Het ultieme herfstgevoel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Het ultieme herfstgevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 19:02

Vinden jullie het ook niet heerlijk, dit weer zo na de zomer?

Lekker de zon op je gezicht en een frisse wind door je haren als je naar de paarden fietst, warme trui aan en lekkere sokken, paardje opzadelen en samen door het bos waar de gele en bruine bladeren een deken op de grond vormen...
De paarden worden wat frisser, lekker briesen en jolig doen, na een uur ben je echt helemaal lekker uitgewaaid en kun je lekker nog even tegen je paard aanhangen die dan zo lekker warm is en alweer een heerlijk zacht vachtje krijgt. Nog een maandje dan is de zomervakantie ook voor de paarden over en gaan ze lekker weer naar stal toe met een dik strobedje. En dan als het lekker weer is naar buiten met een warm dekentje op. Dan krijg je weer dat knusse geluid van paarden die op stal tevreden hun hooi staan te knabbelen.

En dan het ultieme herfstgevoel: mijn zusje had stamppot voor me gemaakt Vork toen ik thuiskwam.
Heerlijk, de herfst!!! Winter heb ik ook heel erg zin in, lekker de bossen in enzo, helemaal dik ingepakt. Kou vind ik niet erg, als het maar droog is Lachen

Hier een mooi bijpassend plaatje van internet:
Afbeelding


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:04

oei heerlijk of lekkere wame choc op stal erna

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:21

Ik weet precies wat je bedoelt. Voor mij is het een verademing na de dagen van 30 graden. Ik kan namelijk nogal slecht tegen die hitte. Herfst is mijn favoriete seizoen. Vanwege al het gezelligs net wat je zegt choco, stampot, soep. Heerlijk.

'Paint' it 'Black'

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:26

Nadeel van de herfst zijn de stormen en de regen...

en het feit dat onherroepelijk de winter volgt....

En als je eerlijk bent: zoveel dagen van 30 graden hebben we hier niet...

Je suis Charlie.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 19:37

Nee veel dagen van 30 graden zijn er niet, maar het is 100x knusser om in de herfst of winter met je paard door het bos te rijden als in de zomer vind ik. Weet niet waarom, maar het heeft gewoon wat.
Storm vind ik ook heerlijk, alleen regen niet. Daar moet ik nog iets op verzinnen Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:39

super lekker!
zin om heerlijke buitenritten maken, daar denk ik aan bij dit weer Lachen
en bijna winter dat betekent sneeuw en lekker knus tussen het stro zitten *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:49

en glibberen op het erf, speciaal sneeuwbeslag en dat je paarden anders met sneeuw geen beweging krijgen. Stromende regen, paard drijfnat, j8ij idem dito, harnachement dat ongelofelijk op zijn donder krijgt en de volgende dag niet droog is.

Niet iedereen heeft de beschikking over een binnenbak. En als het vriest is het helemaal een drama!

Je suis Charlie.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 20:01

Ik heb ook geen binnenbak dit jaar Haha!

En toen ik IJsco had stond die ook altijd in het land, dus ook niet even praktisch maar je wordt er wel een beetje bikkel van als je met -10 water uit de put moet halen met emmers en bij een olielampje staat op te zadelen

Tja als je doorweekt bent doe je thuis toch droge kleren aan?
En met sneeuw kun je op zandpaden ook hele mooie ritten maken hoor!
En zelfs als het vriest en het glad is buiten kun je nog mooie ritten maken.
Deden wij tenminste wel. Niks speciaal beslag, gewoon blote voeten met een klodder zalf eronder tegen plakkende sneeuw en als het echt te erg wordt met het weer dan rijd je gewoon niet tot het weer beter wordt en tot die tijd staan de paarden lekker buiten en 's nachts op stal.

Tuurlijk zijn er ook wel eens baaldagen, maar je moet mij in de zomer horen zuchten en puffen, dat vind ik dus niks

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:26

Haha Cody, heel herkenbaar hoor. Ik vind de herfst en winter ook heerlijk om te rijden, en mijn tinker ook trouwens. Die is sowieso meer geschikt voor het wat koudere jaargetijde. Van de zomer met die hitte stond ze al zwetend op het land, dan ga je ook niet lekker rijden! Per 1 oktober komen de paarden op stal en met droog weer gewoon overdag naar buiten. Dan is er ook meer gezelligheid, zeker rond voertijd, nu zie je stalgenoten soms wéken niet. Voor mensen die fulltime werken wordt het minder hè, de avonden zijn donker en je bent afhankelijk van een droge en verlichte bak. Heb gisteren een fijne cooler voor Sox gekocht, dan staat ze niet zo bezweet te dampen op stal straks.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:37

Nounou.. Nog heel even wachten!! Ik heb (nog steeds..) geen waterdichte deken.. Daarna mag het herfst worden, maar we zijn nu nog niet regenproof.

Ik vind het trouwens ook al behoorlijk afkoelen.. winterjas hangt al klaar, maar daar wacht ik nog even mee.. Het wordt ook erg vroeg donker, 8 uur zie je al niks meer..

Ik heb liever de winter (nog beter: een droge lente), minder regen, en alles is zo mooi dan.. Alleen bevroren ondergronden, wordt lastig het bos ingaan..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:48

Cassidy schreef:
Nadeel van de herfst zijn de stormen en de regen...

en het feit dat onherroepelijk de winter volgt....

En als je eerlijk bent: zoveel dagen van 30 graden hebben we hier niet...


Dat is waar. Maar als je ziek wordt van die dagen dan is zelfs 1 al teveel. HEt is niet alleen daarom dat ik de herfst als favoriet heb hoor. De kleuren, de natuur die je dan echt ziet leven en juist die stormen en de regen. Prachtig vind ik het.

'Paint' it 'Black'

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:51

Het is prachtig als je een binnenbak hebt.
Als je niet reddend moet gaan zwemmen als je je paard de nodige beweging wilt geven.
Als je vroeg thuis bent om desnoods langs de weg te rijden.
Als...als...als...
Mag ik het zeggen? Slaan we dit jaar de winter en de herfst over en beginnen gewoon weer met de lente.
Ik heb nog steeds het gevoel dat de zomer nog moet beginnen.... Frusty

Je suis Charlie.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:09

Eeeh, ik heb geen binnenbak Haha! . Ik rij eigenlijk altijd buiten. Ik moet je eerlijk bekennen ik ben niet helemaal eerlijk. Ik ben namelijk gek op regen. Het boeit mij dus niet. Kan ook niet in mijn sport. Wij moeten in alle weersomstandigheden rijden. Alleen lukt me dat met die 30 graden nog niet echt Huilen

Maar ook ik vind iets vervelend hoor Bijvoorbeeld regen en ijskou. Dat is toch echt minder leuk ook voor mij.

'Paint' it 'Black'

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 12:44

Heerlijk! Ik ben dol op de herfst, vooral de overgang van zomer naar herfst. Maar de winter vind ik ook heerlijk, met een dik pak sneeuw, paarden op blote voetjes. En dan liefst de gemeente zover krijgen dat ze NIET strooien. Dan wordt het niet glad en kun je de slee laten glijden.

Maar goed, sneeuw kunnen we wel vergeten denk ik zo.
Het enige hele grote nadeel aan de herfst en winter is dat het zo vroeg donker is. Dan kan ik alleen de weekenden en mijn vrije dag rijden Boos!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 13:31

nee geef mij maar lente. Herfst en winter is niets voor mij... Ik vind t veels te koud, nat en donker. Doe mij maar de lente en zomer die jullie niet willen hoor!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 14:47

Nou, ik weet toch echt wel iets beters te verzinnen dan die kou bah bah, van mij hoeft het nog niet.... Scheve mond Ik vind de hersft geweldig mooi, maar dat weer...dat mogen ze houden... Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:58

Ach, in de zomer verlang ik naar de herfst en winter en in de winter naar het voorjaar en de zomer... Mijn paardje houdt niet van zon en niet van regen... dus wat ik moet kiezen? De gulden middenweg... Knipoog

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:18

*neemt nog een slokje chocomel* Vingers aflikken

Heerlijk.. ik ben zo gek op de herfst..
Vanochtend scheen het zonnetje hier heerlijk, dus ik was fijn zonder jas naar stal gegaan. Toen ik uit de bus stapte begon het al te regenen, en tijdens het longeren was het helemaal erg. Gelukkig geeft Fleur net als het baasje weinig om regen. Haha!

Zit nu dus thuis aan de hete choco op te drogen, maar ben wel weer helemaal fris! Van mij mag het het hele jaar herfst zijn, als de dagen maar wat langer waren..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:35

Maar zoals gister was het wel heel vreemd weer om te rijden. Toen ik van huis ging was het koud, dus mijn onderjas en mijnoverjas aan/ Toen ik met Des van stal ging had ik het al gauw warm, dus thuis mijn onderjas over het hek geknikkerd.
Ik was nog maar net op weg of het begon te sputteren: jas dicht. Vijf minuten later was het droog: jas los. Een half uur later scheen de zon flink en was het dus goed warm: jas uit en voor het zadel gebonden (lang leve het westernzadel!). Een half uurtje later was de zon weer weg: koud, dus jas weer aan (oh oh, waar zijn we mee bezig). Weer een tijdje later: regen dus jas dicht en weer droog dus jas weer los.
Ik was een half uurtje van huis of het begon te plenzen. Jas helemaal dichtgeknoopt, maar toch sompie nat geworden. Kom ik op stal aan, is het droog, en als ik op fiets thuis aan kom, is mijn rijbroek ook al weer droog (mijn onderjas was dus nog wel sompenat geworden achter het huis, net als de was die er nog van die ochtend lag).

Tsja, ik weet niet of ik de hersft wel zo lekker vind........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Tinkermuts en 31 bezoekers