Eindelijk thuis met mijn "toppertje" ! :) + foto's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Eindelijk thuis met mijn "toppertje" ! :) + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 23:00

Vanavond teruggekomen van een weekend Belgie, na een redelijk lange rit van ruim 4 uur.
Afgelopen vrijdag zijn mijn moeder en ik al even bij Ann geweest, de fokster van Diana om nog even wat laatste dingen te regelen en natuurlijk om Diana te zien, ik had haar dan welliswaar al gekocht, maar heb haar nooit meer gezien, alleen maar toen ze 2 weken oud was.

Nou, het is een prachtig paardje, helemaal wat ik ervan verwacht/gehoopt had!!!!

Het is wel een klein addertje! }> }> Wat een karaktertje, je lacht je rot, zo klein als ze is, maar dat mag ik wel, een paardje met veel temperament showt veel en veel beter en mooier dan een heel rustig paardje!

Zaterdag hadden we show in Oudenaarde, er was een belgische en een amerikaanse jury.
Diana kwam eerst uit in de veulenklasse waarbij ze als 1e en als 3e geplaatst werd, echt te mooi om waar te zijn..... Pling Pling Zowel de belgische als de amerikaanse jury vonden haar heel mooi en vooral ook heel correct, heel veel minipaardjes hebben niet zo heel mooi beenwerk maar het beenwerk van Diana is echt super.

Later op de dag heeft ze meegelopen in de juniorhandling met een meisje van 9 jaar, dat was een minder succes, zoals ik al zei heeft ze behoorlijk veel temperament en dat meisje kon haar echt niet aan.
Ann had haar gewaarschuwt dat ze niet met Diana moest gaan lopen maar Cindy wilde persee Diana, dus toen hebben we het maar laten gaan onder het motto "wie niet horen wil moet maar voelen" hoe zielig dat ook was voor Cindy, maar ze wilde echt niet luisteren.
Het enigste wat Diana tijdens de juniorhandling heeft geshowt was het steigeren... Haha! Haha!
Cindy natuurlijk helemaal verdrietig, maar we hadden haar allemaal gewaarschuwt, wat moet je dan verder nog doen/zeggen?

Bij de "get of sire class" stonden we met 3 nakomelingen van de hengst Jupiter, ik helemaal op van de zenuwen want ik moest nu Diana zelf voorbrengen omdat Audry een van de andere veulens al moest doen, maar dat liep allemaal perfect! Werden we ook 1e!!

En voor het uiteindelijke junior dagkampioenschap werden we als 2e geplaatst, de jury had achteraf tegen Ann gezegd dat ze Diana eigenlijk te jong vonden om met haar "bijna 4 maanden" ook van de 1 en 2 jarigen te winnen, maar ze hebben behoorlijk getwijfeld!

Ik ben nu echt zo trots als een pauw! Cool Cool Cool Ben zo blij met dit paardje, samen met Nicky en Shamila een mooi stel om volgend jaar mee naar de shows te gaan!

Diana is nu thuis, staat op stal naast Shamila, ze is mooi rustig en kan nu lekker gaan wennen aan haar nieuwe thuis!
Ik heb geprobeert enkele foto's te uploaden, maar de picservr doet het weer eens niet Boos! Boos! ......
Dus die houden jullie tegoed!
Laatst bijgewerkt door Mika op 23-09-02 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 09:40

Zo toe maar, de ene prijs na de andere!!!
Echt een toppaardje dus, volgens mij heb je behoorlijk goede inkopen gedaan laatst Haha! Ben benieuwd naar de foto's en eigenlijk nog meer benieuwd naar hoe ze IRL is Schijnheilig

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 09:43

jeee super zeg!!! gefeliciteerd!! ben erg benieuwd naar de foto's van je superpaardje

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 09:49

Je komt maar hoor Marije!!! Haha! Haha!

Ik denk dat ik een site heb gevonden waar ik wel mijn foto's kan uploaden, dus als het lukt zien jullie ze gauw genoeg!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 10:01

Hier de foto's !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een gedoe om ze te uploaden, 2 sites verder doen ze het dan eindelijk....(voor zolang het duurt Knipoog )

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:09

Wow wat een leuke paardje Kwijl Kwijl

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:42

hihi wat een ukkie zeg. wat schattig zo klein.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:23

Wow! Ze is echt mooi! Kwijl! Kwijl Heeft Diana ook een amerikaanse afstamming? Dat gaat een toppertje worden! Concurrentie! Knipoog
Maar hoe is het verder met je andere paardjes? Zit er al verbetering in?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:33

eeew wat is dat voor een ras joh? Zo ieniemienieklein?? Hoe groot wordt ze??

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:41

ze is echt super mooi! op die ene laatste zie je pas goed hoe klein ze is! Lovers super joh!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:00

Wow een leuk beesje zeg,heel apart!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 20:39

Diana is een 100% amerikaans paardje, ik denk dat ze zo rond de 80 a 82 cm zal worden, maar dat blijft toch altijd koffiedik kijken vind ik.....
Soms zie je zulke vreemde dingen, dan krijg je uit een hele grote merrie een superklein veulentje en andersom.
De vooruitzichten zijn in ieder geval goed!!!!

Ben ook zo trots als een pauw, vanmiddag was ze hier door het land aan het draven en dan danst ze gewoon, zo mooi om te zien! Cool

De andere veulens knappen volgens mij wel op, jammergenoeg heeft Mylano afgelopen zaterdag heel ernstig koliek gehad, maar dat is godzijdank goed afgelopen. De dierenarts zou vandaag komen, maar die komt morgen om 13.30 uur en dan gaan we echt alle paardjes bijlangs om ze allemaal even te onderzoeken. Maar Mika begint ook steeds meer te rennen en te spelen, dat is in mijn ogen een heel goed teken want zoals ik al zei had ik haar al heel lang niet meer lekker zien rennen en ze heeft nu echt weer 2x dgs een "speelkwartier".......
Morgen maar eens afwachten wat de da zegt.

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:44

AAAAAAAh wat een mooi/lief/schattig paardje!
Het lijkt net een paard maar dan in een achteropjefiets versie.
Ik ken dat ras niet, is dat net zoiets als een falabella?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 20:59

Het is wel net zoiets als de falabella, maar persoonlijk vind ik de amerikaantjes mooier dan de falabella......Maar ja, smaken verschillen....

Officieel heet het : American miniature horse

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:01

Gelukkig dat het ff beter gaat met ze! Wanneer krijg je de uitslag van Mika d´r bloedtest eigenlijk? Ik wist trouwens niet eens dat er zoveel amerikaantjes waren hier! Ik heb er weinig verstand van, van de amerikaantjes dan, maar wat is haar afstamming? Heb je trouwens weleens gekeken op www.ltdmini.com die vindt ik echt het einde! Als ik ooit de loterij win!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:05

Ze is echt prachtig! Echt een paardje, alleen dan in het iniemienie!
Het enige pony-achtige is de maat Haha!
Very cute.
En dan heb jij ook nog eens een topper, veel plezier ermee!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:15

Super paardje....een echt toppertje.
Ga maar vast een hele grote prijzenkast aanschaffen wantn die gaat vast en zeker helemaal vol komen.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 21:30

[VvdD] Uitslagen bloedonderzoek Mika binnen

De bloeduitslagen van Mika waren vorige week al binnen, zie bovenstaande topic....
Morgen komt de da weer om verder te kijken en om Evien hengstig te spuiten.

Die site is idd mooi! Persoonlijk vind ik het overo echt heel mooi, maar volgens mij zijn die hier nog niet in nederland (europa), ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen.

Diana is een dochter van Winner Circle Jupiter, hier het adres van de website : www.minihypo.com

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:36

heeey

mooi paardje Kwijl Gefeliciteerd met al je prijzen!

gr Linda

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:09

dat ze zo rond de 80 a 82 cm zal worden,

Mijn vzshet is ook 82 cm maar die ziet er een stuk groter uit als jou pony, dat is dan geen shet en shetlanders zijn ook dikker.
Is ze dan nog niet uitgegroeid?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 09:20

Roosje87 schreef:
dat ze zo rond de 80 a 82 cm zal worden,

Mijn vzshet is ook 82 cm maar die ziet er een stuk groter uit als jou pony, dat is dan geen shet en shetlanders zijn ook dikker.
Is ze dan nog niet uitgegroeid?


Ze is nog maar 4 maanden..... Haha! Haha! Dus die zal nog wel even groeien denk ik.. Knipoog

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:22

Suc6 met je mini kudde! Maar zo te horen gaat dat zeker lukken!!!!!!

Ik heb ff op die site gekeken. Wat een prijzen zeg!!!!!!!!! En het is niet eens mijn smaak. Geef mij maar pony's als Dennis. Niet alleen omdat het m'n eigen is maar dit heb ik altijd al het mooist gevonden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:25

Mmm jammer die site doet het niet, ik bedoelde eigenlijk of ze al wisten of het nou van de boterbloemen kwam of van een ernstiger iets.
Er staat trouwens zo´n overo merrie te koop, maar ja beetje duur wil er iemand sponsoren?! Haha!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 10:07

Die site die ik je gaf ligt inderdaad plat, ik heb Ann al gemaild, als hij het weer doet geef ik wel een seintje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, ardanwan, Belker, Binau, NinaCharlie, SentiBot en 131 bezoekers