Sh*t, scheurtje in spier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Sh*t, scheurtje in spier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 17:20

En wel in mijn ruiterspier Misselijk Frusty Huilen

Omdat ik al een tijd pijn had met rijden in mijn ruiterspier (zie ook http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=72240&highlight=ruiterspier ) en het ondanks een 14-daagse vakantie rust niet minder was geworden, ben ik gisteren maar eens naar de huisarts gegaan.

Op zich had ik er niet zo veel last van. Ik voelde hem wel in de verte een beetje pijn doen maar zodra Pablo even een gekke sprong maakte (onhandig over een hindernis of een *enge tijgers onder de bakrand*sprong) knn ik meteen stoppen met rijden. Donderdag ben ik er half huilend af gegaan omdat het zo zeer deed. Gelukkig had ik dinsdag al een afspraak gemaakt bij de huisarts.

De huisarts heeft wat geknepen, gedrukt, gevoeld en mij laten drukken en constateerde een spierscheur.
Dus het advies was rust, Pablo voorlopig door een ander te laten rijden of alleen rustig rijden (Pablo: je mag nu echt even niet schrikken hoor.... dat werkt helaas niet). en fysiotherapie.
Dinsdag kan ik al bij de fysiotherapeut terecht. Ik ben benieuwd. Ik hoop toch wel dat het snel over is want dit is niet fijn.

Vandaag heeft Pablo's vakantieverzorgmeisje hem gereden maar door de week heeft ze daar geen tijd voor want ze zit op de middelbare school en heeft ook een eigen pony.

Ik weet wel dat er veel ergere dingen in het leven zijn maar ik baal wel. Is Pablo eindelijk helemaal beter heb ik dit Frusty

Ik ga toch wel wat rijden door de week maar dan longeer ik hem wel van te voren zodat ik maar een kwartiertje rij en ik ga schriksituaties maar even vermijden.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 17:30

Komt me heel bekend voor dit. Ik ben alleen nooit naar de huisarts geweest, dus ik weet niet of ik hetzelfde had natuurlijk. Maar elke keer als iets moest uitzitten, een bok bijvoorbeeld, kreeg ik er weer last van.

Is vanzelf weer overgegaan, alleen nog heel af en toe (alsof ik dan in een bepaalde houding iets doe) merk ik het nog wel eens.

In ieder geval veel succes en hopen dat je er niet al te lang last van houd.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:19

Oe das pas vervelend.Hopen dat het maar snel overgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:27

Ik ben net bij de fysio geweest. het is inderdaad een fijne spierblessure. Kan ongeveer 6 maanden gaan duren (maar ik heb er al 2 maanden opzitten dus hopelijk heb ik nog maar max. 4 maanden last van).
Voorlopig krijg ik 2 keer per week fysio.

Het goede nieuws is, is dat ik wel mag rijden van de fysio. Alleen niet springen en geen gekke Pablo streken. Vermijden dat ik die spier echt belast.

Voorlopig ga ik dus niet in de schemering rijden en maar longeren voordat ik ga rijden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:31

Aaaauuuw, dat is echt balen! ik heb hem een keer verrekt was al erg zat.
Na 1 week niet rijden en de week erop rustig aan doen, ging het wel dacht ik, tot het paard een keer beetje struikelde, werd ie weer iets opgerekt.
Iemand anders had bij een val van zijn paard hem ingescheurd en die kon paar maandjes rust gaan houden.

Sterkte... als iemand nu nog vraagt waar de ruiterspier zit, weet je hem altijd feilloos te vinden Knipoog

Wel rustig aan doen he!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:00

Jee, das balen zeg! Neem rustig de tijd om die blessure te laten genezen hoor, anders hou je er misschien blijvend last van, net als een kennisje van me.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:26

Ja hoor, dat hebben jullie weer
Is Pablo niet geblesseerd dan ben jij het wel, ontzettend balen.
Lekker rustig aandoen (wel rijden gelukkig!!!) en veel beterschap!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:05

He sh*t! Hopelijk helpt de fysio en mag je pablootje zelf snel weer aan het werk zetten!