3e zomerdeken gesneuveld: iemand tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

3e zomerdeken gesneuveld: iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 07:26

mijn paard een zomerdeken opgedaan, omdat het toch wat fris ... toen ik gisteren kwam vond ik hem in stukken in mijn stal terug: hele voorkant eraf zijkanten gescheurd, alleen de sluitingen en bilkoorden zaten nog vast. Insmeren met spul helpt niet. Ik heb niet de mogelijkheid om de deken 's ochtends af te doen, dus een dikkere deken lijkt me nog niet zo handig. NB Bij de canvas had hij vorig jaar ook de voorsluitingen eraf getrokken. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 07:35

Vraag je ruitersportzaak om een hengstendeken. Die zijn dicht aan de voorzijde . Bovendien hebben de aan de voorkant alles bekleed met een super zwaar canvas waardoor je paard minder grip heeft op de stof en niet zo makkelijk klan gaan scheuren.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 07:43

Ik spuit onze dekens in met PBH spray (wordt ook gebruikt tegen aanpikken van kippen en zo) van de Boerenbond en daar blijven onze slopers dus echt van af. Misschien toch het proberen waard?

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 07:55

Ehm mischien door de verveeling dat hij dit doet?Ja een hengstendeken is een goede oplossing.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 08:09

[quote="Vivian"]Ehm mischien door de verveeling dat hij dit doet?Ja een hengstendeken is een goede oplossing.[/quote]


ZIJN HENGSTENDEKENS ER OOK IN EEN WAT DUNNERE UITVOERING?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:22

een antibijtkap, zijn er voor dat paarden hun dekens niet mollen.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:23

Je hebt ook van die antibijt-lappen. Volgens mij staan die ook in de Divoza folder. Zou je ook nog kunnen proberen. En inspuiten met Cribox of dat PBH-spul? (Dat laatste stinkt wel onwijs hoor Misselijk Haha! )

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 09:18

WEET IEMAND WAAR DE PBH-SPRAY TE KOOP IS? bIJ ONZE LANDBOUWWINKEL EN DE WELKOOP/BOERENBOND IN IJSSELSTEIJN KENNEN ZE HET NL. NIET. WIL HET HEEL GRAAG PROBEREN

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:53

volgens mij hebben ze dat spul wel bij de ruitersportzaak.
het is echt een goed spulletje. maar zorg dat je handschoenen ofzo aandoet. ik heb het een keertje gesproeit op de dekens op mijn werk. en 's avonds ging ik naar de mac... nou hamburgers met PBH spray is echt NIET lekker *LOL* het kleeft dus enorm aan je vingers!!!!!!

groetjes joycje

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Fynalgon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:23

Bij de dierenarts kan je ook spul halen > Fynalgon, dat is het enige wat bij de mijne helpt en zelfs die hengstendekens kreeg ze binnen 2 dagen stuk (gewoon de hele voorkant eruit en dan supertrots kijken). Dat PBH kan je ook bij Divoza kopen. De Fynalgon wel met een handschoen op de deken smeren want het is een ''heet'' spulletje en brand na uren heb ik gemerkt, maar het geeft geen bruine vlekken zoals de PBH spray en het ruikt lekker maar werkte in mijn geval super. Gewoon af en toe weer smeren (als het helpt tenminste). Vork succes met de dekens.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:02

Dat PHB-spray heb ik ook, maar daar worden je dekens wel heel smerig van hoor! En stinken!!
Zo'n kap werkt wel heel goed, maar dan moet ie wel steeds een halster omhouden in de box. Ik zou toch eens proberen om een sterkere deken op te doen, zo'n canvas deken ofzo?