pessoateugel - vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

pessoateugel - vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:35

Ik vroeg me eigenlijk al een tijdje iets af , namelijk
Als je, je paard/pony met pessoateugel longeert voor een sterkere achterhand, betere ruggebruik en mooie aanleuning. Stel je longeert je paard er dan 2 X per week mee en je rijdt ook nog eens 2 X per week. zou je dan wel verbetering moeten zien in het rijden of heeft dit juist gewoon effect met het longeren. Lijkt me namelijk geen goed plan om met de pessoateugel te gaan rijden haha Haha!. Maar het gaat b.v goed met het longeren maar zou het dan ook zo gaan met het rijden?
Of is dit echt iets wat je geprobeert moet hebben? Verward



Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:53

Het voordeel van een hulpteugel met longeren is dat als je hem op de goede manier afstelt dat er eigenlijk nix fout kan gaan. Hij trekt niet terug en als je em goed afstelt gaat je paard er wel lekker op lopen, vooral als je net wat minder handig bent of als je een wat moeilijker paard heb kan het makkelijk zijn als zo'n teugel je door een zwak punt heen kan helpen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:14

Iwaldo heeft door de pessoateugel betere bespiering gekregen, die ik met rijden niet kon ontwikkelen (vnl hals) In het rijden merk ik nu ook duidelijk een verbetering, omdat hij meer bespiering heeft gekregen is het nu ook minder moeilijk voor hem om in bepaalde houdingen te lopen!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers