Uiteindelijke schofthoogte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Uiteindelijke schofthoogte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 09:21

Ik heb een Welsh veulen gekocht en hij is nu 5 maand. Zijn schofthoogte is nu 127 cm ongeveer, wat nu toch al een behoorlijke hoogte is voor een welshveulen van die leeftijd. Maar mijn vraag is of iemand kan vertellen wat zijn uiteindelijk schofthoogte zal gaan worden ongeveer.


marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 11:13

dat kan je beter aan de DA vragen, die hebben daar 1 of andere techniek voor ofzo, wij kunnen dat gewoon niet zien en weten!!!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 11:39

Iemand heeft me een keer verteldhoeje dat kunt meten...weet het niet meer precies het was iets vanaf de schoft schuin naar de hak en dan naar de kogel een meetlint leggen en dat wordt de schoft hoogte maar zeker weten doe ik het niet meer.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:29

Weet je wat de hoogte van de ouders zijn, dat is vaak een beter indicatie dan vage meetmethodes. En ik zou niet weten wat voor techniek je als DA daar voor zou moeten hebben.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 17:03

Wat voor sectie is het? Als je het veulen naast de moeder zet, moet je naar de hoogte van de knieen kijken. Zitten die van het veulen lager dan de moeder, dan wordt het veulen kleiner en vice versa.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 17:33

Jantien schreef:
Weet je wat de hoogte van de ouders zijn, dat is vaak een beter indicatie dan vage meetmethodes. En ik zou niet weten wat voor techniek je als DA daar voor zou moeten hebben.


weet ik ook niet, maar kwam ff niet op mijn de goede woorden dus gebruikte ik maar ff techniek!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:23

ladolcevita schreef:
Iemand heeft me een keer verteldhoeje dat kunt meten...weet het niet meer precies het was iets vanaf de schoft schuin naar de hak en dan naar de kogel een meetlint leggen en dat wordt de schoft hoogte maar zeker weten doe ik het niet meer.


Ja, maar tot welke leeftijd klopt die methode dan Knipoog ?
Want als je dat bij een uitgegroeid paard zou doen, zou hij volgens die methode dus nog groter worden Verward ]
Of zeg ik nu iets heel doms Schijnheilig Haha!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:13

Kijken hoe hoog pappie en mammie zijn en dan hopen dat hij ook zo groot wordt of wat groter...
Woesteins (3,5 jaar) mammie is 1.48 en zijn pappie 1.49 en hij maar 1.41,5........dus dat zeg ook niet zoveel

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:28

Levi's vader is 1.35m, zijn moeder is 1.41m. Levi zelf is nu al zeker net zo groot als zijn moeder en hij is pas 2 jaar en 4 maand...hoe groot zal hij dan worden? Verward

*even voor de duidelijkheid: Levi heeft geen papieren maar ik heb hem gekocht van de mensen die hem gefokt hebben, daarom weet ik wie zijn ouders zijn etc..*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:18

Pak een strotouwtje en meet vanaf de elleboog (voorbeen) naar de onderkant van de kogel (onderkant vasthouden). Touwtje bij de elleboog vasthouden en dan het uiteinde bij de kogel omhoog halen naar de schoft.
Zo groot wordt-ie ongeveer!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:43

Juist dat bedoelde ik!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:07

je zou nu moeten wachten tot hij 18 maanden is want dan is hij 95 % van zijn uiteindelijke hoogte.
of misschien weet de fokker hoe groot hij was bij de geboorte. dan hoef je er nog maar 1/3 bij op te tellen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, flora, Ubermetrics en 49 bezoekers