Autoloze zondag - zin of onzin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Autoloze zondag - zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:53

Elk jaar wordt de binnenstad hier in Amsterdam afgesloten voor motorvoertuigen. Voor de een is het een dag om naar uit te kijken en voor de ander een nutteloze verspilling van moeite en geld.

Wat mij betreft hoeft het niet meer, ik moest vandaag weer aantonen dat ik een bewoner was voordat ik door mocht rijden. Er waren geen pasjes of toeganskaarten uitgedeeld door de gemeente en dus moet je dat aantoonbaar maken. Voor volgend jaar overweeg ik een bullbar met een groot bord "ik wil naar huis GVD", dat zal duidelijk zijn.

Iemand een mening over de autoloze zondag?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:54

Ja, it sucks, ik moest vandaag in Amsterdam zijn, voor mijn werk ( ja ook op zondag ja) en kon gvd amsterdam niet in, dus ben maar weer teruggekeerd.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:55

Wel goed voor het milieu, neem het openbaar vervoer zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:56

Had je mij ff moeten bellen, dan had ik je geholpen om de dienstdoende vrijwilliger duidelijk te maken dat de wereld toch echt gewoon doordraait.
Het is inderdaad zo dat de ondernemers in de Binnenstad er veel hinder van ondervinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:58

avantilover schreef:
Wel goed voor het milieu, neem het openbaar vervoer zou ik zeggen.


Yeah right, dan doe je er dus 3 a 4 keer zo lang over om ergens te komen. Ik rij in 20 minuten naar mijn werk, als ik dat met bussen en trams wil doen, doe ik er ongeveer 70 of 80 minuten over die ik voornamelijk wachtend door moet brengen. Als beloning mag je dan staan in een viezige bus of tram met veel te veel mensen en ondertussen word je besprongen door de vlooien. Autorijden is trouwens goedkoper.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:00

Ga je toch fietsen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:05

avantilover schreef:
Ga je toch fietsen Tong uitsteken


Dat mag ik niet van de dokter (en die is reumatoloog), bovendien wil ik dat niet, gaat tenkoste van mijn loop-, zit- en staangedrag.

Een limousine met chauffeur zou ik wel willen, maar dat wil mijn baas niet vergoeden.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:09

Lovely"]
[quote="avantilover schreef:
Ga je toch fietsen Tong uitsteken


Dat mag ik niet van de dokter (en die is reumatoloog), bovendien wil ik dat niet, gaat tenkoste van mijn loop-, zit- en staangedrag.

Een limousine met chauffeur zou ik wel willen, maar dat wil mijn baas niet vergoeden.
[/quote]

Dat zal dan toch ookwel onder de auto's vallen? Maar ik begrijp wel dat het heel vervelend is, maar toch dalijk is de hele ozonlaag naar de maan, maar ja zoveel zou dat ook weer niet schelen 1 dag

Ik zie meer 1 oplossing terug naar paard en wagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:12

Nee, de oplossing ligt meer bij het ontmachten van de olieproducerende landen. Want dan zouden er eindelijk eens echte auto's op bijvoorbeeld schone brandstoffen kunnen komen. Nu wordt het een kunstmatig door het ander in stand gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:14

Volgende keer ga ik zeker bellen, stelletje idioten. En fietsen? 30 km naar mijn werk? jij bent gek. Daarbij heb ik die auto van de zaak, dus beetje raar als ik dan met het stinkende nooit op tijd rijdende OV ga.


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:19

Nou ik moet doordeweeks elke dag met het ov en de bussen komen echtwel op tijd, als je dat zeg ga je er echt bijna nooit meee mee. (met de bus dan) En 30 km is idd wel veel Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:20

En komen ook auto's op iets anders ik dacht olijfolie ofzo, Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:20

Amsterdam- Hilversum is een drama verbinding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:28

avantilover schreef:
Nou ik moet doordeweeks elke dag met het ov en de bussen komen echtwel op tijd, als je dat zeg ga je er echt bijna nooit meee mee. (met de bus dan) En 30 km is idd wel veel Lachen


Ken je die bordjes op de tramhalte? Met die kolommetjes met cijfertjes? Dat zijn overzichten om te kunnen zien hoe laat de tram had kunnen komen. Het is maar zelden dat er een tram of bus rondom dat tijdstip daadwerkelijk de halte nadert. Daarom sta je dus voor jan joker tig minuten te wachten, omdat het op papier wel past, maar in de praktijk niet.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:29

avantilover schreef:
Maar ik begrijp wel dat het heel vervelend is, maar toch dalijk is de hele ozonlaag naar de maan, maar ja zoveel zou dat ook weer niet schelen 1 dag


ga toch weg, net alsof dat ene dagje niet rijden iets uitmaakt. Bovendien wordt het gat in de ozonlaag veroorzaakt door CFK's en niet door CO2. Dit nieuwsitem gezien afgelopen week?: http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teks ... n.cfk.html Daar hoor je Greenpeace niet over...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:33

daniel79"]
[quote="avantilover schreef:
Maar ik begrijp wel dat het heel vervelend is, maar toch dalijk is de hele ozonlaag naar de maan, maar ja zoveel zou dat ook weer niet schelen 1 dag


ga toch weg, net alsof dat ene dagje niet rijden iets uitmaakt. Bovendien wordt het gat in de ozonlaag veroorzaakt door CFK's en niet door CO2. Dit nieuwsitem gezien afgelopen week?: http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teks ... n.cfk.html Daar hoor je Greenpeace niet over...
[/quote]

Jeetje kan je niet lezen ofzo ik zeg dat dat niet zoveel zo schelen die ene dag Verward

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:39

avantilover schreef:
Jeetje kan je niet lezen ofzo ik zeg dat dat niet zoveel zo schelen die ene dag Verward


Houdt je gemak maar hoor, beetje rustiger reageren kan ook wel.

Maar mijn reactie ging over jou ozonlaag-aantastende uitlaatgassen, die bestaan dus niet.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:39

Onzin! Niemand trekt zich er iets van aan hoor! ja niemand is een groot woord maar heel weinig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:41

Uhm Dennis, ze hadden bij elke toegansweg naar het centrum een of andere goochem neergezet om alle motorvoertuigen tegen te houden.

Voor het milieu is het dus nutteloos, want er zijn veel mensen die juist extra kilometers maken hierdoor. Waar zou de ALZ dan wel nuttig voor kunnen zijn?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:43

Voor de kinderen dat die op straat kunnen spelen ofzo Verward Of voor de kerkelijke mensen Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:47

Pipo schreef:
Amsterdam- Hilversum is een drama verbinding.


Ik doe het vrijwel dagelijks met het OV, vanuit Laren dan, dat is pas echt een gat vergeleken met H'sum. Nooit problemen, je moet alleen wel de juiste verbinding nemen en even de moeite willen nemen om dat uit te zoeken.
Met de auto daarentegen is het doffe ellende, ik ben met het OV echt veel sneller. Ik zit ook liever in de auto, maar dan wel in een RIJDENDE auto.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 22-09-02 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:49

avantilover schreef:
Voor de kinderen dat die op straat kunnen spelen ofzo Verward Of voor de kerkelijke mensen Verward


Amsterdam is niet zo'n kerkelijke stad. Het grootste gedeelte van de binnenstad is al verkeersluw, dus dat zijn geen goeie argumenten.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:50

Margreet"]
[quote="Pipo schreef:
Amsterdam- Hilversum is een drama verbinding.


Ik doe het vrijwel dagelijks met het OV, vanuit Laren dan, dat is pas echt een gat vergeleken met H'sum.
Nooit problemen. Met de auto daarentegen is het doffe ellende, ik ben met het OV echt veel sneller.
[/quote]

Nou zoals hieboven sta heb ik er ook al geen problemen mee en de bussen komen bestwel op tijd! Heb je het (pipo) eigenlijk weleen geprobeert dan, als het bij Margreet geen probleem is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:52

Ik moet midden in het centrum van Amsterdam zijn, en het is inderdaad altijd file, maar altijd nog beter dan in een stinkende trein. Ook makkelijk praten als je natuurlijk alleen maar het OV voor handen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:53

De bussen bij jou in de buurt rijden misschien op tijd, maar hier in de stad toch niet echt hoor. Het hangt er misschien een klein beetje van af waar je precies moet zijn in Amsterdam.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: juniper, kaatje89 en 136 bezoekers