Mag ik jullie voorstellen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Mag ik jullie voorstellen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 19:13

Hallo allemaal!!
Ik wil jullie voorstellen aan het fantastische trio :
Freya, Zhara en Harrie, deze paardjes werken met verstandelijk gehandicapten en ze doen/deden het fantastisch!!!
Waarom deden nou omdat Freya een beetje uit het vak is met rijden betreft maar nog wel lekker van haar oude dag mag genieten en lekker vertroeteld mag worden door de cliënten!!!


Freya:
Afbeelding

Harrie
Afbeelding

Harrie net een lesje gereden
Afbeelding

Kontje van Freya
Afbeelding

Freya is niet nieuwschierig hoor Haha!
Afbeelding

Harrie lekker aan het slurpen Lachen
Afbeelding

Zhara
Afbeelding

Zo en wat vinden jullie van deze 3 schatten Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:22

Fantastisch. Zij doen werk waar geen dressuur, springen of wat dan ook tegenop kan. Ze maken mensen gelukkig die normaal zo kansloos zijn. Ik krijg altijd tranen van dit soort dingen. Geef ze maar een dikke knuf.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 19:36

zal ik ook zeker doen Haha! Het is altijd weer een leuk gezicht als ik ze met een lachend gezicht van het paardje af zie stappen en een lekkere tijd gehad hebben Lachen
Ik zou het bijvoorbeeld ook heel leuk vinden als ik bijvoorbeeld een paardje zou hebben (liefst een haflinger Knipoog ) om ze daar dan neer te zetten en hun erop te laten rijden Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:41

Ik ga helemaal met Fasel mee!
Inderdaad fantastisch werk wat ze doen.

Wisten jullie dat er regelmatig vrijwilligers gevraagd worden op dit soort maneges om de pony's en paarden te verzorgen, en te helpen tijdens, voor en na de lessen?

Ik heb zelf als vrijwilliger geholpen bij therapeutisch paardrijles.
Dus geestelijk en/of lichamelijk (soms tijdelijk-) gehandicapten (spastisch, of bijv. nek- of rugblessure), die op paarden of pony's bepaalde oefeningen moeten doen.
Of bepaalde figuren moeten rijden om het concentratievermogen en oriëntatie-vermogen te verbeteren. Hardstikke leuk om daarbij te kunnen helpen! Party!!

Jammer genoeg heb ik nu geen tijd meer hiervoor (zelf een eigen paard en kanker) maar als er mensen zijn die dit zouden willen doen...
Stap naar het vrijwilligerscentrum in een redelijk grote plaats bij jou in de buurt en ze kunnen je vast helpen aan een adres! Lachen

Yindey veel knuffels voor dit fantastische trio! Lovers Lovers Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:48

Kijk dit vind ik nou superpaardjes!
Bij ons vroeger op de manege waren er ook een paar speciale gehandicaptenlesjes en dan deden de pony's geen stap verkeerd en als je dan ziet hoeveel plezier de mensen van die brave beestjes hebben...
Super!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:50

Ik vind dit zo leuk,lekker paardjes komen rijden en dan zie je al die kinderen zo gelukkig zijn!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 20:09

wauwwwww harrie is gaaf die andere ook hoor maar harrie
is een tinker Haha! Haha! Haha! vet gaaaf
kisses lauraaaa

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 20:10

Super!! Dit is echt super! Geweldig voor die mensen,je ziet ze altijd zoveel plezier hebben. Knuffel aan die paardjes hoor,echt leuk!!Op mijn eerste manege was ook een meisje wat altijd op het paard werd gehezen en oh ze had zo veel lol, heerlijk om dat te zien!!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 20:12

Vivian schreef:
Ik vind dit zo leuk,lekker paardjes komen rijden en dan zie je al die kinderen zo gelukkig zijn!


En niet alleen de kinderen vinden het leuk maar ook de volwassen onder de verstandelijk gehandicapten vinden het tegek Haha!
En op donderdag gaan we met een paar mensen ze borstelen en eventjes lekker knuffelen Lachen en ik doe het hardst mee Knipoog

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 01:16

Leuke paarden. Hebben jullie op de manege ook een huifbed? Ik werk op een instelling voor verstandelijk gehandicapten en we hebben ook een eigen manege. Daar hebben ze dus ook een huifbed. Er lopen 2 paarden (fjorden in dit geval) naast elkaar. Om hen heen is een soort huifkar met als bodem een doek wat in contact is met de paardenruggen, de paarden lopen er dus onder. Op het doek ligt dan dus iemand die niet kan zitten, Ze liggen dan dus tussen/op de twee paarden ruggen en wiegen zo heen en weer. Het is geweldig om te zien hoe deze mensen genieten van het paardrijden.
Het zijn ook stuk voor stuk geweldige paarden!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 10:07

Neh dat hebben wij niet eigenlijk. We zijn ook maar heel klein op het gebied met paarden dan. De paarden staan op een kinderboerderij waar verstandelijk gehandicapten het werk doen.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 11:50

harrie
Klopt het dat die te koop staat of stond
Want ik had er interesse toen voor weet je nog
Dat heb ik eigenlijk nogsteeds alleen was uw e-mail adres kwijt

is hij nog te koop????

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 13:06

Superpaardjes! Zoals Fasel al zegt, daar gaan geen ZZ-paard tegenop...deze paardjes maken de mensen echt gelukkig Lovers

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 13:08

wow !! Zhara is mooi !

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:19

Leuke ponies.
Ik ben zelf deze zomer voor de 4e keer meegeweest als begeleiding met een ruiterkamp voor gehandicapten. Super elk jaar, heel gezellig en heel dankbaar. Behalve de begeleiding van het paardengebeuren hoort er voor ons ook de lichamelijke verzorging van de deelnemers, recreatieprogramme, het koken en het schoonmaken van de manege en het kamphuis bij. Erg vermoeiend dus ook, maar ook altijd een erg leuke week, waar zowel de leiding als de deelnemers echt van genieten.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:56

Leuke pony's. In Tilburg loopt een pony van ons bij de gehandicapten, een heel leuk beestje. Word ook in de dressuur uitgebracht door een normaal meisje, terwijl ie eigenlijk voor de gehandicapten was, maar ja. Dat is echt een fijne pony!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 00:29

liberty schreef:
Leuke pony's. In Tilburg loopt een pony van ons bij de gehandicapten, een heel leuk beestje. Word ook in de dressuur uitgebracht door een normaal meisje, terwijl ie eigenlijk voor de gehandicapten was, maar ja. Dat is echt een fijne pony!


In Tilburg? Bij de Amarant zeker? Daar kom ik elke dag langs als ik naar mn paardje ga Lachen. Ik kom ze ook heel vaak tegen in de bossen, zelf aan het rijden of aan het wandelen. Ze mogen van mij ook altijd even knuffelen met het paard!! Lovers Echt mooi om te zien hoe ze daar van opleven!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 01:03

Leuke foto´s Lovers !
Ik heb ook een Haffi wat vroeger als therapie paard gebruikt is! Het zoontje (5 jaar) van mijn vriendin is zeer slecht ziend (zicht sterkte - 32) en daarom heeft ze regelmatig kontakt met de blinden-school. Die ene vrouw weet dat wij paarden hebben en vroeg toen of het misschien mogelijk was om met een van de paarden naar de "open dag" van de blindenschool konden komen.
Géén probleem voor Beer! Hij heeft een hele ochtend tig handen en handjes aan zich laten friemelen, net zo vaak braaf z´n benen op getilt om te laten voelen, bereidwillig rondjes gelopen enz. enz.
Via via krijgen we ook wel eens vragen van ouders, die een kind met motorische stoornissen hebben, of we geen "therapie" uren willen maken.
We doen dit niet echt; ten eerste hebben wij er de opleiding -nog- niet voor en ten tweede willen we dat Beer ook niet al te veel aan doen! Af-en-toe een uurtje is prima, iedere dag 2 á 3 uur is gewoon te veel!
Maar als er mensen gewoon komen vragen, mogen de kinderen er wel altijd op hoor! Het is idd altijd weer fijn om te zien hoe die kinderen genieten Lachen ! En Beer... die verdient daarvoor echt een dikke knuffel extra Lovers !!! (Trouwens, dat verdienen alle therapie-paarden Knipoog !!)