Ben wezen kijken!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 15:40

Hoi! Ik ging vanmiddag naar de boerderij waar de fellpony's en de fries staan.
De man heeft een fries met veulen, een fell-merrie (6 jr.) met veulen, en in een andere wei aan de andere kant van het dorp een enter (fellpony) en een 3-jarige onbeleerde fellmerrie.
De laatste is heel misschien drachtig, maar als ze het niet is gaat ze morgen een paar dagen weg om gedekt te worden. Die andere merrie van 6 ook, daar willen ze volgend jaar weer een veulen van.
De eigenaar is begin 30, heeft net een tweede kind erbij gekregen dus...druk. Behalve zijn vrouw en twee kinderen houdt hij zich ook nog bezig met de andere dieren: konijnen, veel kippen, 6 katten (o.a. perzen), 2 honden (boxers of iets dergelijks, of nog groter, heel lief!). Verder ook nog eenden, 2 ganzen, en 6 damherten!! Een vijver voor iedereen om uit te drinken grijnz...
Wie zei hier iets over hemel op aarde?
Hemel met paarden zal je bedoelen!

De paarden:
De fries daar kon je goed mee rijden, ook buitenritten, ze was goed voorwaarts en heel lief. De 6 jarige fellmerrie net zo, zacht in de mond waren ze, zei hij. Hopelijk mag ik het binnenkort meemaken. Zacht in de mond is wel een verademing na de anderhalf jaar met Pie!

De driejarige in de andere wei verderop was volgens hem errug schrikachtig, kon niks hebben, snel bang. Maar hij wilde haar over een half jaar wel keuring-klaar hebben, dus moet ze aan het touw netjes mee kunnen lopen, ze moet meer zelfvertrouwen krijgen, poetsen en voetjes geven, alles moest ze leren, de enter ook trouwens.
De driejarige moest ook leren longeren, zodat ze niet te dik werd en dergelijke.
Ik zei dat ik wel wilde proberen haar onder het zadel te beleren, maar hij zei dat ze met wandelen in de berm al veels te snel in paniek raakte dus dat het echt wel een wilde was. Heel snel bang. Ik mocht het proberen van hem maar hij dacht niet dat ze ooit geschikt voor buitenritjes zou worden, hooguit wat in de wei rijden. Wel zei hij dat ze duidelijk beter kon met vrouwen dan met mannen, dus wie weet?
In elk geval kan ik de 6 jarige rijden en de fries, echt wel gaaf dus. Ze zijn errug lief en de enter is vreselijk brutaaltje, gewoon om verliefd op te worden.
Het veulen van de friese merrie was iets te vroeg geboren, dus nog vrij ieltjes gebouwd enzo, maar het ging al best goed, was nog maar een paar dagen oud! En het veulen van de fellmerrie een week! Jong he.
Ik kan trouwens van jullie alle tips gebruiken over veulens, hoe merries reageren, hoe veulens reageren, en wat ze allemaal op welke leeftijd kunnen leren en hoe!
Dus guys............ kom maar op met alle adviezen! Ik Vingers aflikken Vork Vingers aflikken Vork ze hier ter plekke!
Thanks voor al jullie lieve berichtjes de laatste tijd. Als dank krijgen jullie nog een hoop gekke verhalen over mijn nieuwe verzorgpaardjes! Ik hoop tenminste dat het klikt, moet allemaal nog blijken want ik heb nog niet gereden, nog niet echt wat gedaan daar en weet niet wat hij nu denkt...grijnz.

Doei! Dorine.


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:42

wauwie gefeliciteerd!en zo snel al nieuwe verzorgpaardjes.
echt tegek meid,heeeel veel plezier hoor!

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:47

Dorine, Heel erg veel succes gewenst met je nieuwe verzorgpaardjes! Ik hoop dat je veel plezier met ze mag beleven! Ik denk dat iedereen hier die man alleen maar goeie berichten over jou zou kunnen sturen!!
Een beter verzorgster kan hij zich niet wensen toch??

Het leven gaat niet altijd zoals jij het wilt, maar probeer er het beste van te maken!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:48

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 15:48

Je komt toch wel eens kijken?
Deze eigenaar vindt dat wel leuk hihi.
En hij vond het ook leuk dat ik vanalles wilde helpen/doen wat betreft mennen/keuringen enzo.
Ben zeer benieuwd!
Groetjes, Dorine.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:52

woooooow gaaf he dorienepien!!!! *LOL* *LOL* Ben superblij voor je, je verdient t echt!!
echt stoer!!
hey wel snel foto's maken dan he???

over die driejarige: ik zou niet te snel willen, probeer haar eerst vertrouwd te maken met jou en met poetsen, kleine stukjes lopen in bv de wei ofzo en als dat goed gaat dan pas over de weg gaan. Net zo met rijden eigenlijk. pfff ik klink nu wel heel expertachtig he?? niet de bedoeling hoor, zeg alleen wat ik ervan denk.
hou ons op de hoogte he???

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:57

Dorine wat gaaf voor je....!!! Zie je nou wel zo'n toegewijde paardenfreak als jij hoeft echt niet lang op een verzorgpaard te wachten!!

Enne ik vind het persoonlijk natuurlijk helemaal tof dat het een mooie Friese dame en een aantal mini-friesjes zijn Pling Knipoog Hoop dat je binnen de kortste keren net zo gek op en met hen bent als Pie (hoewel hij altijd een heel bijzonder plekje in jouw hart zal hebben natuurlijk)!!!

Hou ons vooral op de hoogte hoor!

Liefs Marijke

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:06

Gaaf!!!!! GEFELICIBOKT!!!!! Je kan 't vast heel goed. Lekker snel ook voor je! You go girl!

Knuf

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:38

Wow, goed nieuws.
Fell pony's zijn trouwens heel erg cool.

Veel plezier daar.

Dat is dan de eerste meevaller.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:47

He Dorine, heel gefeliciteerd hoor, met je nieuwe verzorgjes!
Je hebt ze verdient! Ik hoop maar dat je er een geweldige tijd gaat hebben!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:55

heey super joh dat klinkt heel erg leuk misschien tzt een startkaart met zo'n damhert?
Je moest helaas Pie inruilen van dat mens maar je hebt er wel een halve dierentuin voor terug gekregen das nog eens leuk!
Misschien mag je die ganzen ook wel zadelmak maken en zo'n pers aangespannen beleren?
hoop dat je het erg naar je zin gaat krijgen daar maar datz al vast wel!Hoe kwam je nou aan dit adres?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 17:14

Haha Kim, je ziet het al helemaal voor je he, zo wordt het echter geen dierentuin maar een circus *LOL* !
Die man had mijn advertentie gezien op internet, en nog een paar dagen gewacht 'om te kijken hoe enthousiast ik was'... }>
Toen hij nog een keer mijn advertentie zag, op meerdere plaatsen, besloot hij te bellen.
Het meisje dat de Fries reed, soms nog, is niet meer zo enthousiast namelijk. Dus hij wilde wel dat ik er helemaal voor zou gaan, en ook les zou nemen Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! .
Verder heeft hij natuurlijk twee rassen (Fell en Fries) die wat meer front hebben, totaal ander type, waar niet elke verzorgster zo dol op is. Ik wel, maar ja, ik kreeg het zelfs voor elkaar dat de honden dachten dat ik voor hen kwam, de herten bij de poort stonden te ruiken "wie is dat?", en de enter tikkertje met mij wilde doen... hij was 'm *LOL* . Dus ik vond het echt Cool daar en kon de veulentjes wel opeten... Vingers aflikken
Kim (Nimber), vertel alles over merries en veulens, je weet veel van fokken, en over hoe lang het duurt tot wanneer ze van elkaar weg kunnen en voor hoe lang enzo, en wat je wel/niet moet doen om de merrie niet pissig te krijgen omdat je aan haar veulen zit haha. Zou je dat willen Kim?
Doei! Dorine.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 17:17

Dat klinkt echt super daar! Het blijft jammer hoe het is gegaan met Pie natuurlijk maar dit klinkt echt heel fijn. Veel plezier er mee!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 17:46

O wat gaaf!!! Heel veel plezier gewenst met deze verzorgdierentuin Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 18:46

Wat gaaf zeg......en dan ook nog zoveel ponys Pling hahahaha, je komt straks tijd te kort Pling .
Wanneer ga je er nu weer heen Dorine, en een proefritje maken?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:05

GO GIRL,GO DORINEPIEN,YOU GO GIRL
Party!!
Pling
*LOL*

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:23

Hoi Dorine,

het klinkt fantastisch, daar kun je je volgens mij de hele dag wel uitleven!
GEFELICITEERD!!!! *LOL* en heel veel succes!! Party!!

Sprakeloos

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:30

wat geweldig, jij kan je liefde dus aan heel wat dieren kwijt nu, en ook nog eens aan de wereld laten zien over wie je het hebt(foto's en mensen meenemen naar je dierentuin) echt leuk, en wat fijn dat je ook mag gaan lessen, je hebt het wel goed voor elkaar hoor, en als die man nog twijfels heeft over je enthousiaste laat je hem toch even op bokt komen, wij overtuigen hem wel Haha!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:44

Je verdient het Dorine! Gefeliciteerd en veel plezier gewensd! Rieja

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:08

Onwijs tof voor je Dorine!
Ik hoop dat je het daar heel erg naar je zin gaat krijgen.
Ik vindt Friezen en Fells en Kwijl
Veel plezier!
Groetjes Petra

:evaw:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:20

Jeetje wat ontzettend leuk voor je Dorine! Ik vind dit echt iets voor jou!

Veel plezier met alle dieren en als je gaat starten op het damhert (hihi Kim! *LOL* ), laat het me dan even weten: ik kom echt kijken!!

Groetjes Mieke

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:02

Dorine, dit klinkt te gek! Wat leuk voor je.
Zo zie je maar, soms lopen dingen op een manier dat je denkt 'waar is dit nou weer goed voor?'. En dan blijkt alles toch weer een reden te hebben.
Een nieuwe uitdaging...
Ik denk dat je hier weer heel nieuwe ervaringen opdoet. Geniet er maar lekker van!

Groetjes, Ada

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:18

Klinkt gaag hoor, hoef je je in elk geval niet te vervelen!!!
Haha! Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:37

dorine wat super dat je nu weer wat verzorgpaardjes hebt. echt gaaf. ik hoop dat je een hoop zult bereiken met die wilde en dat je een hoop plezier van ze zult hebben. en dat je werk hier wel gewaardeerd word!! maar als ik het zo lees zal dat wel. dus succes!! xx lonneke

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:13

Heee wat super voor je! Party!! Party!! Party!! Party!!
Ik wist wel dat het niet zo lang zou duren!Heb je ook al wat meer gehoord wbt de adoptie?

Groetjes Suzanne


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Kimmej en 42 bezoekers