weidegang of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

weidegang of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 22:57

Hallo even een vraagje waar ik jullie mening van op prijs stel.
Mijn paardje heeft nu volop weidegang maar de pensionstal waar ik waarschijnlijk heen ga, kan dit niet bieden wel worden de paarden 3x in de week in de buitenbak gezet... Hier zit ik echt mee.. Kunnen jullie ij helpen wat jullie ervaringen hiervan zijn.
Groetjes Aukje


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:00

Mijn pony heeft op een manege gestaan waar ze de hele winter door niet naar buiten kon, dus ook niet in een buitenbak... ze was altijd opgefokt en bokkerig en springerig in de winter. Nu sta ik op een manege waar ze ten eerste een langer periode in het land mogen staan, en ze mogen in de winterperiode lekker in een hele grote buitenbak. Flair is nu heel relaxed het hele jaar door.

Ik weet niet wat de voordelen verder zijn op de pensionstal waar je heen wilt gaan... en waarom je weg wilt bij je huidige stal. Maar ik vind de weidegang 1 van de belangrijkste dingen, jammergenoeg is er in Den-Helder geen stalling te vinden waar je paard het hele jaar door het land op mag anders was ik daar meteen gaan staan.

28-09-2007
Nothing compares too you...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:09

Voor mij was het ook eis no 1 hoor! Mooie bak en gezellige kantine zijn heel leuk, maar mijn paard moet wel gewoon een aantal uur per dag buiten kunnen spelen. Alle stallen waar dat minder dan 4 uur per dag in de winter is vallen af..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:41

Ik vind weidegang ook heel belangrijk, dan kan een paard gewoon lekker zichzelf zijn. Even zich uitleven, lekker uitgebreid rollen, grazen, gewoon even tot rust komen. Anders staat een paard gewoon hartstikke lang op stal, ook al mogen ze 3x per week in de buitenbak... ik zou dat niet genoeg vinden Knipoog Maar dat is mijn mening.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:54

wij bepalen dat zelf.
Als jij je paard op de wei wilt hebben (we hebben in de winter altijd 1 wei die kapot gelopen mag worden) prima, even de stalhouder van je plannen op de hoogte stellen en hij zet ze nog buiten en weer binnen ook

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 08:35

Ik ben er inmiddels al 2 x voor naar een andere stal gegaan.. De eerste keer was er te weinig, en nu staat ze lekker de hele dag buiten. Zelf zou ik nooit meer naar een stal gaan zonder deze weidegang, niet alleen mentaal maar ook fysiek is het stukken gezonder.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 14:55

ik vind weidegang heel belangrijk is, in de zomer staan ze 24 uur en in de winter van 9 tot 5, ik vind niet dat paarden gemaakt zijn om op stal te staan(de hele dag of maar een uur buiten)als je paard nou veel weidegang heeft zou ik zker niet opeens ergens gaan staan waar ze dat niet meer heeft, maar een buitenbak is natuurlijk ook prima.

wie weet er een leuke verzorgster voor geena omgeving breda?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:02

Nee, da zou ook hetzelfde zijn als je hond 3x per week uitlaten... wie doet dat nou?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:49

Ook ik vind weidegang heel belangrijk.
Tiko knapt er ook duidelijk van op als hij wat meer op het land komt, elke dag de hele dag hoeft niet perse, maar ze moeten toch wel elke dag even buiten komen.
Ik was er bijna voor naar een andere stal gegaan, maar gelukkig is er na overleg met de staleigenaresse een oplossing gevonden, en staat Tiko nu op zijn huidige stal ook elke dag een paar uur buiten.
Meer hoeft ook niet, dan breekt hij uit (ervaring).

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:44

Ik ben weggegaan bij de vorige stal omdat er te weinig weidegang geboden werd, en van paddocks mocht ook maar beperkt gebruik worden gemaakt. Het was daar voor mij gezelliger, maar de paarden gaan voor, zij moeten er immers wonen toch?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:43

Wat is de reden dat je naar die andere stal gaat? Is die belangrijk genoeg om daarvoor de weidegang op te geven? Ik zou er goed over nadenken.
Heeft je paard trouwens zijn hele leven al op het land gestaan? Zo ja, dan kan er een kans in zitten, dat je paard een stuk vervelender word in omgang.


carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:48

Ik heb gelukkig daar geen last mee met wat de pensioneigenaar vind
Okay, het hele boeltje hier is niet van ons (ervern grensen aan elkaar) maar het lijkt er wel op, zo eigen Haha!
Ik ga er zelf over wanneer ze naar buiten gaan en weer naar binnen.
Als ik aan t werk ben doet mn moeder het.
Hier hebben nog 2 ander mensen stallen gehuurd en die zijn er tevreden mee zo (kan ook bijna niet ander...)
In principe gaan ze elke dag naar buiten van (gemiddeld gezien) een uur of 10 tot een uur of 4. Als het weer het toelaat dan.
Als het pokkeweer is dan gaan ze ff in de bak, kunnen ze toch ff de benen strekken en kunnne wij ff rustig de stallen mesten.

Ik vind ook dat een paard er niet voor gemaakt is om 24/7 op stal te staan. Lichamelijk en psychisch lijkt me dat niet goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Emj_23, IASCrawler, Lielle, Lui_, Mnoonn, Plus_en_Min, Sintara en 124 bezoekers