Koffie en thee zelf betalen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Koffie en thee zelf betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 08:55

Na twee weken een heerlijke luiervakantie, kom ik terug op het werk met veel zin om weer aan de slag te gaan en binnen 5 minuten het eerste dompertje;
Koffie en thee moet je met je met je toegangspas halen (en betalen), was dus voorheen gratis. Ik vind het zelf betalen van je koffie nog niet zo erg (hier moet er ook bezuinigd worden) maar wel dat het nu echt "ieder voor zich is". Gezellig koffiehalen voor de hele afdeling is er niet meer bij.... zucht, want er zijn altijd van die krenten die alleen maar vóór zich laten halen en nooit zelf halen.

Ik vraag me af wat de volgende bezuinigingsmaatregel is; schoteltjes bij de toilletten?


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:58

Mag dat wel?
Volgens mij staat er in de meeste CAO's dat een werkgever verplicht is gratis en onbeperkt koffie en thee aan de werknemers te verstrekken..

Bij ons iig wel Haha!
Heb je niet een beetje sociale collega's die af en toe een rondje geven? Wij moeten wel betalen voor blikjes, maar eigenlijk halen we gewoon om en om voor de hele afdeling..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:59

3 koppen koffie vind ik toch op zijn minst dat je gratis moet kunnen krijgen, wat je dan nog extra wil betalen, ok. Helemaal mee eens, maar dit gaat wel erg ver. Mijn mening.
Maar ik heb makkelijk praten, ik kan pakken wat ik wil, onbeperkt en gratis. Koffie, thee, soep, koekjes, snoepjes. Eigenlijk helemaaaal niet goed voor mij.....

:evaw:

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:15

Erg vervelend, vooral geen koffie...aargghh

Misschien een idee om dan om de beurt een kan koffie/thee mee te nemen van thuis?

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:28

Op het Nassaucollege in Assen betaalt het personeel ook voor koffie en thee.
Bij de meeste werkgevers is het gratis volgens mij

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:16

In canada gingen er al wetsvoorstellen op om gratis koffie belastbaar te maken... Pas dus maar op Lips are sealed

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:30

Ik heb ooit bij een klein bedrijfje gewerkt (250 man) waar nog een koffiejuffrouw rondlipe. De kwam om 9 uur en om half 11. Wilde je daarbuiten nog meer koffie dan kon je die, tegen betaling (kwartje) uit de automaat halen. Verder werd er bij een grote multinational maandelijks 5 gulden op je salaris ingehouden (koffiegeld) maar die inhouding kon je ongedaan laten maken als je baas een verklaring tekende dat je geen koffie/thee uit de automaat haalde. En voor de rest is de koffie voor zover ik weet bij de overige bedrijven altijd gratis geweest

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:33

Zelfs bij ons op school krijgen we zelfs gratis thee! Maar bij mij op mijn werk moeten we wel €0,10 betalen voor koffie, thee, choco enz enz.. Maar in het weekend (als ik werk) zit 9 van de 10 keer de sleutel erop, dus gratis tappen Knipoog Maar zoveel is het niet, maar vind toch wel dat een werkgever dat aan zijn werknemers 'verplicht' is.

Het leven is een gebakje!

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:33

Simpele oplossing: goedkoop koffieapparaatje op de afdeling plaatsen en gezamenlijk een paar pakken koffie inkopen.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:48

Zow maar goed dat het hier gratis is, ik drink minstens 10 bekers koffie per dag. Wel raar hoor, ik nam altijd aan dat het overal gratis zou zijn.

Of de tactiek uit de DE reclame toepassen, en bij het bedrijf aan de overkant gaan koffiedrinken. Tong uitsteken

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:51

Alvaron schreef:
En voor de rest is de koffie voor zover ik weet bij de overige bedrijven altijd gratis geweest

Vroeger werkte ik bij een elektronika bedrijf in Nederland, waar de koffie geld kostte.. Verder waren koffiezetapparaten bij ons op de afdeling ten strengste verboden, door de ARBO....

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:04

Bij ons houden ze een tientje ofzo van je loon af (in guldens) En daarvoor kun je soep opscheppen en koffie halenenzo. Dus het lijkt gratis *LOL*
En er is ook geen beperking voor het aanal kopjes. Haha!
En dat is maar goed ook Extreme duivel

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:16

bij ons moesten we eerst betalen voor koffie, warme chocolade melk, etc. dat is nu gratis geworden. en sinds de invoering van het 'school-fruit' neem ik ook nog een appeltje voor pepeijntje mee Lachen

ik vind eigenlijk dat dat gewoon gratis moet zijn. luxere drankjes zoals cola, sinas, etc. begrijp ik wel dat daar iets voor neergelegd moet worden.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 24-09-02 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:16

bij ons is de koffie thee limonade(water uit zo'n aqau-apparaat) soep melk en karnemelk gratis!!!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:19

koffie en thee is bij ons gratis, ook cup a soup is gratis.
Wil je wat anders (broodje, blikje fris etc) in de winkel halen, afrekenen en bon laten ondertekenen door hoofdcassiere of bedrijfsleider

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:27

Bij ons is koffie en thee ook gratis. De luxe van cup a soup hebben we helaas niet. Daarentegen wel frisdank, wat we onbeperkt kunnen pakken.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:46

Voor frisdrank en dergelijke moeten we echter wel betalen, en voor cup a soup ook.

Het leven is een gebakje!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:05

Volgens mij zijn ze dat ook verplicht. Koffie en thee. Pfew, ik zit op het bestuurssecretariaat van het college van Burgemeester en Wethouders. Wij krijgen alles gratis En als het college dinsdags klaar is met lunchen krijgen wij de restjes en dat klinkt als afval maar dat is zoooo luxe en lekker. Franse kaasjes, maisbolletjes, salades Vingers aflikken Alleen weer jammer datik daarvan de helft niet lust Lips are sealed

Maar je moet het echt even navragen hoor want koffie en thee mogen ze je niet ontnemen.

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie