Mensa test? iq-testen op internet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Mensa test? iq-testen op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 07:07

Heeft iemand toevallig de mensa-test gedaan, dat is die iq-test voor de hoogbegaafdenclub de MENSA?

Ik was hier even benieuwd naar, ik mag altijd graag op de computer iq-testen doen, ik krijg hier vaak hoge scores uit, maar ik ben volgens mij niet hoogbegaafd. Gewoon zeg maar.
(ik heb 1 keer ergens een score gehaald, ik weet niet meer waar: geniaal, tot op het maffe af, wel grappig, maar ik verbind er verder niets aan).


Doen jullie ook graag iq-testjes e.d. ip internet? www.iqtest.com (deze was geloof ik erg leuk)
en de 'officiele' online mensa test op www.123test.nl

Heeft 1 van jullie ooit de officiele mensatest gedaan, dus voor het lidmaatschap?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 07:51

toevallig heb ik hem net ingevuld en ligt het klaar om op te sturen. Net haalde ik op de officiele online test 156, zou dus voldoende moeten zijn.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 08:19

Wow man 156!! pfieuw.
Ik had 138.
Al geloof ik wel dat als je dit vaak doet dat je er een soort van geoefend in wordt

:evaw:

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 10:28

Een jaar of 3 terug heb ik de officiele mensa-test gedaan. Eigenlijk niet zozeer omdat ik lid wilde worden maar ik was om andere redenen benieuwd naar de toestand van die grijze massa boven in m'n hoofd Haha!
Eerst (via internet) de test op de site gedaan, opgestuurd en naar aanleiding daarvan ben ik uitgenodigd voor de "echte" mensa-test. Die uitnodiging krijg je alleen als je boven een bepaalde score zit, weet even niet meer zo snel hoe hoog die moet zijn want ik ben die brief inmiddels kwijt.
De test zelf was behoorlijk zwaar, je bent echt een flink deel van de dag onder de pannen. Zelf had ik niks voorbereid ofzo, een hoop andere mensen hadden dat wel gedaan. Ben met een vette hoofdpijn weer naar huis gegaan en na een tijdje kreeg ik bericht dat ik net niet hoog genoeg (ben de brief kwijt, weet niet meer precies de score) had gescoord om lid te mogen worden. Ik mocht nog wel meedoen aan een herkansing, zo'n test is en blijft toch een moment opname, maar dat heb ik niet gedaan.
Hoewel het een zware dag was was het toch grappig om eens een keer meegemaakt te hebben.

V.w.b. die testjes die overal op internet staan: voorzover ik weet is het zo dat hoe vaker je die dingen doet hoe hoger je gaat scoren, omdat het toch allemaal dezelfde soort vragen zijn en je jezelf er dus min of meer in oefent.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 12:29

Ik scoorde ook 156 toen ik de test net maakte, maar ik geloof toch niet dat ik erg veel waarde kan hechten aan de uitslag die mij tot genie bestempeld. Het zou vast wel erg makkelijk zijn, maar ik geloof toch niet dat ik zo'n genie ben. Ik vind ze in ieder geval altijd wel leuk om te doen, en ik zit altijd wel boven het gemiddelde.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 12:52

160 had ik. geloof er ook niets van, maar leuk is het wel Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 14:10

Nou nou, als het gemiddelde iq in Nederland 100 is dan zitten er zo te lezen wel heel veel slimme mensen op bokt. Dat zou je aan het nivo van de antwoorden in het algemeen niet zeggen Knipoog

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 16:25

Het gemiddelde niveau van de test zou 127 zijn. Happy worker, van mij hoef je het niet geloven, ik vind het eerlijk gezegd niet erg belangrijk wat je ervan vindt. En het is idd zo dat je beter scoort met wat oefening.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:19

Hmm, ik was al trots op mijn 151.
Ach ja ik geloof het gewoon, Bokkers zijn slim B)

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:24

dimmelim schreef:
Hmm, ik was al trots op mijn 151.
Ach ja ik geloof het gewoon, Bokkers zijn slim B)


en er is weer een "genie" bij.....

mause genaamd, met een score van 150!!!

yeah! Haha!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:08

Ik had geen zin meer op het laats dus ff wat snel invullen daarom maar 130 punten...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:16

Had 144 punten zonder de laatste 6 vragen in te vullen, go figure Haha!
Maar eeh, ik volg het niet helemaal. Als 100 gemiddeld is, waarom heb je dan 'Een middelbare schoolopleiding moet lukken' met 110? er zijn IMO maar weinig mensen die geen MBO opleiding hebben. Verder ook nogal wazig dat ze 2 categorieen hebben onder de 100 en 7 boven de 100.

Maw, ik vind die IQ testen wetenschappelijk gezien op z'n zacht gezegd slecht Haha! Vraag me verder af of 100 ook daadwerkelijk (nogsteeds) het gemiddelde is van de bevolking. Maar goed, dat laatste kan komen doordat het grootste deel van mijn kennissenkring bestaat uit hoger of universitair opgeleide mensen.

Grootste probleem bij mij is blijkbaar dat ik me geen 20 minuten kan concentreren Haha! Had het na die 27 vragen echt helemaal gehad Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:18

ik had 136 en heb die tests wel vaker gedaan.
bij de nationale iq-test op tv had ik 114 meende ik...da's meer betrouwbaar gezien mijn opleidingen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:24

BartVB schreef:
Had 144 punten zonder de laatste 6 vragen in te vullen, go figure Haha!
Maar eeh, ik volg het niet helemaal. Als 100 gemiddeld is, waarom heb je dan 'Een middelbare schoolopleiding moet lukken' met 110? er zijn IMO maar weinig mensen die geen MBO opleiding hebben. Verder ook nogal wazig dat ze 2 categorieen hebben onder de 100 en 7 boven de 100.

Maw, ik vind die IQ testen wetenschappelijk gezien op z'n zacht gezegd slecht Haha! Vraag me verder af of 100 ook daadwerkelijk (nogsteeds) het gemiddelde is van de bevolking. Maar goed, dat laatste kan komen doordat het grootste deel van mijn kennissenkring bestaat uit hoger of universitair opgeleide mensen.

Grootste probleem bij mij is blijkbaar dat ik me geen 20 minuten kan concentreren Haha! Had het na die 27 vragen echt helemaal gehad Haha!


Ja Bart, het gemiddelde is nog steeds 100 en dat zal het ook wel blijven. Wet van de grote aantallen en regressie naar het gemiddelde weet je wel.

Aan de hand van de uitslagen die ik hier lees, vraag ik me af welke scoring en verdeling gehanteert wordt door de mensa. Het lijkt mij namelijk hoogst onwaarschijnlijk dat hier zoveel mensen zijn die in de 4e of 5e standaardafwijking boven het gemiddelde zitten (SNV), niet om jullie af te katten hoor, ik gun het iedereen.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:34

ik ben op school een keer echt getest, en daar kwam ook hoog-begaafd uit!
*zou je niet zeggen Haha! *
Op internet staan vaak iq testen, die helemaal niet op van die echte teste lijken, meestal alleen intulectuele vragen...
geen inzichts vragen ofzo

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:41

Tuurlijk zijn we echt zo slim Lovely. Superslim.
Ik heb er net nog een gedaan daar was ik iets minder slim, nu maar 145 maar kan ik wel een heel mooi certificaat kopen om aan de muur te hangen.

http://www.iqtest.com/view/iqtest/sale/ ... 2839795991

Als ik ze nou vraag om de 151 van die andere test op dat certificaat te drukken, dat was toch iets beter, ...hmmmm Knipoog Knipoog Knipoog
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 21-09-02 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 10:39

duh.....of de mensen die lager scoren durven het er niet op te zetten....

en ik denk dat mensen van een iq van lager dan 100 die testjes ook niet zo leuk vinden.....

maar neem die test maar met een korreltje zout (kilo zout is nog beter)

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 10:45

Op die internet testen haal je meestal toch een iets hoger gemiddelde dan op de 'officiele testen'. Had goed geoefend voor een testdag en haalde scores tussen de 150 en 160. Op de testdag kwam ik niet hoger dan 136, wat wel een lichte teleurstelling was Knipoog (helemaal omdat ik die avond op internet weer 155 haalde Tong uitsteken )

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 12:50

Volgens mij voldoen de huidige iq-testen niet meer. Ik heb tenminste zoiets gehoord, het gemiddelde van de de huidige testen ligt niet meer op honderd. Vandaar dat ze bezig zijn nieuwe iq testen te ontwikkelen.

Ik heb de boven aangehaalde test ook maar even gedaan en bij mij kwam er 146 uit terwijl ik toch bijna zeker weet dat mijn iq niet zo hoog is. Ik ben gerust niet achterlijk Cool maar een iq van 146 is niet op mij van toepassing (zit volgens officiele testen ergens achter in de 120), dus ik neem bovenstaande uitslagen met een hele grote korrel zout Knipoog .

Ik heb overigens begrepen dat een hoog iq in het algemeen meer een nadeel dan een voordeel is. Mensen met een hoog iq zijn over het algemeen niet erg gelukkig in het leven (relatie, werk etc) maar uitzonderlingen zullen er uiteraard zijn.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 16:41

Ik ben dus lid van de Mensa. Heb de test op internet nog nooit geprobeerd maar lijkt me wel een keer geinig. De officiele test duurt bijna de hele dag en bestaat uit heel vell verschillende dingen waardoor er een veel completer beeld gevormd wordt dan op een kortere test.
Bij IQ testen blijft het typisch ik kreeg mijn eerste IQ test op de lagere school omdat ze dachten dat ik naar aangepast onderwijs moest en toen bleek het tegenovergestelde waar. Bij de Mensa zitten heel veel mensen die alleen een lagere school opleiding hebben omdat je IQ maar een heel klein gedalte is van hoe je het tijdens een opleiding doet.
Ik heb problemen met concentreren en ben dyslectisch. Hoog IQ is leuk maar je hebt er eigelnijk net niks aan.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 07:49

Ik had 160, klinkt leuk, maar ik hecht er ook geen waarde aan. Ik kan me ook geen 20 minuten concentreren.
Ik heb idd gestudeerd, maar of ik nu gelukkiger ben dan iemand die 'slechts'MBO gedaan heeft? dacht het niet hoor. Die 160 klinkt ook wel heel erg hoog. Dat geloof ik ook niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _Nadia_, Ania, Arlette1991, Benazir, Boheme, desi92, Eefje_Sammy, Flew, Geerten, Josien_, Keizerinnnn, reina, SemrushBot, Tomboy0, ynskek en 50 bezoekers