hoeveel ruimte tussen de voorboom en paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

hoeveel ruimte tussen de voorboom en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 10:16

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon zo snel niks vinden (zit op school Knipoog )

Maar hoeveel ruimte moet daar nou tussen wij dacht en van 4 rechtop staande vingers

Denken jullie misschien iets anders want wij weten het niet helemaal zeker.


Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 10:22

ik ben van mening dat vier vingers ideaal is, zolang het zadel maar wel recht ligt en niet kiept of helt. Twee vingers als je erop zit in ook voldoende. Bij 1 vinger ruimte moet je echt gaan denken aan opvullen en geen ruimte is als de vierderweerga eraf en wegbrengen dat zadel voor een beurt.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 10:24

Bij een nieuw zadel wel 4 vingers, de kussens moeten nog inzakken. Maar anders ook nog wel 2/3 vingers. Kijk ook hoe de zitting is, naar achteren gekanteld of niet. Kijk of je de lepel op kunt tillen als het zadel vast ligt en jij in de beugels gaat staan. Kan dat, dan past het zadel ook niet. (zadel wipt).

Verder moet de lepel 2-4 cm hoger zijn dan de voorkant. Dan is de zit goed verdeeld.

EN verder moet je er als ruiter natuurlijk nog lekker in zitten Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 10:33

ja het was eerst iets meer als 4 maar zat goed in na een poosje rijden hij wipt niet op. Hij schuift wel een beetje maar dat komt omdat ze echt helemaal geen schoft heeft en ik was er al voor gewaarschuwd dat het altijd wel een beetje blijft schuiven. Je ziet bij haar alleen schoft als ze met haar hoofd naar de beneden staat. Ze is dus gewoon rond hier ook nog iemand tips voor misschien


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 24 bezoekers