Pensionhouder presentje geven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Pensionhouder presentje geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 10:36

Michelle staat nu alweer een jaar of 7 op een boerderij/pension stalling.
Het is een boerderij,maar niet met de kenmerken van een boerderij zeg maar,zeer netjes,geen boer/boerin streken,koeienmelkerij is het.

Ze verzorgen Michelle moet ik toch even zeggen zeer goed,ik ben altijd tevreden,je kan overal over praten en ze doet alles voor je.
Daarbuiten is het ook altijd gezellig!
Nog nooit problemen gehad.

Nu heeft m'n moeder het er al weleens over gehad om eens een leuk bosje bloemen voor ze te kopen ofzo,maar nooit gedaan,vergat het elke keer.
Maar nu heb ik die digi en de boerin vond het leuk als ik alle paarden op de foto wou zetten en dat zij ze dan in zou lijsten.
Dat leek mij een leuke gelegenheid om zelf een mooie collage te maken(a-3) en in te lijsten en als cadeautje te geven.

Wat vinden jullie hiervan?

Geven jullie ,jullie pension houders ook weleens een cadeautje of iets? Gewoon om even te laten zien dat je blij met ze bent?

(natuurlijk zijn er mensen die niet blij zijn met waar hun paarden staan Tong uitsteken ,maar goed,zou je het dan doen als je wel ergens goed zou staan?)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:39

Toen wij nog geen bak hadden gaven wij de mensen waar wij in de bak mochten rijden (gratis) vaak een bloemetje o.i.d.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:53

Ja hoor, buiten de verjaardagen en kerst om, waar we elkaar altijd wat geven, leg ik ook wel eens een kleinigheidje in Jeps voerbak (als hij naar buiten gedraaid is, Jep is niet zo vrijgevig) voor zijn pleegmoeder.
Hoeft niet veel of duur te zijn, het gaat om het gebaar.
Maar ik denk dat dat op een kleine stal heel anders is als op een grote.
Als ik gereden heb, en ik krijg hem niet droog of heb een keer haast en kan daarom niet wachten tot hij droog is, ik hoef maar een briefje op te hangen en met de volgende voerbeurt wordt zijn dek verwisseld.
Ik mest in principe zelf, maar als ik wedstrijd heb en ik moet vroeg weg, weet ik zeker dat hij in een schone box thuis komt.
En als hij naar binnen moet uit het land voor ik geweest ben, ligt er altijd een schoon laagje stro in zijn box, want hij moet toch wat te knabbelen hebben Verward
Tuurlijk werkt dit 2 kanten op. Ik verwissel haar dekens ook vaak genoeg als zij niet op stal is, ik voer als ze er een keer niet is enz.
Maar als je zo met elkaar omgaat is zo nu en dan een kleinigheidje alleen maar leuk om te geven. Even extra je waardering uiten voor de goede verzorging. Dat is toch iets wat je niet zo snel zegt, oh ja nog bedankt dat hij het hier zo goed heeft Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:02

Altijd met kerst. Als dank voor het luisteren naar mijn geleuter, goede zorg voor Raak. Kleinigheidje kan je iemand reuzeblij mee maken.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:09

Hoi,

Ja hoor. Zeker omdat mijn paarden doordeweeks geheel door deze mensen worden verzorgd (ik ben er dan namelijk niet), probeer ik regelmatig wat terug te doen. Niet altijd in de vorm van een kadootje, maar ook door een keer op hun kinderen te pasen Haha! of de hond even extra lang uit te laten (dat is helemaal geen eigen belang hoor, nee hoor Tong uitsteken ). Ik merk dat de band met deze mensen steeds beter wordt naarmate het meer van twee kanten komt zeg maar. Ik vind dat zelf ideaal. Ik durf ze ook steeds beter te vragen of ze iets extra´s voor de paarden willen doen (er wordt al harstikke goed voor ze gezorgd) en ze bieden het ook zelf aan.
Ik denk dus dat het zeker gewaardeerd wordt als je jouw waardering voor deze mensen uitspreekt.

Groetjes,
Judith

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:25

Leuk joh!
Gewoon doen, zullen ze erg blij mee zijn.

Je hoort het wel vaker dat, met name op kleinschalige pensionstallen, de stalhouder/ster een kadootje krijgt omdat hij/zij het werk zo goed doet en de sfeer zo gezellig is etc.

Ook kreeg ik laatst toen ik het paard van een vriendin verzorgde tijdens haar ziekte, een grote zak snoepjes voor Cerise. Hardstikke leuk!
En mijn vriendin verzorgde Cerise 2,5 week tijdens mijn vakantie, toen heb ik ook een kado voor haar gekocht.

Vanavond gaan we op bezoek bij Hetty, die net een boerderij heeft gekocht die ze gaat ombouwen zodat haar paard bij huis kan staan en nog veel meer dieren.
Ik neem wat lekkers mee zodat we meteen de boel kunnen 'inwijden'!

Ja niet alleen verjaardagen vragen om kadootjes: soms ook zomaar, omdat je iemand lief vindt...
Hmm wat zal ik mijn mannetje geven voor lekkers, zodat ik ook kan meesnoepen? Schijnheilig Vingers aflikken

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:30

Onze klanten hebben gisteren met man en macht gewerkt om de bakken te verplaatsen.Dit vonden wij ook een ,,kadootje,, Haha!.Ze vonden het niet normaal dat wij het hele gebeuren alleen moesten bijhouden dus gisteren hadden we staldag(zie topic staldag).Buiten dat het erg gzellig was is er ook nog hartstikke hard gewerkt.Dit is toch ook een blijk van waardering die eigenlijk helemaal niet hoeft maar wel onwijs leuk is.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:43

Ja, met de Kerst altijd iets en evt tussendoor als er een speciale aanleiding is.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:38

ik heb onze boer laatst een tekening van 1 van z'n koeien cadeau gedaan. Hij herkende d'r gelijk Haha! . Voor alle goede zorgen van de afgelopen tijd en voor als ik weer eens boos ben Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:37

Wij deden ook altijd iets met kerst en verjaardagen. Daarbuiten hielpen we regelmatig mee op de boerderij, en dat vond onze staleigenaar cadeau genoeg.
Maar als je echt blij bent met deze mensen mag je dat ook tussendoor best eens laten zien, hoor. Vinden die mensen vast hartstikke leuk!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:58

Daar heb ik dus vaak een probleem mee. Met kerst en de verjaardagen geef ik altijd wat. Ik rijd tenslotte gratis op hun paard maar voor de rest willen ze niets hebben. ze vinden het gewoon al heel fijn dat ik hun paard wil rijden en uitbrengen. Ik krijg dan ook 2 keer per week gratis priveles van de eigenaar, wil hij niets voor hebben omdat hij het al mooi vind dat ik zijn paard uitbreng. Zucht..... soms wel eens moeilijk want je wilt ook iets terug doen.
Wel mest ik de stallen af en toe uit, water geven in het land, oppassen als ze op vakantie izjn, voeren ed. dus ik 'betaal in natura' *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:37

Haha! wij krijgen als pensionklanten nog een kadootje Haha!

De draver van onze pensionhouder heeft al een aantal keer gewonnen en we hebben daar nog een etentje van te goed.

Sommige van ons nemen wel eens een visje mee, en laatst had iemand die aan de andere zijde van de boerderij woont al gekookt.

Op mij vorige pension deden we ook wel eens wat, maar sinds ik daar wegging en een flinke trap nakreeg ben ik wel wat voorzictiger met dit soort dingen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 20:21

Ik heb vandaag de ingelijste foto's gegeven en ze vond het hardstikke leuk Lachen en derest van de paardeneigenaars ook Tong uitsteken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:15

Erg leuk idee!
Heb ik voor Monique (Loes-freke) ook gedaan met haar paarden aan het einde van de stage als bedankje.
Hij hangt nogsteeds midden in de woonkamer dus ze was er duidelijk blij mee Haha!