Waar staat het serienummer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Waar staat het serienummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 16:42

Ik heb een zeer gaaf tweedehands westernzadel gekocht, een Billy Cook. Hij is van de DRCH (wat betekent dat trouwens?!) Futurity 2000, maar is pas een half jaar in gebruik (heb hem van bekenden gekocht *LOL*. Is gewoon nog stijf en kraakt nog van nieuwigheid. Nu kan ik alleen het serienummer niet vinden En daar ben ik toch wel benieuwd naar. Waar moet ik zoeken? Ik ben gewoon nieuwsgierig Haha!

Ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen van mijn rolls royce
En hier istie Lovers

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XoNo op 23-09-02 16:50, in het totaal 2 keer bewerkt

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:46

euuuh
op dat stukkie leer van je singelstoot staat het daar niet op?
of aande onderkant van de boog?
ik zou niet weten waar anders

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:27

Leg hem op zijn kop, dan kun veel beter alles bekijken.
Zit er niet ergens een metalen plaatje?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:53

Wat een knoeperd zeg. Dat wordt poetsen met een tandenborsteltje Lachen

Kijk eens onder de linkerjockey of leg hem idd opzijn rug. Misschien staat er iets in de boom gegraveerd.

En nu maar hopen dat hij gaat passen op je paard. Verward

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:01

Leuk zadel hoor. Bij de Billy Cooks op de manege staat het volgens mij op dat metalen plaatje achter de knop Verward Bij mijn zadel (Westwood) staat het op het stukje leer waar je je singel aan vast heb gemaakt op de foto.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 21:40

Er zitten meerdere metalen plaatjes op, ook staat overigens Billy Cook Sulphur OK(lahoma Haha!) maar nergens staat een typenummer. Niet op die stukjes leer waar je singel aan vast zit, niet op de boom, niet op een metalen plaatje...nergens *LOL*

Sugarmiss, hij past Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:05

Misschien zijn die zadels speciaal gemaakt voor de Futurity in kleine oplage en staat er daarom geen serienummer in. Mail BC eens en stuur een foto mee, wellicht wordt je daar wat wijzer van.

Staat er 'maker' op één van de plaatjes?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 13:23

Ja, er staat "maker" op zowel het zilveren plaatje op de knop, als het zilveren plaatje op de zitting, 'achter' de knop zeg maar.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:11

Wat een supergaaf zadel XoNo! DRCH betekend volgens mij Dutch Reined Cow Horse. Mag je heel blij mee zijn (en als ze je vragen of jij dat zadel gewonnen hebt zeg je gewoon "ja" Knipoog

Ik kan je helaas niet verder helpen met het serienummer. Staat of op de binnenkant van de fender, of op het leertje dat de singel vastmaakt.

Als dit zadel een prijs is geweest bij zo'n grote wedstrijd, moet er toch te achterhalen zijn wie het zadel heeft gesponsord?

Ik zag dat je aluminium beugels hebt: zaten de originele beugels er ook nog bij?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 16:23

De originele beugels heb ik inderdaad ook, deze kreeg ik erbij. Heerlijke beugels, die aluminium dingen. De originele zijn gewoon van leer, maar dat vind ik minder lekker rijden, om onduidelijke redenen Haha!
Maargoed, ik ben dus helemaal verliefd op dat zadel. Hij is prachtig, in het echt nog mooier dan op de foto *LOL* DRCH betekent inderdaad Dutch Reined Cow Horse, mijn ma heeft het uiteindelijk toch gevonden op het internet. Lijkt me wel leuk om te weten wie dit zadel toen gewonnen heeft. Lachen

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:34

Wat een mooi zadel zeg! BIJNA net zo mooi als die van mij Tong uitsteken Knipoog .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:41

XoNo schreef:
De originele beugels heb ik inderdaad ook, deze kreeg ik erbij. Heerlijke beugels, die aluminium dingen. De originele zijn gewoon van leer, maar dat vind ik minder lekker rijden, om onduidelijke redenen Haha!
Maargoed, ik ben dus helemaal verliefd op dat zadel. Hij is prachtig, in het echt nog mooier dan op de foto *LOL* DRCH betekent inderdaad Dutch Reined Cow Horse, mijn ma heeft het uiteindelijk toch gevonden op het internet. Lijkt me wel leuk om te weten wie dit zadel toen gewonnen heeft. Lachen


Volgens mij was het Harper Conner (zoektochten op Google kwamen met die naam op de proppen) Maar ik ben er niet zeker van. Zeker is dat ik die wedstrijd toen niet heb gezien.

Ik heb op de Americana ook aluminium beugels gekocht. Moet ze nog uitproberen, maar die leren zijn niet verkeerd hoor!