paard verwennen ja of nee!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 02:33

verwen jij je paard wel is en in wat voor opzicht?
En je paard knuffelen voor of tegen?
Lovers Boos! Lovers Boos! Lovers Boos! Lovers Boos!

[img]../upload/590/na_aantal_maanden_rijden!.bmp[/img]


[img]../upload/590/pp_in_wei_dichtbij.bmp[/img]



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: angelique op 2001-06-07 02:47 ]</font>



Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 07:17

tuurlijk! je paard knuffelen zoveel het kan Lovers al is die van mij niet echt een knuffel Scheve mond\ verwennen ook.. lekker veel snoepjes enzo.. en bij verwennen hoort het knuffelen natuurlijk ook!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 07:22

Ik ben het met nathalie eens..
Als je alleen maar op het paard rijd krijg je geen band met hem.. Lachen

Ik doe poetsen, heel veel praten, knuffelen, met hem lopen, rijden, vrij springen,longeren en vooral heel veel belonen Lachen Lachen
Ik vind de vraag eigenlijk een beetje vreemd...wat doe jij dan?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 07:30

de mijne houdt niet echt van knuffelen. ik verwen hem wel eens met een massage of Reiki dat vindt ie wel heel lekker, maar houdt niet van gefrut aan z'n hoofd. Met snoepjes verwen ik hem niet, daar wordt ie strontvervelend van en gaat ie alleen maar staan luchtzuigen. Ik speel wel heel veel met hem zo los in de bak en daar wordt ie ook supervrolijk van. Verwennen is eigenlijk heel relatief, de een doet dat met snoepjes, de ander met spelen of iets dergelijks.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 07:35

spelen met m'n pony doe ik ook wel eens.. en dat vind ik idd ook verwennen. maar een extra appeltje vind 'ie heerlijk.. dus dat is ook verwennen Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:04

Ik heb nu zo'n paard waar je nauwelijks iets aan kunt slijten, bij de andere paarden geef ik heel af en toe weleens een suikerklontje, maar dat hoeft hij niet, brood en pepermuntjes laat hij ook direct uit zijn mond vallen. Ik heb nu wat paardensnoepjes (wat ik dus altijd geldklopperij vond) en die krijgt hij wel eens, maar ook niet elke dag en die wil die meestal wel opeten.

Gelukkig groeit hij ook van complimentjes!

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:25

Natuurlijk ben ik voor knuffelen, want als je aleen maar werkt met je paard en hem of haar dan zomaar op stal zet krijg je natuurlijk niet echt een goede band. Ik knuffel Sonja zoveel ik maar kan en beloon haar natuurlijk als ze braaf is. Dat is dan natuurlijk ook en soort complimentje voor haar. Het hoeft natuurlijk niet altijd met snoepjes groetjes claudia Lachen

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:26

Ja Menno krijgt ook veel aandacht en wordt verwend. Uitgebreid poetsen, lekker lang met de masage borstel, kriebelen op zijn schoft, gewoon knuffelen, vrij laten springen, spelen, lekker stukje wandelen en hem dan laten grazen, heel veel tegen hem praten en zoveel mogelijk aandacht.
Als ik kom krijgt hij een appel. Tijdens het poetsen enz wordt hij met men stem beloond en krijgt hij regelmatig een klein stukje wortel. Lastig wordt hij daar niet echt van. En na het rijden in een emmer wat muesli een appel en een wortel.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:30

Isolda zelf is niet zo'n hele erge knuffel, maar als ze graag wil dan kriebel ik haar schoft ofzo. Verder denk ik niet dat ik haar verwen eigelijk. Volgens mij vind zij het het fijnst als ik haar in de wei gooi en haar met rust laat.
Snoepjes krijgt ze eigelijk ook al weinig, af en toe voor of na het rijden.
Van verwennen kan je ook hele vervelende paarden krijgen!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:23

Die van mij is door en door verwend! Party!!
Als ik kom krijgt hij eerst een paar wortels, voor ik ga poetsen moet ik altijd tol betalen voor ik zijn box in mag nl weer een wortel Verward ach ja spelletje wat we aangeleerd hebben. Tijdens het poetsen wijst hij plekken aan die ik moet krabbelen. Hij doet zijn neus er even tegen aan en kijkt dan weer voor zich, van daar graag. Ik ben laatst zelfs het rijden afgestapt omdat hij jeuk onder zijn buik had, hij had zelf al een paar keer geprobeerd te krabben, maar dan staat hij op 3 benen, met zijn hoofd onder zijn buik, ik mijn been opgetrokken, maar ik ben dan altijd zo bang dat hij omvalt! Dus ik eraf, even gekrabt voor meneer en weer verder rijden (ik had wel even om me heen gekeken of niemand het zag, anders word ik voor nog gekker versleten als ze al dachten) Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan jeuk, dus snap hem zo goed als hij jeuk heeft Pling
Verder is hij geloof ik overal wel in verwend, als ik naar huis ga krijgt elk paard wortels, zo kijk je ze meteen nog even helemaal na voor je weg gaat, maar o wee als die van mij niet als eerste krijgt! Dan zit er gelijk een soort serre en open dak in zijn box *LOL*
Kortom, spoilt vor life, maar als puntje bij paaltje komt ben ik toch de baas en daar gaat het tenslotte om.

Navragen is beter dan afvragen.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:46

Toen ik Tonko nog verzorgde was ze helemaal niet knuffelig, echt een nukkige merrie. Nu ze van mij is ben ik er elke dag en knuffel, praat, graas etc. heel veel met haar. Ze is veel aanhankelijker geworden, echt een ander paard! Lovers Je band versterkt enorm hierdoor, ik vind het eigenlijk ook een beetje een overbodige vraag wat dat knuffelen betreft. Lijkt me vrij logisch. Tja, wat is verwennen? Een beetje mag altijd vind ik, zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Lekker verwennen, maar het moet wel reeel blijven. Het gaat uiteraard om de gezondheid van het paard!

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:49

tinkerbell krijgt nooit een snoepje uit de hand(ik wil geen bedelende pony)
maar ze wordt reuze verwend:ze heeft de mooiste stal,de duurste stalstrooisel,elke dag een paar uur naar buiten,het lekkerste voer,alle medische hulp die ze evt. nodig heeft,elke dag een poetsbeurt,duizend knuffels,alleen wil ze ze niet allemaal Verdrietig ,na het 'werk'als we alles gedaan hebben en ze op stal gaat krijgt ze in haar voerbak wat slobber of muesli.
ze krijgt elke 3 maanden een nieuw halster(+touw)heeft heeeeeel mooie dekentjes,het beste leer/tuig,het mooiste concourswagentje Knipoog en zo kan ik wel uren doorgaan.tink krijgt dezelfde topverzorging als de springpaarden of dressuurpaarden van topsportend nederland(ja ik heb wel wát geleerd als groom Knipoog )
en ze heeft de hele dag toezicht van echte paardemensen!

soms is het beter om te zwijgen

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:54

beetje rare vraag.
Ailin wordt wel verwend. niet in snoepjes enzo maar ze krijgt genoeg knuffels en staat lekker altijd met der vriendjes buiten. Snoepjes vindt ik beetje onzin. gaat ze alleen maar om zeuren en dan heb je nooit ff rust altijd maar die neus in je zakken en tegen je aan van ik wil meer. heeft ze heel snel afgeleerd dat ze dat niet moet doen. afentoe tussendoor nog wel eentje maar niet meer elke keer 3 of 4
en tuurlijk knuffel je je paard. lijkt me sterk dat er hier iemand zijn paard uit de wei kan halen en op zadelt en rijdt zonder t paard ook maar een kriebeltje ergens te geven.
vindt het een beetje rare vraag.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 11:11

owja en uiteraard wordt tink elke dag verwend door:lekker wandelen,los in de bak spelen,boswandeling,fietsen en dan mag zij lekker hard galopperen,rondje langs alle paarden(want ze vind ze allemaal zoooooo lief)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 11:13

Tja, wat vind je "verwennen" ?
Ik ben geen voorstander van snoepjes ed (ook niet om bv uit de wei te halen) want ik heb een hekel aan schooierige, happerige paarden.

Maar knuffelen? *LOL* ! Veel en vaak! Lekker tutten met m'n meissie, dat vinden we veel lekkerder dan rijden hoor! En belonen (met stem en aanraking) vind ik heel normaal, valt bij mij niet onder "verwennen".

Verder komt ze niks tekort, dekentjes, halstertjes etc, troepies genoeg.

Maar verwennen? Nee, ik vind van niet. Ik ben duidelijk en eerlijk naar m'n paard, en ik hou van d'r en dat laat ik ook duidelijk blijken. Dat vind ik mooi, en ook genoeg!

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 17:17

Verwennen zeker maar vertreiteren niet hoor.
Lois is dol op aandacht en die krijgt ie ook zo veel mogelijk. Verder voer ik bijna onbeperkt suikerklontjes Haha! . Ook krijgt ie altijd lekkere muesli.
Gelukkig gaat Lois niet bedelen, maar dat mag hij ook niet. Hij kan wel om aandacht vragen door gekke bekken te trekken, dat is prima *LOL*

Maar vanwaar je vraag eigenlijk? Je hebt je paard toch juist om te knuffelen en te verwennen!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:51

mmz verwennen..
ik geef jino zo nu en dan wel een snoepie.
een jongen op stal die verwend zn paard dus echt extreem erg, niet dat ie veel snoepies ofzo krijgt, maar dat ie dus altijd onder kweetniethoeveel dekens staat en allerlei speciale dingen krijgt enzo.. ik moet wel zeggen dat dat paard ook best wel snel ziek is enzo, maarja ze kan gewoon dus echt niks hebben. als die even buitenvast staat en het waait een beetje is ie meteen verkouden, en toen alle paarden in de wei gingen stond zij als enige nog met een dikke winterdeken in de wei, terwijl het toch behoorlijk warm was.en meer van zulk soort dingen..
dat vind ik dus echterg

"Some memories are best forgotten"

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 18:58

nou extreem veel suikerklonten vind ik dus echt uit den boze........
Dan komt de paardentandarts er zoveel aan te pas lijkt mij....

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:41

Het zou toch niet normaal zijn wanneer je je paard nooit eens knuffelt?
Ieder levend wezen heeft behoefte aan genegenheid! Zie mijn onderschrift...
En tja, wat is verwennen? Zolang er maar geen TE voor staat, daar krijg je van die vervelende doordrammers van!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:20

Die van mij is ook wel verwend als ik het zeggen mag.
Zodra hij mijn stem hoort begint hij luidkeels te hinneken: "Appel" denkt- ie dan. En o wee als ik het lef heb eerst door te lopen, dan volgt er een luide knal tegen de boxdeur!

Voor de rest krijgt hij de normale knuffels die iedereen zijn paard geeft, neem ik aan. Voor zijn hoofd poetsen neem ik altijd royaal de tijd, want dat vind hij echt heerlijk, vooral onder zijn kin.

Na het rijden krijgt hij dan nog een mixje van appels en Equiral structuurmix maar dat was het wel zo'n beetje.

Die van mij is ook heel erg veranderd sinds ik hem heb. Hij was eerst kopschuw en totaal niet aanhankelijk.
Hij is dan ook in Duitsland veel van eigenaar veranderd en ik geloof niet eens dat ik wil weten wat ze met hem gedaan hebben.
Gelukkig is hij nu voor mij ontzettend lief maar dat is wederzijds Lovers Lovers Lovers

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:44

Die van mij wordt helemaal doodgeknuffelt...ik poets ongeveer een half uur, waarvan ik 10 min minstens sta te knuffelen en te fruttelen, heerlijk vind ie dat. Hij krijgt voor het rijden altijd iets lekkers. Onder het rijden beloon ik hem veel met mijn stem of even met mijn hand door zijn manenkam. Verder krijgt hij na het rijden een plak hooi, en slobber of muesli. Soms alledrie. Verder als ik weinig tijd heb mag hij vaak los in de grote tuin ( paar heeelllee mooie foto's gemaakt, als ik tijd heb scan ik ze wel ff) en dan vaak spelen, komt ie op je af , snuffelen..peeiiieehhh weg is ie *LOL* . Ook wandel ik veel met hem na het rijden, even grazen of in het bos uitstappen. Soms doen we spelletjes, beetje klooien in de bak,met andere paarden wedstrijdjes en noem maar op.!!!

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:05

Nou Yor, dat is geen verwennen meer wat die jongen doet. Dat is verpesten!!

Ik vind dat een paard een paard moet blijven en geen schoothondje!! maarja helaas delen niet alle mensen deze mening...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:41

Tja, natuurlijk wordt Pinky ook erg verwent!
Veel knuffelen, wandelen, in de wei spelen, poetsen, langs de fiets, tja noem maar op!
Af en toe eens een snoepje, worteltje, appeltje en noem maar op! *LOL*

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

reaky98
Berichten: 17
Geregistreerd: 15-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:34

Hee...
Ik verwen mijn pony op en top /3
Ik vind daar helemaal niks mis mee
XXX /3 /3 /3

Hoiii

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:37

Ik besteed veel tijd aan mijn paard. Rijden is daar maar een klein onderdeel van. Ik beloon hem veel, want hij doet veel erg goed. Maar snoepjes, nee, daar doe ik niet aan. Zitten alleen maar suikers in, is hartstikke slecht. Zeker voor mijn insuline resistente paard. ;)
Hij is blij met een knuffel en een aai, is graag bij me, is sowieso graag bij mensen. Daarnaast verwen ik hem in het leven dat hij kan leiden. Lekker het hele jaar door buiten op een enorm stuk land met zijn maatjes. Ik denk dat hij daar nog het allergelukkigst mee is. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Besje, ChelseaAyLee, DDDara, Galeobdolon, Groetje, herous, Knollboll, mirriejj, nafkedemi, onpaard, Rivendell, vilheide en 109 bezoekers