vandaag SGW Lisse gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:59

Voor die van mij was het vandaag de tweede keer *LOL* Dressuur ging bagger, stond vijfde van onder met 156. en de cross begon super, heel even twijfelen op 1, maar daarna ging het echt perfect Party!! Tot ik bij het water kwam, je komt over een heuvel het licht in en ineens ligt die waterbak daar. Het eerste afsprongetje ging heel mooi, de tweede zette hij af en toen zag hij 'ineens' het water. Hij ging op zijn achterbenen om(ik tussen zijn oren) en toen begon hij redelijk hard weer terug naar het bos te lopen...BOEM!!! Bloos En kom er dan maar weer eens op...Haha! Ontario was helemaal van slag, ik was er nog nooit afgevallen. Het water ben ik trouwens niet meer bij in de buurt gekomen, zelf om er langs te gaan via het alternatief kostte heel veel moeite(nog een stuk of drie stops).

Daarna weer lekker verder gereden en alles foutloos gesprongen. Al die scherpe rotbochtjes waren steeds net haalbaar en ik heb zelfs de cirkel gesprongen(was ik niet van plan, want ik was bang om mijn hoofd te stoten Verward Bloos ) en het bed(opgemaakt en al) ging ook super Party!!
Ben dus evengoed wel trots op mijn paardje, dat water is gewoon nog een beetje vreemd voor hem en dit is al helemaal een raar geval...(vorige cross ging hij er zo in *LOL* En met trainen is het tot nu toe ook wel goed gegaan)

Met springen had ik twee balken, één helemaal mijn eigen schuld. Het pastte niet en ik reed hem echt midden in de oxer. Sorry paard Bloos Maar wel superbraaf dat hij nog sprong Lovers En de tweede was pech, ik kwam uit de wending en hij gleed van achter wat weg en toen ging het balkje mee...Alles bij elkaar dus geen verkeerde dag en mijn paardje staat weer helemaal heel op stal Haha! (en ik heb alleen een blauw scheenbeen, want daar heeft hij op gestaan. Bodyprotectors en crosshelmen zijn toch wel nuttig...Haha! )

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:33

Ligt dat zeilbootje daar nog in het water? de 1e keer dat ik in Lisse reed, (heel wat jaartjes terug Haha! ) schrok mijn paard zich het zuur van die zeilboot Knipoog

Het terrein heb ik nooit echt prettig gevonden, maar er staan daar normaal idd koeien....

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:55

Terrein is idd niet echt ideaal en al die bochtjes in de cross zijn met een pony nog wel te doen, maar met een paard wordt het toch wel erg vervelend...Plus het feit dat ze nu weer met de punten/weigeringen/uitslagen aan het rommelen waren(vorig jaar waren er ook al mensen uitgesloten die maar 1 weigering hadden), maakt dat ik Lisse volgend jaar oversla! Dan ga ik liever naar Gorssel of Hooge Mierde, dan maar wat verder weg...!

Die zeilboot ligt er trouwens niet meer *LOL*

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:18

Hey! Ik mag morgen ( zondag weer Lachen ) Ben benieuwd, we zullen zien. Net even cross gelopen...
Ik start er 3, 2 in het M, 1 in het L ( paarden allemaal). Ik laat nog wel even horne hoe het is gegaan. Weet nog niet wat ik bij de waterbak doe. De M paarden sowiso rechtuit, het 5 jarige L paard dat nog nooit iets heeft gezien ga ik misschien wel het alternatief. We zien wel!
in ieder geval fijn dat jullie zo lekker hebben gereden!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:25

Succes morgen Merel! En denk om je knieën met al die bochtjes Haha!
En natuurlijk op tijd weg anders moet je moeder weer zo sturen Tong uitsteken

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:29

Nou hartstikke goed gedaan toch tabitha, netjes hoor! En gomir heeft het zo te lezen ook goed gedaan. Super hoor Party!!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 01:23

Vreemd van die puntentelling, ik heb meerdere jaren gepost in Lisse en vantevoren is er een hele duidelijke uitleg waar alle posters bij aanwezig moeten zijn.
Jammer dat jullie het terrein niet mooi vinden, het is een van de weinige crossen in de Randstad.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:37

Ik zal even een klein verslag uitbrengen van hoe het was:

De bodem was omgeploegd, maar nog wel te doen.. Veeeeel bochten, die met een paard echt heel krap waren, maar was wel te doen. Ik startte er 3, dus de eerste was wel schrikken met de bomen, maar daarna was ik er wel aan gewend..

Kort samengevat, de resultaten:

5e prijs in het L
1e en 2e prijs in het m Bloos
Was een leuke wedstrijd, heel gezellig, aardige mensen.. Goede, nette cross

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:06

Gefeliciteerd! Party!!
Netjes hoor *LOL* Weet jij trouwens hoe Janneke het heeft gedaan in het L Verward

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:30

het L heeft ze gewonnen.
En het M was ze gewoon in de middenmoot

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:40

Net gekeken op www.sgw-eventing.nl maar de uitslagen van Lisse staan er nog niet op. Die van Gorssel inmiddels wel: http://www.semperfidelisgorssel.nl/SGW.htm met foto's van enkele hindernissen en de doorgang door het mais. Haha!

Ik wou dat ik ook durfde te crossen, het lijkt me hartstikke gaaf maar ik ben niet zo'n springer. Vind het wel leuk om te kijken en te helpen, en om jullie verslagen te lezen! Goed gedaan allemaal! Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:13

Hey vaag! ik Heb net de uitslagen van gorssel bekeken.. Ik wist wel dat ik in beide ringen een 6e prijs in het M paarden had, maar niet dat ik ook 7e prijs had met een L paard