eraf gebokt en nu hechtingen in mijn hoofd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

eraf gebokt en nu hechtingen in mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 19:51

Na een half jaar buitenritten is het mijn paard gelukt me eraf te krijgen. We waren op de terugweg naar de stal en ik dacht nog even een galopje over het gerooide aardappelland. Toen ik terugnam omdat we bij het asfaltweggetje kwamen gooide ze haar hoofd tussen de voorbenen en daar ging ik, met mijn hoofd op de asfaltweg. Bloeden als een rund, en niemand in de buurt. Sox stond stil te wachten dus ben ik met haar naar stal gelopen, mijn kleren waren inmiddels helemaal rood gekleurd en ik was mijn bril kwijt (nu nog steeds trouwens, nergens meer te vinden Verward ). De vrouw van de boer heeft me naar de huisarts gebracht en daarna naar Groningen naar de spoedpoli om te laten hechten en foto's van de schedel te laten maken. Die was OK gelukkig. We hebben geloof ik zeker 3 uur in het ziekenuis doorgebracht. Ik had dus geen cap op en dat was gelijk de laatste keer caploos. Sox heeft het wel meer op mulle paden dat ze zo idioot doet en haar hoofd tussen de voorbenen steekt maar meestal lukte het me dus om haar weer omhoog te krijgen. Nu moet ik weer het vertrouwen terugkrijgen, voorlopig maar stappen en draven Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:58

nou das niet zo mooi. Volgende keer toch maar een cappie op.

heb je nu nog hoofdpijn?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

cappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 20:04

Hum, ja, maar ik krijg vaak hoofdpijn van een cap. Ik heb niet zo'n erge hoofdpijn maar de gehechte plek doet wel af en toe zeer. Hij is in een ster-vorm. Ik heb trouwens ook tetanus-injectie gehad, over een maand weer een en over 7 maanden weer een. Dan kan ik er 10 jaar tegen Knipoog . Hopelijk niet nog te veel valpartijen...

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:11

je hebt mazzel dat het zo afgelopen is, had veel erger kunnen zijn. Maar goed, het zou mij ook hebben kunnen overkomen, tenminste voordat ik mijn Cascootje kocht. Sindsdien rij ik niet meer zonder cap.
Lijkt me niet alles die tetanus injecties. Boos!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:25

ja beter hoofdpijn dan een keer verkeerd tercht komen en een gat in de kop of dood ik zal nooit zonder cap rijden iig al helemaal niet buiten!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 20:32

Tja, ik ben nog van de oude garde....vroeger hoefde je nooit een cap en trouwens ook geen brommerhelm. Toen de helmen verplicht werden heb ik gelijk mijn brommert weggedaan.
Vooral met het warme weer vind ik een cap vervelend, je haar gaat helemaal plat en zweterig zitten en vaak ga ik na het rijden gelijk boodschappen doen dus zie je er niet uit. Maar voortaan dus wel een cap op. Maar het probleem van het bokken en wegspringen los ik hier niet mee op. Wat voor persoon moet ik hebben om de rug te laten nakijken?

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:59

Soxje schreef:
Tja, ik ben nog van de oude garde....vroeger hoefde je nooit een cap en trouwens ook geen brommerhelm. Toen de helmen verplicht werden heb ik gelijk mijn brommert weggedaan.

Sorry, maar dit vind ik een beetje een stomme reden om je brommer weg te doen, alleen maar omdat er iets wordt verplicht wat het veiliger maakt...
Citaat:
Vooral met het warme weer vind ik een cap vervelend, je haar gaat helemaal plat en zweterig zitten en vaak ga ik na het rijden gelijk boodschappen doen dus zie je er niet uit. Maar voortaan dus wel een cap op.

En dit vind ik al helemaal een domme reden hoor. Wat maakt het nou uit of je haar een keertje minder zit als boodschappen gaat doen? Liever veilig rijden en dan op stal maar gewoon je handen door je haar halen zodat het een beetje minder plat zit, dan maar gewoon geen cap op doen, omdat je er dan zo stom uit ziet... Frusty

Iig goed dat je nu wel een cap gaat dragen, alleen jammer dat je er op zo'n manier op moest worden gewezen Verdrietig
Veel sterkte met die wond op je hoofd en het vertrouwen terug krijgen! Kusje

Citaat:
Wat voor persoon moet ik hebben om de rug te laten nakijken?

chiropractor ofzo? Hier heb ik niet zoveel (geen Knipoog ) verstand van hoor

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Re: cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:01

Soxje schreef:
Wat voor persoon moet ik hebben om de rug te laten nakijken?


Een goede fysio!!
Maar het kan ook gewoon joligheid zijn. Tenminste, het paard wat ik reed trok op mulle zandstukken ook lekker weg met minimaal een bok Haha!

Een keertje een check-up door een fysio kan nooit kwaad


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:53

Als je hoofdpijn krijgt van je cap moet je op zoek naar een andere die beter past of lichter is. Scheelt en hoop in de hoofdpijn waarschijnlijk!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:15

goed passende cap kopen dus Lachen
een fysio kan wel zien of z'n rug goed zit of niet, succes

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:13

Ik vind het ook een beetje wazig omdat je de cap te warm vind doe je hem niet op waardoor je wel het risico loopt dat je van het paard valt en mors dood bent hoe vaak is dat wel niet gebeurd? En alleen je brommer verkopen omdat je een helm op moet ?!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:23

He bah veel beterschap, ik zal maar nix zeggen over de cap want dat is al teveel gedaan Lachen

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:31

Hoi,

In de eerste plaats sterkte, hopelijk zit je gauw weer op je paard.

Maar toch ook even over die capkwestie: ik had eerst ook zo'n gewone (oud model) cap en als ik dan les had, dan was idd mijn hele hoofd bezweet en al mijn haren nat, maar sinds ik ook een casco heb, heb ik nergens meer last van. Lekker luchtig is tie Haha! en hij zit prima. Ik rijd nu echt helemaal nooit meer zonder cap, deed het al niet veel, maar toch.

Een echte aanrader, zo'n casco (of mag dat niet hier)

Judith

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

caps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 19:34

Bedankt voor de tip over zo'n casco. Het is inderdaad zo met mijn cap dat ik altijd helemaal nat haar heb en vies warm ben. Dat is dan het voordeel als je je haar in een staartje hebt, en strak naar achteren. Dat heb ik dus niet Tong uitsteken . Toch is mijn cap pas een half jaar oud, maar ik had beter dus een ander type kunnen kopen. En ja, ik heb mijn brommer destijds weggedaan omdat de helmplicht werd ingevoerd. En ik was echt niet de enige hoor!! Toen waren er nog niet van die gave snorscooters enz.
Maar paardrijden zonder cap doe ik dus maar niet meer, moet gewoon snel voor een lichtere cap gaan kijken. Ik kan nog geen cap op vanwege de hechtingen dus rijden zit er de eerste dagen toch niet in. Heb Sox wel gelongeerd vandaag, ook met wat cavaletti's voor de afwisseling en madam had er zin in hoor Knipoog .

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:02

Ik heb altijd een cap op. Eerst zo´n oudje en inmiddels ook een casco, wat een zeer prettige cap is. Je hoofd om op te vallen is erg kwestbaar. Maar ik ben een half jaartje geleden van m´n verzorgpaard afgevallen en m´n bovenarm gebroken. En echt geen spatje zand op m´n cap he?
Dus ja, als je goed fout valt... Maar met een bodyprotector ga ik echt niet rijden. Heb er eens een aangepast maar je kan je dan zowat niet meer bewegen, laat staan paardrijden!