Wat kun je allemaal doen met een pony van bijna 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 21:46

Mijn shetje is nu bijna 2 jaar.
ik wandel nu elke dag met hem. meestal 1 a 2 uur. dit vind hij wel heel erg leuk en ik ook maar weten jullie nog iets anders leuks wat ik met hem kan doen?


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:14

poetsen, knuffelen...

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:35

ai goeie vraag, wil ik ook wel eens weten! Clown Scheve mond\

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:36

poetsen,knuffelen en wandelen maar elke dag zolang? ik zou niet meer dan 2 keer in de week wandelen laat 'm lekker jong zijn! lekker dagen in het land das het beste

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 23:04

wandelen is nooit slecht! alleen maar goed zo leert hij lekker veel kennen en blijft hij erg rustig.
Echt veel meer kun je er nog niet meer doen.
Pinky longeer ik heel af en toe (in een longeerbak dus zonder touw).
En verder tja, alles behalve rijden ongeveer?!
Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 08:25

Ja ik zie ook niet in waarom je niet lang met een 2 jarige kan wandelen. Volgens mij is dat alleen maar goed, als je maaar niets forceert.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 08:26

Dat hebben ze tegen Kim gezegd, zij stelde die vraag ook een tijdje geleden..maar ik zie ook niet in waarom niet Verward

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:27

wat versta je onder wandelen is dan de vraag.
een klein rondje warbij je hemd e helft vand e tijd laat grazen. of echt 2 uur lopen (afentoe paar meters draf) en in totaal maar heel ff stil laat staan om wat te eten.
het eerste is niet zo erg. alleen maar leuk voor zo'n jong beestje er ff uit. beetje verkeer laten zien.
maar je moet het vergelijken met een kind van een jaar of 6 die kan dat nog helemaal niet aan zo'n tijd bezig zijn. zich 'concentreren' en al die nieuwe ervaringen opdoen. ze zijn heftig in de groei en veel wandelen slokt erg veel energie op. waardoor ze minder goed groeien.
maar 2 keer per week 2 uurtjes weg kan makkelijk. elke dag is errug veel. en wordt ook saai voor zo'n beestje.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 13:05

zei zegt dat ze elke dag!!!!!!! 1 a 2 uur wandeld met 'm das veeeeeel te veel ga eens 2 keer in de week een kwartier lopen. kijk het wordt anders als ie echt dag en nacht in stal staat

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 21:06

Hij staat dag en nacht op stal omdat hij niet in het land mag omdat het een hengst is. ik ben nog opzoek naar een land voor hem. ik wandel denk 5 keer in de week (dus oke niet elke dag *LOL* )
Ik ben dan ongeveer een half uurtje bezig met poetsen knuffelen voordat we gaan wandelen. en als we dan gaan wandelen ga ik meestal alleen stappen. hem een beetje laten kijken enzo naar alles. hij geniet er echt onwijs van dus ik zou niet weten waarom ik niet zo vaak zo gaan wandelen. moet ik hem dan dag en nacht in stal laten staan? weet je zeker dat hij zich verveeld. en van die 24 uur op een dag kan 1 a 2 uur wandelen echt niet zo veel kwaad lijkt mij.
Ik zie hem er gewoon van genieten en hij ziet er prachtig en gelukkig uit.
ik ga ook wel eens gewoon alleen lekker in de bak een beetje gek doen met hem. kan hij zich lekker uitleven.
Soms wandel ik ook wel eens korter en je moet niet denken dat ik echt elke dag 2 uur loop.

Maar als hij op stal staat dag en nacht is het toch juist lekker als hij lekker kan lopen. lijkt mij dan. en hij mag ook gras eten onderweg. soms ga ik gewoon lekker zitten met hem ergens.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 22:20

jep daarom zeg ik ook tenzij ie dag en nacht op stal staat dan zou ik 'm zoveel mogelijk eruit halen liefst nog meer een jong paard groeid het beste en het is het beste voor botten en pezen als ze heel erg veel buiten lopen vandaar dat ze jonge paarden ook inscharen die van ons lopen tot 2 jaar het hele jaar dag en nacht in het land.

staan ze wel in de wei dan zou ik het minderen omdat voor zo'n jong paard wandelen geestelijk al als werken is hij moet namelijk al die tijd braaf zijn en op jou letten das nog best moeilijk en lastig voor zo'n jong paardje

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 23:24

ik zou ook graag willen dat hij lekker op het land kon. de eerste anderhalve maand dat ik hem had had ik hem op een weiland staan maar daar stond hij alleen met een paar schapen. hij ging zich vervelen en ging de schapen aanvallen. dus hij en de schapen apart op het land. maar hij begon zich nog meer te vervelen en is toen over het hek gesprongen (hij is ongeveer 87 cm. en dat hek 1 meter) en heeft een paard aangevallen dat voorbij kwam. hij begon zich zo erg te vervelen dat hij zelfs naar mensen ging slaan, stijgeren en bijten. Ik werd zelf bang van hem, en ik was niet de enige. Later had ik weer meer vertrouwen in hem maar ik kon ook niet veel doen met hem ivm mkz.
Toen kreeg ik weer vertrouwen in hem en hij ook een beetje in mij. soms kwam zijn lieve kant ook wel heel eventjes naar boven.
Toen werd ik daar weggetrapt omdat hij zgn zo gevaarlijk. was jaja het leek net een tijger volgens hun. Toen werd ik dus weggetrapt en het ging zo: hier heb je je pony en je hoeft dus niet meer terug te komen. Stond ik daar op straat met hem. Vandaar dat hij nu op stal staat dag en nacht en ik nog steeds opzoek ben naar een landje. Tot de winter dan wil ik hem weer binnen hebben. maar ik wil dan een landje met andere paarden zodat hij zich niet verveeld, maar dat valt niet mee met een (klop) hengstje.
Vandaar dat ik zoveel loop met hem zodat hij toch lekker beweging heeft.
Het is wel waar dat hij braaf moet zijn. ik gooi hem ook wel eens een uurtje los in de bak maar dan zijn er altijd van die mensen die hun pony er weer inwillen longeren Boos! en dat gaat voor losgooien. of dat er een merrie naast de bak staat.
Ik geloof dat ik een beetje off-topic ga, sorry!!!

Maar weten jullie iets wat ik nog meer met hem kan doen? of zouden jullie het gewoon lekker bij wandelen houden? Party!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dribbel op 2001-06-06 23:26 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 bezoekers