[Spannend verhaal]De jongen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 23:07

Jahaaa Ja
go pa!! Tong uitsteken

K vinnet echt goed Lachen

Mich_elle
Berichten: 2361
Geregistreerd: 26-10-04

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:35

IK Vindt dit een heel leuk verhaal helemaal mijn verhaal alleen zou ik als ik jou was het meer uit het oog punt van Lizzie schrijven voor de rest het is super!!! Haha!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 15:10

Frouk-- Dankje
horse123-- Ik zal het proberen!

Citaat:
Ik zat op mijn moeders bed dicht tegen mijn moeder aan en Dave zat aan de andere kant van mijn moeder. Het was even stil en toen hoorde we een harde schreeuw van mijn vader. Er klonk weer een brekend glas... Ik keek mijn moeder aan, ze had ons stevig tegen haar aangedrukt. Toen was het even stil, ik vroeg me af wat er beneden gebeurde. Het bleef nog steeds stil. Opeens klonk er zo een harde, oorverdovende klap gevolgd door een raar geritsel. Dave keek mij met grote ogen aan. Toen klapte de voordeur kijkhard dicht en het was weer stil. Mijn vader kwam een paar seconden later de trap op, toen hij de kamer in kwam zagen we een grote bloed vlek op zijn been. Mijn moeder stond meteen op en omhelsde mijn vader. Ik vroeg wat er was gebeurd, mijn vader antwoorde dat er een man via het keukenraam naar binnen was gekomen en hem bekoggeld had met de limonade glazen. En 1 van de glazen had zijn been geraakt, en er was een scherf in gekomen. Daarom bloede het, en de oorverdovende klap was een geweers schot die mijn vader net kon ontwijken. De kogel was de houten tafel in gegaan. Dave trilde helemaal, mijn vader liepn naar hem toe en zei ' Dave, het komt allemaal goed.' Dave keek mijn vader aan maar zei niks. We liepen toen met zijn allen naar beneden, ik was bang, bang dat er nog iemand beneden was. Dat we weer aangevallen zouden worden. Mijn vader liep voor, daarna ik, achter mij Dave en tot slot mijn moeder, voor het geval er iemand van achter zou komen. Hoewel de kans klein was dat er iemand van boven ons zou aanvallen keek ik toch steeds achter me. Toen we beneden waren keek mijn vader de kamer en de keuken rond. Er was niemand. Het tochte wel erg, het raam van de keuken was kapot. mijn vader haalde een vuilniszak en plakte die voor het kapotte keukenraam. Mijn moeder en Dave stonden naar de kogel te kijken die een heel deel van de tafel versplinterd had. Mijn moeder stond met tranen in haar ogen te kijken. De tafel was een erfstuk van mijn opa, de vader van mijn moeder. Ik voelde aan de kogel, hij was zelfs nog een beetje warm. Dave liep naar de bank en plofte erop neer en keek naar ons. 'Waarom wil hij mij toch zo graag hebben?' vraagte Dave zich hardop af. We keken alle drie naar Dave en zeiden tegelijk 'Geen idee' Ik betrapte mezelf erop dat ik stond te trillen. Ik besloot om ook maar even te gaan zitten. Mijn moeder was bezig met de wond van mijn vader, en daar had ik geen zin in omdat ook nog te zien. Ik kon absoluut niet tegen bloed. Daar had ik echt een hekel aan. Mijn moeder vroeg of we wat te drinken wouden. Ik had wel trek in melk net zo als ongeveer een uur geleden, Dave had trek in thee en mijn moeder ook. Mijn vader had geen dorst. Het begon te onweren, net als in een griezelfilm. Normaal hou ik van onweer, en kijk ik altijd naar de bliksem, maar nu niet. Er liep een rilling over mijn rug. Ik keek naar buiten, naar de weilanden en het bosje. Daar ergens, daar zat de enge man...

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 20:39

wheeeee... waar zijn me lezers nou gebleven??? :|

valerm
Berichten: 979
Geregistreerd: 21-03-05

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:59

Gaaf verhaal Haha! verder vertellen.Ik heb 2 fouten ontdekt. Tong uitsteken Ik ben zelf ook geen taal wonder .
Citaat:
'Waarom wil hij mij toch zo graag hebben?' vraagte Dave (moet vroeg zijn)
en
Citaat:
Mijn moeder vroeg of we wat te drinken wouden (wilde)
Maar vertel verder !!

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:36

oei spannend weer hoor

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:32

Ja idd, en van dat vraagte viel me ook op Tong uitsteken Mja, mooi stukje!! en superspannend Scheve mond Knipoog

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 09:09

Jah ok-e!
Citaat:
Ik wou maar niet meer naar buiten kijken, stel je voor dat ik iets zou zien. Dan was er weer paniek. Maar steeds had ik de drang weer door het raam te kijken. Ik zou nog 1x kijken en dan ophouden met denken aan het raam. Ik keek en daar liep iemand, heel ver weg in de weilanden... Ik zei het, mijn vader liep naar het raam en zag hem ook. Hij pakte een verrekijker om te kijken of het de man was. Hij keek aandachtig en zei ' Ja dat is de boosdoender, maar hij loopt richting het erf van boer Hasper.' Ik vroeg of we boer Hasper niet even moesten bellen, maar mijn vader vond dat onnodig, hij had het tenslotte op ons gemunt. We zaten nog een kwartiertje beneden en gingen toen we naar onze eigen kamers en probeerde te slapen. Ik viel in slaap. Toen om ongeveer half 8 ging de telefoon. Ik scheen de enige te zijn die wakker was want niemand reageerde. Ik rende me bed uit en pakte de telefoon op. Het was boer Haspel. Hij zei ' Hallo Lizze, er is vanacht bij ons ingebroken, en mevrouw Haspel is meegenomen!' Ik hoorde dat hij huilde... 'Ik haal mijn vader' zei ik. Mijn vader was al snel wakker en rende aar de telefoon. Ik hoorde het gesprek vanaf mijn vaders kant. 'Ja, wat erg' en 'We starten een zoekactie met honden' dat soort dingen zei mijn vader. Mijn moeder was ook wakker geworden. Ze stond met een slaperig hoofd bij de keukentafel. Ze besloot thee te zetten. Toen hing mijn vader de telefoon op en zei met een fronsend gezicht dat we een zoekactie hebben naar mevrouw Haspel. Ze is ontvoerd vanacht, ze hoorde geluid beneden en zou even gaan kijken. Ze is niet meer boven gekomen en toen boer Haspel even ging kijken was alles weg, ook mevrouw Haspel. Dus trek jullie kleren aan en maak Dave wakker, we gaan zoeken. Toen Dave wakker was en iedereen aangekleed was verdeelde mijn vader de taken. Ik en Dave moesten langs de huizen om mensen op de hoogte te stellen van de ontvoering van mevrouw Haspel. Mijn vader ging zoeken met de hond van de familie Haspel en de boer zelf. Mijn moeder ging met de buurvrouw advertentie's maken met een foto van mevrouw Haspel. Toen iedereen druk bezig was ging bij ons de telefoon, er klonk een verdraaide stem. ' Alles is goed met mevrouwtje, maar als jullie dat vervelende joch niet snel geven, is het ook afgelopen met dit mevrouwtje... Hahahaha, kom nu naar De Klis, daar wacht ik met dit mevrouwtje op jullie...' Het gesprek werd geeindigt met een bulderend gelach dat erg nep klonk, maar wel eng. We gingen met een hele groep naar De klis. Daar zat mevrouw Haspel vast gebonden echter het gebouw. Toen mijn vader en boer Haspel naar haar toe wouden gaan, sprong de griezel ervoor. Hij had een pistool, en die stond gericht op ons, we mochten niet dichterbij komen...
Lees volgende keer snel verder hahaha....

Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:36

Ik zit helemaal in het verhaal, ga gouw door Tong uitsteken Haha! Haha! Heel goed geschreven, ! Ga zo door Ja

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:57

ga door! ga door! gaaaaaa doooooooooorrrrrr!!!!! Het is zo spannennddd, je hebt echt talent hiervoor! ga zo door!!!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:20

Leuk hoor! schiet ajb op Tong uitsteken Ik vind het een leuk verhaal!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:30

hih vanavond komt er weer een stuk! Tong uitsteken ga nu naar me paardjes:P

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:40

Jeej, echt leuk stukje weer! spannendddd!! vanaaf weer Lachen Haha!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 21:00

Citaat:
Mevrouw Haspel keek zo bang. Mijn vader praatte rustig en vriendelijk tegen de man, hij probeerde de man te kalmeren. Ondertussen liep boer Haspel helemaal om het grote gebouw heen om zo achter de man te komen. Het duurde heel erg lang, ik werd ongerust. Net op dat moment verscheen zjin hoofd om de hoek, hij liep naar mevrouw Haspel toe en maakte voorzichtig het touw los waarmee ze zat vastgebonden. Toen ze los was bleef ze even zitten. Mijn vader praatte nog steeds. Boer Haspel telde af 3,2,1, nu en hij sprong achterop de rug van de man. Hij begon te schreeuwen, mijn vader en nog een man uit het dorp pakte de griezel vast, de man uit het dorp, Frank heette hij, pakte het pistool af en gooide het naar mijn moeder. Die pakte het snel op en richte het met een trillende hand op de enge man. Ze zei met een boze stem dat als hij niet op hield met stalken en het stelen van Dave ze hem door zijn hoofd zou schieten. Ik keek naar mijn moeder en dacht ' dat zou ze toch niet menen?' Maar mjin moeder keek heel vast besloten. Mijn vader keek met grote ogen naar mijn moeder, en zei dat ze kalm aan moest doen... 'Niks daarvan, ik ben dit gedoe meer dan spuugzat, nachtelijke vechtpartijen, spionage en enge brieven en telefoontjes. Ik wil dat dit afgelopen is, en als dit de enige manier is dan moet dat maar' zei ze met een ijzige stem. Dave keek naar mij, hij fluisterde 'dat doet e toch niet he?' Ik probeerde zo kalm mogelijk nee te zeggen, maar diep van binnen twijfelde ik. Ik had haar nog nooit zo gezien. Boer Haspel zat ondertussen boven op de rug van de griezelige vent. Zijn handen en benen waren vast gebonden met het touw waarmee mevrouw Haspel een paar minuten geleden nog mee vast zat. Mijn moeder had nog steeds het pistool op de man gericht. Iedereen keek naar mijn moeder, ze keek nog heel even verschrikkelijk gemeen en zei ' Dit doe ik echt, hoor je me' ze ging steeds harder praten,' dus het is aan jouw, of dit is afgelopen of jouw leven is afgelopen!' Ik liep naar mijn moeder toe, en keek haar recht in haar ogen en zei ' Dit wil je niet, je word opgepakt en gaat de cel in. Zo ben je niet dus stop hiermee...' Langzaam liet ze haar handen zakken, toen viel het pistool op de grond en zakte ze zelf ook op de grond... Ze begon te snikken, een paar mensen gingen om haar heen zitten. ' Dit wou ik echt niet, maar ik was zo woest dat ik het als een dreigement zag, maar later begon ik het te menen. Als Liz niet naar me toe was gekomen had ik niet zeker geweten of ik niet zou schieten' zei ze snikkend. Ik ging tegen me moeder zitten en zei dat ze heus niet had geschoten... Iedereen haalde opgelucht adem, de man zat vast, mevrouw Haspel was vrij en mijn moeder het pistool had laten vallen. Langzaam liepen er een paar mensen naar hun huis. Sommige waren op de fiets. Frank had ondertussen de politie gebeld. Een paar minuten later waren ze hier. We gaven het pistool en hadden besloten om maar niks te zeggen van de actie van mijn moeder. De man werd in het busje geladen, hij kreeg geen boeien om maar werd met zijn benen vast gemaakt aan de vloer van de bus. Hij kreeg een schrift met pen om zijn verhaal op te schrijven. Hij schreef dat alleen niet op hij schreef: IK KRIJG JULLIE NOG WEL!!! WACHT MAAR AF.... GEEN POLITIE!!! Even later toen we thuis waren kregen we telefoon van de politie, ze zeiden dat hij voorlopig op vrije voeten was. Dat was iets wat volgens ons niet kon. We wisten nu niet wat er zou gebeuren...
Zo weer een stukje! Jippie voor jullie... er kotm een hele andere draai inhet verhaal haha

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:23

grrr, opschieten.... OF IK GA JOU STALKEN HOOR!!! doorschrijven!!! Haha!

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:29

Haha, spannendddddd!! een nieuw stukje!!!!! en snel een beetje Tong uitsteken

Tammietjeeh

Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:41

prachtig verhaal ! Lovers

Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:01

Jep en heel snel he Farouche Tong uitsteken

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:26

Jaaah nou daar ben ik weer, vaste lezeres van je verhaal!
En ikvinnet nog steeds heeel stoer echt leuk gewoon
Door schrijven jij!!

Kus Frouk

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:08

Owkey, bereid je voor, ik heb een heel verhaal.

Als eerste wil ik zeggen dat ik het een leuk onderwerp vind, dit kom je niet vaak tegen, mijn complimenten.
Verder heb ik wel wat aan te merken op je schrijfstijl. Ik weet niet hoe oud je bent, dus daar kan ik geen rekening mee houden, maar ik zal eventjes vertellen wat me opviel in je tekst.

-je taalgebruik.
MSN taal is handig en kort, maar niet handig in een tekst, probeer ABN te blijven gebruiken. Het is niet dat je echte MSN woorden gebruikt, maar je kort dingen af die niet mogen. Bijvoorbeeld het bezittelijk naamwoord van “ik” is mijn, en niet me. Het is MIJN fiets, en niet ME fiets. Verder staat er ergens “Ik snap er weinig van maar hij mag mee, dus hij achterop.”Het is in dit geval dus hij mag achterop. Dat staat niet mooi in de zin, omdat je 2x mag hebt, typisch een zinsbreker. Ik zou er van maken “Ik snap er weinig van, maar hij mag mee. Ik zeg hem achterop te klimmen en rustig fiets ik weg." Misschien zou je haar zelfs kunnen laten zeggen in een dialoog dat hij mee mag en achterop mag klimmen, maar dat is jou eigen keuze.
-je spelling.
Typ je tekst in word. Dan kun je een spellingcontrole er overheen zetten, en worden de fouten eruit gehaald. Je maakt geen grote storende fouten, maar het is toch handig eventjes te controleren. Ik heb het stukje even in word gezet (je eerste stukje alleen en deze haalde er toch al 4 fouten uit. Niet denderend, maar wel overbodig. Ik zal ze eventjes hieronder zetten.
Verlieft – verliefD
Rattelt – Ratelt
Intresseerde – Interesseerde
De laatste is een slordigheids fout, geen spellingsfout.
-Alinea’s
Je tekst is af en toe onmogelijk te lezen vind ik. Vooral het eerste stukje, later word het stukken beter. Je kunt dialogen veel beter op een nieuwe lijn zetten. Het stukje wat ik zeer onduidelijk vond hieronder en dan nogmaals met alinea’s geschreven.

Vandaag ga ik naar school ik fiets rustig over een landweg als er een jongen uit het riet springt, hij is helemaal in paniek en rattelt iets over een ontvoering en een rat, ik snap er niet veel van. 'Praat eens rustig'zeg ik terwijl ik afstap. De jongen begint opnieuw 'Snel neem me mee, mag ik achterop? Hij wil me ontvoeren en bij een rat zetten, en hij wil me gebruiken als huishouder ofzo. Ik wil hier weg' zegt de jongen. Ik snap er weinig van maar hij mag mee, dus hij achterop.

Vandaag ga ik naar school. Ik fiets rustig over een landweg, als er een jongen uit het riet springt. Hij is helemaal in paniek en ratelt iets over een ontvoering en een rat. Ik snap er niet veel van.
“Praat eens rustig,” zeg ik terwijl ik afstap. De jongen begint overnieuw:
“Snel,/! (kan beide) n/Neem me mee. Mag is achterop? Hij wil me ontvoeren en bij een rat zetten. Hij wil me gebruiken als huishouder ofzo. Ik wil hier weg! (zegt de jongen hoeft hier niet meer achter, dit had je al eerder gezegd)
Ik snap er weinig van, maar hij mag mee. Ik zeg hem achterop te klimmen en rustig fiets ik weg.

Misschien wat overdreven alinea gebruik, maar ik denk dat dit beter te lezen is.

-uitspraak verduidelijking. Niets speciaals, maar ik denk dat bij dit genre en bij de onduidelijkheid over wie die man nu is, die Dave (weer) wil ontvoeren, het een stuk duidelijk word of Dave het nu over een persoonlijk voornaamwoord hij heeft, of over de ontvoerder.
Je zou bijvoorbeeld er HIJ van kunnen maken. Of Hij, of op een of andere manier benadrukken dat je de ontvoerder bedoelt. Dit doe je met uitspreken ook.
Bijvoorbeeld de zin:
“Hij schreeuwde dat hij er was.” Is nu wat moeilijk op te vatten. Het kan zijn dat hij op de plaats van bestemming is, maar ik neem aan dat dat niet is wat je bedoelt.

-Tijden: Tijden zijn heel belangrijk in je verhaal en maken het beter leesbaar en duidelijker. Tegenwoordige tijd is het moeilijkst, maar je moet net een beetje kijken hoe het gaat met het verhaal. Als de hoofdpersoon aan het einde sterft kun je meestal geen verleden tijd gebruiken. Maar in verleden tijd kun je wel weer eventjes iets aanhalen wat later pas gebeurt, bijvoorbeeld “maar als ik wist wat er toen zou gebeuren, had ik dat nooit gedaan.” Dit kan niet in de tegenwoordige tijd.

-Inhoud: Je verhaal is prachtig, en de verhaallijnen zijn volgens mij duidelijk uitgedacht. Probeer dit vol te houden. Hoofdstukken vol schrijven over spannende dingen lukt je niet, dan ben je na 20 pagina’s klaar, en ga je in de herhaling vallen. Een hoofdstuk waarin es niet zoveel gebeurt is geen probleem en geeft de lezer eventjes wat rust om te kunnen denken over wat er is gebeurt in al die tijd.

-Lengte: Het leukste voor de lezer, is een hoofdstuk te lezen. 10 regel werken zeer frustrerend bij een goed verhaal. Je wil meer lezen maar er is niet meer. Probeer een hoofdstuk te schrijven, en als je eens maar 5 minuten hebt, typ het eventjes in word en sla het op. Kun je er later weer mee verder. Dan duurt het wat langer voor je een stukje op bokt zet, dat geeft toch niet? Als je in word typt en het 2 dagen laat staan en je het daarna nog eens overleest, kun je het ook van verder af zien en beter voor jezelf beoordelen wat je nog beter eventjes kan veranderen.

Er is nog een hele hoop meer wat ik je zou willen vertellen, maar volgens mij ben je me nu al helemaal zat. Nog eventjes duidelijk maken dat dit niet bedoelt is om je af te kraken, maar om het beter te krijgen. Een goed verhaal word alleen maar beter van goed taalgebruik. Dat van jou is niet slecht, maar niemand kan perfect schrijven, je kan er wel in de buurt komen. Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je er iets mee doet. Volgens mij word dit verhaal dan een daverend succes op bokt.
En natuurlijk wil ik snel een nieuw stuk.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 16:21

Heej, jah ik ben in april 14 geworden. Ik typ mijn verhaal gewoon op bokt en het staat niet ergens in mijn computer. Ik ga dat nog even doen. Spelling is niet mjin beste vak, dus dat van word en spellingcontrole is een goed plan! Maar dat stukje van achterop, dara klopt het: Ik snap er weinig van maar hij mag mee, dus hij achterop. Je zegt dat soort dingen als je iemand zin zin geeft. Zoals jij wil snoep dus jij snoep. Snapje? Alleen ik vind het zelf makkelijk om steeds een kort stukje en soms een langer stukje te typen. Dan blijf je nieuwsgierig naar het volgende stuk. Verder bedankt voor je lap commentaar Tong uitsteken en de rest, het verhaal komt er bijna aan!
Groetjes

Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:35

õke dat had ik ff nodig Tong uitsteken

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:11

NAH!! KOM TIE NOU NOG???? *begint er hier 1 ongeduldig te worden Tong uitsteken *

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:52

*ongeduldig* meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!! Vork

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:20

Farouche schreef:
Heej, jah ik ben in april 14 geworden. Ik typ mijn verhaal gewoon op bokt en het staat niet ergens in mijn computer. Ik ga dat nog even doen. Spelling is niet mjin beste vak, dus dat van word en spellingcontrole is een goed plan! Maar dat stukje van achterop, dara klopt het: Ik snap er weinig van maar hij mag mee, dus hij achterop. Je zegt dat soort dingen als je iemand zin zin geeft. Zoals jij wil snoep dus jij snoep. Snapje? Alleen ik vind het zelf makkelijk om steeds een kort stukje en soms een langer stukje te typen. Dan blijf je nieuwsgierig naar het volgende stuk. Verder bedankt voor je lap commentaar Tong uitsteken en de rest, het verhaal komt er bijna aan!
Groetjes


Ja, inderdaad, dat zeg je goed. Dat is spreektaal. Maar spreektaal maakt geen schrijftaal. Je zegt dingen die je niet schrijft. In dit geval is het zelfs geen dialoog, maar een actie die er gebeurt. Schrijven is iets anders als opschrijven wat je zegt. Goed schrijven laat zich erkennen door mooi zinsgebruik en goede woordkeuze.