Van Chica afgevallen ---> Avondje ziekenhuis...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Van Chica afgevallen ---> Avondje ziekenhuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 10:34

Het begon zo goed. Chica was super braaf en we zouden vandaag lekker rustig een rondje langs de grote vijver( langs de autosnelweg) maken. Dat duurt ong. 20 minuten. We hadden gestapt en waren al een tijdje in draf. Chica was super braaf en het ging echt lekker. Toen kwamen we op een lang recht stuk waar je je paarden echt lekker kunt laten gaan. Ik wou bijna in galop aanspringen toen Chica ineens op de knieen lag en BOEM daar lag ik dus ook... Ik stond meteen op, maar kon niet veel zien, omdat het bloed over mijn gezicht goot! En ja, je kunt wel zeggen dat ik me wezenloos schrok! Het eerste wat ik dacht was 'naar huis'! Ik pakte de teugels en zelfs de zweep op en begon te lopen. Ondertussen kreeg ik allemaal bloed in mijn lenzen, maar probeerde toch even naar Chica te kijken of die niks had. Gelukkig niet. Sjee, wat duurt de weg naar huis lang als je snel terug wilt! Ik durfde niet op Chica te stappen. Op een gegeven moment kwam ik langs de wei, dichtbij het huis en liep over een weg waar best wel regelmatig auto's rijden. Nu dus ook, en best langzaam, maar niemand stopte gewoon! Ik zat onder het bloed en die klootzakken keken niet eens om! Maar goed, ik kwam bij de stallen en Bas was in de bak aan het rijden. Ik kwam aanlopen en vroeg of hij me even kon helpen. Hij kwam aanlopen en zei echt heel droog: 'Oh..je hebt iets aan je wenkbrauw'. Hij pakte Chica en ik liep snel naar binnen waar zijn vader en moeder waren. Daar aangekomen hielpen ze me mijn gezicht schoonmaken en bleek boven mijn wenkbrauw een flinke gleuf te zitten. Maar ik had zo'n hoofdpijn boven mijn neus! De huisarts dus bellen en ik kon naar de centrale huisartsenpost.

De vader van Bas ging met mij mee. Daar aangekomen moest ik zeker een uur wachten. Toen was er eindelijk tijd voor me en keek de huisarts naar mijn wenkbrauw. Die kon niet gehecht worden. Maar toen zei Wim ( de vader van Bas) ineens dat hij wel vond dat mijn neus scheef stond. Ik helemaal schrikken natuurlijk. En ja, de huisarts vond het ook! Op naar de EHBO....

Daar aangekomen moesten we 1,5 uur wachten! Toen bleek dat er eerst een chirurg naar ging kijken. Zij zei weer dat de KNO-arts moest komen. Weer een uur wachten...( hij kwam uit Boekelo) Ondertussen werd mijn wenkbrauw letterlijk gelijmd. Naja..dat weer gehad.

Toen kwam de KNO-arts. Mijn neus was dus gebroken. En wat doen ze als iets gebroken is? Ja, rechtzetten! Aaargh wat deed dat pijn!!! Echt, niet normaal meer...Maar goed, hij stond recht en hij werd volgeplakt met pleisters zodat hij recht blijft. dinsdag moet ik terugkomen en mogen de pleisters er af. Toen ik eindelijk thuis was, was het half 11, 5 uur nadat ik gevallen was....

Ik zie er nu echt beeldig uit. Neus dik en volgeplakt en oog dik. Die pleisters irriteren ook verschrikkelijk. Ze zijn niet echt huidvriendelijk. Jippie...
Het heeft wel gescheeld dat ik een cap op had. Daardoor ging mijn hoofd als het ware scheef en werd mijn neus ipv. hoofd geraakt. Lang leve de cap! Het was ook absoluut niet Chica's schuld. En ze bleef ook heel braaf bij me. Ze was zelf denk ik ook geschrokken. De lieverd.

Ik doe vandaag lekker rustig aan en ga straks nog even langs Chica. Kan iedereen me uitlachen Clown


lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 13:07

he bah wat een eng verhaal!! gelukkig dat je je cap op had....
doet het nu nog pijn dan?

heel veel beterschap! Lovers

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 14:03

Wat heb je dan een rare smakkerd gemaakt zeg! Dat je en je neus breekt en een grote jaap boven je wenkbrauw. Beterschap!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

valpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 18:11

Hoi! Wat herkenbaar is jouw verhaal zeg! Tenminste het gedeelte van het alleen naar stal sjokken met stromend bloed. Dat had ik dus afgelopen maandag maar dan met een hoofdwond, ook met een geschrokken paard achter me aan aan de teugel. Gelukkig had jij wèl een cap op Knipoog . Dat lange wachten voordat je geholpen werd klinkt ook héél bekend. Ik dacht dat ik doodbloedde in het ziekenhuis tijdens het lange wachten. Gelukkig heeft je paard niets. Ben je er al achter hoe het nou kwam dat ie door de knieën zakte? Je kan een val lang niet altijd voorkomen maar galoppeer of draaf alleen op een pad dat je goed kent en kijk altijd voor je het pad over. Er kunnen takken, stenen, gaten zijn waar het paard over kan struikelen. Dit is helemaal niet bedoeld als kritiek of zo maar als suggestie Sterkte met je neus, misschien hou je er wel een fotomodellengeval aan over Haha! .

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 18:18

Beterschap en doe maar even rustig aan. Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 18:28

Nog even over het opletten waar je rijdt met name tijdens draven en galopperen: dit is niet speciaal voor jou bedoeld hoor Marije, maar gewoon voor ons allemaal. Ongevallen uitsluiten kunnen we helaas nooit met paardrijden. De Fries van een stalgenote viel gewoon op het asfalt tijdens stap op haar beide knieën, gelukkig geen verwondingen maar wel vreselijk geschrokken!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Re: valpartij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 09:56

Soxje"]
Hoi! Wat herkenbaar is jouw verhaal zeg! Tenminste het gedeelte van het alleen naar stal sjokken met stromend bloed. Dat had ik dus afgelopen maandag maar dan met een hoofdwond, ook met een geschrokken paard achter me aan aan de teugel. Gelukkig had jij wèl een cap op Knipoog . Dat lange wachten voordat je geholpen werd klinkt ook héél bekend. Ik dacht dat ik doodbloedde in het ziekenhuis tijdens het lange wachten. Gelukkig heeft je paard niets. Ben je er al achter hoe het nou kwam dat ie door de knieën zakte? Je kan een val lang niet altijd voorkomen maar galoppeer of draaf alleen op een pad dat je goed kent en kijk altijd voor je het pad over. Er kunnen takken, stenen, gaten zijn waar het paard over kan struikelen. Dit is helemaal niet bedoeld als kritiek of zo maar als suggestie Sterkte met je neus, misschien hou je er wel een fotomodellengeval aan over Haha! .
[/quote]

Ja erg he, zo'n hoofdwond? Dat bloed echt heel erg! Volgende keer wel een cap op he? Knipoog
Alhoewel, je kunt met een cap ook wel aardig wat pijn hebben...

Het wachten was vreeeeselijk! Maar bloedde je dan zo erg? Bij mij kwam een vrouw binnen die erg bloedde en die mocht meteen door( grom...voorkruipster ). Jij niet?

Ik kende het pad goed en reed er erg vaak...Het gat was ook niet te zien. Ik ga vandaag wel even kijken, eens zien wat mij zo'n mismaakt gezicht heeft bezorgt... Clown
Maar zulke gaten kunnen ook onder het gras liggen, die kun je gewoon niet zien.

Jij ook sterkte! En laat dat modellen-iets maar zitten Knipoog

[quote="Soxje schreef:
Nog even over het opletten waar je rijdt met name tijdens draven en galopperen: dit is niet speciaal voor jou bedoeld hoor Marije, maar gewoon voor ons allemaal. Ongevallen uitsluiten kunnen we helaas nooit met paardrijden. De Fries van een stalgenote viel gewoon op het asfalt tijdens stap op haar beide knieën, gelukkig geen verwondingen maar wel vreselijk geschrokken!


Ja, inderdaad, het kan iedereen gebeuren! Helaas....


Verder iedereen bedankt voor de reacties Lachen

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 10:27

Ik ben zo ook van een paard gevallen toen hij struikelde en op zijn knieen viel. Maar ik viel mooi ernaast maar toen ging het paard op mijn hand staan. 4x geopereerd geweest aan mijn hand!

In elk geval veel beterschap!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:43

Auwie... Verdrietig Maar dat had ik al gezegd he!!!


Als je hulp nodig hebt met Chica moet je het maar zeggen hoor!!! Kom ik snielig neusje wel helpen Lachen

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 19:29

Schrikken is dat he, Lientje? Dat je gewoon rustig aan het rijden bent en het paard ineens op de knieeen ligt? Pff...4 keer geopereerd is wel veel! Was je hand zo erg gebroken?

Dankje Tequila Lachen Maar snielig neusje heeft nog geen hulp nodig Clown . Zo heeft Chica ook lekker rust!


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:36

Vier operaties aan je hand is niet mis zeg! Je kan dan wel een cap op hebben maar we hebben nog meer lichaamsdelen hè.
Ja Marije, ik bloedde wel erg maar de huisarts had inmiddels een drukverband aangelegd en in het ziekenhuis werd het wel eerst nagekeken. Er waren heel veel spoedgevallen, allemaal jongelui met blindedarm ontstekeningen en andere narigheden. Die hebben ook voorrang want dat kan tot buikvliesontsteking leiden. Mijn hechtingen moeten er binnenkort uit, het lijken wel krammen in mijn hoofd, zo groot.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 19:44

Maar je hoofd is denk ik het allerbelangrijkst.....liever een gebroken neus of been dan een gebroken schedel oid.

Bij mij waren er ook veel spoedgevallen. Begrijpelijk, maar toch wel vervelend dat je dan lang moet wachten!

Ik moet dinsdag naar de KNO en dan mogen de pleisters eraf en gaat de arts kijken of mn neus mooi recht staat. Hij zal wel mooie kleuren hebben....

Jij in ieder geval ook veel beterschap!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:45

Gelukkig maar dat je je cap op had!
Beterschap!!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:50

ja daarom zeg ik altijd diegene die geen cap op heeft en valt eigenschuld dikke bult.
en dan zeggen ze zo eigenwijs maar mijn paard die is altijd zo braaf die schrikt nergens van amahoela zeg.
nou zo zie je maar weer he!!!!!!!!!!!!!!
veel beterschap.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 19:57

steefie schreef:
ja daarom zeg ik altijd diegene die geen cap op heeft en valt eigenschuld dikke bult.
en dan zeggen ze zo eigenwijs maar mijn paard die is altijd zo braaf die schrikt nergens van amahoela zeg.
nou zo zie je maar weer he!!!!!!!!!!!!!!
veel beterschap.


Eh...ik had wel een cap op hoor Verward

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:09

Ik heb ook twee keer gehad dat het paard door z'n voorbenen ging,maar niks gebroken ofzo.
Maar ik weet idd hoe eng dat is als je paard ineens valt.
In ieder geval heel veel beterschap!!

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:52

Het hoeft trouwens niet persé te komen door een obstakel op de weg, op de manege reed ik is op Atleet en hij vergat gewoon letterlijk zijn voorbeen neer te zetten in galop...
Ja dan val je!
Gelukkig had ik niks (werd gelanceerd als een raket) en Atleet ook niet!
Wel deed ie het bijna nog een keer.
Maar veel sterkte en beterschap en succes enz.

Gaia

<3

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 09:35

Beterschap! Wat heeft een mens dan veel bloed hè? Er lijkt geen eind aan te komen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:17

Gatver wat eng zeg! Het hoeft trouwens niet te komen door struikelen of dat ze vergeten hun benen op te tillen, soms kunnen ze ook spontaan door hun benen zakken, kan je niets aan doen. Ik heb het ook weleens gehad, maar dat was in een binnenbak met mijn pony, en ik viel zacht.
Heel veel beterschap hoor!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 13:42

Bedankt voor al jullie lieve reacties! Lachen

Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is van Chica's val. Het ging zo ontzettend snel! Ik heb gewoon pech gehad dat ik vervelend neerkwam. Ach jah, kan ik ook eens voor clown spelen Clown

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:42

Schrikken is dan he? Ik had het laatst ook met Alfie. We hadden een rondje door 't bos gereden en we stapten rustig aan een los teugeltje terug naar huis en ineens lag ie plat op z'n buik! Voorpootjes opgevouwen onder zich, r.a. ook eronder geloof ik en l.a. ergens links naar achteren gestrekt. Maar voordat ik 't wist stond ie ook al weer overeind. Ben er direct afgesprongen en gelukkig had ie niks. Ben toen verder maar naar huis gewandeld. Maar hoe 't nou kwam? Geen idee

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:52

jeetje dat moet een nare val zijn geweest!
wat lief van chica dat ze zo braaf bleef.
nou sterkte en beterschap,en knuffel aan chica!

soms is het beter om te zwijgen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:49

jetje marije wat een eng vrhaal, hopelijk gaat het snel weer beter met je!
sterkte en veel beterschap!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 18:20

Alweer bedankt voor de lieve reacties!

En Alvaron, het is inderdaad erg schrikken! En het gaat super snel, je hebt het pas in de gaten als je de grond van dichtbij ziet. En ik weet ook nog steeds niet hoe het kwam. Erg vreemd.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:55

Veel beterschap nog met je neus he... Clown lijkt me verschrikkelijk als zowat gebeurt... maarja zolang je neus nog geen Michael Jackson-neus is mag je van geluk spreken! Haha!

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, Rinkex en 35 bezoekers