wat voor jas heben jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

wat voor jas heben jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 13:52

Ik zoek nu een goede waterdichte en een niet al te dikke paardenjas.
Ik zit nu even in de Divazo te kijken, maar kan ze natuurlijk niet uitproberen. Wie heeft er een jas uit de Divoza die goed waterdicht is en niet al te dik, en welk merk? Ook voor diegene die 'm niet uit de Divoza heeft, wil ik het toch even weten. Ook informatie van zakjes en degelijke is welkom.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:56

Zo'n fijne 3/4 in 1 jas is heel erg geschikt.
Waterdicht, uit elkaar te ritsen dat ie niet te dik is, leuk jasje tussen de zomer en winter in en een leuke bodywarmer.
Ik ben er erg blij mee!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:57

Ik heb gewoon in de winkel bij winterjassen gekeken. Daar was een dikke water en wind dichte jas. Hij zit lekker en hij is ruim genoeg om ook mee te kunnen rijden.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 14:00

Kleintje schreef:
Zo'n fijne 3/4 in 1 jas is heel erg geschikt.
Waterdicht, uit elkaar te ritsen dat ie niet te dik is, leuk jasje tussen de zomer en winter in en een leuke bodywarmer.
Ik ben er erg blij mee!


waar zijn die te koop, een meisje die ik ken heeft die ook.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:01

heb er net eentje bij de H&M vandaan geplukt. die in de ruitersportzaken vind ik echt way too duur, en deze is perfect! met afritsbare capuchon en mouwen, wind- en waterdicht, kort zodat ie niet in de weg zit met rijden, en nog geen 40 euro...

sjalalala....twiedeliediedie!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:07

Ik heb hem bij Hypodrama vandaan, tijdens tentenkamp vorig jaar. Sja... het is bijna herfstvakantie dus dan is er weer tentenkamp. Maar Divoza heeft zulke jassen ook!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:07

Ik heb als gewone winterjas ene jas van de hippo, een zandbruine 3-in-1 jas. Winddicht, spatwaterdicht en zit gewoon lekker. Maar te duur om mee op het paard te gaan zitten.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:12

Ik heb een vrij goedkope winterjas, vorig jaar of het jaar daarvoor gekocht op Indoor Friesland. Gewoon een vrij dikke en lange jas met loopsplitten en getailleerd, wind en water dicht. Ik gebruik hem niet voor op het paard, daar vind ik hem te onhandig voor. Ik heb dan vaak 2 truien over elkaar heen. De jas is meer voor het stal en fietswerk.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:14

Ik heb een lange wax coat, waarbij het bovenstuk licht gevoerd is. Bij ruitersport zaken erg prijzig (rond de toen nog 400 gulden, was de goedkoopste), maar bij de legerdump bij ons, voor nog geen 100 gulden. Oke, iets mindere kwaliteit en je moet hem iets vaker inspuiten, maar ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Heb jij niet zoiets in de buurt?

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Baileys

Berichten: 544
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Koudekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:17

Kijk eens bij Halfords. Daar hebben ze zgn. outdoorjassen voor weinig geld. Heb er zelf een ideale jas gekocht voor (toen) 70 piek.

Wie de kudde volgt
loopt altijd in de stront

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:26

Ik heb ook een waxjas. Lekker warm en als je hem af en toe behandeld ook goed waterdicht. Perfect gewoon!

* To Belg, or not to Belg *

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:45

Ik heb pas een ideale jas: Mooie kleur, waterdicht, winddicht, van binnen gevoerd met fleece en in de kraag zit een capuchon. Ideaal voor mij, omdat ik ook een eind moet fietsen. En het allermooiste: hij was maar 10 euro! Pling

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:49

gewoon een oude jas, en om te rijden een dikke fleecetrui. Nou moet ik wel zeggen dat ik de luxe heb dat alles binnen is want waterdicht is mijn jas niet.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:51

Ik heb nog steeds geen geschikte jas voor in weer en wind voor bij de paarden en dit wordt alweer mijn tweede winter zonder binnenbak. Ik heb er gewoon zoveel, dat als er één natgeregend is, dan trek ik gewoon weer een andere aan! *LOL*

De paarden hebben alle dekens voor alle soorten weer, maar ikzelf... Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Jura op 23-09-02 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:51

hoi ik heb een blauwe haary;s horse jas: errug fijne jas

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:00

Ik heb echt een superjas! Een anterciet-grijze Harry Hall 3-in-1 jas. Echt ideaal!
Je kan er een bijgeleverd vest in en uitritsen. Als het vest erin zit, dan is het echt een heel lekker warme winterjas. Als het vest eruit is, dan is het een zomer/tussenjas en het vest is ook nog eens los heel leuk te dragen.

Er zitten veel zakken op zowel de (zomer)jas, als op het vest. De jas is te tailleren met een elastiek, en het vest heeft onderaan ook elastiek. Cappuchon kan erop of eraf, enz... Echt zo veel mogelijkheden heeft die jas!
De jas is afgewerkt met licht-grijze reflecterende accenten. Achterop de jas is dan ook een reflecterende streep, heel veilig in het donker, maar overdag heel mooi. De stof is vuilafstotend, water en wind-dicht, maar ademt wel heel goed.

Zelfs om normaal te dragen is het een hele mooie jas (als ie niet vies is en stinkt Knipoog ).

Er zit één nadeel aan... De jas was bijna 600 gulden...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:02

voor de zomer heb ik 2 BR jassen, allebei in de uitverkoop gekocht, en voor de winter een Mountainhorse jas. DAarnaast nog 2 waxjassen van de aldi. maar eentje wil ik houden voor mooi, en niet voor de paarden.

De hond is de betere mens

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:03

Ik heb een Kyra K. jas. Heb ik nu alweer 4 jaar en ziet er nog steeds goed uit. Waterdicht, winddicht en zit lekker.
Moet wel eerlijk opbiechten dat ik met rijden liever geen jas aan heb omdat ik het zoooooooooooo vervelend vind zitten.

Tja, het is wel een prijzig jasje (ook al had ik hem in de uitverkoop gekocht) het is wel de moeite waard Schijnheilig

Op zoek naar de zon!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:40

Ook ik heb zo'n 3/4 in 1 jas van tenetenkamp.
Hele fijne jas, en je betn gelijk klaar, hebt wat voor alle weersomstandigheden en er zitten ook nog eens vrij veel zakken in.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:46

Ik draag het hele jaar door een jas van de ANWB (Human Nature). Waterdicht maar ademend, capuchon in kraag, telefoonzakje, veel zakken.
Ik heb hem eigenlijk alleen maar op de fiets aan maar als het moet kan ik er ook mee rijden. Was 90 gulden. Ik heb hem al vaak gewassen maar hij blijft mooi en waterdicht. Ik vind het een beetje de jasversie van de Rhino Light deken Haha! .

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:48

Persoonlijk vind ik Waxjassen fijn om in rond te lopen, maar niet om in te rijden. Die flap is zo irritant, daar zit je zo vaak op!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:17

Nou de meeste jassen zijn dus niet waterdicht.
Ik heb er al een paar gehad.
4 jaar geleden kocht ik een winter jas bij Hyporama , die 3 in 1 jas.
De gaten vielen erin bij de stiksels en hij was dus niet waterdicht zo als in de folder staat Boos!

Nu heb ik de nieuwe blauwe jas van divoza gekocht, maar op ijsland bleek deze toch ook niet waterdicht, je ziet het gelijk als er water opkomt.
Daarintegen is het een heerlijke jas hoor.

Als het echt regent trek ik mijn wax jas aan, ideaal.
Ik heb die al 5 jaar en behandel hem regelmatig met wax.

Maar om in te rijden vind ik jassen ook niks.

Ook de zomerjassen waren niet waterdicht.(moutain horse en nu een grijze van harry's Horse)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:23

Ik heb een hele warme winterjas, gewatteerd. Ik weet niet wat voor merk, hij is laten drukken door de Greup Stables. Afristbare mouwen, waardoor je dus een bodywarmer hebt Lachen Hele fijne jas!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:47

ik heb een water en wind dichte jas van frank sommer. van binnen fleece en buiten echt goed waterdicht. alleen als je hem wilt wassen doe het dan wel met speciale wasverzachter zodat je jas het waterafstotende laagje blijft behouden.

Wodan en ik onderweg in de M2

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:29

The one and only Drizabone. Echt de enigste wax-coat die ik ken die na tien jaar mishandelen nog steeds waterdicht was. O.K. vijftien jaar heeft ie net niet gered, ik moet er binnenkort echt aan, de naden beginnen te lekken na een stortbui. Ze zijn inderdaad niet goedkoop in aanschaf, zo'n 400 gulden, maar goed, ze gaan dus probleemloos meer dan tien jaar mee, minder dan 40,00 per jaar dus. Kom daar eens om met een jas die absoluut 200% water- en winddicht is.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers