ik kijk door/naar hetzelfde beelscherm *LOL*

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:43

dit is de laatste week dat ik een rode polo aan heb (en een nette broek met zwarte schoenen nee dat heb ik bijna nooit heb altijd rood/wit en heel soms zwart)
zondag wordt ik 16 en dan krijg ik een lang groen met wit gestreept (lang tot de knie) schort

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:49

Werkschoenen en een naamplaatje zijn verplicht, voor de rest mogen we het zelf weten (ligt er wel aan op welke afdeling je werkt, van de mensen in de winkel wordt uiteraard verwacht dat ze er netter uitzien dan de mensen die in 't magazijn achter staan Haha! )
Doordeweeks heb ik gewoon een spijkerbroek aan met een casual truitje/blouse of iets dergelijks, alleen op zaterdag doe ik wat netters aan aangezien ik dan de hele dag in de winkel sta.
Laatst bijgewerkt door Delinda op 24-09-02 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:50

Ik moet bij mijn werk in het pannenkoekenhuisje dit aan:

- een spijkerbroek (van je zelf)
- een geel poloshort
- een blauw schort
- klompen
- een boerensjaaltje met een kompje met mij naam erop
- en natuurlijk mijn haar in een staart.

En als ik dit aan heb, ben ik zo een boerinnetje Haha!