Arabierenhoofstel???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendys
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Noord-Holland

Arabierenhoofstel???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 11:11

Hallo allemaal!!

Ik had namelijk gehoord dat er een arabierenhoofdstel is.En dat het dan een rondgenaaid hoofstel ofzo is. Zodat het hoofdje heel mooi uitkomt.
Wie weet wat het precies is????????
En of het echt zo verschillend is met andere hoofdstellen?
Welke ruiterspeciaalzaken verkopen ze?

Alvast hartelijk voor jullie antwoord!!

met vriendelijke groeten

Wendy Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:11

Bedoel je een 'gewoon' hoofdstel, of echt zo'n show hoofdstel? Dat zijn namelijk altijd van die helemaal rondgenaaide hoofdstelletjes, heel dun, maar oersterk. Sommige ruitersportzaken hebben ze, ik heb ze ook een keer in een kraampje op een paardenmarkt gezien.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:14

Als dat zo is dan zou ik het graag weten Ik ben ook al een tijdje op zoek. Ik heb gehoord dat je het op Arabierendagen van AVS op de stands kan vinden Verward maar weet het niet zeker.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:21

Hoeveel geld heb je ervoor over? Tong uitsteken Ik was ook op zoek, maar het wordt toch 'n beetje prijzig Bloos Bij http://www.flaxman.nl staat 'n prijzenlijst: http://www.flaxman.nl/ts_pricelist.html je kunt daar ook hun folder aanvragen voor de (zwart-wit) foto's, staan echt supermooie in en daar is de prijs ook naar...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:22

De rondgenaaide showhalstertjes zijn te koop bij Flaxman Arabians. Ze staan inderdaad ook vaak op arabierenshows. Helaas is het show seizoen een beetje afgelopen, misschien dat ze er op de hengstenkeuring zijn.
Ze doen ook postorder. Dan zou je even op hun site moeten kijken. De halster zijn niet goedkoop. Je kan rekenen op zo'n 200 euro.

Als je echt hoofdstellen bedoeld, je ziet wel eens mensen rijden met een lakleren hoofdstel, de frontriem heeft een V-vorm. Dit is echt een super mooi hoofdstel wat ik eigenlijk alleen nog maar bij Arabieren heb gezien. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt, en heb ook nog niet de moed gehad om op iemand af te stappen en te vragen waar zij dat gekocht hebben. Dus als iemand daar info over heeft graag...........

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:23

Ik wil trouwens evt. ook wel wat inscannen als je ff van de prijzenlijst wat uitzoekt Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

wendys
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 17:37

hallo allemaal!!

ik zoek geen showhoofstel , maar een hoofstel om te rijden.

groetjes wendy

alvast bedankt voor jullie reakties!!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 17:44

Ow Haha! Ik heb alleen geen idee hoe dat eruit zou moeten zien Verward

It never eats, it never sleeps, it never stops...

wendys
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 17:47

Hoi!

ik had gehoord dat dus die hoodstel om te rijden is, Speciaal voor arabieren is, endat het netals showhoofstelletjes rond zijn. Omdat dus het hoofje mooi uitkomt.

groetjes wendy Haha! Party!! Party!! Party!! Party!!


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 18:21

Ik ken alleen maar die halstertjes of van die hengstenshowhoofdstellen, van een gewoon hoofdstel heb ik nog niet gehoord. Misschien weten ze bij het AVS er meer over.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 18:43

Ik heb voor m'n arabier wel een rondgenaaid, supersjiek hoofdstel, maar dat is niet speciaal voor arabieren ofzo. Gewoon bij de ruitersportzaak gekocht.

Ik wil ook nog wel zo'n echt arabisch voorbreng/show hoofdstelletje, maar dat wil m'n portomonnaie niet....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xDaylight en 109 bezoekers