Pliva meets Tinka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Pliva meets Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 20:38

Nouuuuuuuuuuu net een uitgebreid verslag getikt, is het weg Huilen

Okee poging twee:

Het was zulk lekker weer vandaag dat mijn zus en ik het tijd vonden om Pliva en Tinka eens te laten kennismaken ook al staan die een behoorlijk eindje bij elkaar vandaan.
Dus ik op de fiets, mijn zus op Plief, routekaart mee en op weg!!
Onderweg maar een keer een klein stukje verkeerd gereden, verder was de route heel goed te doen, heel veel brede bermen en rustige wegen.
Nog een keer een weiland met Schotse Hooglanders en een viaduct waar je overheen moet en waar de trein onderdoor gaat. Dus even uitkienen zodat we precies tussen de treinen door over het viaduct konden.
Bij het weiland van Tinka aangekomen (9 kilometer verder) moesten we er eerst omheen rijden. Tinka en friends hebben zich in het immens grote land enorm uitgesloofd, keihard heen en terug galopperen met de staarten in de lucht, prachtig gezicht! En dat allemaal voor een maffe Lipizzaner Haha!
Eenmaal bij het hek heb ik Tinka al hijgend van het uitsloven tussen de andere paarden uit geplukt, hoofdstel om en samen met mijn zus richting stal. Tinka en Pliva vonden elkaar erg aardig, plakten aan elkaar en van bovenaf gezien als ze naast elkaar liepen was het net de grote-oren-club Haha!
Bij stal aangekomen Pliva wat te eten gegeven (goh, ze had het er direct naar haar zin Schijnheilig ) en Tinka verder opgezadeld.
Toen richting het water!!! Mijn zus kreeg al de kriebels maar Pliva wist nog van niks }>
Eerst een stukje door het bos en toen eindelijk het water in.
Althans, Tinka dan. Die stapte er zo in, maar Pliva vond het op dat moment leuker om een stofzuiger te imiteren. Toch na wat aarzeling ging zij ook het water in en toen vond ze het helemaal geweldig!! Ze had de oren als antennes naar voren en liep supervrolijk door het water te stampen. Nog een stukje over het strandje en toen was het speeluurtje over. Hoewel, er was nog een heel klein stukje strand waar we het niet konden laten om nog even een laatste keer het water in te gaan.
Daar hebben Pliva en Tinka een wedstrijd snorkelen gehouden Haha! halve kop onder water en bellen blazen *LOL* Echt mijn zus en ik lagen in een deuk want ze hielden niet meer op samen. Hoe ze erop kwamen? Verward
Toen op stal weer afgezadeld en Tinka naar het land gebracht.
Terugweg ging voorspoedig, ik zat weer op de fiets en Pliva wilde zo graag in mijn mandje zitten Lovers maar ik was enigzins bang dat dat niet zou passen en heb haar dus maar weggeduwd Scheve mond
Het laatste stuk hebben ze gedraafd en Pliva liep (na ruim 23 km!!!) zo te showen dat mijn zus zei: "Kijk nou! Net een hackamore" Verward - "Een hackney?" Schijnheilig "Ja die ja"
Net thuis, ruim 30 km op de fietsteller maar een erg leuke dag gehad. Pling

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 21:33

Kortom... ook voor jouw zus tijd voor een endurancerit! Haha!
Klinkt enorm leuk en gezellig, kan me er met Tinka ook wel wat bij voorstellen, maar die maffe ideeen die komen vast en zeker van Plief Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 09:42

Ja mijn zus ziet de endurance ook zitten, denk dat Pliva het geweldig vindt en die heeft ook een doorzettingsvermogen pffff.
Ook rijdt mijn zus de laatste tijd heel veel buiten, alleen, in grote groepen, soms met mij en een ander paard, dus Pliva is een stuk relaxter dan vroeger en niet zo hyper meer. Gewoon lekker ontspannen, ze weet dat het allemaal wel goed komt en vertrouwt mijn zus blindelings, leuk om te zien, helemaal als je weet hoe Pliva vroeger was.
Als ze vroeger een stukje gingen wandelen moest er echt een kaptoom om want ze gedroeg zich buiten soms als een hengst, helemaal blind, en zag dan niets of niemand meer staan. Nu is ze heerlijk rustig en geniet ze er echt van om naar buiten te gaan.
Dus ja de eerste keer endurance starten we waarschijnlijk samen Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:08

haha, een hackamore! Hoe kom je erop! *LOL*

Als paarden water eenmaal leuk vinden vinden ze het ook ECHT leuk is me opgevallen, dat snorkelen zie ik helemaal voor me! Pling

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:11

Oké dan, we zien jullie volgend jaar in Wittelte, net zo'n mooie foto van jullie tweeën door de Genieput als dit jaar van Lonneke en mij! Cool

De grote-oren-club... *grinnik* *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 11:40

Heee schitterend, wat een komisch verslag!
Bij die bellen blazen had ik het niet meer! *LOL*

En jah, volgens mij had ze toch echt wel in t fietsmandje gepast hoor!

Ik wou dat ik erbij geweest was, Cerise moet nog leren 'waterlopen' met ruiter en al, ze loopt nog niet eens door een plas heen.
Als je een steigerend paard wil, ga maar proberen door die plas heen te lopen... Extreme duivel

Laatst ook, we zaten op een enorm breed pad in 't bos, waarvan op 't eind een plasje water lag.
Dus wij nietsvermoedend in galop, Cerise voorop en 't andere paard volgde met flinke afstand tussenin... gelukkig wel...
Ineens maakte Cerise een slidingstop, en zat bijna op haar kont!
Ik bleef nog maar net zitten...
Wat bleek?
Er lag een plas water en die zag er gevaarlijk uit....
Madam kon er gewoon langs maar jah, in galop durfde ze dat niet, eerst halt en daarna rustig er omheen lopen zodat haar edele pootjes droog konden blijven... Schijnheilig

Wat dat betreft wil ik jouw paard wel hoor, die zo snel leert!
Ik zal haar de volgende keer toch eens door een plas heenwurmen... *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:39

Wat leuk dat ze elkaar gemeet hebben!
Waar zijn jullie langs gereden met Plief?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 23:02

Hee gaaf man, jij hebt het echt goed daar!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 18:44

Ja, heb het prima naar mijn zin daar!

Maaike, de route:

Langs Deurzediepje, Schieven, Anreep, langs Van Boeijenoord, over viaduct, langs de Mandemaat, rechts, richting TT-baan over fietspad, dus links langs Schotse Hooglanders, autobaan oversteken, links langs De Boskamp en op een gegeven moment rechts richting Witten.

Ga je binnenkort een keer mee?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:38

Jeetje, een ommelandse reis. Haha!
Lijkt me hartstikke leuk om een keer mee te gaan!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 09:12

Moet je eigenlijk halverweg afspreken dat je elkaar daar tegenkomt, en dan om het TT-terrein heen rijden. is ook erg mooi. Daar is een militair terrein (langs de snelweg), met brede zandpaden, waar je enorm goed kunt rijden (galopperen). En dan de weg over en aan de achterkant van het TT-terrein onder een boom door (hangt over de weg, maar zit geen slot op) dan een stukje magnefief natuurterrein, en dan langs het zweefvliegveld terug (over Laaghalerveen-witten)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 09:13

ehhhh...
'k wil wel mee om de weg te wijzen



hint hint

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 13:54

Graag want zo snap ik er niks van en verdwaal ik geheid Haha!

We moeten echt even een keer afspreken.

Maandag tijd?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:45

Mooie rit hoor, en dan nog zo'n stuk gefietst ook. Die van mij heeft ook een hekel aan plassen en als het flink geregend heeft wordt ze in het bos helemaal gek van al dat water. Ze wil dan ook het liefst meteen terug. Vorige keer heb ik gemerkt dat het een springpaard in de dop is; ze moest van mij door de plassen draven en och jé, met fikse sprongen ging ze er overheen. Nu wordt het dus tijd voor een springzadeltje...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:41

Nop, maandag moet ik de hele dag werken. In principe kan ik (voor een lange rit) alleen op woensdagochtend/stukje middag en de zaterdag. Alleen komende zaterdag sta ik weer met de familie op rommelmarkt Eelde (iedreen komen om spullen te kopen, en ons zo sponseren voor onze reis naar Eurodisney!!!!!!!!)

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:59

ben je langs/door de bagelhuizerplas gegaan? als de nieuwe manege af is dan moet je het hier maar eens melden want dan kom ik een keer die kant op. ben daar al zo lang niet meer geweest. ben benieuwd of er veel verandert is. waar staan ze ergens in witten?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 20:22

Riëtte, woensdags ben ik altijd aan de studie.
Dus moeten toch maar een zaterdag plannen een keer!

Franka: we zijn inderdaad door de Baggelhuizerplas gegaan.
Tinka staat momenteel in het land aan de Witterhaar en als ze weer bij stal komt te staan is dat aan de Witterzomer, vooraan in Witten.
Foto's van de omgeving waar ze staat en de Baggelhuizerplas: www.honeybeezz.nl/tinka

Volgens mij is het de bedoeling dat de nieuwe manege volgende zomer klaar is, ben ook benieuwd. Ik kom er nu 4x per week langs ongeveer en dan zijn ze er wel altijd bezig dus het begint ergens op te lijken!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:24

De manege is nog lang niet af. Wel staan er weer stapels nieuwe stenen, dus zullen ze binnekort wel weer aan het metselen gaan. Verder hebben ze hier en daar versterkingen aangebracht in het metalen geraamte.
We wachten af, jullie zullen zeker horen als de manege klaar is, want dan gaat de vlag uit op Bokt!!!!!

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:40

toffe foto´s zeg. bedenk me meteen weer hoe heerlijk het daar rijden was en fietsen. ik heb de eerste zestien jaar van mijn leven daar vlak om de hoek hewoond. in de wouden, die witte huizen in baggelhuizen. heel soms dan gingen we met de les vanaf de bosmanege naar de baggelhuizerplas.
Ze schieten ook niet op met die manege ze waren al met de bouwplannen bezig net voor ik ging verhuizen en toen wouden ze het binnen een jaar af hebben als ik het me goed herinderen en dat was 8 jaar terug.