weinig tijd wel variatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

weinig tijd wel variatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 16:46

hoe doen jullie dat?
Verward ik lees hier een hoop lekkers maar met de paarden en diverse verplichtingen houden jullie daar tijd over?of alleen in het weeknd?
Bij mij komt het vaak neer op een snelle hap. Daarbij wil ik ook graag nog wat afvallen dus het moet wel gezond zijn daarbij is het dus moeilijk varieren hebben jullie tips?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:51

*Wokken

Dan neem ik verschillende groenten (hangt er vanaf welke er in huis zijn op het moment) (kerstomaatjes, paprika, wortel, peultjes, champignons, broccoliroosjes,sojascheuten,...); deze wok ik in een beetje olie en sojasaus
Soms doe ik er ook vlees bij (kip in fijne reepjes gesneden en gewokt, voor de groenten en dan apart gehouden in een kommetje en als de groenten klaar zijn er even terug bij)

Is heel lekker met stokbrood of rijst


*Nasi

-rijst
-nasi goreng kruiden
-erwten (diepvries)
-ei (geklutst en gebakken zodat er kleine stukjes van zijn)

Rijst koken, erwtjes opwarmen, eitje bakken
Als de rijst goed is de nasikruiden erbij mengen en als dit goed gemengd is de erwtjes en het ei erbij

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 17:00

Creatief zijn en veel oefenen, dan gaat het allemaal veel sneller.
Tips om gezond te eten en toch afvallen:

- Ipv saus uit een potje zelf saus maken -> verse groenten (prei, tomaat, champie's, paprika, courgette, lente-uitjes, worteltjes) lekker in de wok (géén boter -> olijfolie), eventueel vlees (mager: rundergehakt, kipfilet, vis) er doorheen, Heinz tomato frito (smaakt lekker en er zit veel minder bende in) en klaar is je saus. Voor bij verschillende pastasoorten. Je kunt ook saus uit een zakje maken voor bijvoorbeeld bij de rijst. Persoonlijk vind ik de zakjessauzen iets minder. Tomatensaus kun je ook makkelijk zelf maken met vleestomaten en een keukenmachine.
- Je beperken tot vlees en groente. Veel, verse, groente en een stukje vlees. Geen rijst, pasta of aardappelen dus.
- Als toetje fruit of magere yoghurt (eventueel met cruesli)

Veel succes.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 11:53

aardappels vlees en groente is vaste kost maar ja alweer sperziebonen sla en wortels wordt zo saai vandaar mijn vraag

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:54

Inderdaad, je moet een beetje handigheid kweken. Mijn moeder kan nog steeds niet inplannen hoe lang ze erover gaat doen om te koken, maar Ik kan in een half uur altijd een heel eind komen. Vandeweek had ik in nog geen 20 minuten een heerlijk bord macaroni voor mezelf gemaakt. Ik had bij de supermarkt een zak soepgroenten gekocht (zat prei in, ui, kool, ui, paprika, boontjes, wortel en nog meer van dat soort groetnen) was lekker in de aanbieding en dus veel goedkoper dan los alle dingen kopen, dan heb ik voor mij alleen altijd veel te veel. Verder had ik een dikke plak schouderham (kan ook een onsje mager rundergehakt zijn), een blikje gepelde tomaten (kost echt bijna niks, 20 eurocent ofzo?) een blikje tomatenpuree. Macaroni had ik nog op voorraad en een beetje aardappelzetmeel als bindmiddel en een scheutje koffiemelk ook.
Terwijl je de macaroni kookt, roerbak je in een wok of hapjespan in een beetje olie de groenten en ham in blokjes gesneden. Als dat een beetje gaar wordt, voeg je de gepelde tomaten toe en de tomatenpuree. Goed roeren en aan de kook brengen, dan wat indikkken met aardappelzetmeel en voor de smaak een scheutje koffiemelk. Verder op smaak brengen met kruiden naar eigen smaak.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:01