Zadelvraag (Daaleman)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Zadelvraag (Daaleman)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 18:22

Altijd heb ik een 18 inch zadel gehad. Nr. 3 inmiddels en op zich zat ik daar prima op, gleed alleen af en toe wat naar achteren. Maar laatst zag ik foto's van mezelf en ik schrok me rot want ik zat helemaal naar achteren waardoor mijn benen in een nogal vreemde houding terecht waren gekomen. Volgens iedereen moest ik mijn zadel van achter laten opvullen zodat ik weer naar voren kon zitten. Daar hebben ze ook gelijk in want ik vond zelf de kussens ook wat plat geworden.
Maar nu heeft mijn geliefde Tinker mijn zadel gebutst omdat mijn man te hard aan de singel trok waardoor het zadel er aan de andere kant afvloog. Mijn Tinker nam de benen met mijn arme zadel stuiterend over de grond Verdrietig
Ik wil mijn zadel nu eerst naar de zadelmaker brengen maar mijn andere zadel ligt niet goed op hem. En toen heb ik mijn oude Daaleman er eens op gelegd. Die had ik tweedehands gekocht voor de Welsh K en die past hem ook prima.
Tot mijn stomme verbazing lag het zadel ook goed op mijn Tinker.
Maar ik was nog verbaasder toen ik tot de ontdekking kwam dat dit zadel veel beter bij mijn achterwerk past. Ik zit als een huis. Ik glij eigenlijk nooit echt in het zadel maar in dit zadel kan ik niet eens glijden.
Heel fijn om er na twintig jaar achter te komen dat ik eigenlijk een maatje kleiner heb Bloos

Dit zadel moet ook naar de zadelmaker. De flapjes over de beugelriemgespen zijn erg dun geworden zodat ik de afdruk van de gespen zo ongeveer in mijn been heb staan en in de zitting zitten scheurtjes.
Maar waar kan ik hem nou het beste laten maken? Bij de plaatselijke zadelmaker of toch beter bij Daaleman zelf?
Verder is hij wat hard geworden. Ik heb het idee dat het zadel van de zadelzeep eigenlijk alleen maar harder wordt.
Vroeger gebruikte ik altijd olie maar ik lees hier steeds dat het heel slecht is voor de stiksels. Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad maar als iemand een andere manier heeft om het zadel snel soepel te krijgen dan hou ik me aanbevolen.

Pfffff, ik heb het weer eens niet erg kort gehouden Scheve mond

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:40

Gewoon door Daaleman zelf laten doen. Kan hij ook nog even nakijken of het zadel ècht goed ligt en het eventueel nog aanpassen en zij weten nou eenmaal het beste hoe zo'n zadel in elkaar zit en kunnen 'm dus ook het beste opknappen.