Is dit te duur of juist niet.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stacyy
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-09-02

Is dit te duur of juist niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 12:00

Hallo,ik kan een bijrijd of deel paard krijgen .(hoe je het wilt noemen)
En ik moet daar 100 Euro voor betalen All.inn.
Ik mag dan 6 dagen per week er heen en dan kan ik doen wat ik wil met dat paard ,ik hoeft niet uit te mesten dat doet de eigenaar zelf en ook niet te voeren ,geen hoefsmid te betalen geen wormenkuur en geen dierenartskosten.
En ik hoef ook geen spullen te kopen ik mag alles gebruiken van de eigenaar van het paard ,zadel hoofdstel borstels en dekens enz.
Het is eigelijk een soort lease paard zoals ze in de manege doen maar dan goedkoper.
Ze hebben alleen een buitenbak maar wel een waar je de hele winter in kunt rijden (behalve dan als het vriest) maar er komen geen plassen in.
Wat vinden jullie ,mij lijkt het wel wat.
Groetjes Stacy. Lovers Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:01

Als het jou wat lijkt, dan gewoon doen!
Veel succes, enne.... fotooooooo!!!

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:02

Das echt nie duur ,je heb dus een eigen paardje voor 100 Euro per maand,das harstike mooi.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:02

Ik vind het dan meevallen..

Hoewel ik zelf nooit voor een paard wil betalen als ik hem verzorg!

Als jij er geen problemen mee hebt zou ik het zeker doen, het klinkt verder wel oke! Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:04

het veel geld maar het is dan wel een soort van eige paard dus dan valt het wel weer mee.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:15

ik vind het echt duur vraag maar eens aan yorin die huurt haar paard ook dat kost maar 50 euro in de maand en je mag 7dagen per week vanav7 uur tot half tien s'avonds. je mag er alles mee done wat je wil. zelfs concours anders stuur je yorin ff een pb

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:17

Mijn bijrijdster rijdt gratis, met dezelfde voorwaarden, maar dit is toch zeker leuker en goedkoper dan op een manegepaard rijden.
als er geen goedkoper paard voor handen is, doen! Door vaker te rijden leer je een heleboel!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:20

Ik vind het niet zo heel duur hoor. Je hebt dan toch een soort 'eigen paard', maar bent er geen onverwachtse dure uitgaven aan kwijt. Wel alles goed op papier zetten hoor!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:45

ik vind het een prima prijs voor 6 dagen per week!!! Je mag je gelukkig prijzen!!! Mits het een paard is waar je ook wat mee kan natuurlijk!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:49

Jee, ik zou het wel doen denk ik, vind het niet te duur!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:54

bij ons op stal... zoals noortje ook al zegt... kan je voor 50 euro hetzelfde wat jij kan... 7 dagen per week rijden... les krijgen, meedoen aan oefenparcours of echte wedstrijden... buitenritten... you name it, weve got it Haha! maar volgens mij ligt het er ook erg aan of je in het westen of oosten zit... voor 100 euro per maand kan je hier al een echt eigen paard houden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:03

De prijs hangt natuurlijk altijd af van de accomodatie. Het kan altijd goedkoper, maar ik vind 100 euro voor 6 dagen per week echt niet veel. Als het klikt met het paardje zou ik het wel doen. Wel, zoals al eerder werd gezegd, eea goed op papier zetten.
Veel plezier!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:20

Ik wou dat ik mijn eigen paard kon onderhouden van 100 Euro Haha! maar helaas.... Ik vind 100 Euro (omgerekend ong. 220,00 gulden) eigenlijk in guldens best nog wel prijzig. Het is maar net wat je zelf wil. Wil je er 6 dagen per week op rijden en heb je daar tijd voor Verward Als je uiteindelijk maar 1x in de week gaat dan vind ik het zonden geld. Je moet natuurlijk ook kijken wat je er allemaal mee kunt doen zoals buitenrijden enzo. Wat verwacht jij van dat paardje en kan dat paardje jou dat bieden.

Als jij het een leuk paard vindt en er die 6 dagen in de week plezier aan kan beleven en er veel van kan leren dan vind ik het wel de moeite waard. Een eigen paard is veel duurder dan 100 Euro Knipoog . Laat inderdaad, zoals hierboven ook al werd geadviseerd, wat op papier zetten.

Succes met je beslissing en alvast veel plezier met je verzorgpaardje.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:01

Wat voor paard is het?
Kan je ermee wat jij wilt en klikt het tussen jou en het paard? En kan je het geld opbrengen? Dan zou ik het zeker doen.
In principe is het niet duur, zal je niet zo heel snel ee ntweede van vinden, hoewel je er natuurlijk altijd tegenaan kan lopen.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:20

dat is vet goedkoop.
ik moetst toen ik mijn bijrijdpaard had 150 gulden per maand betalen voor 2a 3 keer.
nu betaal ik al stalling van 320 euro.
dus als het een leuk paardje is zou ik het zeker doen.

veel plezier ermee.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:23

tja volgens mij heb jij ook mazzel Lachen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:21

Tja, als je niks anders kunt vinden wat je leuker lijkt en dit lijkt je helemaal fantastisch en je hebt er het geld voor over, DOEN zou ik zeggen.

Je kunt er geen eigen paard van onderhouden van die 100 euro per maand, wat dat betreft ben je goedkoper uit.
Net zoals je daar beter af bent dan bij een manege waarschijnlijk, je hebt het paardje nu 6 dagen per week voor jezelf (7e dag rust of eigenaren rijden?).

Wat betreft de stal waar Noortje en Lissy het over hebben, ik vind dat (eigen mening dus) geen goede stal, zeer rare regels en omgang met paarden, de bak is ook niet helemaal in orde.
De paarden die hij verhuurt vindt ik ook niet bijzonder, die zouden volgens mij ook in een manege mee kunnen lopen.
Dat is het daar dan ook zo ongeveer, de lessen stellen niks voor en er rijden veel mensen op hetzelfde paard ookal huur je het paard, want een paard of pony wordt vaak door meerdere mensen gehuurd (zoals Yorin ook doet).
Flut dus.

Voordat geld ben jij dus beter uit, Staccy.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:33

Zelf vind ik het vrij goedkoop voor zo veel te rijden,maarja,soms vind je zoiets gratis,soms moet je er veel voor betalen.Dat hangt er gewoon van af.
Als je zelf al goed kan rijden(als het paard dus wat bijleerd) dan is het wel duur.
Als je zelf niet echt goed kan rijden(als het paard een beetje verleerd) dan is het goedkoop.
Beslis voor je eigen,vind je niets leukers,is dit een tof paard,leer je er veel van.DOEN!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:30

Ik vind het zeker niet duur als het een paard is voor jou alleen. Geen veearts, hoefsmid kosten (hoefsmid bekappen is tegenwoordig al rond de 25 euro) wormenkuren... Ik geloof er niets voor dat je een paard compleet verzorgt kan houden voor 100 euro per maand. Mijn stalling is 115 euro, maar ik ben elke maand gemiddeld tegen de 225 euro kwijt.

stacyy
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 21:51

Nou de meesten vinden het wel goedkoop ,ik vindt het echt waanzinnig en ik ga het ook doen ,als het gesprek goed gaat .
Op zondag heeft de pony een rustdag,de eigenaar riidt zelf eigelijk niet maar verzorgt hem wel helemaal gewoon poetsen en mesten enz.maar het poetsen mag ik gaan doen ,het mesten en voeren niet.
En rijden mag natuurlijk ook en ik mag er met de tijd als ik de pony goed kent ook op naar buiten. Lovers Lovers

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 10:49

Het hangt er vanaf waar je woont. In de randstad is het normaal om voor je bijrijdpaard te moeten betalen. Omdat het houden van paarden daar duurder is. Als je in het oosten of zuiden woont betalen mensen jou nog wel eens om hun paard te verzorgen en te rijden. Kwestie van vraag en aanbod! maar ik zou het meteen gedaan hebben! Het is vele malen goedkoper dan een eigen paard! (ik kan het weten...)

succes!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 12:02

ik vind het niet echt goedkoop. ik betaalde 10 euro in de week, maar het ligt er misschien aan waar je woont enz

stacyy
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 21:42

Nou het gaat door hoor alles is geregeld ,ik heb dus een" eigen"paardje,het is een schatje gewoon ,het is een Tinker en ik mag er alles mee doen wat ik wil ,ik ben vandaag al bij hem geweest en heb hem lekker gepoetst en geknuffeld ,ik kan niet wachten tot het morgen is.