vreemde reden verkoop.. :P

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

vreemde reden verkoop.. :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 14:08

FIJN SPORTPAARD,8 jaar, V. ILMEO VV.ALME Z VM.RAMIRO Z. DRESSUUR L1 MET WINSTPUNTEN
KAN GOED SPRINGEN MAAR MET BEGELEIDING.
EVT. INCL. DEKEN, REISDEKEN, (REIS)BESCHERMERS, HOOFDSTEL, LONGEERATRIBUTEN.
WEGENS AANSCHAF BABY
EVT. OOK VRACHTWAGENTJE VOOR 2 PAARDEN.

Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:14

Tsja, te koop wegens zwangerschap he. Mensen die snel nemen en dumpen. De woorden wegens "aanschaf" baby zeggen genoeg. STraks blik op de kids en daarbuiten niets meer.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:38

Ik vind dat 'Aanschaf baby' wel erg aso klinken eigenlijk!
Net of ze m ff gekocht hebben van een handelaar ofzo...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:57

Oeh... ik wil ook een baby kopen! Tong uitsteken
Hebben ze het adres voor mij Knipoog

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:58

Desiree, wat ben je toch weer lekker negatief. Ik heb mijn paard ook moeten verkopen wegens 'aanschaf baby'. Ik kon het dier niet meer bieden waar hij recht op had. Dan is het toch eerlijker om hem te verkopen? Ik heb er erg veel verdriet van gehad, maar het leek wel de beste oplossing voor alle partijen. Het was een jong paard met mogelijkheden. Niet eerlijk dus, als ik hem in de wei zou laten lopen en een keer of 3 in de week eruit zou trekken voor een ritje.
De uitdrukking 'aanschaf baby' is wel een beetje ongelukkig gekozen, of deze mensen hebben misschien een beetje vreemd gevoel voor humor.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:14

Ik denk ook dat je het humoristisch moet zien.Ze hebben ,,paardentaal,, gebruikt denk ik.Ik heb zelf de ervaring van en een paard en een kind.De eerste tijd kom je dus echt niet aan je paard toe.Ook ik heb altijd gezegd dat het onzin was je paard te verkopen als je een kind krijgt maar ik weet nu wel beter.Inmiddels is mijn dochter 11 en wordt het al makkelijker maar zeker de eerste 3 jaar kom je eigenlijk nergens anders meer aan toe.Ik heb mijn paarden aan huis en had altijd wel iemand die mijn paarden wilde doen maar ik denk dat als dat niet het geval was geweest ik misschien er ook wel voor gekozen zou hebben om mijn paarden te verkopen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:34

Idd is de term aanschaffen misschien wat ongelukkig gekozen, maar op zich begrijp ik heel goed dat ze hun paard om deze reden verkopen.
Een kind kost ook veel geld, en dan wordt het misschien moeilijk om ook nog een paard te onderhouden. We kunnen de financiele situatie van de verkopers natuurlijk niet beoordelen, maar lijkt mij geen onlogische stap.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:43

wat raar dat je dan toch moeders met paarden hebt, zelfs met jonge kinderen. Ik denk dat het er van af hangt hoe graag je wil.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:52

Of welke mogelijkheden je hebt. Geloof me, ik had geen keus. Als we nou heel veel centen hadden of stal aan huis oid, dan was het misschien makkelijker geweest. Tuurlijk zijn er moeders met jonge kinderen die ook paarden hebben. Die hebben kennelijk mazzel dat ze het goed kunnen regelen/betalen. En sommigen dus niet.
Idd een kind kost veel geld, tijdens de zwangerschap moet je al van alles aanschaffen. In mijn geval was de 'aanschaf van de baby' niet verwacht en dus was het een snelle beslissing. Misschien als ik er lang over had kunnen denken, had ik het anders geregeld en het paard misschien kunnen houden. Helaas had ik die tijd gewoon niet.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:56

Gweldig he! Haha!
Ik heb het net nog voorgelezen vanaf internet aan mijn collega's en nu zie ik hem hier staan.

De reden kan ik prima begrijpen, maar de woordkeuze is idd wat ongelukkig Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:06

Het verkopen van iones zou nooit een optie zijn. DAn maar geen kinderen. Ik hou niet van iets wat ik nog niet heb, wel van iets dat ik wel al heb.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:17

Tja, daar heeft iedereen denk ik een andere mening over. Ik zou ook proberen mijn paard te behouden als ik kinderen zou krijgen.

Maar er zijn ook vrouwen die er heel erg lang naar uit kijken en een leven zonder kinderen niet kunnen voorstellen.
Misschien wel net zo'n gevoel dat als ik niet zonder dieren zou kunnen leven.

En daarbij zeg ik altijd maar (en daarom moest ik ook zo lachen om die advertentie zin)
'kinderen krijg je, die NEEM je niet' en dat vergeten heel veel mensen helaas erg vaak Lips are sealed

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:18

Opzich niks op tegen alleen ongelukkige woordkeuze idd. Ze zullen het wel niet zo bedoelen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:27

Ben ik toch niet met je eens hoor.
Kinderen krijgen is een weloverwogen keuze waarbij je moet kijken of het uberhaubt wel allemaal kan. Financiƫn kunnen daarin een rol spelen, maar ook andere zaken.. Als je bijvoorbeeld erfelijke aandoeningen in de familie hebt en voordat je besluit om kindje te nemen heel veel testen moet doen om de juiste afweging te maken, dan ben ik van mening dat je een kindje NEEMT.

Zou in sommige situaties niet handig zijn als je je laat verrassen en ineens een kindje KRIJGT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:31

ik wil ook geen kinderen
En 1 van die redenen is omdat ik voor een paard gekozen heb.
En ik deze dus ook niet ff dump

Als je al je hele leven naar kinderen uit kijkt, waarom heb je dan een paard?

Ik ga dus heel erg met desiree mee.
Mensen denken alles te moeten hebben als het maar voor hun zelf leuk en aardig is.
Maar denken niet aan de gevoelens van dieren, die kunnen immer toch niks zeggen. Lips are sealed


Mensen zijn echt egoistich.
Alles draait om ikke ikke ikke en de rest kan stikke

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:32

hihi gaan ze adopteren ofzo Haha!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:58

jaja, ben hartstikke egoistisch. Zijn we dat niet allemaal?
Ik vond het geen optie om een abortus te doen. Een paard ging financieel prima, maar een paard en een kind zou gewoon niet gaan. Dus moest het paard weg, hoe verdrietig ik het ook vond. Maar zolang je je paard overdoet aan een (voor zover je dat kan beoordelen) goede baas, is er toch niets aan de hand?
Het paard van een vriendin, wat ik 2 jaar lang iedere dag gereden heb, bezoek ik zo af en toe nog. Die kent mij echt niet meer hoor. Die gevoelens zitten kennelijk niet zo diep. Een hond oid is anders, maar een paard heb je normaal gesproken NIET voor het leven.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:03

ik vind het iid klinken alsof ze een dagje kindjes gaan shoppen ofzo Verward of zoiets van ow dat hebben we nog niet nou hebbe hebbe hebbe, maar ze zullen het vast niet zo bedoelen.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:04

Whahaha.. Wegens aanschaf baby?? Nou ja zeg!! Ongelukkige woordkeuze hoor..

Wel amusant.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:20

Citaat:
maar een paard heb je normaal gesproken NIET voor het leven

Mag ik vragen waarom niet?

ik denk dat ik toch niet de enige bokker ben die haar paard WEl voor het leven heeft.
En ik hoop dat dat leven nog lang door gaat.
Ik ben gewoonweg geen handelaar en ik hoef daarom ook niet aan mijn paard te verdienen.
Mijn paard is mijn kindje, krijg alleen die kinderbijslag nog niet los gepeuterd Knipoog

Citaat:
Ik vond het geen optie om een abortus te doen. Een paard ging financieel prima, maar een paard en een kind zou gewoon niet gaan

natuurlijk zou ik ook geen abortus doen, dat is net zo egoistisch, maar als het financieel zou gaan zou ik het paard ook nooit weg doen.
Dan maar alles op alles zetten om er elke dag naar toe te gaan.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:23

runningkawa"]
[quote="lis schreef:
maar een paard heb je normaal gesproken NIET voor het leven

ik denk dat ik toch niet de enige bokker ben die haar paard WEl voor het leven heeft.
En ik hoop dat dat leven nog lang door gaat.
Ik ben gewoonweg geen handelaar en ik hoef daarom ook niet aan mijn paard te verdienen.
Mijn paard is mijn kindje, krijg alleen die kinderbijslag nog niet los gepeuterd Knipoog
[/quote]

Nou Runningkawa, je bent idd niet de enige Knipoog Ik heb Ivanka ook voor haar hele leven als het aan mij ligt! Lachen

Ik snap de reden van verkoop wel, maar ik vind het een nogal ongelukkige woordkeuze. Knipoog

Ivanka is ook niet echt om de meest logische reden verkocht, haar toenmalige eigenares reed er wedstrijden mee bij de paarden (duh Haha! ). Maar ze wilde bij de pony's gaan rijden... Vind ik eerlijk gezegd ook een beetje een vage reden Scheve mond Maar ik vind het niet erg, want nu is Ivankje van mij Lovers Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:43

runningkawa; stel.. iemand biedt jou 3 miljoen euro (of noem eens een leuke prijs) voor kawa en je weet dat het een goede baas zal zijn. Gaat ie dan nog steeds niet weg? Want je volgende paard (of 10) ga je net zoveel van houden.
Ik denk dat ieder paard zijn prijs heeft en je dus nooit 'nooit' moet zeggen. Ik had ook nooit gedacht dat ik mijn paard weg zou doen. En het ging niet om de tijd die ik nu kwijt zou zijn aan het kind en dus niet wou besteden aan hem, financieel ging het gewoon echt niet. Ik wou dat het anders was. Tijd voor het paard had ik misschien best wel gemaakt, als ik em nog had.
Er zijn drogredenen om een paard weg te doen, maar je hebt ook legitieme redenen en ik wil graag geloven dat mijn reden dat wel was. Helaas kan ik mijn paardje niet meer opzoeken, hij is te ver weg, maar hij doet nu wat ie altijd graag (maar te weinig, vanwege ietwat angstige baas) deed, namelijk springen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:47

hahaha, wat banketstaaf vor dat kind als ze het later leest. Maar het staat er wel grappig *LOL* echt een goeie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:05

Ik heb er al veel aan kunnen verdienen.
En toch heb ik hem toen niet weg gedaan.
Hij zou het dan ook goed krijgen, kawa zal mij vast wel kunnen missen, maar ik kan hem niet missen.

Ik ben toen ook door meerdere mensen voor gek verklaard en die zouden hem hebben ingepakt met eens strikje erom voor die prijs Lachen

Misschien omt het omdat ik in mijn leven al veel dierbare ben verloren en voor mij is kawa ook een soort van troost, uitlaatklepje geweest.
En daardoor even dierbaar geworden als een mens.
En mensen verkoop je ook niet.
Misschien dat het daar aan ligt kan het ook niet anders verklaren.

Soms zou ik ook willen dat ik niet zo'n miep was hoor.
want als ik dadelijk Z dresuur met hem ben, zou verkopen helemaal niet zo'n gekke optie zijn.
Een mooi leerpaard voor iemand die van een pony naar een paard gaat.
M springen Z dresuur, is niet gek.
Maar nee, ik kan en wil het niet.
Ik heb hem niet gekocht om hem als "oud vuil" weer weg te doen.
Omdat ik zelf de behoefte zou hebben aan een jong sportpaard.

Ik hoop dat we samen nog lang van elkaar zouden genieten.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:57

Dat hoop ik ook voor je, maar mocht je hem toch ooit (moeten) verkopen, dan heeft dat toch niets te maken met 'als oud vuil' wegdoen?
Ik begrijp heus dat hij je veel waard is, dat was mijn paard ook voor mij.
Maar soms liggen de zaken zo ingewikkeld en alles loopt anders dan je verwacht had. En zit je plotseling in een situatie die een oplossing zoekt. In mijn geval was de oplossing dus, het paard verkopen.
Ik vind het prima dat jij je paard niet wilt en kunt verkopen, maar ik vind het niet leuk, dat je mij uitmaakt voor egoist. Ik blijf erbij dat in mijn geval alle partijen zo het beste af zijn, ook al was dat in het begin (en nu nog steeds wel eens) even slikken.
Als ik ooit een zak met geld vind, vlieg ik gelijk naar Canada om em weer op te halen.