Rijbroeken, wat is 'het goede' merk?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Rijbroeken, wat is 'het goede' merk?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 20:12

Ben vandaag naar de ruitersportwinkel geweest voor één nieuwe rijbroek.
(het zijn er twee geworden, en nieuwe jodhpurs en nieuwe cap... Frusty ) en de verkoper heeft mij aan een eurostar geholpen. Anderen zouden volgens hem pluizen en zelfs pikeur was niet goed. Anky was voor de helft van de prijs, want ook die waren volgens hem niet goed.
Wat vinden jullie hier nou van? Luister je ook naar de verkoper, of doe je gewoon aan wat je lekker vind zitten? Verward

Groetjes Patrica

AmIgO


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 20:34

noooooit naar de verkopers luisteren, 9 van de 10 smeren je gewoon wat aan.
Voor zover ik weet zijn pikeurs toppie, echt super. Kentucky vind ik niet zo geweldig (slijt snel, die geruite bandploot met leer op de knieen). Anky hoor je verschillende dingen over. Maar gebruik de zoekfunctie eens, krijg je vast veel topics.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 20:48

Ik vind Pikeurs juist wel goed Verward . Eurostar is ook een goed merk. Ik neem overigens iets dat ik lekker vind zitten, is toch wel belangrijk aan een rijbroek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 20:49

Ik heb een donkerblauwe Pikeur van 5 jaar oud met leren zitting.
Hij pluist absoluut niet en is ook nog niet verkleurd.
Ik koop gewoon wat ik zelf lekker vind zitten en niet wat de verkoper mij aan wil smeren.

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 21:28

Ik heb een Mondoni Gambia met hoge tailleband. Erg goedkoop en ze zitten prima. Niet iedereen is er tevreden mee, maar ik wel. Ik heb deze al 2 jaar en hij blijft goed.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:00

hier is laatst ook een poll over geweest,kijk daar anders eens.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:01

Concorde schreef:
noooooit naar de verkopers luisteren, 9 van de 10 smeren je gewoon wat aan.
Voor zover ik weet zijn pikeurs toppie, echt super. Kentucky vind ik niet zo geweldig (slijt snel, die geruite bandploot met leer op de knieen). Anky hoor je verschillende dingen over. Maar gebruik de zoekfunctie eens, krijg je vast veel topics.


Hmmm, tja ik heb nu dus de geruite Kentucky bandplooi aan met leren kniestukken (in de kleur beige/zalm Haha!),.... Tja wat zal ik er van zeggen? Lekker zomerbroekje, beetje dun en na 2 weken wassie al kapot,....

En daar betaal je dan 100den guldens voor,.....

Ik heb ook een Pikeur (helaas ben ik daar uitgegroeid) met kunstleren zitvlak, waar ik zo'n 5 jaar mee gereden heb,...... Afgezien van een paar haken erin van de kat, ziet die er nog als nieuw uit.

Mn favo is toch wel mn Cavallo,.... Slijtvast en blijft mooi, ook van kleur!! Harry's Horse is "rotzooi", en ik heb ook zo'n eigen merk rijbroek van Divoza en die slijt ook sneller dan je het alfabet kunt opzeggen,.... Frusty

Mijn volgende wordt een Anky, ben benieuwd,....

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:07

ik heb eigel;ijk altijd eurostar, een keer een global. Maar ze pluizen ook echt niet. Maar ik heb wel een keer een zomerrijbroek gekocht van eurostar, en die pluiste juist. Maar ik heb ook een broek van eurostar en die pluist na 6 jaar nog niet.


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:25

Anoukie"]
[quote="Concorde schreef:
noooooit naar de verkopers luisteren, 9 van de 10 smeren je gewoon wat aan.
Voor zover ik weet zijn pikeurs toppie, echt super. Kentucky vind ik niet zo geweldig (slijt snel, die geruite bandploot met leer op de knieen). Anky hoor je verschillende dingen over. Maar gebruik de zoekfunctie eens, krijg je vast veel topics.


Hmmm, tja ik heb nu dus de geruite Kentucky bandplooi aan met leren kniestukken (in de kleur beige/zalm Haha!),.... Tja wat zal ik er van zeggen? Lekker zomerbroekje, beetje dun en na 2 weken wassie al kapot,....

En daar betaal je dan 100den guldens voor,.....
[/quote]

Vriendin van me had die idd jah, ze had hem maar af en toe aan, en okee, hij ws prachtig, tot dr vriend opmerkte dat t kruis eruit was gesleten zo onderhand. Echt vet melig!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:33

Ik heb ook een kentucky, geruite met kniestukken.. Na 2 maanden was ik eruit gescheurd. Wel vet irritant met dat katoen scheur je gewoon erg snel eruit! Maar ik heb het nu gemaakt en het is steviger dan ooit. Haha!
Die kentucky en mn cavallo heb ik t meest aan, die vind ik t fijnst en slijten allebei helemaal niet snel!!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:39

Je moet doen wat je zelf lekker vind zitten, ik heb zelf rijbroeken van eurostar en cavello! Tot nu toe, gaan ze heel lang mee, vooral mijn cavello met leren vlakken die is echt heel stevig.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:55

Wij hebben bij onze ruitersportzaak bijna alleen maar horka rijbroeken! Kent iemand anders die ook?
Ik heb er 2. Een dunne, die was 90 gulden ofzo en een wat dikkere. Die was iets meer dan honderd gulden. Ze zijn de goedkoopste die er zijn volgens mij. Ik heb ze ook al heel lang en vind ze heel goed. De kleur is nog goed en het pluizen valt heel erg mee.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 00:48

eurostar is tot nu toe het merk voor mij
zit heerlijk
geen slijtplekken te zien
en niet kapot te krijgen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 02:01

Horka ken ik wel. Ik heb al 12 jaar een Horka ribbroek. Alhoewel ik een paar jaar weinig heb gereden (paard dood, en de ander een veulen) is hij toch vrij intensief gebruikt want op die paar jaar na rij ik vrijwel dagelijks. Tot nu toe heeft hij alleen maar een paar slijtplekken op de knie. Ondanks het vele wassen is hij niet gaan lubberen en hij heeft nog steeds dezelfde kleur als toen ik hem kocht.
Een fijne rijbroek dus.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 10:16

hoi ik rijd altijd met eurostar en ik vind dat een geweldig merk! Ik heb nu al een broek die al 5 jaar oud is en waar nog geen verslijting inzit! En ik rijd ongeveer 2 a 3 keer in de week. Pikeur vind ik ook wel goed

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 10:21

Pikeur, Pikeur en Pikeur, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Hele fijne broeken, die goed slijtvast zijn. Harry's horse, doe ik mijzelf niet aan.
Heb Kentucky gehad, zitten erg fijn, alleen zo jammer dat ze na, 2 weken uitelkaar vallen. Verder heb ik een merk die ik bij Horseland in Bilthoven heb gekocht, iets met de G. En deze zijn ook redelijk aan de prijs, maar na de Pikeur mijn eerste keuze, deze zitten lekker en blijven lang mooi.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 11:37

Pikeur is inderdaad goed, maar cavallo is beter Haha!

Ik rijdt het liefst met m'n cavallo broek, zit reuze!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 11:48

Sinds ik mijn twee Carousselbroeken heb wil ik niet meer anders. Anky had ik die kon ik meteen de dag erna naar de naaiwinkel brengen om de naden extra te laten naaien. Eurostar was ook lekker maar niets gaat boven die Caroussel. GEen knopen, geen rits. Lekker glad spul, antizweetpads. Heerlijk.

'Paint' it 'Black'

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 11:52

Ik heb een half jaar geleden een tweedehands Global rijbroek gekocht.. Draag hem bijna elke dag (rij er niet dagelijks mee, maar mest er wel mee uit enz) Hij zit nog steeds als nieuw!

Verder Eurostar.. vooral de Corsica ben ik gek op Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 12:30

Ik heb 2 broeken van Pikeur de ene pluist vreselijk al na 2 keer rijden de ander is perfect maar de Anky broeken vind ik echt geweldig ze zitten heerlijk en slijten vergeleken metd e rest gewoon amper.
Horka vind ik echt een afrader doe ik niet langer dan een maandje of 2 mee

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 12:59

Horka heb ik juist wel weer goede ervaringen mee. Harry's Horse is echt het ergste wat er bestaat. Je kunt het beste gaan voor de wat duurdere merken, vooral als je wat vaker rijd dan een paar keer in de week merk je dat op de lange termijn echt!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 13:44

Ik luister wel naar wat de verkopers zeggen, maar beslis wel zelf en laat me niets aansmeren. In de buurt zit zo'n ruitershop waarvan de verkoopster je echt iets aansmeert, daar kom ik dus ook zelden tenzij het om halster, zadeldekjes oid gaat. maar dure inkopen doe ik daar niet.

Zelf heb ik een eurostar (volgens mij Diana) zo een met bandplooi en thermostof. Superbroekie. Voor de wedstrijden heb ik een nieuwe Mondoni tunis (bandplooi) gister voor het eerst aan gehad. Ds daar weet ik verder niets van.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:45

Ik draag nu eigenlijk alleen eurostar broeken. Zitten lekker en blijven goed.
En idd, Harry's Horse is 3x niets.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:53

2 Broeken van horka heb ik al 3 jaar en zijn nog perfect gewoon Lachen Maar uit de laatste die ik gekocht heb ben ik uitgescheurd Boos! Maar het was ook wel een beetje krap

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:13

Pipo schreef:
Verder heb ik een merk die ik bij Horseland in Bilthoven heb gekocht, iets met de G. En deze zijn ook redelijk aan de prijs, maar na de Pikeur mijn eerste keuze, deze zitten lekker en blijven lang mooi.

golden Dress? Zijn ook vet mooie broeken.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, xAlice en 91 bezoekers