Heeft het Riagg goede psychologen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Riagg goed of slecht??

Poll eindigt op

Goed
3 (30%)
Slecht
7 (70%)

Totaal aantal stemmen: 10


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Heeft het Riagg goede psychologen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 11:05

Hoi Ik heb er maar ff een poll bij gezet.
Ik wil graag met een psycholoog praten over mezelf.Ik heb de laatste tijd nl ontzettende last van faalangst en ben ontzettend onzeker en dat uit zich op school.

Ik heb al gepraat met een vertrouwens persoon op school.Zij kan me aardig helpen met school,maar niet echt met mijn eigen gevoelens.Zij gaat daar niet zo diep op in.Daar is zei ook niet voor.

Daarvoor zal ik worden doorverwezen naar het Riagg, zei ze,om daar met een psycholoog te praten.Mijn vraag is zijn de mensen daar goed,zijn het mensen,waar je je op je gemak voelt.Heeft het geholpen??

Alvast bedankt

gr Kat
Laatst bijgewerkt door carlosje op 25-09-02 16:29, in het totaal 3 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:12

Ga anders eerst eens langs de huisarts, die kan je ook verder helpen. Je huisarts kan je ook goed adviseren mbt het riagg en eventueel een particuliere psycholoog. Je huisarts mag er buiten zijn praktijk ook niet over praten, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand het te weten komt.


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:06

Er zitten heel veel psychologen, er zullen hele goede tussen zitten en hele slechte. Maar het allerbelangrijkste is dat je er een vindt die bij jou past.
Ik ken iemand die bij het riagg werkt als psycholoog en ze werken wel heel erg veel met protocollen. Dat maakt het allemaal wat minder flexibel.

Als het goed is krijg je toch eerst een intake en ik neem aan dat je ook wel kan wisselen wanneer het niet klikt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:08

Ik had goede ervaringen met de Riagg. Hangt ervan af of het klikt tussen jou en de psycholoog en dat is onafhankelijk van de Riagg.

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:17

hhhmmmm, je mag ze niet allemaal over een kam scheren, maar de vestiging waar ik wel eens kwam, daar had ik niet zo'n hoge pet van op. Zelfs de huismeester had zo z'n ideeen over de kwaliteit.
Gelukkig kwam ik er alleen voor reparatie aan kantoorapparatuur.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:14

Het is ontzettend wisselend, sommige zijn echt heel fijn, en sommige zijn echt bagger (eigen ervaringen, en ervaringen van directe familie, kennisen etc.) Je moet je gewoon bij iemand op je gemak voelen, anders kom je niet goed los, en als het niet klikt kan je altijd nog vragen of je iemand anders mag. Daar hebben ze alle begrip voor. En een tip: laat je niet in een hoek zetten, laat merken dat je er bent en wat je precies wilt.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:40

Je moet echt iemand vinden die goed bij jou past. ik volg zelf de opleiding SPH en heb al gemerkt dat er zo veel verschillende manier zijn om om te gaan met mensen. Je hebt het zelf over een psycholoog, maar je hebt ook goed maatschappelijk werkers die je verder kunnen helpen. Er zijn ook goede trainingen tegen faalangst. Het zijn gewoon trainingen over hoe je moet omgaan met je ademhaling en waar je aan moet denken op het moment dat je onzeker wordt etc.
Kijk verder zelf of een psycholoog of maatschappelijk werker goed bij je past en of jij je goed op je gemak voelt.
Succes in iedergeval!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:05

ik en een kennis van mij hebben allebei slechte ervaringen met het riagg... ik heb er 3 gehad en was allemaal flut. zij heeft er zelfs 6 gehad en geen van hun kon (of wou misschien??) haar helpen, terwijl onze mentrix gewoon wel weet hoe ze zich voelt en wat ze eraan kan doen... vaag toch?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:19

NEE!!! Dat hebben ze niet. Kijk voor de gein maar eens naar verhalen van patienten op de website van de Riagg. Weet je meteen genoeg. Doe jezelf een plezier en ga naar een particuliere psycholoog. Kost een eigen bijdrage maar helpt wel.

Sterkte meis.

'Paint' it 'Black'

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 15:33

dank je wel iedereen

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:22

ikke schreef:
Gelukkig kwam ik er alleen voor reparatie aan kantoorapparatuur.


Gelukkig maar... Haha!

Een goede kennis van me werkte bij het Riagg als "shrink". Volgens mij is er niet zo gek veel mis met het Riagg an sich, maar je moet het denk ik wel net treffen met die psycholoog.
Veel sterke!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:08

Mijn keuze zou eerder vallen op een particuliere praktijk. Het is vaak een komen en gaan van psychologen bij de RIAGG's, en zomaar veranderen van psycholoog gaat moeilijk omdat er best een groot beroep wordt gedaan op de geestelijke hulpverlening. Met klachten zoals faalangst neem je na een intake-gesprek vaak deel aan een groep i.p.v. individuele gesprekken. Mocht je naar een praktijk worden doorverwezen is het wel van belang je verzekering te checken, sommige vergoeden het niet en dan kan het aardig in de papieren lopen.
Succes!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:26

Het zijn geloof ik wel goede psychologen, maar ik vond het daar verschrikkelijk!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:37

Laatst was het Riagg overigens weer in het nieuws. Niet positief overigens. Er scheelt bijzonder veel aan die organisatie.

'Paint' it 'Black'

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:51

tegenwoordig heet het GGZ,en nee,ik heb er niet echt super ervaringen mee!ging alleen maar janken,en kon daarna niet meer naar school...ook zijn ze er op school achter gekomen...ga liever naar een particulier,die gaat denk ik dieper op je echte gevoel in,en gaat er niet omheen draaien!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:57

Mijn moeder heeft daar in groepstherapie gezeten. Tijdens die therapie kreeg ze een psychose. Haar begeleider had het niet eens door.
De begeleiding daarna heeft veel te wensen overgelaten (nachten voor de deur geslapen om te zorgen dat ze niet buiten kon komen, alleen omdat het Riagg niet wilde helpen bij bemiddeling voor opname) Na haar psychose was de behandeling helemaal erg. Ze heeft gemiddeld 4 keer per jaar een nieuwe psych.
Een vriendin van me is er heen gegaan om over sexueel misbruik te praten. Het was niet ernstig genoeg en ze is op de wachtlijst geplaatst. 3 maanden later heeft ze een poging tot zelfmoord gedaan.

Ik ben er ook regelmatig geweest. Tot je 21e ben je kind, dus zit je tussen de teddyberen op een klein geel bankje met een sociaal werker die als een grijnzende gek 'och' en 'aah' roept.

Nee, sorry.. geen Riagg voor mij. Ik spaar wel even door en zorg dat ik goede hulp krijg.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:03

helemaal met batje eens!!!ditzelfde geld ook voor de politie...daar heb ik ook geen goed woord meer voor:als je moeders (ex)vriend,die een vreselijk verleden heeft,en daardoor psychisch ernstig gestoord is,inbreekt bij je,en je ramen ingooit en om 5.00 uur 'sochtends keihard loopt te gillen in de straat,en je belt de politie en die neemt hem niet eens mee!!!!!!!!!!!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:23

Hrm, over de politie heb ik in deze context juist wel een goed woordje.. Mijn moeder zat daar namelijk regelmatig aan de koffie als het mijn boer en mij even te veel werd Lachen

Bij jou is het inderdaad een heel ander verhaal..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:06

Ik zou idd als ik jou was een maatschappelijk werkster nemen, die heb ik vroeger ook gehad en dat bevalt me prima, mijn moeder heeft nu een psychologe.
Ze hebben een therapie besproken en nu krijgt ze de volgende keer gelijk weer een ander.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:49

nou ik heb zelf ook een cursus gehad bij het riagg en het heeft totaal niet geholpen!!!! Maar ik kan me voorstellen dat het bij andere mensen wel helpt

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:04

In mijn ervaring valt het tegen.
Ik werd richting Riagg gestuurd door de huisarts, ondanks mijn protest en verzoek een bloedproef te onderzoeken. Nee was niet nodig, bij het Riagg zouden ze me wel helpen....
Aldaar heb ik nog een keer mijn vermoeden uitgesproken dat ik me ziek voelde en niet geestelijk in de war....

Na een paar uur therapie, las ik ergens in de Libelle over hypoglykemie, en verdorie...DAT WAS HET!!! sindsdien heb ik mijn eten aangepast, en vanaf toen gaat het gewoon veel beter met mij.
Ondanks de huisarts en ondanks het Riagg. Ze wilden kennelijk gewoon graag dat ik wat mankeerde, zonder werkelijk naar mij te luisteren.

Toch, dit is mijn ervaring, wellicht kunnen ze jou beter helpen. Gewoon proberen, je bent ook zo weer van ze af...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:46

Ga eerst naar de huisarts, die kan jou verder verwijzen.
Ik heb zelf ook erg slechte ervaringen met het riagg, en veel betere met inderdaad een eerste-lijns psychologe!!!
succes!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 14:43

ja ik ga eerst maar langs mijn huisarts kijken wat hij zegt..ik heb nu wel meer het gevoel dat het Riagg niet zo fijn is..Die verhalen..

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:50

Mijn moeder is bij het Riagg in Spijkenisse altijd wel goed geholpen dacht ik. Ze zag er wel tegenop om er naartoe te gaan, maar dat had meer te maken met het feit dat ze geconfronteerd werd met dingen die ze eigenlijk liever wegstopte en dat was nou precies waar ze voor naar het Riagg ging.
Wel goed van je trouwens, dat je het probleem onderkent en er een oplossing voor zoekt. Dan ben je al een heel eind in de goede richting. Heel veel sterkte en kop op meid!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 15:12

He Marije!! Ja, idd..nu ik het heb uitgesproken...is het al veel minder belastend..IK wil aan mijn onzekerheid werken...Met mijn moeder kan ik er ook heel goed over praten,maar van sommige van dingen weet zij ook niet de oplossing te bedenken...En zowieso met school niet...Maare...dank je wel voor steun!! Het komt wel goed hoor...!!
de oplossing


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, L_Flo, silvericathy, Tigerboy, YandexBot en 161 bezoekers