op vakantie met paard....waar???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

op vakantie met paard....waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 22:51

Ben van plan a.s. zomer met m'n pony een weekje op vakantie te gaan. Liefst ergens met veel bos enzo, bijv. veluwe o.i.d.
Wie weet er een goed adresje waar zowel ik als mijn pony kunnen overnachten?? Het moet vooral niet te duur zijn, voorderest heb ik weinig eissen, moeten alleen wel leuke uitrijmogelijkheden zijn.....


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:21

Je zou een keer naar de boschhoeve kunnen gaan! Het is er heel gezellig en je hebt er bos en heide (heeeeeel gaaf de hei Haha! ) www.de-boschhoeve.nl daar wordt niet echt veel mee gedaan maar dan heb je toch een beetje een overzicht!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 07:04

Ik ben afgelopen zomer naar de VeluweRanch geweest een week.
Schitterende omgeving, redelijke stallen, goede verzorging.
meer info: www.veluweranch.nl
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 07:59

Ik ben een paar jaar geleden met mijn tinker op de veluwe geweest. We sliepen toen op een manege in Garderen. De naam weet ik zo niet precies meer.
Paarden stonden er in een ruime box en wij sliepen in een soort logeerkamer met stapelbedden. Niet super-de-luxe maar wel netjes.

* To Belg, or not to Belg *

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:47

Ik ben vorig jaar op vakantie naar otterloo geweest. Daar is een park op 100 meter afstand van de manege. Goeie stallen, er wordt uitgemest enz... Het park waar je dan kan slapen is ook heel goed. In de buurt zitten ook nog andere parken waar je eventueel kan slapen enzo En je kan er kilometers het bos in. Heel lekker bos met brede en smalle paadjes. Echt een aanrader!

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:20

Wij zijn twee weken geleden in Nunspeet geweest bij de Witte Wieven. Je kan daar heel mooi buiten rijden. Je moet wel voordat je in het bos bent een vrij drukke weg oversteken, een spoorovergang trotseren en een viaduct onderdoor maar dan is het geweldig!!! Als je met een groep gaat dan kun je in het groepsgebouw(15 tot 30 personen) maar je kunt ook bijvoorbeeld op de camping check www.wittewieven.nl

Veel succes

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:24

'Onder de Kastanje' in Kootwijkerbroek is een locatie met super uitrijmogelijkheden! Is start- en finishlocatie van twee endurancewedstrijden, ben er ooit geweest en het lijkt me een prachtige plek voor een vakantie!

Ze liggen iig op de Veluwe Trail en zijn daarvoor pleisterplaats, ik weet niet hoeveel nachten je er kunt/mag overnachten. Kijk eens op hun website:

http://www.onderdekastanje.nl/

Enne... Drenthe is ook super! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 22:32

Wij zijn pas nog in Dwingelo in Drenthe geweest. bij manege de Drift. Dit is een stal met een kleine camping erachter. Je kunt er paarden huren en huifkarren.je hebben een stacaravan te huur voor E220,- per week en je kan evt. ook in een caravan, eigen tent, of op de hooizolder. Eigen paard meenemen is E7,- per dag voor in de wei en E10,- per dag voor stal incl. bix. Gigantisch mooie omgeving. Hebben er een rit van 4 uur gemaakt. Ze zitten 5 min. van het bos af. Alleen maar bos, heide, zandverstuiving en maisvelden. je hebt er verschillende routes en het is er verschrikkelijk rustig.


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 22:49

Ik ga met Ivanka naar Noordwijk deze zomer Lachen . Daar ben ik een paar jaar geleden met mijn toenmalige verzorgpony en ik vond het daar erg leuk. Mooi weilandje erbij voor het paard, mooie stallen, bak (die toen wel erg zwaar was, maar ach...die gebruikte we toch niet Haha! ) en heel dicht bij het strand Party!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 23:05

En ik weet er nog eentje: De Bronzen Emmer in Meppen (Drenthe). Er zit een camping/bungalowpark naast de manege, maar je kunt ook op het terrein van de manege kamperen. Je kunt daar heerlijk rijden in de Mepperdennen, het Geeserbos en een eindje verder tussen Sleen en Schoonoord (zie de foto met het hunebed in mijn profiel Haha!).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ivonne
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:22

als ik jou was zou ik naar drenthe gaan ,je kan er echt super rijden

ik ben zooo blij met IVONNE!!!!!!!!!

VillaNeusjes

Berichten: 6087
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:37

www.de-bronzen-emmer.nl
ik sta elke zomer op deze camping en ik neem altijd mijn paard mee.
hebben wei. stallen ,binnen-/ , buitenbak. mepperdenne is een kleiner bos kun je heerlijk rijden en het geeserbos kun je heeeeel erg lekker rijden.
je kunt er gaan zwemmen met je paard (ijsbaan doen we elk jaar) en het is er supergezellig, iedereen is welkom ....


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

VillaNeusjes

Berichten: 6087
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:38

WHAHHAHAHAH
en ik ben zo enthousiast dat ik niet eens opgemerkt had dat karin er al wat neergezet had over de bronzen emmer....
vraag ik me af he ??
karin ken ik jou al????????
moet je me eens vertellen of je daar al eens geweest bent


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:39

Hoi Hoi,

Je kan op www.hippo-bungalow.nl kijken, daar kan je huisjes huren en er is soort wel kleine paddock naast het huisje. Verder op is er een manege, waar je evt in de bak kan rijden, lijkt het je wat dan heb ik het adres van die manege voor je.

Het is Wateren, in Drente, mooie omgeving daar.

Knuffel Freya

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:27

ik ga al acht jaar naar manege rosworld in Zeyen(drenthe)
Moet zeggen adt het er vroeger leuker was maar als jij daar in je eentje met je paard door de bossen wil rijden zit je in een prima omgeving!
Goede stalling voor je paard en nette slaapplaatsen
ook bungalows

Kijk maar op www.rosworld.nl

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 00:16

In Drenthe, 500 meter van de bossen. Stal E. 10,-- per dag incl. voer etc. Overnachtingen incl. veel ontbijt, genoeg voor de lunch mee E. 29,50.
In de buurt van Schoonoord. Als je het adres wilt weten geef maar een pb,tje

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 07:32

Hoi Hoi, Als je zou kiezen voor een huisje van hippo-bungalow, dan moet je het huisje de Bosmuis of De Eekhoorn nemen, deze weet ik zeker dat doe in de buurt van de manege liggen, op loop afstand van ca 10-15 min.
De manege heet "Landachelo Hoeve, Wateren 15 in Watereren tel: 0521-387506.
Zijn hele aardige mensen, heb 2x keer een les mee gereden en ze geeft perfect les op vrij hoog nivo.

Knuffel Freya

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 23:19

Jemig ik ben afgelopen zondag teruggekomen uit Kootwijk. Wij zijn met 4 meiden naar De Kamp geweest. De stallen zijn niet super ruim.. maar ze hebben wel gave voerbakken over de gehele breedte van de stal Knipoog
Omdat wij de enigen waren op dat moment, mochten we gewoon doen en laten wat we wilden. Als we de deur van de stal openzetten, konden de paarden zo het land op lopen. Wij had een leuk huisje, met alles erop en eraan. En je betaalt voor het stallen van je paard maar 3 euro per dag. Dan moet je nog wel zelf voor het stro en hooi betalen. En als je het terrein afloopt zit je bijna gelijk in het bos en even een stukje over de weg (5 minuutjes) en dan zit je op de zandverstuivingen... machtig mooi!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, LuckySeven, Lui_ en 33 bezoekers