Buitenlanders die niet slagen voor de test terug??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Buitenlanders die niet slagen voor de test terug??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 23:03

Nu moeten de vluchtelingen alloctonen enzo en test maken, die gaat over de Nederlandse taal (vraag me af of ik daar voor zal slagen) Haha! en de normen en waarden enzo. Slagen ze er niet voor moeten ze terug naar land van herkomst. Vinden jullie dit een goed idee?

Ik ben er helemaal voor dan krijg je temiste mensen hiet die hier echt willen zijn en zich aan willen passen. Wel vraag ik me af wat ze doen als er echt hele domme mensen tussen zitten die niet goed kunnen leren.

Wat vinden jullie?


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 23:10

Ik denk dat het wel goed is. Sommigen doen absoluut niet hun best om zich aan te passen. Ik heb er zon hekel aan als twee turken in de winkel keihard in het turks aan het banketstaaf zijn. Bah dat vind ik echt niks. Maar goed of aan de hand van 1 test je de juiste info over iemand krijgt betwijfel ik.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 23:13

Nou ik had nog iets grappigs we hadden achter ons in de bus twee turken zitten en die gingen tegen elkaar turks praten en die bleken ook bij ons op school te zitten.
Zitten we later in ons lokaal komen hun een vraag welke klas zijn jullie, hallo dus iemand zij iets zeg ze ik verstaa je niet hoor harder praten.

Dus ik zeg met mijn grote smoel nou ik verstond jullie ook niet in de bus, en ik ga een beetje Turks napraten de hele klas lachen en hun gingen weg, ze zei wacht maar meisje :d haha

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 23:17

Ligt eraan hoe zwaar die test is.
Ik denk dat jij terug moet, avantilover Haha!

זכור

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 23:20

hahaha ik denk het ook ik leer de Nederlandse taal niet goed, ik wil me niet aanpassen! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 23:24

obsession schreef:
Ik heb er zon hekel aan als twee turken in de winkel keihard in het turks aan het banketstaaflen zijn. .


Probleem is dat turken ed, geen asielzoekers zijn. Of politieke vluchtelingen. De meeste turken zitten hier al jaren, en passen zich gewoon niet aan.

Wat ik merk uit mijn vorige werk, dat juist asielzoekers en politieke vluchtelingen heel druk bezig zijn, om zich goed aan te passen aan de nederlandse cultuur.

Maar ik vind een test een vrij slappe manier van kiezen wie wel of niet mag blijven. Inderdaad is het voor mensen die wat minder inteligent zin, heel wat moeilijker. Maar wat dacht je van de mensne die nog nooit hebben leren en lezen, die hebben een enorme achterstand. Juist dat soort mensen moet je helpen.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 23:29

Pipo"]
[quote="obsession schreef:
Ik heb er zon hekel aan als twee turken in de winkel keihard in het turks aan het banketstaaflen zijn. .


Probleem is dat turken ed, geen asielzoekers zijn. Of politieke vluchtelingen. De meeste turken zitten hier al jaren, en passen zich gewoon niet aan.

Wat ik merk uit mijn vorige werk, dat juist asielzoekers en politieke vluchtelingen heel druk bezig zijn, om zich goed aan te passen aan de nederlandse cultuur.

Maar ik vind een test een vrij slappe manier van kiezen wie wel of niet mag blijven. Inderdaad is het voor mensen die wat minder inteligent zin, heel wat moeilijker. Maar wat dacht je van de mensne die nog nooit hebben leren en lezen, die hebben een enorme achterstand. Juist dat soort mensen moet je helpen.
[/quote]

ja daar heb je wel gelijk in, ik had eigenlijk alleen allochtonen gelezen.

Het is niet echt eerlijk om mensen zon test af te laten leggen want inderdaad er zijn minder slimmere die misschien wel keihard hun best ervoor doen om het toch te leren.Die halen misschien zon test niet terwijl zij de moeite er in ieder geval nog voor doen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 23:36

Maar zo moeilijk is het niet en vlognes mij krijgen ze ook eerst een iq test ener zijn ook mensen met dyslexi natuurlijk.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 00:15

ik vind dit een erg slecht idee. Je moet gewoon als je eenmaal besloten hebt dat ze naar binnen mogen je ze ook garanties moet geven dat ze bij "normaal" gedrag ook blijven mogen.
De echte asielzoekers hebben namelijk al genoeg ellende gehad en die hebben baat bij rust, om van daaruit hier opnieuw te kunnen beginnen. Aanpassen en accepteren van onze basis waarden en normen. Ik vind echter niet dat je dit moet doen door middel van een of andere mislukte cursus. Alsof je aan zon test kan merken of iemand zich aan wil passen. geen mens is gelijk dus een standaard test werkt niet in mijn ogen.

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 02:02

Hier in Amerika moet je een test doen als je een Amerikaan wilt worden. Is het alleen om de Nederlandse taal? Want ik denk toch dat meesten die uit het buitenland komen toch niet de Nederlandse taal praten, toch? Ik denk dat het niet erg is dat buitenlanders in Nederland komen maar wat me wel erg pissig maakt is dat ze daar komen en dan hun handje uitsteken by the Sociale Dienst. Gelukkig heb ik meerdere gekend die net als anderen gingen werken om geld te verdienen. En het zijn natuurlijk niet alleen de buitenlanders want de blanken hebben er ook een handje van weg.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 07:54

Hmm.. deze allochtoon spreekt ook vaak luid Nederlands in deze Finse omgeving. Vroeger sprak ik dus ook geen Fins, dus dat was alleen maar Nederlands of Engels (heel soms Duits). Ik ken mensen die hier al jaren wonen en nog steeds geen Fins of Zweeds spreken...

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Marije_jiplover

Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:22

Ik ken een gezin dat destijds uit Bosnië is gevlucht. Ze hebben een heleboel gedaan om te integreren etc., Nederlandse les enz. Alleen die vrouw is dyslectisch en kon in haar eigen taal al haast niet lezen, dus met de Nederlandse les had ze echt ontzettend veel moeite. Haar man en vooral haar kinderen spreken best heel goed Nederlands en zij nu, na 6 jaar ofzo redelijk. Een test had ze nooit gehaald door haar dyslectie, maar verder heeft ze wel haar best gedaan en zich ingezet voor de integratie. Moeilijk dus, of zo'n test bindend zou meoten zijn...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:27

Ik ken vluchtelingen uit Irak, die stonden daar heel hoog in aanzien (de ene was dr. aan een universiteit en zijn vrouw gaf les op 't gym daar). Die hebben het echt heel moeilijk gehad, ze wilden zich aanpassen, maar soms kon dat domweg niet. Ze hebben nu gelukkig de A status en hij mag weer werken.
Weet je waarom veel van die vluchtelingen de criminaliteit ingaan, ze komen hier, zijn vaak gewend hard te werken, hier mogen ze niet werken want ze hebben geen A-status of werkvergunning. Ze vervelen zich te pletter, en dat aard vaak uit in crimineel gedrag.

Of een test een goed idee is, voor sommigen niet, voor sommigen wel.
Mensen blijven individuen en je moet ze per individu bekijken. Maar dat is moeilijk.

:evaw:

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:37

Ik ben het er mee eens.
Ik zat eens met een asielzoeker in de bus en we raakten aan de praat. Waar hij vandaan kwam wilde hij niet zeggen, hij had al in Duitsland gezeten, maar moest terug. Nu zat hij dus in Nederland, maar hij wilde door naar Engeland en waarom? omdat het in Nederland teveel regende Verward
Daarna draaide het gesprek al snel op: ik vind je lief, ik ben verliefd op je enz. Dit geeft mij toch wel te denken. Gevlucht en toch nog heeeeel veeeeel eisen.
Ze zijn niet allemaal zo, maar een test om de mense met goede wil eruit te selecteren mag van mij wel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:40

ik ben het met Pipo eens en iemand die de Nederlandse nationaliteit
wil die krijgt dus een soort test en diegene zal die test ook in de Nederlandse taal af moeten leggen. Er word onder andere gevraagd
wat de naam van de koningin is enzo (simpel voorbeeld).

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 22:29

Ze zullen toch eerst wel een iq test krijgen in hun eigentaal ofzo? Ik vindh et goed dan blijven hiet temisten mensen die echt gemotiveert zijn daarvoor!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:47

jA IK VIND HET EEN GOED PLAN WANT DAN KUNNEN ZE ALLEMAAL TERRUG ER SPREKEN ER MAAR HEEEEL WEINIG NEDERLANDS EN IK BEN HET OOK WEL EEN BEETJE ZAT MET DE BUITENLANDERS WANT JE MOET MAAR EENS VOOR DE LOL HIER IN VENLO ROND KOMEN LOPEN IN DE STAD OP ZATERDAGAVOND VOORDAT JE HET WEET WORDT JE IN ELKAAR GESLAGEN OF MET EEN MES BEDREIGD.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:47

oeps sorry voor de caps

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:50

Dennis, jij denkt dat het in Venlo erg is? Rotterdam staat erom bekend. Misschien dat ik daarom ook een beetje een vooroordeel heb gekregen van Buitenlanders, je kunt haast niet anders. Ik vind deze tests een goed initiatief, maar vragen over wat de naam van onze koningin is, slaat werkelijk nergens op. Ze mogen het niveau wel wat opkrikken.
Nederland zit nu vol met mensen die geen Nederlands kunnen spreken, en weigeren zich aan te passen. Laten we dat een beetje gaan beperken, en de mensen die nu toch hier zitten (en uiteraard een Nederlandse nationaliteit hebben gekregen (|o)) een inburgeringscursus geven.

Ik ben het wel met Sjimmy eens, ieder mens is uniek en moet apart behandeld worden. Overigens vind ik dat Nederland al aardig de goede kant op gaat. Illegale hoertjes die het land uit worden gezet e.d. Ben ik wel tevreden over.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 05:01

Dennis v m schreef:
jA IK VIND HET EEN GOED PLAN WANT DAN KUNNEN ZE ALLEMAAL TERRUG .


Over Nederlandse taal gesproken zeg. Waar moet jij dan naar TERRUG?

Trouwens, ik weet niet wie er laatst naar Nova heeft gekeken ofzo, maar de kwaliteit van de inburgeringscursus (waaronder Nederlandse taal) is van zeer bedenkelijke kwaliteit. De docenten spreken alleen Nederlands dus dan wordt uitleg heel erg moeilijk. Stel je voor dat je Spaans wil leren. Je hebt een Spaanse docent die geen woord Nederlands spreekt. Hoe wil je hem dan in godsnaam iets vragen als je iets niet snapt?

Ik vind een inburgeringscursus een prima plan hoor maar dan moet het wel een kans van slagen hebben.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:29

XoNo"]
Laten we dat een beetje gaan beperken, en de mensen die nu toch hier zitten (en uiteraard een Nederlandse nationaliteit hebben gekregen (|o)) een inburgeringscursus geven.
[/quote]

En hoe ben jij aan die nederlandse nationaliteit gekomen dan? Heb je die zelf verdiend ofzo? Ik heb em ook maar gekregen hoor. Ben benieuwd wat jij daarvoor hebt moeten doen.

[quote="XoNo schreef:
Overigens vind ik dat Nederland al aardig de goede kant op gaat. Illegale hoertjes die het land uit worden gezet e.d. Ben ik wel tevreden over.


Ik vind het juist een slechte zaak dat die hoertjes het land uitgezet worden. Deze vrouwen worden gedwongen door hun pooiers die de vrouwen weer kopen van vrouwenhandelaren. Pak die twee groepen aan, ipv de hoertjes.

wbt Dennis v M.. Een jongen van 17 jaar die nog geen fatsoenlijke zin nederlands kan schrijven, kan ik niet echt serieus nemen. Misschien een tip voor Dennis; lees je tekst eerst eens door voor je op het knopje "OK" klikt.

זכור

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:39

Lis, ik heb mijn nationaliteit gekregen omdat ik 2 Nederlandse ouders heb, en hier ook ben geboren. Een aantal jaar terug hebben ze alle illegale maar gewoon een Nederlandse nationaliteit gegeven. Daar zijn ze de fout mee ingegaan. Die mensen zijn niet Nederlands, en behoren dus ook niet onze nationaliteit te krijgen.

Ook goed lis, dat de pooiers worden aangepakt. Maar daarna moeten ook die hoertjes toch echt weer het land uit. Op die manier kunnen we alle slachtoffers wel op blijven vangen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:54

Ik ken die feiten helemaal niet, volgens mij is dat niet waar, dat er illegalen zijn geweest die zomaar de nederlandse nationaliteit hebben gekregen. En als het al zo is geweest, zal dat gaan over een kleine groep en niet over heel allochtoon-r'dam. De meeste allochtonen in R'dam zijn gastarbeiders die met open armen werden ontvangen in de jaren 60 om het land weer overeind te krijgen. Nu zijn we ze niet meer nodig, dus gaan we moeilijk doen over het niet spreken van de nederlandse taal. Kon niemand iets schelen in de jaren 60, zolang ze de vieze klusjes maar opknapten.

זכור

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:58

Ik ben niet voor een test, wel voor een verplichte cursus. Mijn schoonmoeder geeft Nederlands aan allochtonen, en als ik die verhalen hoor. Er zitten ook zeker gemotiveerde mensen tussen, maar ook zat die gewoon niet komen opdagen, die er geen moeite voor doen. Zet die er maar weer uit en laat degenen die wel moeite doen, maar idd dyslectisch ofzo zijn maar blijven.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:00

Wat mij vooral opvalt is dat mensen die tussen vreemdelingen wonen/gewoond hebben hier heel anders op reageren dan mensen die er niet dagelijks mee te doen hebben. Ik heb een tijd lang in het centrum van een stad gewoond, echt PAL tussen de vreemdelingen, ik was daar vreemdeling in mijn eigen straat. Wat wij daar allemaal hebben meegemaakt kan ik beter in een boek schrijven, van trouwaanzoeken tot bedreigingen tot vernieling van onze auto verschillende keren tot het binnen zitten in ons huis ongevraagd en neuzen in onze spullen (moet je dan echt steeds alles op slot draaien, ook als je even je jas nog moet gaan nemen of zo?). Van mij mogen ze ongeacht of ze al dan niet aangepast zijn een stop invoeren. Tuurlijk diegene die hier zijn en die werken kunnen blijven, maar die gene die hier jaren aan de werkeloosheid gangen en op het dak van ons wit-scheten-volk gaan leven - tja, van mij moeten die niet langer hier zijn! Buiten ermee! De criminaliteit zal erg gaan dalen, de gevangenissen zit nu eenmaal voor meer dan de helft vol met vreemdelingen terwijl ze geen 50% van de bevolking uitmaken en nog wetende dat erg veel van die boefjes nooit gesnapt worden ... Als je je kind naar school stuurt en blijkt dat de juf turks/marokaans/arabisch moet spreken omdat echt 3/4de van een kleuterklassje geen nedelands kent ... wel kunnen ze heel vaak frans. Als ze dat kunnen leren moeten ze de rest ook kunnen, want frans is best een moeilijke taal!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau, ComscoreBot, IASCrawler, MaiMai, Michelleex, PLK, Sandyislief, x_Jeanine_x, xkmmtjeee en 159 bezoekers