portretfoto als tattoo! maar welke ?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:04

Ik denk dat de tatoeëerder niet zoveel kan met deze foto's eigenlijk. De eerste is erg grappig, maar de verhouding klopt niet door de manier van fotograferen, waardoor het heel lastig is om de verhoudingen goed te tatoeëren. 2, 3 en 6 geven onduidelijke contouren, op 5 zie je door het halster je paard zijn hoofd weer niet helemaal juist. Qua belichting zou ik dan voor 4 gaan als je geen ander materiaal hebt, maar ergens spreken ze mij niet voldoende aan om er nou echt een portret van op mijn lijf te laten zetten.

Tot nu toe heb ik 1 paarden-portret tatoeage bij iemand gezien die echt leek en niet 'zomaar' een paard was, dus zorg vooral ook dat je een goede artiest vindt. Het is natuurlijk wel belangrijk dat jouw paard op je lijf komt en niet zomaar een plaatje..
Daarnaast zou ik toch meegaan naar de tatoeëerder. Vriendin heeft onlangs een afspraak voor mij gemaakt bij de artiest van mijn keus en ik werd toen toch gebeld om de dingen door te spreken. En dan gaf ik de artiest alleen maar elementen van mijn gekozen thema en laat ik haar verder vrij in de uitvoering (nouja, ik moet natuurlijk de tekening op papier wel goedkeuren voor ze hem op mijn lijf mag zetten).

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:05

Ik zou voor foto 3 of 5 gaan. Maar waarom kies je zelf niet? :) Jouw lijf waar het op komt

Je kan volgens mij ook met as tatoëren, als je paard niet meer is kun je haar as in je huid laten graferen. :j (toch? :o ) Een tattoo van je paard, gemaakt van je paard :)

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-13 19:06

Diaz schreef:
TsarinaZ schreef:
ik word in augustus 17 en zaag al letterlijk 2 jaar voor een tattoo en heb toestemming gekregen van mijn ouders om er eindelijk 1 te laten zetten... het portret was niet mijn idee maar ook dat van mijn mama mijn besluit stond enkel al vast dat ik een paard wou als tattoo waarop mijn moeder zei 'waarom laat je dan niet gewoon een portretfoto zetten van Tsarina ?" heb hier ook over nagedacht en wil het echt wel doen... natuurlijk komen er waarschijnlijk nog paarden in mijn leven maar ik ben 100% zeker dat iedereen zijn eerste paardje wel iets is wat je altijd bij je wilt hebben ? ;)

zal dan inderdaad nog eens foto's proberen trekken of eventueel laten trekken.. morgen gaat mijn moeder met foto's van Tsarina naar de tatoeerder om de prijs te bespreken en wat hij het beste vind om te doen.. ik zou zelf meegaan maar ik zit midden in een vakantiejob dus..

heel erg bedankt al voor alles tips


Al heb je toestemming van je ouders, wettelijk mogen ze onder de 18 jaar geen tattoo's zetten.


weet niet hoe het zit misschien is het bij julie in Nederland anders ? maar je mag een tattoo laten zetten vanaf 16 jaar als je jonger bent dan 18 heb je toestemming noddig van je ouders of voogd en moet deze ook meekomen en ondertekenen

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:06


Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-13 19:06

antje_vip schreef:
Ik zou voor foto 3 of 5 gaan. Maar waarom kies je zelf niet? :) Jouw lijf waar het op komt

Je kan volgens mij ook met as tatoëren, als je paard niet meer is kun je haar as in je huid laten graferen. :j (toch? :o ) Een tattoo van je paard, gemaakt van je paard :)


heb gehoord dat dit niet waar is... as is te grof om in de huid te trekken en word er dus gewoon mee terug afgeveegd

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:07

Is er dan niet een andere optie dan haar portret laten tattoeeren?
Ik zie maar zelden mooie portretten (van mensen) laat staan van dieren..
Jouw keuze, maar je bent jong en dit gaat je leven lang mee. Misschien is een kleine symbolische tattoo (ook op latere leeftijd, wanneer je lijf niet meer zo 'strak' is) mooier?

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:07


Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:07

En ze mogen niet met As tattoeren..

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-13 19:08

KimD schreef:
Als ik jou zo hoor zou ik helemaal nog geen laten zetten, je wilt een tattoo omdat je een tattoo wilt maar verder zit er niet veel gedachte achter... :oo

Om je vraag te beantwoorden, ik zou geen enkele laten etten van bovenstaande, dan zou ik een speciale shoot laten doen zodat je de perfecte foto hebt.


nee hoor dat is hellemaal niet het geval zoals ik een paar quotes hierboven al zei ik ben een lange tijd zeer depressief geweest en deed ook aan zelfpijniging in die periode kreeg ik Tsarina en zij heeft mij er door geholpen.. er zit dus wel een mening achter mijn tattoo hoor

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:09

Ja Deijs, dat vond ik ook. Ik vind 16 eigenlijk ook nog te jong. Maar voel me wel heel oud als ik dat opschrijf. :\

Dat tatoeëren met as schijnt niet zo hygiënisch te zijn, weet niet of er artiesten zijn die het (illegaal?) doen, ik zie vooral voorbij komen dat ze het niet doen vanwege de hygiëne. Lijkt me erg plausibel.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:10

Zou eerst nog maar eens heel goed gaan nadenken, of je überhaupt wel een foto van je paard moet laten zetten. Zou ten eerste nog wat jaren wachten en in ieder geval beginnen met een kleine tattoo op een niet al te opvallende plek. Zo'n groot paardenhoofd ga je zeker spijt van krijgen. Dan moet je eerst wat ouder zijn.

Hope Springs Eternal

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:12

Diaz schreef:
En ze mogen niet met As tattoeren..


Dit gebeurt veel, een vriendin van me heeft beide ouders in haar nek getatoeëerd en je ziet echt waar dat as zit. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Re: portretfoto als tattoo! maar welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-13 19:14

ik kan goed begrijpen dat vele mensen mij te jong vinden of vinden dat ik langer moet wachten of beter nadenken maar de beslissing staat echt vast er zal een tattoo komen..
of er nou echt foto komt zal ik met de tattoeerder bespreken maar liest wil ik dat wel

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:15

Denk dat je moet gaan voor de foto waarin jij je paard of de uitdrukking ervan het meeste kent sn het mooiste vind. Daar kunnen wij niets over zeggen. Er is ook een centraal topic waar je je vragen kunt stellen.

En as vegen ze er inderdaad gewoon weer uit en je hebt een grotere kans op ontstekingen.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 22-07-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

roombolletje
Berichten: 1212
Geregistreerd: 06-06-12
Woonplaats: Daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:16

Kun je niet beginnen met een klein symbolisch tekentje ofso?

Save the earth, it is the only planet where you can get chocolate

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:17

Kind, lekker doen wat je zelf wilt, zeker als je ouders toestemming geven. Ik houd mijn hart vast voor hoe het eindresultaat wordt maar hey, jij moet er mee lopen. Ik kan je niet vertellen welke foto ik zou doen als ik jou was, ik vind dierenportretten nooit mooi.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:18

Zou je het als tribal kunnen laten ontwerpen? Denk, als ik je profiel bekijk, dat het misschien beter bij je past.

Hope Springs Eternal

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:18

Heb het net ook gezecht maar misschien is er over geen gelezen .
Ik snap opzich wel waarom je er een wil, maar een foto is best groot en opvallend.
je kan ook een naam laten zetten. Kan je je eigen ontwerp geven
Dat kan super mooi worden is waarschijnlijk wat kleiner.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:21

Elke goede tattooartiest weigerd te zetten onder de 18 jaar.. Zullen ook NOOIT met as werken (GGD wil dat echt niet hebben..)
Elke beunhaas kan je als 16 jarige terrecht, zetten nog met as voor je e.d... maar geloof me, daar wil je geen (portret)tattoo van..

Als je echt een portret wilt. Zoek dan een GOEDE artist..

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:22

Geen een. Je bent 16 en dat vind ik te jong voor (zo'n opvallende) tattoo. Ik ben zelf dan wel 15 maar het is gewoon niet slim om te doen. De kans dat het lelijk wordt is zeker aanwezig. Ik kan niet voor jou beslissen maar realiseer je dat je waarschijnlijk spijt gaat krijgen.

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

silvericathy

Berichten: 1913
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:23

Het is maar een ideetje he, maar je zou natuurlijk ook op je schouder een klein hoefijzertje kunnen laten tatoeëren met de naam van je paard erin verwerkt. en je kunt vast ook nog een eigen draai eraan geven, bijvoorbeeld iets dat voor kracht en overwinning staat ( de periode waar Tsarina je doorheen geholpen heeft)
Zo'n paarden hoofd raad ik je af, heb al veel mensen gezien die een tattoo van hun huisdier of paard of kind etc hebben maar slechts enkele daarvan zijn echt goed gelukt.. al veel mensen meegemaakt die als ze het mochten over doen nooit hiervoor zouden kiezen.

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-13 19:23

Johanna59 schreef:
Zou je het als tribal kunnen laten ontwerpen? Denk, als ik je profiel bekijk, dat het misschien beter bij je past.


nee seg dat is echt helemaal niks voor mij :+ en tribals zijn ook al zo vaak gebruikt vind er trouwens niks moois of speciaal aan

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:24

KimD schreef:
Diaz schreef:
En ze mogen niet met As tattoeren..


Dit gebeurt veel, een vriendin van me heeft beide ouders in haar nek getatoeëerd en je ziet echt waar dat as zit. :j


Het gebeurt wel maar officieel mag het absoluut niet en het is ook niet verantwoord. Tattoo-inkt moet volledig steriel zijn en dat is het niet meer als er as bij komt. Als het mis gaat is dat dus op eigen risico, bij veel shops moet je daar een contractje o.i.d. voor tekenen.

Fenore van Gipsy Spirit

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:25

Amaranth7 schreef:
Je bent 16, er komen nog 100en paarden in je leven waarschijnlijk.

Ik zou ze niet op mijn lijf laten zetten, maar een grote poster uitprinten en ophangen in je kamer. ;)
Daarnaast heb ik de ervaring dat paardenportretten nooit mooi worden op een tattoo, dan zou ik eerder voor iets symbolisch gaan dan een portret, slechts weinig die een mooi portret kunnen zetten.


Ik was ook 19 en heb geen spijt, heb inmiddels meer paarden en ook paarden gehad, maar mijn eerste paard staat symbool voor mijn paardenliefde

ts, er zitten niet heel geweldige foto`s tussen, geef wat geld uit aan een mooie fotoshoot en kies er dan daar 1 van uit en zoek een goede tatoeerder met ervaring in portretten, ik vind de mijne mooi, maar deze had echt veeeel mooier gekund als ik sommige portretten soms op internet zie
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 22-07-13 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:25

Bovendien is as te grof om daadwerkelijk in de huid te komen. Dus dat je het kunt zien zitten klopt niet. Het is gewoon een emotioneel dingetje wat eigenlijk werkelijk nergens op slaat.

Maar daar gaat dit topic niet over.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Googlebot en 1 bezoeker