Vragen aan jullie....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 10:38

Even dit:
Heb je wel eens gehad: die persoon daar weet ik gewoon van wat-ie voelt, niet dat je er verliefd op bent, maar gewoon zo goed aanvoelt wanneer hij/zij blij of verdrietig is, dat het bijna lijkt of je familie bent?
Terwijl je die persoon nog maar net kent?

Ik ken een man daar heb ik dat mee. Niet dat ik verliefd ben, nee daar heb ik Peter voor, hihi. Ik zal het uitleggen.
Ik ken hem nog niet zo lang, en toch weet ik exact wanneer het slecht met hem gaat, ik voel het gewoon aan, heel raar. Toen ik hem voor het eerst ontmoette, wist ik al dat ik 'in zijn zieltje kon kijken'.
Niet met opzet, dat lukt je niet. Maar soms, ook al zit ik thuis, krijg ik zijn gevoelens door.
Ik heb wel eens gebaald natuurlijk, want die gevoelens zijn niet altijd even leuk... vooral niet als hij een week lang verdriet/woede voelt grijnz... Ik schreef toen dit:

Ik kan schelden wat ik wil
maar het komt toch bij mij binnen
ook al blijf je dagen stil
ik kan écht niets beginnen
tegen wanhoop, tegen pijn
jouw gevoelens in mijn hoofd
en waar je ook zult zijn
ze worden niet verdoofd
door afstand of door muren
ik zorg dat mijn pen schrijft

omdat anders de komende uren
jij
in mij blijft.

Ja ik hou van hem. Hij is een soort broertje geworden waar ik altijd voor klaar sta. Want ik snap het gewoon.
Sommige mannen kunnen niet goed over hun gevoelens praten. Ik heb hem gewoon een gedicht laten lezen over hemzelf en gezegd: dit ben jij.
Sindsdien staat hij gewoon voor mij open. Hij vindt het raar, ik vind het raar, maar we zijn er gewoon voor elkaar. Weinig mensen die het weten, we doen gewoon alsof we 'normale vrienden' zijn. De vreemde band tussen ons zal er altijd blijven. Toen ik in een dal zat heeft hij me ook opgekrikt. Echt op me ingepraat dat ik het kon, dat alles goed zou komen.
Heel raar dat ik hem kan 'voelen' terwijl ik niet verliefd ben of wat dan ook. Het is gewoon zo, ik kan het ook niet onderdrukken.

Hij die zo vaak stoer doet, om alles grapt...
en toch dit snapt.

Dorine.


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:43

nee, ik ken het gevoel niet! Met Peter hev ik wel zo'n soort band, maar toch niet zo duidelijk als wat jij beschrijft! Ik denk ook dat jij een bijzondere "gave" hebt! Of misschien is het geen gave, maar gewoon een gevolg van het feit dat jij enorm openstaat voor alles, de natuur, de mensen, gewoon alles om je heen.
Juist daarom lieve Dorine, ben je zo bijzonder voor ons allemaal!

Kus, B

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 11:37

Klopt het dat je het hier al eerder over gehad hebt?? Het komt me namelijk nogal bekend voor.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 11:41

Dorine,

Ik ken dat gevoel totaal niet. Ik ben ook erg nuchter. Niet dat ik niks "voel" ofzo. Maar ik kan dingen goed van me afzetten en heel nuchter nadenken. Te nuchter soms. Ik zou wel een klein beetje van jou willen hebben Knipoog


He Lov,
Volgens mij was dat niet Dorine...
het komt mij ook wel bekend voor, maar volgens mij was het een ander, die het over zoiets had.
Nimber ofzo Verward

Groetjes Petra

:evaw:

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 12:49

Hoi!
Ik heb het er inderdaad eerder over gehad, al weer lang geleden. Ik vroeg me eigenlijk af of er meerdere bokkers zijn die het hebben.
Het is niet ontstaan omdat ik 'zo erg open sta voor alles'. Ik kreeg bijv. zijn wanhoop, pijn, verdriet door toen ik totaal niet met hem/zijn omgeving bezig was, ik was thuis en dacht aan totaal andere dingen. Erg vreemd.
Mijn moeder heeft het ook, en haar moeder (mijn oma dus) had het ook. Die was boerin, en trommelde om vier uur 's nachts mijn opa uit bed omdat volgens haar er iets aan de hand zou zijn met de drachtige koe.
Opa protesteerde slaperig, maar ging toch maar ff kijken. Was de koe net bezig met de bevalling! En zonder mensenhanden was het niet goed gegaan bleek later...
Onnodig te vermelden dat het kalf oma errug dankbaar was naderhand *LOL* .
Soms zijn er ook minder leuke dingen. Mijn ouders wilden op vakantie naar Egypte in november, en ik wist dat mijn moeder emotioneel iets 'zwaars' mee zou maken waardoor ze 'anders terug kwam dan ze er heen zou gaan'.
Wat bleek: mijn oom (haar zwager en goede vriend) die al een tijdje zwaar ziek was overleed. Toch nog onverwachts, maar het was dus niet echt een schok maar wel veel verdriet he. Met mijn broer ben ik naar de begravenis in Overijssel geweest en ja... al die familieleden... moest me soms gewoon ff afsluiten om niet teveel te brullen.
Maar ik kan me hiervoor wel afsluiten, tenminste in zoverre dat ik het van me af kan zetten.
Schrijven helpt. Vandaar dus thuis die honderden gedichten.
En op Bokt al die berichten *LOL* !
Groetjes, Dorine.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 12:53

Ik heb het wel met mijn broer. ALs er iets met hem, zijn vrouw of de kinderen is, voel ik me erg onrustig en moet ik hem even bellen...
En mijn vroegere vriendin was heel vaak in gesprek op het moment dat ik haar belde. Vaak bleek dat zij net op dat moment probeerde mij te bellen.
Maar ik denk dat dit vooral dingen zijn die ontstaan als je iemand al wat langer kent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 12:57

Ja ik ken dat gevoel wel een beetje. Ik heb dat met mijn man. Bij hem heb ik het ook altijd gehad.
Wel heel bijzonder dat je zo'n sterke band met iemand hebt maar niet verliefd bent, je hebt een echt Soul-mate, iets om trots op te zijn hoor!!!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:44

ik heb het niet echt met een persoon, maar ik voel dingen wel aankomen soms, een halfjaar geleden vertelde mn vader dat mn opa was opgenomen in het ziekenhuis,hij had een "virusje" of zo, we gingen bij mn oma langs en zowel zij als mn vader zeiden dat er niks aan de hand was, ik had het gevoel dat er iets heel erg mis was en zat bijna te huilen, mn oma vond het onzin, en in de auto naar huis kwamen de tranen, mn vader heeft me toen meegenomen naar het ziekenhuis om 10 uur(snachts) om toch maar zelf even te kijken hoe het met hem was. diezelfde nacht werd ik wakker en wist ik dat hij dood was, ik liep naar beneden en kwam halverwegen de trap mn vader tegen, ik had gelijk. mn vader en ik zijn de laatste die hem levend hebben gezien, de artsen hadden ons niet eens verteld hoe ziek hij was.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 21:08

"Are soulmates a reality, or a torture device?"

mooi hoor dorine!!

"Some memories are best forgotten"

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 21:15

ik heb wel n vriend waarbij ik me vanaf het begin heel makkelijk bij voel..
gewoon echt...echt mijzelf..
(eerst is het bij mij meestal ff aftasten maar bij hem nie)
ik ken hem nu sinds november en we hebben een heel stormachtige vriendschap maar toch blijft dat gevoel.. dat ik mezelf kan zijn (heerlijk gevoel overigens)
toen is hij n tijdje weggeweest waarna toe ik heb geen flauw idee (hij is ong. 4 weken nie op school geweest, reageerde nie op mail, telefoon en smsjes) ik werd helemaal gek.. echt heel radeloos.
nu is hij net n weekje weer op de aarde en n last viel van mn schouders... hij wil nix kwijt waar ie was en dat is n naar gevoel...
maar hij is weer terug..
das zoooo belangrijk..

dus nee wat jij hebt heb ik niet echt maar ik heb wel n andere band met hem...
t voelt gewoon heel vertrouwd..

over dingen aan zien komen...
ik droom soms over cijfers en dan krijg k pessies dat cijfer (op 10e zie k t in mn droom en krijg k dat ook voor mn vriendin ik droomde laatst dak n 3 had voor engelsexamen daarom flipte ik!!)
ik voel dingen aankomen, zoals verliefdheid (voornamelijk dat) bij andere

Sharda

..... leeg .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 23:02

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-06-06 23:06 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 23:15

Ik ken het wel maar ik heb dat met heel veel mensen op een andere manier...
Als ik mijn gedachten leeg heb wil het weleens gebeuren dat ik plots uit het niets zomaar een liedje zing, dan komt mijn man naar me toe en vraagt 'waarom zing je dat liedje?'...blijkt dat hij er net aan dacht.
Dat gebeurt zeker wel een paar keer per maand. Ook kun je voelen of mensen naar je openstaan of niet, erg frustrerend hoor!!! helemaal niet leuk, meestal probeer ik dat soort dingen te negeren.
In een les wist ik gewoon 2 zinnen vantevoren wat de leraar precies zo ging zeggen, was nieuw materiaal....das wel lachen. En ja, we hebben ergens een bericht over spookhuizen geschreven....daar heb ik nog wat meer stukjes geschreven.
Over voorspellende dromen die ik ook weleens heb, zodra het gebeurt krijg je dan een Deja-Vu....
Met mijn oudste zoon heb ik een hele tijd bijna telepathie gehad zo gaaf, ik dacht dat ik misschien de deur dicht wilde en dan liep mijn zoon naar de deur toe en zei 'ik doe hem wel voor je dicht mama'... of ik denk 'hmm we moeten boodschappen doen' dan haalt hij zijn schoenen zonder dat ik ook maar iets zeg!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 12:16

ha dotties,ik weet wie je bedoelt Pling

ik heb datzelfde met mijn moeder.ik voel van haar als zij verdrietig is,en denk dan de hele dag aan haar.meestal belt ze mij dan savonds.en andersom net zo.mijn moeder voelt het hoe het met mij gaat .

inmiddels weet ik ook als ik de hele dag een paar keer aan haar heb gedacht dat ik dan door haar gebeld wordt.dat is zo grappig,ik WEET het gewoon.

ja mijn moeder en ik,wij zijn heel erg één
en toch zien of spreken we elkaar maar 1 of 2 keer per maand.raar he?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 12:43

Met mensen heb ik dat nooit zo heel erg erg... Wel zoiets dat als er iets op stapel staat, bijv. als je ergens heen zal dat je van te voren al weet dat het niet door zal gaan, en 9 op 10 dat het klopt dat je dan een berichtje krijgt dat het helaas niet door kan gaan. Heel vaag gevoel.. Wat ik met mijn vriend wel heel vaak heb is dat we tegelijk blijkbaar hetzelfde denken omdat we dan op precies hetzelfde moment exact hetzelfde zeggen. En dan lopen we elkaar een beetje te plagen zovan "ik hou mijn mond wel want jij weet toch al wat ik wil zeggen". Heel flauw natuurlijk, af en toe is het ook wel vervelend want ten opzichte van derden komt het best vreemd over.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amaniblauw, Amazonbot, Amber_anne, craiester, GoogleAdsense, Jet, Lalladidoo, MuffinX, NinaCharlie, Snippergroen, Vavane en 214 bezoekers