Wat een %@)&#{ streek!Ben zo verdriertig! + UPDATE

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Wat een %@)&#{ streek!Ben zo verdriertig! + UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 15:16

Zoals jullie weten ben ik bezig met de aankoop van een paard. Het geluk is niet met ons............. Huilen We hebben afgelopen dinsdag JA gezegd tegen de huidige eigenaresse van het paard.
We zouden hem de 1e week van oktober laten keuren en dan zo snel mogelijk naar de manege brengen waar ik nu rijd.
Zodra ik bij mijn vriend intrek in Noord Holland zou het paard natuurlijk meegaan. Aankomende weekend zouden we een stalling voor hem regelen in Noord Holland.
Afgelopen woensdag ben ik weer bij het paard wezen kijken (vrije middag opgenomen) toen de tandarts er was. Mijn vriend en ik hebben er tot nu toe al flink wat tijd ingestoken o.a een overeenkomst opstellen, stalling regelen, geld regelen en noem maar op. Je kent het wel!

Belt de eigenaresse net op...................... Het gaat niet door!!! Boos!
Ze hebben de afgelopen 7 jaar dat ze het paard hebben al veel verhuisd en dat willen ze hem nu niet weer aandoen. Het ligt niet aan mij of mijn vriend, maar het paard heeft wel wat beters verdiend!! Ik mag terugbellen als we stalling hebben geregeld Verward Schijnheilig Lips are sealed
Nou sorry hoor, maar als je op dinsdag besluit om een paard te kopen, dan hebben de meeste mensen wel een paar dagen de tijd nodig om stalling te regelen. Zeker als het een beetje onverwachts is.
Ik heb toch een potje zitten janken (het is maar goed dat de halve afdeling niet aanwezig is!! ) Ik heb de deur dicht gedaan en in tranen mijn vriend opgebeld.
Kan dit nu zomaar?? Allebei de partijen hebben JA gezegd. De prijs was ook oke!
Mijn vriend belt hen vanavond even op om te vragen waar ze denken mee bezig te zijn (in nette taal natuurlijk) Hij is jurist en als zij vervelend willen doen dan kunnen wij dat ook. Mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Ik vind dit geen reden om er van af te wijken. Ik voel me persoonlijk ook behoorlijk aangevallen. Ik krijg het gevoel dat ik niet goed voor paarden zou zijn of zo. Ik eet zelf nog liever droog brood dan dat mijn paard wat te kort komt Huilen

Ik heb het allemaal misschien een beetje heftig opgeschreven, maar ik ben echt heel erg verdrietig. Dit zou echt een paard voor ons zijn en ik was er meteen al helemaal weg van. Om op deze manier een paard te moeten kopen (ook als ze straks dus wel akkoord gaan) is gewoon echt niet leuk Verdrietig

Iemand nog tips of ervaringen? Iets om te lachen anders? Dat kan ik nu wel gebruiken Verdrietig

Groetjes van een verdrietige Jessie Huilen
Laatst bijgewerkt door Dimple op 22-09-02 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar de zon!!!


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:24

dus als ik het goed begrijp verkopen ze het paard niet omdat jullie het WEL 2x moeten verhuizen???(eerst de manege en dan NH)

Dat is wel een hele rare smoes om een paard niet te verkopen.

Waarom heeft het paard wel wat beters verdiend heb je dat gevraagd?
Zo nee zou ik dat eens vragen.
Wat willen ze dan dat het paard de rest van zijn leven bij hun in de achtertuin doorbrengt maar dan wel een andere eigenaar?
Wat een onzin, ik snap best hoe je je oelt want hier gaan mijn haren ook van overeind staan Boos!

Ik zou hier zeker werk van maken(laat je vriend maar eens bellen) want dit slaat nergens op.
Verkocht is verkocht al verhuis je het paard naar Pakistan of China.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 20-09-02 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:25

Hé wijffie wat poedersuiker voor je zeg Boos!..
Wat je zegt, nu moeten jullie boeten voor HUN gesleep met het dier. Jullie hebben de stalling hier al goed voor elkaar en zijn ook al druk bezig met een goede stal + weidegang in Noord-Holland te regelen, wat nu eenmaal tijd kost.

Vind het niet netjes van ze dat ze daar de koop op af ketsen, ze weten dat jullie helemaal weg van het dier zijn en de verhuizing is (als het goed is Knipoog ) eenmalig.

Vind het echt vreselijk voor je, ik hoop dat ze beseffen dat ze hun paard een hele lieve nieuwe eigenaar misgunnen Frusty.
Laatst bijgewerkt door Nikita op 20-09-02 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:26

Ik snap het niet helemaal.
Als die mensen dat paard te koop aanbieden kunnen ze er toch vanuit gaan dat hij ergens anders komt te staan?
Of bedoelen ze dat ze niet willen dat hij eerst naar de manege gaat en dan naar de definitieve stalling?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 15:31

Ja, Cody, dat bedoelen ze. Aangezien ik pas over 1,5 maand naar Noord Holland verhuis zal het paard eerst die periode hier in Arnhem blijven staan. Mijn vriend heeft te weinig ervaring om hem de hele week al te berijden en verzorgen.
Zodra ik dus verhuis gaat het paard mee en dan naar zijn definitieve plekkie!

Ze geeft nl aan dat ze zelf die 7 jaar dat ze hem hebben al zoveel hebben verhuisd en versleept dat ze hem nu wel wat beters gunnen Schijnheilig Verward
Ik word dus afgestraft door iets wat ze zelf al jaren hebbeb gedaan. Volg je me nog? Nou ik die eigearesse niet in ieder geval Lips are sealed

Bah, wat een mentaliteit, en ik maar denken dat het van die mega aardige mensen waren. Frusty

Op zoek naar de zon!!!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:32

Die mensen zijn echt van de pot gerukt! Kom nou zeg, waar slaat dit op? Als ze zo graag die ene verhuizing willen besparen, kunnen ze toch ook rustig met jullie om de tafel om erover te praten, dan ineens op te bellen en te roepen dat de koop niet doorgaat? En joh, wat stelt twee verhuizingen nou voor? Natuurlijk is het niet ideaal, maar so be it! Wat moet, dat moet. Ze kunnen niet van je verwachten dat je binnen een paar dagen een stalling in N-H hebt gevonden waar je hem "dumpt" terwijl je zelf nog hier woont.... dat vind ik pas slecht.

Nou, laat Ronald nog maar even bellen vanavond, misschien draaien ze nog wel wat bij. Bovendien moet de keuring ook nog plaatsvinden, dus ik weet niet waarom ze zo overhaast reageren?

Sterkte meid, ik houd goede moed dat de koop strakjes toch nog door kan gaan, nadat er gepraat is. Het gaat uiteindelijk om Jerome, en niet om de huidige eigenaars.

Liefs,

Marieke
Laatst bijgewerkt door Marieke22 op 20-09-02 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:33

Ik zit gewoon met afgrijzen jou verhaal te lezen, echt waar.

Bel nog eens op en vraag om een echte uitleg en niet om zo'n smoes.
Of bel op en zeg dat hij direkt naar zijn vaste plek gaat(ookal is dat niet zo.)
Als je hem gekocht hebt is het jou paard!!! Dan mag je doen wat je wilt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:36

Hmmmmm ja en toch...kan ik me aan de ene kant wel voorstellen dat het voor sommige paarden behoorlijk wat stress met zich meebrengt als ze steeds ergens anders komen te staan. Na 1,5 maand is hij net wat gewend misschien (ligt aan het paard) en dan moet hij weer ergens anders heen. Paard weet niet dat iets maar tijdelijk is of definitief.

Ik snap van jouw kant heel goed dat je er van baalt. De afspraak was namelijk al gemaakt. Bovendien kappen ze het op een lompe manier af, er is ook nog zoiets als overleg mogelijk.

Je zou bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je het paard pas koopt of ophaalt als jij de definitieve stalling voor elkaar hebt. Dan moet je misschien iets langer wachten, maar heb je wel het paard wat je graag wilt.

Ja het is lastig, veel succes!

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:43

Bij mijn weten is een mondelinge overeenkomst bindend. Zeker geen getuigen van die mondelinge overeenkomst? Anders zou je best sterk staan. Nu is het jullie woord tegen dat van hun. Ik hoop dat je vriend nog wat op ze in kan praten, anders zou ik het diep treurig voor jullie vinden. Succes.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 15:45

Cody en Mariek, jullie pakken meteen het goede punt eruit. Ze KUNNEN overleggen met ons. Dan zijn wij tot heel veel bereid. Het is ook geen ideale situatie, maar het is even niet anders.

En Cody, het paard is de relaxtheid zelve. Het is zo'n mak schaap en zij zijn zelf dus tig x met hem verhuisd en daar was hij ook niet stressie onder.
Weet je, ik kan me er wel invinden dat het niet ideaal is, maar de manier waarop is gewoon echt compleet gestoord. Overleggen kan altijd, wij zijn de kwaadste niet.
Maar ik heb een vaag vermoeden dat het een aardige smoes is en ze ondertussen een andere koper hebben. Dan hebben ze helemaal een probleem!
Ik vind het echt zonde om op deze manier een paard te moeten kopen, maar ik ga er nog steeds voor! Het paard is me nl op het lijf geschreven, dat moet ik dan maar in gedachten houden!

Op zoek naar de zon!!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:46

Cowgirl schreef:
Ik zit gewoon met afgrijzen jou verhaal te lezen, echt waar.

Bel nog eens op en vraag om een echte uitleg en niet om zo'n smoes.
Of bel op en zeg dat hij direkt naar zijn vaste plek gaat(ookal is dat niet zo.)
Als je hem gekocht hebt is het jou paard!!! Dan mag je doen wat je wilt.


Inderdaad... dat soort mensen vraagt om leugens i.p.v. de waarheid Schijnheilig . Als je paard het goed bij je krijgt waar maken ze zich dan druk om. Het paard komt heus wel over die verhuizing heen hoor. Ik vind dit echt een poedersuikerig bericht en kan begrijpen dat je verdrietig en boos bent. Laat je vriend inderdaad vanavond even op een fatsoenlijke manier met hen praten om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Ik wens je alvast veel succes en zal voor je duimen

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 15:47

JoT schreef:
Zeker geen getuigen van die mondelinge overeenkomst?


Hebben we gelukkig wel. De stalhouden is op de hoogte van de verkoop en daar ben ik ook aan voorgesteld als 'de nieuwe eigenaresse" Extreme duivel

Op zoek naar de zon!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 16:23

Vraag die verkoper eens naar de reden dat ze hem verkopen? Hopelijk noemt ze dan "tijdgebrek" of iets dergelijks en wellicht gaat ze dan nog eens nadenken in de juiste richting.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 18:06

Dat kunnen ze toch niet maken? Misschien hebben ze spijt gekregen van de verkoop en proberen ze er zo onderuit te komen?

Ik vind het echt heel erg rot voor je en ik hoop dat je hem alsnog op stal kan krijgen. Misschien kan je vriend ze toch nog overtuigen want in feite hebben ze hem al verkocht en kunnen ze er niet meer onderuit.

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 18:11

wat een rotstreek zeg, ik hoop dat jullie hun toch nog om kunnen praten om het paard aan jullie te verkopen. Is er geen mogelijkheid om hem alvast ergens in Noord Holland te stallen?? En dan bedoel ik als een soort vakantie of iets dergelijks zodat er gewoon voor je paard gezorgd wordt (dit zeg ik omdat ik snap dat je niet iedere dag naar Noord Holland heen en weer kan reizen)
Ik verzin het ook maar ter plekke hoor. Haha!

Maar denk hier aan: als iets niet voor je bestemd is dan is het niet voor je bestemd. Het juiste komt op je pad.

Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt met een paard voor ik Jaike kocht, alleen dat paard was kreupel en dat durfte de eigenaresse pas 1 dag voor de keuring tegen me te vertellen.
Daarna vond ik Jaike en ik ben supergelukkig met haar. Jij zal het juiste paardje ook vinden, trust me!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 18:20

Het is heel banketstaaf maar niet zo bedoeld. Maar waarschijnlijk kunnen ze gewoon meer geld krijgen voor het paard. Geloof me zo zit de wereld in elkaar. Ga maar eens een paar jaar kattenfokken. Sterkte meis.

'Paint' it 'Black'

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:14

Hey, wat vervelend zeg.
Kan je niet vragen of je het paard over 1,5 maand mag kopen, zodat je in 1x naar de goeie stal verhuist? Ik ben namelijk heel benieuwd , hoe ze zich daaruit proberen te banketstaaf.
Iig sterkte!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 20:09

Ik weet niet waar dat paard nu staat en of dat ver bij jou vandaan is? Anders zou ik vragen of het paard nog anderhalve maand bij hen mag blijven staan totdat jij hem naar N-H gaat verhuizen.
Maar is hij al goedgekeurd? Als hij nog niet goedgekeurd is, maak je je misschien druk voor niets.
Oke, ik vind het ook geen geweldige reden, maar misschien hebben ze echt het beste voor met hun paard en van stal naar stal is idd wel een gesleep met het beestje.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:05

tjeeemig wat een rotstreek !!

ik hoop hem toch gauw te zien hoor dimple.
hoop dat alles goedkomt!!!!!! het is je gegunt!!! (uhm.. schrijf ik da wel goe, tis zo'n raar woord)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 08:35

Ach wat vreselijk jammer allemaal Verdrietig . Ik heb je eerste berichten trouwens gemist en lees nu ineens over de verkoper die zich terugtrekt.
Ik blijf het wel een heel vaag verhaal vinden en ik vraag me af wat nu de werkelijke reden is.
"paard heeft wel iets beters verdiend" Verward Betere stalling, betere eigenaar, je kunt er niets mee met zo'n opmerking. Is er misschieniets aan de hand met het paard waardoor ze hem niet durven voorstellen voor de keuring, of heeft hij een gebrek dat ze je hebben verzwegen zoals bijv. weven of luchtzuigen dat heel erg wordt bij verhuizen? Ik ben benieuwd of je de waarheid ooit zult achterhalen.
Het refereert allemaal ook weer erg naar de spreuk uit mijn onderschift. En ik zeg zelf altijd: Als het je tijd is komt het vanzelf op je pad. Misschien is dit jou tijd nog niet. Succes er mee!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 18:25

Ik wil iedereen even bedanken voor de lieve berichten! Dat heeft me echt heel erg goed gedaan. En wie weet is het mijn tijd nog niet om een paard te hebben of loopt er ergens anders een paard rond wat voor ons bestemd is, ik weet het niet. De tijd zal het leren.

Om jullie even op de hoogte te brengen. Wij hebben verder geen contact meer opgenomen met de eigenaresse. Daar zijn meerdere redenen voor, maar de belangrijkste is toch wel dat ik uit zeer betrouwbare bronnen vernomen heb dat ze niet eerlijk is geweest over bepaalde karaktertrekjes van het paard. Dat zijn dan dingen waar ik wel mee overweg zou kunnen of met veel geduld dingetjes kan 'afleren' maar waar mijn vriend niet mee overweg zou kunnen.
Ik ben nog steeds heel erg boos om de manier waarop ze met ons zijn omgegaan. Ik zal eerlijk zijn door te zeggen dat ik er het afgelopen weekend toch wel minder door heb geslapen. Het is toch een rotervaring die bepaalde dingen zal beinvloeden bij het kopen van een ander paard.

De echte reden weet ik dus niet, maar ik betwifel ten zeertse of ze me dat uberhaupt wel zal vertellen. Schijnheilig

Wij gaan dus op zoek naar een ander leuk paard en ik moet zeggen dat ik wel even moet bekomen van deze actie, maar ik hoop dat over een aantal weken we weer een paard tegenkomen wat nog beter bij ons past! Lovers

Ik hou jullie verder op de hoogte, en nogmaals bedankt voor de lieve reacties. Het sterkte mijn gevoel dat ik niet de enige ben die denkt dat je niet op deze manier met mensen omgaat!! Party!!

Jess

Op zoek naar de zon!!!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:21

He jeetje, wat een rot ervaring bij zo iets leuks als een paard kopen !!!
Misschien heb je gelijk en loopt er ergens nog een veel geschikter paard rond. Het is ook jammer als je nu verschrikkelijk moet vechten om dat ene paard te kunnen kopen, dan is het hele plezier daarvan er ook af en als je dan ook nog moet twijfelen over bepaalde karakter trekjes, tja... niet makkelijk.

Ik hoop dat jullie snel een ander paard vinden en dat die koop dan wel heel harmonisch verloopt ( het kan wel hoor, ik heb bij mijn paardje niet eens een contract ofzo afgesloten en gewoon mondeling over de telefoon besloten om haar te kopen (is overeigens zeer af te raden uiteraard ivm groot risico !!!!), is allemaal perfect gelopen, nergens gezeik over, de verkoper heeft haar zelfs nog voor mij gekeurd)

Veel succes en vooral plezier bij het kopen van je paard Haha!

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:27

Ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt.
Het kopen van een paard moet leuk zijn en je moet er een goed gevoel bij hebben dus kennelijk was deze idd toch niet voorbestemd.
Doorzoeken dus, heel veel succes!
Enneuh...het is ook leuker om na de koop een goed contact met de eigenaar te hebben, dan kun je nog eens bellen hoe het gaat enzo.

Succes!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:48

Heeft Kim (Nimber) die leuke Groninger in Apeldoorn nog te koop staan???

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:17

Het lijkt me dat dat grote onzin is wisseling van eigenaar dat is vervelend maar een andere stal!!!!hoe gaat dat dan op concoursen die paarden die internationaal starten die worden heel vaak versleept maar jij bent dan toch zijn vertrouwens persoon en jij laat hem niet in de steek hij krijgt alleen een ander stalletje.
Maak er maar werk van succes!ik hou de voortgang in de gaten op bokt hou je ons op de hoogte.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Esperanza, Ianrowan2009, Kalea, mmajar, moeshie, sterregoud en 52 bezoekers