Ff duimen: nieuwe verzorgpony's?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 16:43

Ik heb een telefoontje gehad...
Een fokker van fellpony's. Hij ment met deze pony's en gaat er mee naar keuringen. Heeft een enter en een veulen ook nog, en verder nog een fries die al bereden wordt door een ander meisje.
Hij vroeg of ik 1.42 meter niet te klein vond voor een pony, hij vond zelf dat het wel kon toen ik zei hoeveel ik woog (64 kilo). Het rijden er op bedoel ik dus. Lijkt me echt heel leuk!
Hij is heel fanatiek en wil graag dit jaar weer naar de keuring met z'n beestjes, maar die moeten wel nog voorbereid worden enzo. De jaarling en het veulen moeten nog veel leren, netjes aan de hand meelopen etc. Vooral de aandacht en beweging was belangrijk, en hij hoopte (was aan z'n stem te horen grijnz...) dat ik niet alleen wilde rijden/verzorgen maar ook belangstelling had voor dat keuring klaarmaken en mennen enzo!
Nou dan heeft-ie aan mij een goeie... ik wil alles leren wat er te leren valt!
Lijkt me echt totaal wat anders dan ik tot nu toe gedaan heb, maar wel heel gaaf. Sanderijn zal het wel leuk vinden want die is ook bezig met Tink aan te spannen en beleren enzo, dus als ze dit leest *LOL* ...
Ik ben best wel blij!!!
Vanavond ff andere paardenvriendinnen inlichten, ik ga morgenmiddag er voor het eerst naar toe, leuk man!
Duimen jullie? Ik beloof dat ik meteen daarna achter de computer kruip om te ratelen op het toetsenbord Party!! Party!! Party!!
Vind dit echt wel een uitdaging, maar zal niet te vroeg juichen. Met moeite hou ik me in Lips are sealed !
Doei! Dorine.


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 16:44

DUIM DUIM DUIM

oh wat gaaf als dit wat wordt voor jou!echt leuk.
pony power!

soms is het beter om te zwijgen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 16:46

Gaaaf!!!! Dorienepientje gaat fellie's rijden *LOL* ik ga heeeel hard voor je duimen!!!!!! Echt heel veel succes, en wel meteen alles vertellen.
*duim*duim*duim*

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 16:48

Ow ik duim voor je
en t klinkt heeeeel gaaf.
hier kan je echt je ei kwijt en veel doen. vaak veulentjes ow we worden zometeen overgoten door foto's van lieve kleine fellponietjes. leuk!
ennneh 1.42 lijkt heel klein vergeleken met Pie maar valt mee hoor is groter dan de gemiddelde fjord.
enneh we verwachten morgenmiddag een uitgebreid verslag. maar dat zal wel lukken jou kennende

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 16:57

Gaaf zeg! Ik zal heel hard voor je duimen.
En ratel maar flink met dat toetsenbord, want ik wil alles weten *grin*

*duim*duim*duim*duim*

Knuf Mayo

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 17:01

O wat gaaf!! Fell pony's zijn best stevige pony's, maar idd heel wat anders dan Pie. En dan ook nog zo'n leuk lief klein veulentje Lovers
Heel veel succes en ik duim voor je dat het wat word!! Cool

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 17:08

Ik duim ook voor je hoor!!
Fellpony's zijn gaaf, je kan ze vast heel erg mooi maken! Veel succes!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 17:10

Thanks allemaal!
Ja ik wou mijn dressuur stukken gaan verbeteren, nou op dat soort pony's gaat dat prima: die zitten als een huis!
Lijkt me echt super dus, en ik ben dol op veulens, echt een uitdaging om die te leren wennen aan mensen, aanraking, poetsen, knuffelen (vooral dat laatste Lovers )!
Heb al een vriendin van de vorige manege gebeld, ze zei: het is niet in de buurt van onze manege dus buitenritten samen zit er niet meer in, maar ja...
Ze hoopte dat ik het paard van Jolanda mijn vriendin ging rijden maar dat kan alleen als de andere bijrijdster er mee stopt. En dat is nog lang niet zeker. Verder zal ik nog altijd regelmatig die manege/vereniging bezoeken, heb er een hoop vrienden en dus...
Fiew, ik zit al een hoop te speculeren terwijl er nog niets zeker is. Eerst maar eens heerlijk gaan koken voor het mannetje en mij Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken : gehakt en groenten roerbakken, plus rijst en feta! MMMMMM...

Doei! Groetjes, van veels te drukke Dorinepien... (hoe zou dat nou komen *LOL* ).

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 17:16

ielg moet dat nou, gatsie *LOL*

duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim

Succesa!!!!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:37

He, nou ik denk dat je nieuwe verzorgponies hebt hoor, wie wil jou nou niet als verzorgster, enne, als ie je eenmaal met zn beestjes bezig ziet wil hij je helemaal niet meer kwijt. as is dus geregeld, jij bent weer onder de paarden, enne, nu snel heel veel foto's maken en op bokt zetten hoor!!! Ik zal natuurlijk ook voor je duimen, en dat de paardjes je maar goed ogen bevallen!! Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:42

*duimt ook hard mee* 't Is je gegund, dus, het zal wel lukken...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:44

Hoi Dorine,

Ik heb de blaren al op mijn duimen staan.......

Sprakeloos

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:50

O wat ontzettend tof zeg voor je Dorine, ik ga echt voor je duimen......maar ik weet eigenlijk al wel zeker dat het doorgaat *LOL* ....(zo'n lieve verzorgster, wie wil dat nou niet voor zijn paardjes Lovers )

Kijk nu al uit naar je verhaal van morgen!!!


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:55

ik duim ook voor je. echt gaaf zeg. oh PlingUIM* PlingUIM* PlingUIM* PlingUIM*

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:00

oooooooooooooooh ik hoop het voor je dorine wat zou dat leuk zijn!!!!!!!! op paard&koets staan ook altijd een zooi fellpony's ze zijn zoooooooooo leuk!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:06

Ik duim ook voor je hoor Dorine!!!
*duim*duim*duim*duim*
En Dorine, voor je het weet ben je verslingerd aan het mennen. Rijd je zo de sterren van de hemel in de dressuur! Of lekker in tweespan. Of lekker scheuren door een blubberpad ofzo....
Ik duim nog hoor! *duim*duim*duim*duim*duim**duim*duim*duim*duim*duim*

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:15

Wat gaaf voor je.....nou, als ik je enthousiaste verhaal hoor, komt het wel goed! duimduimduim......succes!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:19

Leuk! Ik ga ook heel hard voor je duimen hoor. Party!! Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:02

Dorine, wat gaaf! Fellies zijn best zeldzaam in Nederland, wist je dat? In Engeland zijn het de ideale trektochtpony's. Net kleine Friesjes (maar dan anders Lachen ). Ik hoop zo voor je dat dit gaat lukken, ik duim in ieder geval voor je (en daar heb ik de hele dag voor, want ik heb morgen vrij!).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 06:41

Ik hoorde dat ze inderdaad best zeldzaam zijn in Nederland: ongeveer 200 stuks in dit land dus...
Die man vertelde dat het net kleine Friezen zijn wat betreft het behang (sokken waar je hele truien van kan breien grijnz...) en wat betreft hun meestal gitzwarte kleur. Ook komen ze heel af en toe in donkerbruin of schimmel voor, maar niet vaak.
Dinsdagavond heb ik een paar meiden op de manege ingelicht. Ze willen wel dat ik dan bij hun vereniging blijf rijden, maar ja, dat kan alleen als die man met zijn trailer wil rijden...
Nou ja, ik ben al blij als ik uberhaubt leuke dingen mag doen met die pony's, en op de manege blijf ik toch wel komen al was het alleen maar voor de gezelligheid!
Het is nu woensdagochtend, vanmiddag ga ik er heen. Op het moment komt de regen met bakken uit de hemel en de straat is veranderd in een grauwkleurig peuterbadje Verdrietig ...
Toch kan dit mijn humeur niet verpesten, ik heb er reuze zin in! En ben benieuwd, want één van die pony's is misschien per ongeluk door een friese hengst gedekt, wat niet de bedoeling was, en ze is niet zo groot, dus of dat veulen dan mag komen... en hoe... De dierenarts komt vandaag even voor de zekerheid en dan moet daarover worden besloten.
Sjee ik kan er wel over blijven praten maar ja... Zucht hihi. Moet toch een keer gaan ontbijten.
Ik kon uitslapen vandaag maar toen Peter om half zeven opstond en naar de badkamer ging, ben ik naar beneden geslopen om stiekem voor ons beiden koffie te zetten...gezellie! De lieverd mocht nogmaals een hoop geleuter over fellies en friezen aanhoren, wat hij deed zonder protest *LOL* . Echt een schat Lovers .
Daarom ga ik vandaag ook maar heerlijk aan de gang boven voor hem: de was, bed verschonen, strijken. Al die dingen waar ik zooooo dol op ben Tong uitsteken ...
Doei! Dorine.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 07:10

Veel plezier vanmiddag!
Het zullen vast hele leuke paardjes zijn, als ik het zo hoor. Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 07:57

He Cool Dorine!
Ik denk aan je....
Ik weet wat het is Knipoog (Omartje)
Succes...
Plinguimduimduim*

:evaw:

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 08:03

He Dorinepien,
Wat ontzettend gaaf! Nu maar hopen dat het wat is!

Heel veel suc6 en ook ik ben hard aan het duimen hoor!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 19:38

en en en ???

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 19:38

en en en ???


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, marloesxx en 31 bezoekers