Friezen op de manège

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 21:15

Ik zat me eigenlijk iets af te vragen. Op onze manège staan 6 Friezen die ook meelopen in de lessen. Best leuke beesten om op te rijden. Vooral om buiten te rijden zijn er echt wel een paar gezellige bij. Maar hier in de omgeving is het vrij zeldzaam dat Friezen als manègepaarden worden gebruikt. Nu wou ik even weten of dit bij jullie ook gedaan wordt!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:21

Hier in Drachten zit ook het Fries paarden stamboek gevestigd bij de manege in. Nu is er een gigantisch nieuw hippisch centrum gebouwd welke in Augustus officieel wordt geopend. Bijna alle paarden die hier voor lessen worden gebruikt zijn Friezen. Erg toepasselijk natuurlijk.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:22

Ja hoor, ook hier lopen een aardig aantal friezen in de verhuur. Best wel een boel, nu ik er zo over denk.... *LOL*

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:29

Hoi,
bij ons in de buurt op mijn manege en die in de buurt waar ik ooit gereden heb heb k nog geen fries in de les gezien, wel pension paarden, dus voor mij zou dit heel zeldzaam zijn( je geloofd het nooit, mijn wens is om ooit op een fries te rijden!!) dus dat zegt genoeg.
groetjes heleen. Haha!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:52

Friezen zijn dure paarden en manege's hebben meestal niet zoveel geld dus...zie je niet veel Friezen in de lessen. Hoewel de meesten denk ik best geschikt zijn, omdat ze een goed karakter hebben en zeer veelzijdig zijn.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 09:46

Op manege Pothoven in Apeldoorn loopt een fries in de les: Miles. Hij was afgekeurd als fries, omdat ie een klein kolletje heeft.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 09:50

Wij hebben er zelf drie en bij ons in de burt zijn er nog wel een paar particulieren die er één of meerdere op stal hebben, maar op maneges is het bij ons in de buurt heel zeldzaam en als ze er wel één hebben gaat het vaak om, zoals Shaienne al zei, om afgekeurde dieren.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:01

Bij ons in de omgeving zie je (helaas) ook geen Friezen op de maneges. Weet niet hoe dat komt eigenlijk, wellicht inderdaad doordat ze populair en daardoor duur zijn Verward of dat ze over het algemeen wat moeilijker voorwaarts zijn Verward

Ik ga 's-winters wel eens met Minne mee naar de manegeles van Henk en z'n vriendenclubje (rijden zaterdagmiddag bij een manege bij ons in buurt) maar dan zijn alle manegepaarden een beetje van slag door dat Lachen zwarte monster Lachen die opeens tussen ze in loopt.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:12

wij hebben 2 halve friezen opd e manege
een friesXfjord Tjimke echt mooi beest heeft alleen zwakke achterhand. maar hij heeft de houding van de fries alleen een apartere kleur (valk is ie). en we hebben een FriesXappaloossa. leuk beestje beetje vage bouw, paar sprieten als manen en 10cm staart ofzo. dus nietd e behoaring van de fries. hij kwam trouwens als jaarling helemaal zwart hierheen en nu is ie grotendeels wit best grappig.
heb geen foto van ze alleen