rijbroek????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

rijbroek????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 19:11

vraag me af in wat voor broeken jullie western rijden.
een gozer bij mij in de klas heeft wragler en die blijft maar ijlen dat dat de enige broek is waarin je kan westernrijden
ik rijd zelf in een jeans van texas bull en ik heb absoluut geen last van schuren.
dus nu vraag ik me af waar jullie in rijden?

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:18

Gelukkig zijn wij geen "gozers" die "ijlen", he?

Ik rij zelf altijd met een spijkerbroek. Meestal ook wrangler (daar heb je 1 soort van die speciaal voor het paardrijden zijn, die de indianen vroeger ook aanhadden, schijnt).
Deze zijn niet overal meer verkrijgbaar. In de winkel zie je nu veel nieuwe wrangels, maar die rijden ook prima.
Zelf heb ik een tijd terug alleen met diesel gereden, maar nu dus ook met wrangler. Niet echt een verschil.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:35

Ik rijd altijd met spijkerbroek, welke hangt er vanaf welke ik die ochtend naar school heb aangedaan Lachen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:46

jenson schreef:
Gelukkig zijn wij geen "gozers" die "ijlen", he?

Ik rij zelf altijd met een spijkerbroek. Meestal ook wrangler (daar heb je 1 soort van die speciaal voor het paardrijden zijn, die de indianen vroeger ook aanhadden, schijnt).
Deze zijn niet overal meer verkrijgbaar. In de winkel zie je nu veel nieuwe wrangels, maar die rijden ook prima.
Zelf heb ik een tijd terug alleen met diesel gereden, maar nu dus ook met wrangler. Niet echt een verschil.


Hadden Indianen dan spijkerbroeken? Hadden toch dierenhuiden enzo? Ach, ze zeggen wel meer Haha! Ik rijd de laatste tijd in 'n spijkerbroek (waarvan ik 't merk niet weet) met wijde pijpen. OK, misschien iets te wijd, maar vallen goed over m'n laarzen en blijven tijdens het rijden tenminste ook naar beneden hangen (ik had nog weleens broeken die naar boven kropen Boos!) Lachen

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:55

Ik heb alleen maar broek die naar boven kruipen Verdrietig , maar dat zal wel aan mijn benen liggen. Ik heb nu rij-jeans van Steed en dat gaat redelijk. Geen binnennaad dus openrijden kan niet meer. Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 20:09

jah hij (die gozer die ijlt haha) zegt dus dat wranglers een speciale naad hebben waardooor je je bwenen niet openrijd.
dus ik zeg laat die naad eens zien maar das dezelfde soort naad als ik heb in me goedkope jeans van 24,95 euro....
ik vind die wranglers zo aso duur. kost je 200 euro...

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:16

jilleroo schreef:
ik vind die wranglers zo aso duur. kost je 200 euro...

Dat is idd wel erg duur Knipoog haast zonde om mee op een paard te gaan zitten. Vandaar dat die Indianen er niet mee reden Clown

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:20

Ik rij lekker waar ik zin in heb en wat ik toevallig aan heb. Dat kan dus zijn een spijkerbroek, merkloos, een "engelse" rijbroek of een gewone simpele joggingbroek!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:17

ik heb ook een wrangler maar echt niet van 200 euro. Is dat er eentje met een gouden naadje ofzo. De mijne was geloof ik 49 euro. Maar heb er vorig jaar ook 3 uit amerika meegenomen voor 17 dollar per stuk. En mijn amerikaanse collega's maar mouwen dat dat duur was Knipoog

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:20

Die naad waar die jongen het over had, klopt overigens wel... De meeste spijkerbroeken hebben de dubbel gestikte naad aan de binnenkant en de simpele enkele naad buiten. Wrangler, maar ook sommige goedkope merken hebben de dunne naad binnen. Scheelt met doorrijden, maar de dunne naad is ook eerder doorgesleten...
Goedkoop of duur, dikke of dunne naad binnen... maakt geen bal uit, als'ie lekker zit en je kunt er lekker in rijden is het toch goed!
Ik zelf heb meestal van die 'twee voor zoveel euro'-spijkerbroeken. Wel het gewone rechte model en in lengtemaat 36 zodat ik wat extra lengte heb i.v.m. paardrijden. Dan komen je laarzen niet zo onder de opgekropen broek uit.
En indianen die Wranglers droegen... Verward De spijkerbroek is 'uitgevonden' door de goudzoekers van het oude wilde westen... die hadden stevige broeken nodig en de kanvas die ook voor tenten e.d. gebruikt werd was wel geschikt vonden ze...
Indianen hadden volgens mij zo'n sexy lendedoekje Tong uitsteken

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 23:11

ja dat wisten jullie nog niet he, indianen reden ook al in spijkerbroek Haha! Knipoog Clown
maare even alle gekheid op een stokje, ik rijd dus altijd nog in een rijbroek (schaam, schaam) maar ik moet wel mijn knieen zijn zo stuk vandaar, ik vind het al een crime dat ik op de wedstrijden een spijkerbroek aan moet Lips are sealed maar omdat ik dan niet anders kan heb ik daarvoor een stretchbroek van bristol lekker goedkoop met een dunne binnennaad en doordat ie rek heeft kruipt ie dus niet op. en hij zit dus mooi gesloten om mijn knietjes zonder al te veel plooien. voor mij dus nooit een wrangler.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 23:17

Je hoeft je ECHT niet te schamen voor het rijden in een rijbroek hoor!! Als het JOU maar lekker zit!!!!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:40

Ik rijd ook meestal in Wranglers maar van Wranglers van 200 euro heb ik nog nooit gehoord. Mijn Wrangler type is Pro-Rodeo. Verder rijd ik in Marlboro Classics en eventueel in een gewone Cars broek. Egenlijk maakt het me niet uit. Maar met een wedstrijd rijd ik altijd in een Wrangler.


Jemig wat een reclame eigenlijk ( Krijg ik hier wel voor belaald)

Ik kan er niet tegen als ik verplicht word om in een Wrangler te rijden dat denken sommige mensen wel als je Western rijd

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: rijbroek????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 01:02

jilleroo schreef:
een gozer bij mij in de klas heeft wragler en die blijft maar ijlen dat dat de enige broek is waarin je kan westernrijden


hahaha, wat een dombo *LOL*
Ik rij in alle soorten broeken, maakt allemaal echt nix uit, allee een korte broek is niet zo fijn.
Op de wedstrijd wel een spijkerbroek. Merk en type: onbekend.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 06:47

Ik rij in spijkerbroek, met enkele naad aan de binnenzijde, of een spijkerrijbroek. Ik heb ook Wranglers, maar die vind ik niet beter of slechter zitten/rijden dan de goedkopere soort b.v. Texas Bul of New Star ofzo.
Ik ken ook mensen zat die met willekeurig welke spijkerbroek (ook met dikke binnennaad) op hun paard stappen en hier geen enkel probleem van ondervinden. Dus lekker rijden in dat wat jij lekker vindt zitten en voor jouw portemonee betaalbaar is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 09:12

Sugarmiss schreef:
Ik heb alleen maar broek die naar boven kruipen Verdrietig ,


Dan ben ik niet de enige met dat probleem... De eerste keer dat ik 'echt' western ging rijden, droeg ik gewoon mijn katoenen rijbroek (zonder chaps). Toen zei iedereen: volgende keer wel een spijkerbroek aan hè, dat is veel echter! Afijn, drie keer geprobeerd in drie verschillende spijkerbroeken, met als resultaat dat ik vervolgens twee weken lang in m'n katoenen rijbroekje in het westernzadel zat, zonder chaps. Haha!

Maar goed, ik ben niet zo'n 'echte' als de meesten van jullie, ik doe het western er nu af en toe bij. 't Ging me ff om het probleem van de opkruipende broeken, kwam me erg bekend voor. Haha!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 09:46

Ik heb nu een gewone spijkerbroek. Maar ik heb in USA gewoont en daar gaan we nog regelmatig naar toe dus dan neem ik een wrangler broek mee, die zijn daar ongeveer 30 euro. Je hebt ze bijna overal! Dus je hoeft niet naar een speciale westernwinkel maar je kan gewoon een winkel binnen lopen (een soort H&M of C&A of V&D alleen dan amerikaans, en andere namen) en daar heb je ze gewoon liggen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 13:53

Ik begon in mijn rijbroek maar had op een gegeven moment geen zin meer in al dat omkleden Haha!
Dus hup met en goede oude broek op paard.

Eerst had ik wat gewone stretch broeken bij de Marca vandaan en later reed ik in een Wrangler.
Het nadeel is dat ze aan de binnenkant best wel snel slijten.

Misschien een tip voor de anti spijkerbroeken rijders onder ons Haha!

Als je een wedstrijd hebt doe er een panty onderaan, dat schijnt nogal te helpen tegen schuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 14:02

Zo te horen heb ik eindelijk eens wat gevonden waarmee ik mazzel heb, want ik kan in elke broek rijden en ze kruipen niet op.
Ik rij in elke spijkerbroek lekker, dubbele naad of niet. Misschien omdat ik bepaald niet bottig gebouwd ben ofzo?
Ik koop ze dus net waar ze in de aanbieding zijn, zelfs bij C&A of Bristol, maakt mij niet uit, 't is maar voor op stal dus het merk zal me een worst zijn. Ze slijten misschien wel wat sneller dan een Wrangler, maar ik kan voor hetzelfde geld veel meer broeken kopen dus ik denk dat ik een stuk goedkoper uit ben.
Had laatst twee geinige tuinbroekachtige spijkerbroeken bij Bristol voor maar 9 Euro per stuk in de uitverkoop. Zitten super! Ze hebben daar trouwens ook vaak extra lange broeken. Misschien een tip voor de mensen die last hebben van opkruipen?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 14:10

Het opkruipen is op zich geen probleem, maar het feit dat je je daar zo lelijk op kunt openrijden. Alhoewel 's winters zo'n bloot stuk been ook niet alles is Lachen
Maar 2 klittebandjes en een stukje elastiek onder de schoenen door doen wonderen Knipoog

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:15

Citaat:
Ik rij zelf altijd met een spijkerbroek. Meestal ook wrangler (daar heb je 1 soort van die speciaal voor het paardrijden zijn, die de indianen vroeger ook aanhadden, schijnt).


Hahahahahahhahaa Haha! Haha! Haha!

Xie ut al helemaal voor me... zo'n indiaan met zo''n spijkerbroek en dan bv zo'n veter er door... jaja en wij maar denken dat de mode van tegenwoordig pas bedacht is... t is gewoon al uit de indianentijd! Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:40

Haha, ik heb ook een wrangler, maar rij er echt nooit mee. ik rij dus eigenlijk altijd met stretchbroeken van cars. Dit vind ik het lekkerste rijden, want zelf met een wrangler haal ik mij knieen nog open (dit komt omdat ze erg naar boven kruipen)! Ach ja het bevalt mij prima zo hoor, als ik op wedstrijd ga koop ik misschien nog wel eens een andere broek!
Maar wat zijn de beste wranglers om mee te rijden, met foto's eventueel!!

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 16:28

200 euro??? dan kna echt niet!!! Ik heb net de nieuwste wrangler, en die was 60 euro!

Volgens mij was het er echt een met goud! Lachen

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 18:58

ha nou ik heb ze zelf zien liggen bij evelien (rijdende westernstore.) en daar hing toch mooi een prijskaartje van 200 euro aan ......
nou jah maakt niet uit dus ik houd het bij mijn texas bul broekkie

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:12

Maar de benzine is duur tegenwoordig Lachen
Was het geen gulden prijskaartje?