't kwartje is gevallen :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

't kwartje is gevallen :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 22:02

Niet bij mij maar bij een stalgenootje.

Mijn stalgenootje heeft iedere week les van dezelfde instructrice als mij (gediplomeerd tm Z2 dres en M2 spring, en geeft goed les naar mijn mening).
Nu heeft ze al weken een probleem met de rechtergalop. Hij gaat in protest en wil NIET aanspringen, bokt flink, soms perongeluk wel goed na een bok. Een paar weken geleden heb ik er eens opgezeten. En de eerste keer dat ik het probeerde springt hij in een keer goed aan. Verward Zonder bok. Het ging niet helemaal van harte, maar het ging wel goed. Ik ben toen heel ff met hen bezig geweest, maar moest weg. Ze heeft daarna nog wel een of twee lessen gehad maar toen ging het ook neit. Onze instructrice is er 2 weken tussenuit geweest omdat ze een pony bovenop haar heeft gekregen (stijgerend) en ze is zwanger!. Scheve mond
Als ze het zelf probeert verkrampt ze helemaal van de zenuwen dat het weer niet lukt. Verdrietig

Nu zou ik steeds verder helpen maar het kwam er niet van. Tot vanavond.
Hij sprong weer NIET aan. Maar ik heb haar geprobeerd te helpen met hoe ik het zou doen... Ennnn hij sprong goed aan! We waren echt blij.
Eerst voorwaarts, aan het been, onspannen zitten, twee handen en twee benen rijden. Ok, nu loopt íe netjes. Eerst luisteren wat ik zeg en dan proberen te gaan. Buitenbeen naar achter, binnenbeen op de singel en je binnenhand een beetje toestaan zodat hij met dat binnenvoorbeen weg kan (daar zat het probleem namelijk)... En wat denk je heel rustig vanuit draf, in 1 keer goed!!!! Nog een keer om te kijken of het geen toeval was en weer goed!! Haha!
Ze was helemaal in de 7e hemel en ik ook! Echt gaaf wat je met zo'n simpele aanwijzing kan helpen!
Ik zei het in iets andere bewoordingen als onze instructrice, en het kwartje viel.
Ik was wel 100 euro waard zei ze.... Haha!

Ik voel me meestal echt een domme doos als ik sommige hier hoor, maar op zo'n moment denk ik, ja ik kan toch wel wat!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:06

nou lekker hoor dat het nu wel ging! Dat is meestal wel een opluchting hopelijk gaat het zometeen ook als je vriendin er gewoon op zit en loopt die niet meer zo te bokken enzo

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 00:26

hee wat goed zeg van je!
intsructie is een vak apart hoor,is een kwestie van duidelijk uit kunnen leggen wat je bedoelt,en sommigen kunnen het uitstekend overbrengen en soms moet je het eenvoudiger zeggen dan dat het eigenlijk is om te doen,maar het is natuurlijk toch wel iets om trots op te wezen als je iemand ergens mee verder kan helpen!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 01:53

Het heeft je inderdaad een goed gevoel als je iemand kan helpen. Ik denk ook altijd dat ik er niet alles vanaf weet en voel me soms ook heel erg dom, maar we weten meer dat we zelf willen toegeven! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:47

Al besloten wat je met die 100 euro gaat doen? Haha!
Leuk joh, geeft vast een goed gevoel!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 15:56

Cody schreef:
Al besloten wat je met die 100 euro gaat doen? Haha!
Leuk joh, geeft vast een goed gevoel!!!


Dat was dus figuurlijk, jammergenoeg Knipoog Ach, daar doe ik het niet om, dit gevoel is al leuk genoeg Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:09

Sjimmy schreef:
Dat was dus figuurlijk, jammergenoeg Knipoog

Duh dat was een geintje Haha!
Maar wie weet, hou je aan deze dingen nog wel eens een lesklantje over ofzo. Hoe is het met dat ene paard afgelopen eigenlijk die jou een enkeltje zandgrond gaf Schijnheilig Geef je dat meisje al les?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 16:19

Ben een beetje blonde domme doos vandaag hoor, let maar niet op mij.
Ik voel me totaal niet lekker en ben onwijs moe Gaaaap

Ik geef haar wel "les", 't is er alleen nog niet van gekomen. Of zij kan niet (doordeweek 's avonds) of ik kan niet (overdag + om de week het weekend). Maar het gaat gebeuren....ooit Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:14

Wat goed! Leuk hè als je iemand kunt helpen, geeff jezelf ook vertrouwen.
Balen dat je je niet lekker voelt, vroeg in bed met een aspirientje (las vandaag dat het zowaar gezond is!) en hopelijk morgen weer fit!