nieuwe tinkereigenaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

nieuwe tinkereigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 10:08

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een 21/2 jarige tinkerruin van 1.55.
Iemand misschien nog een idee voor een leuke naam of tips om de sokken mooi te houden want hij heeft zeer veel beharing .


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:54

gefeliciteerd met je tinkertje!!! kijkmaar in mijn profiel ik heb er ook een!!! de sokken en manen moet je zo weinig mogelijk aan doen, vooral met dit weer niet wassen!!!equishine erin en dan uitkammen met een borstel voor mensen werkt het best!! Let goed op mok in de sokken!! En veel succes met je schat

Groetjes Lonneke en Irish lucky lady

p.s tinkers zijn vrij laat rijp dus liever iets te laat in rijden dan te vroeg!!


Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 11:08

Bedankt. Van de winter mag hij nog lekker groeien want hij is nog erg overbouwd. De dierenarts die hem keurde die vertelde dat als je de sokken wast het met Dubro afwasmiddel moet doen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:28

nee gewoon lekker met groene zeep wassen maar als je hem nu op de wei hebt zou ik hem niet te vaak wassen!!! en kijk eens op www.tinkerwereld.com

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:25

sokken zou ik gewoon met groene zeep wassen. maar zolang hij in de modder loopt heeft dat weinig zin. waar heb je hem trouwen sgekocht? en wanneer zien wij foto's? verder als je op www.tinkerwereld.com kijkt staat er bij links ook een link naar een ierse namen site. veel succes met hem

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:52

een tinker is een iers ras, dus je paard zou eigenlijk een mooie ierse naam moeten hebben, of een keltische naam. Wat dacht je van Cedric? Of misschien moet je een naam kiezen uit het keltische godenbestand? Wanneer komen er foto's?

De hond is de betere mens

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 12:57

Ik heb hem particulier bij iemand gekocht. Als naam zit ik te denken
aan Killian. Ik kan dus geen foto's scannen. Het is een driekleur zwart
donkerbruin platenbont met zwart witte staart en manen en echt
ontzettend flinke sokken je ziet zijn hoeven niet.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:01

Er is nog een Tinker die Killian heet maar ja, alle namen zijn wel ergens dubbel.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik ben ook wel benieuwd naar foto's. Een Engelse naam kan ook. Voor ze in Ierland rondliepen waren ze er al in Engeland, eigenlijk komen ze daar oorspronkelijk vandaan.
Die van mij heet Parcival, naar een van de ridders van de ronde tafel.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:12

king arthur

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:32

Leuk, weer een tinkereigenaar erbij! Voor meer over mijn tinkers kun je in mijn profiel kijken.
Ik was de sokken ook altijd met groene zeep en dat gaat prima. Maar in de winter kom ik er niet aan, heeft geen zin omdat ze altijd buiten lopen...

* To Belg, or not to Belg *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:18

irish_lady schreef:
king arthur

maar dan vind ik lancelot mooier!

De hond is de betere mens

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:21

Gefeliciteeeeeeeeeerd met je super aanschaf!!!
We willen uiteraard binnen kort foto's zien en stuur ze dan ook even naar de fotocollage van Tinkerwereld.com
Ik wens je onwijs veel geluk en plezier met je Tinkertje..

Mon-nikky

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:46

Mijn tinker heet dus Killian Lachen Maar heel veel plezier met je tinker!

Het is zo fijn om klein te zijn!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:58

Gefeliciteerd met je tinker. Kieran is ook wel leuk, echt Iers. Ken ik uit de serie Ballykissangel. Mijn merrie heet White Sox, eigenlijk heel simpel maar ik heb de naam gehouden en noem haar Soxje. Archie is ook leuk. Veel plezier met je tinkertje!

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:59

wat leuk!! Lachen idd snel foto's zien Lachen *LOL*
Hij is toch 2 en een half??ik d8 namelijk eerst dat er 21 en een half stond en toen kwam er n reactie dat ze beter laat dan vroeg ingereden kunnen worden Haha! volgens mij is t dus 2 en een half, toch ? Haha! Schijnheilig Haha!

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:34

hiep hoi het worden steeds meer tinkers... voor diegene die mij nog niet kennen ik heb er ook1!!!
staat foto van hem op de in the picture forum!!!!onder ff voorstellen..
als men benieuwd is.
wie rijd er nog meer western hier met zijn tinker????
vraag ik me zo af..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:44

Heej gefeliciteerd!
Ik heb dus ook een tinketje!

Veel ieren heette toch MAC (en dan nog wat!)
misschien kan je daar wat mee, tinker van vriendin van mij vroeger heette mac guiggan (ofzo Verward).

Hey irishlady....ik hoorde juist van iemand dat je met tinkers ' vrij vroeg kon beginnen' . Dat zijn absoluut niet mijn woorden hoor, die van mij was al 5,5 toen ik hem inreed, maar ben gewoon b enieuwd, hoe komt dat zo??
Weet je het zeker?? Is dat omdat veel tinkers nog vrijlang overbouwd zijn? of is dat ook per tinker verschillen?

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 07:13

tinkers zijn juist vrijlaat rijp. je kan natuurlijk gewoon op 3 jarige leeftijd beginnen, alleen dan zijn de gewrichten nog niet uigezwaard. en kunnen er been problemen ontstaan. veel mensen denken dat je vroeg kan beleren omdat tinkers zo braaf zijn. neja de meeste zijn dat gewoon en maken er totaal geen probleem van als er iemand opgaat zitten. maar ik raad het je niet aan. heb al veel tinkers gezien die op jonge leeftijd la slecht liepen dooor te vroeg inrijden.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:47

dank je marjolein helemaal mijn woorden!!

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 08:50

Bedankt voor jullie reacties. Zijn naam is Max geworden het is wel een naam die echt bij hem past. Hij wordt vroeg in het jaar 3 en ik wil in april mei beginnen met wat longeren enzo. Ik had het aan de dierenarts
gevraagd en die zei dat ik hem al wel twee keer per week niet langer als
een half uur iets kon laten doen rustig maar van de winter doe ik niks met hem alleen wat wandelen en poetsen. Zijn vader is trouwens Cochise van het i.c.s en daar wordt western mee gereden. Ik heb nog twee merries die zullen wel jaloers worden.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 09:13

Nog een vraagje hoe oud waren jullie tinkers toen jullie er mee begonnen?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:36

de mijne dachten we drie maar die bleek uiteindelijk 6 te zijn foutje vd dierenarts!!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:43

Hoi Nathalie,

Gefeliciteerd met Max Pling Ik wens je heel veel plezier met hem en zo te horen gaan wij alletwee van het voorjaar dus Tinkerrodeo houden Haha! Mijn Tinkertje is dus ook 2,5 en die wil ik van het voorjaar ook gaan inrijden. Die van mij heet trouwens Fayette (beter bekend in Tinkerend oost-Nederland als Flettie Tong uitsteken ). Schijnt een Keltische/Ierse naam te zijn Verward maar ik ken hem alleen maar van La Fayette uit Parijs Haha! Heb het maar zo gelaten toen ik d'r kocht want ik kende haar al vanaf de geboorte en was dus al helemaal gewend aan de naam.
Groetjes!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:46

Mijn Tinker Riccardo was 3 jaar toen ik ben begonnen met inrijden.

Als je met drie begint moet je niet meteen als een gek gaan rijden het eerste jaar! Het zijn immers nog peuters!! 1/2 baby veulen
2/3 peuters- Bij 4/5 kleuters- 6/7 volwassen.(??)
Zo moet je het ongeveer zien

Mon-nikky

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 09:48

Ik had ook een lijst gemaakt met allerlei Ierse en keltische namen maar het is toch Max geworden. Ze hebben op hem al een paar keer opgezeten maar ik vind hem nog te jong dus bij mij mag hij nog lekker niksen deze winter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, carin0903, Celiien, Dries1990, GoogleAdsense, Irma77, meggiemeg, pressent, Riviera87, springzeker, vilheide en 104 bezoekers