Knieactie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Knieactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 10:27

Hoe leer je die knieactie aan aan je pony? Ik heb het dan over een shetlander en niet 1 met natuurlijke aanleg Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 11:31

Knie-actie IS natuurlijke aanleg, kijk naar tuigers, Hackney's en friezen. Als ze van zichzelf knie actie hebben kan je dat uit gaan bouwen, maar een paard zonder knieactie zal nooit gaan lopen als een tuiger.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 11:35

Jammer, ik dacht dat ze dat weleens deden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 15:13

je kan het wel bij een paard wat het kan "beter" maken door ringbanden om de voeten te doen.. ( van die leren banden met ringetjes er aan) of dubbele ijzers of gewichten zo gooien ze hoger op maar of het verstandig is bij een shet dit te doen???

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 15:52

stef schreef:
Knie-actie IS natuurlijke aanleg, kijk naar tuigers, Hackney's en friezen. Als ze van zichzelf knie actie hebben kan je dat uit gaan bouwen, maar een paard zonder knieactie zal nooit gaan lopen als een tuiger.

Hier in het dorp is iemand die onwijs goed is met vrijheids dresuur. Die geeft shows met een Fries en een (denk ik) New Forest(of iig een 'rij pony' van ong 140). Ze lopen allebei voor de kar. Ik kwam hem laatst tegen met die NF en dat beest GING niet normaal meer. Als ik niet beter wist zou ik zeggen Hackney's of een andere tuiger was. Maar dit was puur aangeleerd.
Maar hoe, ik heb geen idee. Maar het is dus mogelijk

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 16:10

ringen idd.
maar shetlanders schrikken hier even van en daarna is het heel gewoon en tillen ze ze niet meer op

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 17:20

parouscha schreef:
ringen idd.
maar shetlanders schrikken hier even van en daarna is het heel gewoon en tillen ze ze niet meer op


Gehgeh, de slimmeriken Haha! Ik heb ze geizen in de Divoza-gids, maar ten eerste zijn ze veel te groot en te tweede is het zonde van m'n geld als ze alsnog hun benen niet optillen Haha!
Nou ja, ik weet nu tenminste hoe 't komt. Meer reactie's zijn ook welkom, ik ga dan ook wel ff op internet zoeken hoe ze dat dan doen (heb het trouwens ook wel bij Arabjes gezien).

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:56

das een hele goeie, wij hebben er ene met een knie-actie. Niet aangeleerd, maar nog te jong om te beleren. Ik wil haar volgend jaar gaan beleren. Hebben we een twee span, een zwartbonte en een ezel (gedraagt zich als een ezel ), geintje een zwarte. Misschien dat je het door hengstenkeuze kan beinvloeden????

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:05

Pinky heeft ook redelijke knieactie. Ik vind het erg mooi
helaas mag het niet bij welshjes *LOL* }>

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 19:33

Annechien schreef:
das een hele goeie, wij hebben er ene met een knie-actie. Niet aangeleerd, maar nog te jong om te beleren. Ik wil haar volgend jaar gaan beleren. Hebben we een twee span, een zwartbonte en een ezel (gedraagt zich als een ezel ), geintje een zwarte. Misschien dat je het door hengstenkeuze kan beinvloeden????


Jammer dat ik 'm niet zelf heb gefokt en voorlopig ook nog niet kan fokken Tong uitsteken Lijkt me wel gaaf om 'n hengst bij je merrie te zoeken, alleen dan moet je nog zo lang wachten op 't veulen Frusty Tong uitsteken

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:09

je kan die ringen ook gewoon weg laten en er kettinkjes voor in de plaats doen kun je zo zwaar en zo klein en groot maken als je zelf wilt. Trouwens zo wordt de hengst Patijn ook getraind hoor

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 21:20

Hoe moet ik die kettingen dan vastmaken? En wat voor soort moet dat zijn?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:56

HOOOOOO BRAAAAAFFFF, niet met ringen, kettingen, en dat soort zooi gaan lopen miepen omdat je het zo leuk vind. Dit word regelmatig gedaan bij tuigpaarden/hackneys, maar wat vaak vergeten word is dat je een paard dressuurmatig (jaja, ook paarden die voor de kar lopen moet dressuurmatig gewerkt worden) ontzettend goed voor elkaar moet hebben wil je hiermee gaan kloten. Anders train jee ralleen knieactie in op een verkeerde manier, het been moet ook nog naar voren toe. En als je nog verder gaat kijken, het is leuk voor de fun, maar als je het op de verkeerde manier doet krijgen de pezen/banden en al dat soort dingen zo'n ontzettende klap van dat het ook nog ontzettend slecht is. Dit is echt absoluut NOT DONE als je er geen verstand van hebt, dan breng je meer schade toe dan dat het evt. nut zou kunnen hebben. Als je hiermee wilt gaan kloten laat het dan door iemand doen die er WEL verstand van heeft voor je hele paard naar de klote is omdat jij toevallig die leuke knieactie wilt hebben.
*steef schudt zijn hoofd om dit topic en gaat snel weer verder bokken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:59

Help!!! jullie zijn toch aan het flauwekullen hoop ik?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:00

steef, amen!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:05

Citaat:
Trouwens zo wordt de hengst Patijn ook getraind hoor


Ik denk dat er niemand hier op bokt zit die tuigpaarden kan trainen. Dat is ook een vak apart, en moet met veel beleid gebeuren. Niet dat die tuigpaardtrainers zo geweldig zijn tegenover hun paarden, maar dat is een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Jan_324 op 25-09-02 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 22:29

Bedankt voor je reactie, voordat ik de fout in ga Lachen Jammer dat de eigenaar geen trainer wil betalen en ik er 't geld niet voor heb Verdrietig