Haarverf vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Haarverf vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:44

Is het normaal dat je haar blijft afgeven nadat je het geverfd hebt? Ik heb me braaf aan de aanwijzingen op het pakje gehouden n heel laang uitegspoeld. Nu na 2 keer wassen later wordt mijn kussensloop nog steeds rood Bloos
Het zou een echte haarverf zijn (Live) en niet uitwasbaar maar het effect is al veel minder dan toen het net geverfd was. Als het zo doorgaat is het na nog 2 keer wassen weer mijn eigen haarkleur.
Ik was het met speciale shampoo voor gekleurd haar.

De vorige keer ging het ook vrij snel er uit maar dat was een ander merk en deed ik het voor het eerst.

Iemand een tip? Als ik dit had geweten had ik wel van die wel uitwasbare troep gekocht Lips are sealed

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:43

Heb je voor je je haar geverft hebt conditioner, cremespoeling of 2-in-1 shampoo gebruikt? Dat legt namelijk een laagje om je haar waardoor de verf niet goed pakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:48

Nope, ik heb het 'sochtends alleen gewassen met Palmolive shampoo (voor normaal haar).

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:26

hmm, vreemd. Ik heb ook Live haarverf. En dat geeft na 1 keer wassen niet meer af... Het wordt wel minder mooi (doffer van kleur) na een paar keer wassen, maar ja, das wel normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:47

Misschien heb ik gewoon raar haar Haha!
Na het verven heb ik het wel 7 minuten uitgespoeld en daarna de bijbehorende conditioner gebruikt volgens de aanwijzingen.

Daarna heb ik het om de dag met shampoo voor gekleurd haar gewassen. Gisteravond was mijn haar nog wat vochtig en lag ik op de bank tegen Maurice aan, het t'shirt wat hij aan had heeft nu een hele roze/oranje vlek.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:48

Katrien schreef:
Nope, ik heb het 'sochtends alleen gewassen met Palmolive shampoo (voor normaal haar).


Voor het verven is het het best om je haar zowiezo een paar dagen niet gewassen te hebben. Denk toch dat het daaraan ligt dat je af blijft geven. Wel zonde dat het er al zo snel uit gaat .

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:28

Mhhh.. ik zou als ik jou was even contact opnemen met de mensen van Live.. (staat meestal wel een telnr op de verpakking) want dat klinkt niet echt goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:33

Die verpakking heb ik uiteraard al meteen weggegooid...

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:19

Ik moet cremespoelong erop doen en 10 in laten trekken dan blijft de kleur langer zitten door creme spoeling blijven de mondjes in de haar waar de kleur in zit blijven dicht zodat de kleur er niet uit vliegt! Knipoog

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:24

Misschien pakt het niet goed op je haar,ieder type haar is verschillend en bij de 1 pakt het beter dan bij de ander.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:47

Denk dat het komt doordat je 's morgens je haar gewassen hebt.

't is zowieso beter om je haar 1 a 2 dagen ervoor niet te wassen, dan pakt de verf gewoon heel slecht.

Wel zonde Scheve mond

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:26

Ik gebruk altijd Vision van Schwarzkopf. Werkt perfect, maar geeft nog wel een tijdje af. De kleur vervaagd echter niet. Het is idd beter om je haar niet te wassen voor je het verft.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:44

raar zeg!
Ik heb vandeweek mijn haar ook geverfd. Ik had het de dag ervoor EN de middag ervoor nog gewassen (bij de kapper) en het geeft niet af..
Ik zou ff het telnummer zoeken en ze bellen want zo hoort het niet!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:02

had ik ook (zelf gedaan) ging een paar keer onder de douche en nog twee keer in bad en het water kleurde helemaal bruin, maar het zit nog steeds

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 23:19

misschien pakt het gewoon niet goed. er is bij mij maar een soort haarverf dat goed gaat. de rest zie je niks of weinig van, ik heb het er vaak na 1 keer wassen al weer uit inplats van uitgroei. wat ik gebruik is van hennaplus ofzo de verpakking heeft in elk geval een schuine bovenkant en is wit met groen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 02:31

IK verf dus ook mijn haren. Het duurd een tijd eer alle verf compleet van je scalp verdwenen is, dus ja, het heeft dus af.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:03

Mijn zusje heeft, denk ik, hetzelfde haar als jij Katrien. Als zij een thuisverf gebruikt blijft het ook afgeven. Zelfs verf van Keune blijft afgeven, zij is daarvoor ook bij hun op de 'fabriek' geweest en er is een haaranalyse gedaan waaruit bleek dat zij gewoon heel fijn/ glad haar heeft met kleine schubben waardoor de verf slecht pakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:10

Roos schreef:
Mijn zusje heeft, denk ik, hetzelfde haar als jij Katrien. Als zij een thuisverf gebruikt blijft het ook afgeven. Zelfs verf van Keune blijft afgeven, zij is daarvoor ook bij hun op de 'fabriek' geweest en er is een haaranalyse gedaan waaruit bleek dat zij gewoon heel fijn/ glad haar heeft met kleine schubben waardoor de verf slecht pakt.


Hmm, misschien is dat het wel . Ik heb namelijk heel glad en fijn haar. Elastiekjes glijen er altijd uit en volgens de kapper zijn het hele fijne haren (fijn in de zin van dunnig oid).

Maar ik heb vroeger wel eens permanent (van de kapper dan wel) gehad en dat pakte wel heel goed.

Hoe komt dit topic trouwens in Algemeen terecht . Ik dacht dat ik het was begonnen in het Kippenhok omdat ik het een onbenullig onderwerp vond Verward

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:00

wat voor haar heb jij katrien?
want ik heb hetzelfde probleem,altijd als ik het verf met langhoudbare dan blijft de kleur nog een paar keer wassen afgeven,én daarnaast is de hele kleur er na 2 maanden uitgewassen,wat dus eigenlijk niet zou moeten kunnen Verward ik heb bruin lang en fijn haar van mijzelf.

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:28

ik heb pas mijn haren paars geverfd maar het word nou meer rood-rose :S

groetjes Anna

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:56

Kijk even of je nog ergens een tel.nr. te pakken kan krijgen en bel ze even op!
Ik heb vroeger jarenlang als bij-baantje in een drogist gewerkt en heb van alle fabrikanten wel een "cursus" haarverf gehad. Dit is echter ook al weer zo´n 15 jaar terug en ik denk dat er in de tussentijd wel weer het e.e.a. veranderd is Scheve mond . Gewoon je probleem vertellen en met een beetje geluk, sturen ze je een nieuwe verpakking!
Je schreef net al dat je je haren met Palmolive wast??! Hmmm... ik weet wel, dat als je je haar met een shampoo wast, die fruitzuur bevat (ook al staat op de verpakking dat het een shampoo voor gekleurd haar is!!!!), de kleur ook veel sneller verdwijnt!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:53

Het is waarschijnlijk een kleurspoeling geweest i.p.v een verf. Het maakt niks uit of je je haar nu wast of niet van te voren. Het enige is als je je haar wast voor het verven haal je een laagje vet van je huid af. Daardoor kan de verf erg gaan prikken.
Het kan ook zijn dat er in de verf te weinig waterstofperoxide heeft gezeten waardoor je haarschubben niet genoeg geopend worden en daardoor de verf niet goed opgenomen kan worden.

Rood is ook een kleur wat snel weer loslaat. Hoe vaker je het wast hoe sneller de rode gloed weer uit je haar verdwijnt.

succes.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:56

Ik denk dat jij gewoon het beste je haar bij de kapper kan verven. Alhoewel dat ook niet altijd goed blijft zitten...