[Spannend verhaal]De jongen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

[Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-05 19:27

Hallow, ik las op bokt een aantal verhalen. Dus dacht ik ga k ook es proberen Tong uitsteken
Laat maar weten wat jullie er van vinden! (ook negatief als je dat vind)

Citaat:
Hallo, ik ben Lizze. Ik ben nu 15 jaar, ik heb blond haar en blauwe ogen, een standaard meisje. Ik woon op het platteland in en omgebouwde boerderij. Erg saai zul je denken, maar dat is helemaal fout. Er gebeuren hier vaak vreemde dingen... Mijn vriendinnen heten Linda, Soof en Marie. En ik ben helemaal hopeloos verlieft op Stef, de lekkerste jongen van de school. Maar me vriendinnen vinden hem maar een standaard jongen met stekels.

Vandaag ga ik naar school ik fiets rustig over een landweg als er een jongen uit het riet springt, hij is helemaal in paniek en rattelt iets over een ontvoering en een rat, ik snap er niet veel van. 'Praat eens rustig'zeg ik terwijl ik afstap. De jongen begint opnieuw 'Snel neem me mee, mag ik achterop? Hij wil me ontvoeren en bij een rat zetten, en hij wil me gebruiken als huishouder ofzo. Ik wil hier weg' zegt de jongen. Ik snap er weinig van maar hij mag mee, dus hij achterop. Ik fiets rustig weg. Hij zit ook rustig maar op een bepaald moment begon hij te schreeuwen en gek heen en weer te schommelen, ik keek naar hem, ik zag dat hij helemaal in paniek was. Hij schreeuwde dat hij er was. Maar ik zag alleen ergens in de verte een schim. Als die schim die man was waar de jongen het steeds over had, zou hij ons toch niet kunnen inhalen. Na een kilometer waren we in het dorp aangekomen. We stapten af, toen pas zag ik hoe erg hij eruit zag. Zijn kleren waren vies en gescheurd. Hij had krassen op zijn gezicht en zijn haar zat helemaal in de klit. Ik bedacht wat ik nu moest doen, ik kon hem moeilijk achter laten. Dus meenemen leek mij dan het beste idee, ik belde mijn moeder op die met de auto naar het dorp kwam. Toen ze na 10 minuten in het dorp was keek ze verschrik naar de jongen. Ze had kleren mee van me vader, veel te groot natuurlijk, maar beter dan wat hij nu aanhad. Ik ging naar school en mijn moeder nam de jongen mee naar huis. Op school kon ik niet echt bij de les blijven en de verhalen die Linda vertelde over haar vriendje intresseerde me ook niet zo veel, normaal wil ik alles over haar relatie weten. Na school ging ik meteen naar huis, toen ik thuis was zat hij op de bank. Hij had zich gewassen en had de kleren van mijn pa aan. Ik ging naast hem zitten en zei hem gedag,hij pakte me hand en keek me lief aan en hij zei zachtjes bedankt. Ik voelde me helemaal raar, ik had het gevoel dat ik zweefde. Mijn moeder riep me naar de bijkeuken, ze vertelde wat er allemaal was gebeurd met Dave, zo heette de jongen. Ik kreeg de tranen in me ogen, zijn ouders waren omgekomen in een auto ongeluk toen hij 6 jaar was een vervelende omstander had hem snel uit de auto gepakt en zich voor gedaan als zijn oom. Hij werd mishandelt en hij werd gebruikt voor de rotklusjes. Hij zou voorlopig bij hun blijven wonen, wat ze daarna zouden doen was onduidelijk.


Hij vinden jullie van dit stuk? Ik wil graag wat commentaar en complimenten wat je ook vind, willen jullie dat ik verder ga met dit stuk?
p.s. het word wel spannender, het verhaal zit al in me hoofd!

Slaap zacht, lieve Farouche


LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:07

Ik vind t verhaal wel iets hebben eigenlijk... ehmm alleen ik weet nog niet vanuit wie of wat je het verhaal schrijft... maar ik zeg doorgaan! Lachen



Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-05 08:40

De ik-persoon is de 15 jarige Lizze, zij vind de jongen.

Citaat:
Ik kon der niks aan doen, ik vond het zo zielig. In de logeerkamer zou hij voorlopig mogen slapen. We zouden de politie niet inlichten, dan zou hij waarschijnlijk terug gestuurd worden naar die man, waar hij zo bang voor was. Na een tijdje ging het gewoon weer goed in huis, hij leek gewoon me broer. Dave ging af en toe met mij mee naar school en volgde een lesje in mijn klas. Op een dag begon hij weer helemaal in paniek te schreeuwen en te rennen door het huis. Ik schrok me helemaal te pletter. Me moeder pakte hem en zei dat hij even rustig moest gaan zitten, mijn vader haalde een glas water voor hem. Toen hij op de bank zat zei hij 'Hij is hier, hij komt me pakken!' Me vader liep naar het raam en gluurde door de gordijnen. Het was donker en in het bosje wat voor ons huis was zou je geen schim kunnen onderscheiden van een boom. Me moeder ging met Dave naar zijn kamer en praatte met hem. Mijn vader ging op de bank zitten, want er gebeurde niks. Ik zat ook weer op de bank tv te kijken. Om ongeveer 10 uur ging ik naar bed. Ik kon niet slapen, ik dacht steeds aan Dave, wat zou hij allemaal hebben meegemaakt dat hij zo in paniek was... Toen rond 12 uur werd er aan gebeld, ik schoot rechtop in me bed en voelde me hart kloppen in me keel. Me ouders lagen al op bed. Er werd weer gebeld, ik liep sluipend uit mijn bed en keek door het raam. Er stond een lange man met een hoed op. Ik kon amper iets zien, want het was donker en de man had donkere kleren aan. Me vader ging naar benenden in de badjas van me moeder. Toen hij de deur open deed liep ik langzaam naar de trap. De man had een harde schore stem. Hij zei op een enge toon ' Hebben jullie een jongen? Hij is me neefje, na een ruzie over de afstandbediening is hij weg gelopen. Ik wil hem terug' Mijn vader zei dat hij geen jongen had gezien en dat hij maar naar het dorp moest gaan, daar moest hij het maar vragen. De man liep het pad af, aan het einde van het pad keek hij om en zei' Ik weet het, jullie weten meer, jullie zijn niet van me af.' Ik rende naar me bed en kroop dicht onder de dekens. Ik was nog nooit zo bang geweest. Ik hoorde me vader tegen me moeder praten, even later hoorde ik iemand naar de logeerkamer gaan. Daar sliep Dave, ik liep naar de deur, en gluurde wat er gebeurde. Het was me moeder maar die even keek bij Dave. Gelukkig sliep hij. De volgende ochtend werd ik wakker van het geblaf van Sif, onze hond. Ik kleede me aan, het was half 9 en dat op een zaterdag. Ik ging naar benenden, daar zaten me ouders op de bank. Ze vroegen of ik wat had gemerkt gister, ik zat te twijfelen of ik het moest zeggen of niet. Ik zei dat ik wel wat had gehoord maar niet echt wist wat er was. Me vader vertelde wat er was gebeurd, en dat ze nu echt moesten oppassen met waar Dave naar toe ging. Dave wist nog van niks, hij ging samen met mij mee de hond uitlaten. Hij had een pet en een zonnebril op zodat niemand hem kon herkennen. Sif was helemaal gek op Dave, want hij speelde altijd met hem. Dave en Sif waren echt maatjes. Ik dacht steeds aan die man van gisternacht, en zijn woorden 'jullie zijn nog niet van me af!' Ik zag Dave echt al een broer, Dave was mijn grote broer, hij was 16 jaar. Toen we terug kwamen gingen we ontbijten, me ouders zouden dan vertellen wat er was gebeurd gisteren. Dave had recht om het te weten, en zo kon hij weten dat hij ons kon vertrouwen, hij reageerde wel geschrokken maar niet zo heel erg in paniek als de vorige keren. Hij bedankten mijn ouders ervoor dat ze het eerlijk hebben verteld en de man hadden weg gestuurd. Toen ergens in de middag werd Dave nerveus, en een kwartier later kwam er een blaco envalop door de brievenbus. Ik pakte hem en maakte hem open, er zat een opgevouwen brief in. Ik vouwde hem open, het was een A4 en er stond: Ik ben nog niet klaar met jullie, geef hem nu of anders... Ik rende naar me vader en gaf de brief, ik was bang.. Ik omhelsde Dave en zei dat ik van hem hield als me eigen broer en ik hem zou beschermen. We waren in rep en roer door die ene brief met dat ene zinnetje, en we wisten nietw at er zpu gaan gebeuren en dat was het engste...


Zo weer een stukje, moet nu aar school dus er komt nog wel een stuk:P

Slaap zacht, lieve Farouche

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:09

ik heb het tweede stuk nog niet helemaal gelezen maargoed, het begin vind ik een beetje verwarrend want eerst word het verteld in tegenwoordige tijd, en daarna uit verleden tijd en dat kan niet echt, verder heb ik als tips: ga een beetje meer inleven in de hoofdpersoon vanuit wie je het verhaal ziet, dus staat ze in de stad naar die jongen te kijken, vertel dan wat voor een blik hij in zijn ogen heeft, of of er mensen staan te kijken of wat precieser hoe Lizze zich voelt op dat moment, raakt ze zelf ook in paniek? en wat ze denkt.
Maar ik ben wel benieuwd eigenlijk hoor, vertel maar verder zou ik zeggen, ik ga nu ook het tweede stuk lezen, zo: als jij mijn verhaal volgt volg ik de jouwe ghehehe

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:16

de vijfde regel van onderen staat:
Ervoor dat ze het eerlijk hebben verteld
Die hebben moet hadden zijn Knipoog
ik zou als je er klaar mee bent ook even een volwassenen ofzo er naar laten kijken, om de schrijffoutjes te laten nachecken Knipoog doe ik ook als ik straks klaar ben.
Verder vind ik het nog steeds er wel goed uitzien, erg leuk joh, ben benieuwd
Oh ja, en in plaats van MIJN staat er vaak ME, ik principe kan dat wel, maar niet in een openbaar boek ofzo, op msn ofzo kun je dat soort dingen wel gebruiken, maar in boeken zou ik het gewoon weglaten Knipoog

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-05 17:04

Heej, jah El_vis daar heb je helemaal gelijk in, ik zal er verder op letten! Haha Tong uitsteken
Groetjes

Slaap zacht, lieve Farouche

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-05 17:31

Citaat:
Na een tijdje was er nog niks gebeurd, en we moesten toch naar de supermarkt. Dave en ik liepen een beetje gespannen naar de supermarkt. Dave keek strak voor zich uit. En we liepen stevig door, ik wou zo snel mogelijk thuis zijn en Dave vast ook. Toen we bij de supermarkt waren werd er achter in de winkel geschreeuwt. Ik schrok en rende er heen met Dave achter me aan. De deur van het magazijn stond open, het gegil was nog steeds niet gestopt. Ik voelde me hart kloppen en toen liepen we naar binnen. Wat ik daar zag was te eng om waar te zijn. Dave pakte me stevig beet, hij liep te trillen en ik ook.
Dit was een kort stukje, ik moet naar mijn paard.

Slaap zacht, lieve Farouche

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:39

Aparte stijl Party!!
Zeker doorgaan!

Frans Fan #3

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:51

Mooi stukje weer! Meer graag Lachen


Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 06:42

Ik vind het niet echt een leuk verhaal ofzo, het spreekt me niet aan. Kan ook komen door de slordige taalfouten, zoals: me vriendinnen.. Of: ik kon der niks aan doen..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:36

hier wil ik meer van lezen! Lachen schrijf je snel door Tong uitsteken

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

StOoRzEnDeR
Berichten: 616
Geregistreerd: 01-05-05

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:25

cool verhaal ikke wil meer wie gilt der in het magazijn ? en is die zogenaamde oom daar iemand aan het vermoorden ofzo ?

hou van mijn 4 lekkere mannen en de merrie moet er dan ook maar bij hé

hard op weg naar een toekomst zonder later...

profiel aangepast...nog niet helemaal maar oké

Eleionomae

Berichten: 19588
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:06

Tis heel leuk verhaal, ik vinnet helemaal niet verwarrend ofzo, ik blijf het even volgen Haha!

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-05 21:07

Ok-e bedankt voor de reacties!
Citaat:
Toen keek ik in het magazijn, net op dat moment stopte het geschreeuw. Ik keek naar Dave, zijn ogen waren groot. Hij zag wat er gaande was. Nu moest ik nog kijken, ik besloot rustig adem te halen en te gaan kijken. Ik telde van van 3 naar 0 en keek zonder na te denken in het magazijn. Daar lag het hoofd van de cassiere, even verderop haar lichaam. Toen keek ik verder, ergens achterin stond de man die Dave jaren gevangen had gehouden. Ik keek angstig naar hem en was doodsbang, hij lachte gemeen en zei 'Zo daar hebben we die etter weer met zijn stoere vriendinnetje.' Dave wou wegrennen, maar ik pakte hem vast. Hij moest nu bij me blijven, we moesten dit samen oplossen. Ik liep voorzichtig naar Rita toe, de cassiere. Ik wou har lichaam weg halen bij die engerd. Terwijl ik naar haar lichaam liep bleef hij me volgen met zijn ogen. Die 3 stappen leken wel kilometers, toen ik knielde bij Rita's lichaam sprong hij op me en trok me overeind. Ik schrok en keek naar Dave, hij stond trillend bij de deur van het magazijn. Ik keek vragend naar hem, hij keek in de winkel er was niemand. Ik schreeuwde dat hij een telefoon moest zoeken, en 112 moest bellen. Op het moment dat hij weg zou rennen schreeuwde de man ' Jij gaat nergens naar toe, als je dat wel doet gaat je vriendin eraan!' en hij lachte gemeen. Toen trok hij een mes uit zijn zak en zette het op mijn keel, het zweet brak me uit. Ik dacht dat mijn laatste uur was geslagen. Ik zag Dave denken, op een moment dat de telefoon van de winkel ging raakte de man afgeleid en sprong Dave tegen hem aan. Ik was los, maar de man reageerde er snel en greep Dave en zette het mes tegen zijn keel. Ik huilde van angst en ik trilde. Ik kon nu weg als ik snel was, hij was met zijn gedachte bij Dave. Ik kon hem niet achterlaten en moest snel wat bedenken


Dat was weer een stukje....

Slaap zacht, lieve Farouche

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:13

oehh.. enge vent Scheve mond
Maaaar.. leuk stukkie weer!


Eleionomae

Berichten: 19588
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:13

Ja leuk Haha!
Lekker spannend Lachen

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-05 20:27

Citaat:
Toen begon Dave erg raar te ademen en zakte door zijn knieen. Hij ging in de armen van die verschrikkelijke vent. Ik liet me zakken tegen de muur en zat snikkend op de grond... We zaten echt in de problemen. Ik smeekte hem om ons los te laten, hij keek spottend en zei 'Jawoor, jullie laten gaan, na het jatten van mijn lieve ettertje.Laat me niet lachen.' Ik keek afwachtend naar Dave, hij werd langzaam weer rustig en kwam bij. Opeens keek hij me recht in mijn ogen en gebaarde dat we binnen drie tellen moesten wegrennen. hij telde met zijn vingers af van drie naar nul en stond op en rende weg. Ik rende er meteen achter aan. Ik durfde niet om te kijken, toen we bij de deur waren lande er net naast me het mes van de man. Ik schrok me helemaal te pletter. We bleven rennen zonder te stoppen. Het zweet liep in straaltjes van me voorhoofd af, ik was echt heel bang. Toen we bijna thuis waren gingen we rustiger lopen, toen pas merkte ik dat Dave een klein sneetje in zijn keel had staan, er liep een beetje bloed uit. Ik keek ernaar, en was helemaal vies. Toen we thuis waren keek mijn moeder angstig naar ons en vroeg wat er was gebeurd. We legde het hele verhaal uit, ze begon mij en Dave te knuffelen en had tranen in haar ogen. Dave werd er emotioneel van en begon te huilen, ik kon er ook niet meer tegen en begon ook te huilen. We waren een zielig stelletje zo, maar het luchte erg op. Na het huilen verzorgde mijn moeder het wondje van Dave. Het deed erg zeer, maar hij hield zich groot en liet het niet zien. Ik had geen trek meer in eten, en Dave ook niet. We waren samen naar mijn kamer gegaan en hadden nog wat tv gekeken. We zeiden bijna niks, maar ik voelde me weer veilig en ik wist dat hij dat ook voelde. Toen het ongeveer 10 uur was ging hij naar zijn eigen kamer, en ik probeerde te slapen. Om half 3 sliep ik nog niet, ik dacht steeds wat er die middag was gebeurd. Ik liep naar beneden om een glas melk te pakken. Toen ik door de kamer naar de keuken liep zag ik een schim voor het raam staan. Ik stond verstijfd van anst, toen ik knipperde met mijn ogen rende de schim weg. Ik hoefde meteen geen melk meer, ik rende naar boven naar mijn ouders om te vertellen wat ik had gezien.
ZO ik hou jullie weer even in spanning haha

Slaap zacht, lieve Farouche

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:39

leuk verhaal en leest lekker vindt ik

Eleionomae

Berichten: 19588
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:23

Spannend Haha!

Vooral zo door gaan Lachen

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 00:23

whiej, je moest niet stoppennnnnnnnn!! Tong uitsteken


Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 07:32

Leuk!! Ik heb ook een verhaal op crea staan het heet Angst kijk maar wat je daarvan vindt Knipoog

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 07:35

Ohnee, het heet Echte vriendschap? Tong uitsteken

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-05 18:24

Haha, weet je niet eens hoe je verhaal heet? haha Tong uitsteken
Ik was vandaag aan het zonnen in de wei toen mijn paard daar stond en heb weer een heel stuk verzonnen! Ik zal het snel weer plaatsen!
Hier komt het:
Citaat:
Ik was nog nooit zo snel boven geweest, ik rende de kamer van mijn ouders binnen. Ik schreeuwde dat ze wakker moesten worden en schudde mijn vader door elkaar toen hij nog niet wakker was. Mijn moeder zat na mijn eerste schreeuw al rechtop in bed, maar mijn vader bleef doorslapen. Gelukkig na een paar stevige rossen was hij wakker. Hij keek verbaasd naar me, en zei ' Je hoeft me niet zo ruig wakker te maken hoor' en hij wreef over zijn armen. Het was helemaal rood, zo hard had ik hem wakker geschud. Ik bood mjin excuus aan en vertelde dat er iemand rond ons huis liep, en ik hem had gezien omdat ik wat melk wou drinken. We besloten Dave ook wakker te maken. Mijn vader haalde hem naar de slaapkamer waar mijn ouders sliepen en vertelde wat er gaande was. Het was veiliger om nu in 1 kamer te blijven, met zijn alle. Als er iets was kon mijn vader ingrijpen. Ik lag naast het bed op een matras en Dave lag aan de andere kant van het bed ook op een matras. Ik probeerde te slapen, maar ik was te onrustig en Dave ook. Mijn vader lag wel, maar hij ging niet slapen. Mijn moeder lag al snel weer te slapen, ze maakte zich niet zo heel veel zorgen omdat mijn vader hem toch wel zou pakken. Na een uur sliep ik ook bijna, toen hoorde ik beneden gerammel aan het keukenraam. Ik wist dat het het keukenraam was, omdat daar een kattenbandje aan zat dat een vervelend belletje had. Ik vroeg aan mijn vader of hij dat ook hoorde. Mijn vader liep uit zijn bed en liep heel voorzichtig naar beneden. Dave maakte ondertussen mijn moeder weer wakker, en ik stond op de overloop te kijken naar mijn vader. Toen mijn vader bijna beneden was hoorde ik het geluid van brekend glas. Mijn vader keek omhoog naar mij en gebaarde dat we stil moesten zijn. Ik sloop weer naar de kamer van mijn ouders en fluisterde dat we stil moesten zijn. We moesten afwachten wat er nu zou gebeuren...
Nou dat was het weer, hou jullie weer in spanning Tong uitsteken

Slaap zacht, lieve Farouche

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-05 18:29

Dit is het hele verhaal dat is even makkelijker voor de mensen die nieuwe zijn in het forum en mijn verhaal volgen!
Citaat:
Hallo, ik ben Lizze. Ik ben nu 15 jaar, ik heb blond haar en blauwe ogen, een standaard meisje. Ik woon op het platteland in en omgebouwde boerderij. Erg saai zul je denken, maar dat is helemaal fout. Er gebeuren hier vaak vreemde dingen... Mijn vriendinnen heten Linda, Soof en Marie. En ik ben helemaal hopeloos verlieft op Stef, de lekkerste jongen van de school. Maar me vriendinnen vinden hem maar een standaard jongen met stekels.

Vandaag ga ik naar school ik fiets rustig over een landweg als er een jongen uit het riet springt, hij is helemaal in paniek en rattelt iets over een ontvoering en een rat, ik snap er niet veel van. 'Praat eens rustig'zeg ik terwijl ik afstap. De jongen begint opnieuw 'Snel neem me mee, mag ik achterop? Hij wil me ontvoeren en bij een rat zetten, en hij wil me gebruiken als huishouder ofzo. Ik wil hier weg' zegt de jongen. Ik snap er weinig van maar hij mag mee, dus hij achterop. Ik fiets rustig weg. Hij zit ook rustig maar op een bepaald moment begon hij te schreeuwen en gek heen en weer te schommelen, ik keek naar hem, ik zag dat hij helemaal in paniek was. Hij schreeuwde dat hij er was. Maar ik zag alleen ergens in de verte een schim. Als die schim die man was waar de jongen het steeds over had, zou hij ons toch niet kunnen inhalen. Na een kilometer waren we in het dorp aangekomen. We stapten af, toen pas zag ik hoe erg hij eruit zag. Zijn kleren waren vies en gescheurd. Hij had krassen op zijn gezicht en zijn haar zat helemaal in de klit. Ik bedacht wat ik nu moest doen, ik kon hem moeilijk achter laten. Dus meenemen leek mij dan het beste idee, ik belde mijn moeder op die met de auto naar het dorp kwam. Toen ze na 10 minuten in het dorp was keek ze verschrik naar de jongen. Ze had kleren mee van me vader, veel te groot natuurlijk, maar beter dan wat hij nu aanhad. Ik ging naar school en mijn moeder nam de jongen mee naar huis. Op school kon ik niet echt bij de les blijven en de verhalen die Linda vertelde over haar vriendje intresseerde me ook niet zo veel, normaal wil ik alles over haar relatie weten. Na school ging ik meteen naar huis, toen ik thuis was zat hij op de bank. Hij had zich gewassen en had de kleren van mijn pa aan. Ik ging naast hem zitten en zei hem gedag,hij pakte me hand en keek me lief aan en hij zei zachtjes bedankt. Ik voelde me helemaal raar, ik had het gevoel dat ik zweefde. Mijn moeder riep me naar de bijkeuken, ze vertelde wat er allemaal was gebeurd met Dave, zo heette de jongen. Ik kreeg de tranen in me ogen, zijn ouders waren omgekomen in een auto ongeluk toen hij 6 jaar was een vervelende omstander had hem snel uit de auto gepakt en zich voor gedaan als zijn oom. Hij werd mishandelt en hij werd gebruikt voor de rotklusjes. Hij zou voorlopig bij hun blijven wonen, wat ze daarna zouden doen was onduidelijk. Ik kon der niks aan doen, ik vond het zo zielig. In de logeerkamer zou hij voorlopig mogen slapen. We zouden de politie niet inlichten, dan zou hij waarschijnlijk terug gestuurd worden naar die man, waar hij zo bang voor was. Na een tijdje ging het gewoon weer goed in huis, hij leek gewoon me broer. Dave ging af en toe met mij mee naar school en volgde een lesje in mijn klas. Op een dag begon hij weer helemaal in paniek te schreeuwen en te rennen door het huis. Ik schrok me helemaal te pletter. Me moeder pakte hem en zei dat hij even rustig moest gaan zitten, mijn vader haalde een glas water voor hem. Toen hij op de bank zat zei hij 'Hij is hier, hij komt me pakken!' Me vader liep naar het raam en gluurde door de gordijnen. Het was donker en in het bosje wat voor ons huis was zou je geen schim kunnen onderscheiden van een boom. Me moeder ging met Dave naar zijn kamer en praatte met hem. Mijn vader ging op de bank zitten, want er gebeurde niks. Ik zat ook weer op de bank tv te kijken. Om ongeveer 10 uur ging ik naar bed. Ik kon niet slapen, ik dacht steeds aan Dave, wat zou hij allemaal hebben meegemaakt dat hij zo in paniek was... Toen rond 12 uur werd er aan gebeld, ik schoot rechtop in me bed en voelde me hart kloppen in me keel. Me ouders lagen al op bed. Er werd weer gebeld, ik liep sluipend uit mijn bed en keek door het raam. Er stond een lange man met een hoed op. Ik kon amper iets zien, want het was donker en de man had donkere kleren aan. Me vader ging naar benenden in de badjas van me moeder. Toen hij de deur open deed liep ik langzaam naar de trap. De man had een harde schore stem. Hij zei op een enge toon ' Hebben jullie een jongen? Hij is me neefje, na een ruzie over de afstandbediening is hij weg gelopen. Ik wil hem terug' Mijn vader zei dat hij geen jongen had gezien en dat hij maar naar het dorp moest gaan, daar moest hij het maar vragen. De man liep het pad af, aan het einde van het pad keek hij om en zei' Ik weet het, jullie weten meer, jullie zijn niet van me af.' Ik rende naar me bed en kroop dicht onder de dekens. Ik was nog nooit zo bang geweest. Ik hoorde me vader tegen me moeder praten, even later hoorde ik iemand naar de logeerkamer gaan. Daar sliep Dave, ik liep naar de deur, en gluurde wat er gebeurde. Het was me moeder maar die even keek bij Dave. Gelukkig sliep hij. De volgende ochtend werd ik wakker van het geblaf van Sif, onze hond. Ik kleede me aan, het was half 9 en dat op een zaterdag. Ik ging naar benenden, daar zaten me ouders op de bank. Ze vroegen of ik wat had gemerkt gister, ik zat te twijfelen of ik het moest zeggen of niet. Ik zei dat ik wel wat had gehoord maar niet echt wist wat er was. Me vader vertelde wat er was gebeurd, en dat ze nu echt moesten oppassen met waar Dave naar toe ging. Dave wist nog van niks, hij ging samen met mij mee de hond uitlaten. Hij had een pet en een zonnebril op zodat niemand hem kon herkennen. Sif was helemaal gek op Dave, want hij speelde altijd met hem. Dave en Sif waren echt maatjes. Ik dacht steeds aan die man van gisternacht, en zijn woorden 'jullie zijn nog niet van me af!' Ik zag Dave echt al een broer, Dave was mijn grote broer, hij was 16 jaar. Toen we terug kwamen gingen we ontbijten, me ouders zouden dan vertellen wat er was gebeurd gisteren. Dave had recht om het te weten, en zo kon hij weten dat hij ons kon vertrouwen, hij reageerde wel geschrokken maar niet zo heel erg in paniek als de vorige keren. Hij bedankten mijn ouders ervoor dat ze het eerlijk hebben verteld en de man hadden weg gestuurd. Toen ergens in de middag werd Dave nerveus, en een kwartier later kwam er een blaco envalop door de brievenbus. Ik pakte hem en maakte hem open, er zat een opgevouwen brief in. Ik vouwde hem open, het was een A4 en er stond: Ik ben nog niet klaar met jullie, geef hem nu of anders... Ik rende naar me vader en gaf de brief, ik was bang.. Ik omhelsde Dave en zei dat ik van hem hield als me eigen broer en ik hem zou beschermen. We waren in rep en roer door die ene brief met dat ene zinnetje, en we wisten nietw at er zpu gaan gebeuren en dat was het engste...Na een tijdje was er nog niks gebeurd, en we moesten toch naar de supermarkt. Dave en ik liepen een beetje gespannen naar de supermarkt. Dave keek strak voor zich uit. En we liepen stevig door, ik wou zo snel mogelijk thuis zijn en Dave vast ook. Toen we bij de supermarkt waren werd er achter in de winkel geschreeuwt. Ik schrok en rende er heen met Dave achter me aan. De deur van het magazijn stond open, het gegil was nog steeds niet gestopt. Ik voelde me hart kloppen en toen liepen we naar binnen. Wat ik daar zag was te eng om waar te zijn. Dave pakte me stevig beet, hij liep te trillen en ik ook.
Toen keek ik in het magazijn, net op dat moment stopte het geschreeuw. Ik keek naar Dave, zijn ogen waren groot. Hij zag wat er gaande was. Nu moest ik nog kijken, ik besloot rustig adem te halen en te gaan kijken. Ik telde van van 3 naar 0 en keek zonder na te denken in het magazijn. Daar lag het hoofd van de cassiere, even verderop haar lichaam. Toen keek ik verder, ergens achterin stond de man die Dave jaren gevangen had gehouden. Ik keek angstig naar hem en was doodsbang, hij lachte gemeen en zei 'Zo daar hebben we die etter weer met zijn stoere vriendinnetje.' Dave wou wegrennen, maar ik pakte hem vast. Hij moest nu bij me blijven, we moesten dit samen oplossen. Ik liep voorzichtig naar Rita toe, de cassiere. Ik wou har lichaam weg halen bij die engerd. Terwijl ik naar haar lichaam liep bleef hij me volgen met zijn ogen. Die 3 stappen leken wel kilometers, toen ik knielde bij Rita's lichaam sprong hij op me en trok me overeind. Ik schrok en keek naar Dave, hij stond trillend bij de deur van het magazijn. Ik keek vragend naar hem, hij keek in de winkel er was niemand. Ik schreeuwde dat hij een telefoon moest zoeken, en 112 moest bellen. Op het moment dat hij weg zou rennen schreeuwde de man ' Jij gaat nergens naar toe, als je dat wel doet gaat je vriendin eraan!' en hij lachte gemeen. Toen trok hij een mes uit zijn zak en zette het op mijn keel, het zweet brak me uit. Ik dacht dat mijn laatste uur was geslagen. Ik zag Dave denken, op een moment dat de telefoon van de winkel ging raakte de man afgeleid en sprong Dave tegen hem aan. Ik was los, maar de man reageerde er snel en greep Dave en zette het mes tegen zijn keel. Ik huilde van angst en ik trilde. Ik kon nu weg als ik snel was, hij was met zijn gedachte bij Dave. Ik kon hem niet achterlaten en moest snel wat bedenken. Toen begon Dave erg raar te ademen en zakte door zijn knieen. Hij ging in de armen van die verschrikkelijke vent. Ik liet me zakken tegen de muur en zat snikkend op de grond... We zaten echt in de problemen. Ik smeekte hem om ons los te laten, hij keek spottend en zei 'Jawoor, jullie laten gaan, na het jatten van mijn lieve ettertje.Laat me niet lachen.' Ik keek afwachtend naar Dave, hij werd langzaam weer rustig en kwam bij. Opeens keek hij me recht in mijn ogen en gebaarde dat we binnen drie tellen moesten wegrennen. hij telde met zijn vingers af van drie naar nul en stond op en rende weg. Ik rende er meteen achter aan. Ik durfde niet om te kijken, toen we bij de deur waren lande er net naast me het mes van de man. Ik schrok me helemaal te pletter. We bleven rennen zonder te stoppen. Het zweet liep in straaltjes van me voorhoofd af, ik was echt heel bang. Toen we bijna thuis waren gingen we rustiger lopen, toen pas merkte ik dat Dave een klein sneetje in zijn keel had staan, er liep een beetje bloed uit. Ik keek ernaar, en was helemaal vies. Toen we thuis waren keek mijn moeder angstig naar ons en vroeg wat er was gebeurd. We legde het hele verhaal uit, ze begon mij en Dave te knuffelen en had tranen in haar ogen. Dave werd er emotioneel van en begon te huilen, ik kon er ook niet meer tegen en begon ook te huilen. We waren een zielig stelletje zo, maar het luchte erg op. Na het huilen verzorgde mijn moeder het wondje van Dave. Het deed erg zeer, maar hij hield zich groot en liet het niet zien. Ik had geen trek meer in eten, en Dave ook niet. We waren samen naar mijn kamer gegaan en hadden nog wat tv gekeken. We zeiden bijna niks, maar ik voelde me weer veilig en ik wist dat hij dat ook voelde. Toen het ongeveer 10 uur was ging hij naar zijn eigen kamer, en ik probeerde te slapen. Om half 3 sliep ik nog niet, ik dacht steeds wat er die middag was gebeurd. Ik liep naar beneden om een glas melk te pakken. Toen ik door de kamer naar de keuken liep zag ik een schim voor het raam staan. Ik stond verstijfd van anst, toen ik knipperde met mijn ogen rende de schim weg. Ik hoefde meteen geen melk meer, ik rende naar boven naar mijn ouders om te vertellen wat ik had gezien. Ik was nog nooit zo snel boven geweest, ik rende de kamer van mijn ouders binnen. Ik schreeuwde dat ze wakker moesten worden en schudde mijn vader door elkaar toen hij nog niet wakker was. Mijn moeder zat na mijn eerste schreeuw al rechtop in bed, maar mijn vader bleef doorslapen. Gelukkig na een paar stevige rossen was hij wakker. Hij keek verbaasd naar me, en zei ' Je hoeft me niet zo ruig wakker te maken hoor' en hij wreef over zijn armen. Het was helemaal rood, zo hard had ik hem wakker geschud. Ik bood mjin excuus aan en vertelde dat er iemand rond ons huis liep, en ik hem had gezien omdat ik wat melk wou drinken. We besloten Dave ook wakker te maken. Mijn vader haalde hem naar de slaapkamer waar mijn ouders sliepen en vertelde wat er gaande was. Het was veiliger om nu in 1 kamer te blijven, met zijn alle. Als er iets was kon mijn vader ingrijpen. Ik lag naast het bed op een matras en Dave lag aan de andere kant van het bed ook op een matras. Ik probeerde te slapen, maar ik was te onrustig en Dave ook. Mijn vader lag wel, maar hij ging niet slapen. Mijn moeder lag al snel weer te slapen, ze maakte zich niet zo heel veel zorgen omdat mijn vader hem toch wel zou pakken. Na een uur sliep ik ook bijna, toen hoorde ik beneden gerammel aan het keukenraam. Ik wist dat het het keukenraam was, omdat daar een kattenbandje aan zat dat een vervelend belletje had. Ik vroeg aan mijn vader of hij dat ook hoorde. Mijn vader liep uit zijn bed en liep heel voorzichtig naar beneden. Dave maakte ondertussen mijn moeder weer wakker, en ik stond op de overloop te kijken naar mijn vader. Toen mijn vader bijna beneden was hoorde ik het geluid van brekend glas. Mijn vader keek omhoog naar mij en gebaarde dat we stil moesten zijn. Ik sloop weer naar de kamer van mijn ouders en fluisterde dat we stil moesten zijn. We moesten afwachten wat er nu zou gebeuren...

Slaap zacht, lieve Farouche

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:17

oehhh spannend... je moest niet stoppen joh! Knipoog veeeeel te spannend Scheve mond



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers