singelverlenger????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
germie

Berichten: 25883
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

singelverlenger????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 07:43

GRR, ik rij dus een normaal paard, maar het paard is dus wel 1.80 m.
Aangezien ik dus zelf voor tuig moet zorgen, heb ik dus voor iets goeds gekozen, een nieuw zadel. De enige voorwaarde die ik stelde bij het zelf aanschaffen van tuig was dat het paard een normale boombreedte moest hebben (ik schaf eenmalig een goed zadel aan). Ik dacht zelf dat ik nog wel een singel (en beugels en riemen ) had. Die heb ik ook wel, maaar die singel is 1.35, oftwel veel te kort.
Ik dacht dat het paard altijd 1.50 had, dit omdat het erin gedrukt is. Hier had het paard veel over, zo'n 5/6 stootgaten.
Dus 1.40 zou misschien ook wel kunnen dacht ik. DUs ik 1.40 geleend, maar dat past dus ecth niet. Blijkt dat die singel van 1.50 verlengd is Frusty

Zelf heb ik geen zin om voor 1 paard apart een singel te laten aanpassen. Ik heb er normaal gesproken later niets meer aan. Verder staat er nog een paard van 'slechts' 1.72 die dus met een singel van 1.35 gereden kan worden. Nu zit ik dus te denken om een singel van 1.40 aan te schaffen en een singelverlenger.

Maar zo'n singelverlenger heeft natuurlijk ook nadelen:
2 gespen, eentje komt onder het zweetblad vandaan, voel je dit?

Beschadigd die losse gesp je leren rijlaarzen?

Krijgt het paard geen last van die extra gesp die direct tegen de vacht komt (onder sjabrakje vandaan dus)?


Hebben jullie ervaring met zo'n singelverlenger?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 08:35

Ik heb een singelverlenger gebruikt voor een drachtige merrie als tijdelijke oplossing.
Om eerlijk te zijn vond ik het niet ideaal.
Bij een veelzijdigheidszadel voel je duidelijk een "prop" onder de zweetbladen, en bij een dressuurzadel is de kans redelijk groot dat de huid van je paard beschadigd, het nylon materiaal is nl. best wel scherp.
Ik heb het ding een paar keer gebruikt en daarna meteen een langere singel gekocht, dat beviel toch beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 08:37

Ik weet niet hoe het eruit ziet, maar op zich denk ik niet dat het kwaad kan als je (extra) singelstoten onder je zweetblad uitkomen. Dat is met een dressuursingel toch ook het geval? Volgens mij heb je ook van die aparte flappen om daar omheen te doen, zou je eens bij een goede ruitersportzaak moeten vragen.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:43

Let er wel op dat de gespen of helemaal onder je zweetblad uikomen, of worden afgedekt door dat beschermflapje van je zadel. Anders rij je namelijk binnen de kortste keren een gat in je zweetblad.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:32

Nou dat zijn niet echt hele handige dingen. Ik zou zelf op zoek gaan naar een 2ehandsje of een nieuwe kopen. Gewoon zuinig mee zijn, kun je hem vast wel vaker gebruiken later ooit of verkopen.

germie

Berichten: 25883
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 14:26

???????????
wat bedoel je piaffe? die singelverlenger verkopen? Of een extra lange singel kopen?

Ik kan nu al geen singel in 1.50 vinden, gewoon omdat 99% van de paarden die niet nodige heeft, dus een singel op maat laten maken vind ik wel erg veel, zeker omdat het niet m'n eigen paard is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:26

Bij een dressuurzadel zitten de gespen van de singel nooit direct op de huid, kijk maar eens goed bij een dressuursingel.
Bij een singelverlenger kan dat wel gebeuren, maar daar kun je evt iets onder doen? Ik gebruik die dingen nooit, heb genoeg singels liggen.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:42

Het is geen optie om extra lange singelstoten aan je zadel te laten zetten? A la dressuurzadel, ook al is het dan geen dressuurzadel. Scheelt ook weer rommel onder je zweetblad wat toch weer fijner zit vind ik. Dan kun je met een (lange) dressuursingel rijden, of iig met wat meer gangbare maten.

Nulla tenaci invia est via

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:10

Ik heb voor Isolda ook een verlenger. Omdat haar buikomvang weleens wat wisselt Knipoog Het singelt ook makkelijker aan.
Maar ik heb er negatieve ervaringen mee. De gespen zitten bij mij onder het zweetblad, maar ik trek het extra leertje erover heen.


friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: singelverlenger????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:11

een stoffen singel kost 13.95 euro zie ik hier het het boek van HKM
en een neonpreen-singel 29.95 euro

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:12

melissapupa schreef:
singelsokjes ;) een sok voetje er vanaf en klaarrr


Hallo hee, jij hebt wel erg ver terug zitten zoeken in topics. Deze is 11 jaar oud, dan is reageren echt een beetje te laat...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:14

Hoop dat ze intussen een oplossing gevonden heeft. :P

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:10

Omdat dit een topic uit 2002 (!!!) is gaat het op slot.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daimo, Isab123 en 32 bezoekers