Het lijkt wel of me "paardendipje"steeds erger ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Het lijkt wel of me "paardendipje"steeds erger ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 17:38

Wordt.Ik kan er niet eens over praten met me vriend zonder dat ik volschiet.

Ik heb haar een maand gegeven om te kijken of er verbetering in zit maar ik denk niet dat ik dat gaat halen.Het lijkt wel of het met de dag erger wordt.

Vandaag ook ik ging rijden(ondanks griepje)maar had weinig puf en fiƩsta liep echt al vanaf het begin te klieren dus ik me verzorgmeid er op gelaten en ja hoor je raad het al ze was lief.Hoe diep kan je dan zinken in een put?Nou heel diep kan ik je vertellen.Met poetsen ook linda(verzorgmeid)neemt amber mee naar buiten en Fietsa liep gelijk te klieren.Had bijna een trap te pakken en ik kon nog een zet nakrijgen ook.Ga er echt heel hard over nadenken om haar weg te doen,want schijnbaar klikt het gewoon niet tussen ons.

Wie herkent dit en wat heb je toen gedaan?



Weet niet of het hier hoort zoniet dan moet het maar verplaatst worden.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:26

ik denk dat je verzorgster.. meer tijd in jou paard gestoken heeft en hem het volste vertrouwen heeft gegeven..
misschien voelt je paard het (paarden voelen alles aan) dat jij je niet goed voelt en dat het nu niet lekker loopt tussen jullie..
ik denk dat je er heel hard aan moet gaan werken en ook hele leuke dingen met je paardje moet doen.. zeker lekker een uitgebreide poetsbeurd geven ga lekker met hem wandelen neem wat lekkers mee voor als hij braaf is.
het komt vast weer goed! succes ermee

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 18:31

Mijn verzorster is pas 5 keer geweest en ik geef haar gewoon bijna dagelijks een uitgebreide poetsbeurt.

Van wandelen komt weinig want ik kom al niet verder als de buurman.
Het is een paardje wat 6 liefst 7 dagen in de week gereden moet worden.Gebeurt ook zoveel mogelijk maar afwisseling met haar gaat al haast niet.Qua omgang bereik je ook heel weinig bij haar.Je kan niet rustig met haar wandelen.In de bak kan je ook haast niks want dan wilt ze alleen maar naar stal(naar Amber).dus dan blijf er weinig over.Als ik haar een lekkere lange poetsbeurt wilt geven dan gaat ze alleen maar lopen klieren.

Maar bedankt voor je tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:00

Als ik het goed begrijp wil jij natuurlijk lief gevonden worden door je paardje.
Maar uit je verhaal lees ik dat je te lief bent.

het klinkt misschien raar, maar door iets strenger te zijn en zodoende ook meer boven hem staat, heb je eerder dat je een band krijgt dan door te veel toe toe laten.

Als hij kliert mag je dat gewoon niet toestaan.
Wil hij weer naar binnen dan heeft hij pech.
na een tijdje ziet hij jou als leider en word hij ook liever voor jou en kan jij dat ook weer terug geven Lachen

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 19:11

Ja mar ik ben niet te lief.Ik geef haar op haar kop als ze dat nodig heb.Voorbeeld.Een paar weken geleden sormde ze haar box uit met mij er bij.Toen heb ik haar in haar achteruit gezet zo haar box weer in.En toen overnieuw haar box weer uit.Als ze mij bijna omver loopt dan krijgt ze van mij ook een tik maar dat boeit haar niet.Ik kan haar 10 keer waarschuwen en bewijze van 10 klappen geven maar daar reageert ze niet op.Ik weet ook niet meer hoe ik het moet doen dan.Ik ben altijd conseqent in zulk soort dingen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:37

Ik verzorgde eerst een ponytje een new forest merrie van zeven jaar. Ik kwam veel vaker dan haar baasje en was als ze dat verdiende veel liever voor haar, en als ze vervelend was ook veel strenger voor haar als haar baasje.
Maar toch werd ze steeds vervelender Scheve mond , ze ging naar me trappen als ik mijn beugels op maat maakte naast haar, als ik haar hoeven uitkrabte en als ik haar poetste of uit de wei pakte.
als ik eindelijk (na een gevecht) op haar zat was ze heel snel, terwijl ze dat bij haar baasje nooit is, dan is ze rustig. Als ik op een volte wilde ging ze oppeens naar binnen en probeerde ze me er af te gooien door te bokken met haar hoofd tussen haar benen.
Zo ging dat echt niet meer , het was echt niet meer leuk om zo met haar te zijn. En ik ben dan ook gestopt met haar te verzorgen, terwijl ik haar de eerste jaren zo leuk heb gevonden. Ik vind het ook nog steeds jammer en misschien als het niet klikt tussen je paardje en jou, zal je moeten beslissen of je zonder haar zou kunnen, misschien is er wel een paardje die veel beter bij je past.
Maar als ik jou was zal ik eerst vragen aan de verzorgster wat zij anders doet als jij, dan kun je het verschil zien.
Hoe lang heb je je paardje eigenlijk al?