10 goede argumenten om je kinderen te zien

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

10 goede argumenten om je kinderen te zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 22:16

Voor een kennis van me zijn we hard bezig met het verzinnen van 10 goede argumenten om zijn kinderen te mogen zien. Hij is nl. sinds kort gescheiden (1 1/2 jaar) en heeft sindsdien nooit meer zijn kinderen mogen zien. Hij spant nu dus een rechtzaak aan om zijn kinderen weer te mogen zien. Nou moet hij dus met 10 goede argumenten aankomen. Dus niet van: ik hou van ze en zij van mij bla bla bla maar hele goede.

Wie o wie wilt hem helpen om met goede argumenten aan te komen, wie weet mag hij ooit weer zijn kinderen zien.

Heb trouwens een hekel aan zulke egoistische moeders, zulke mensen hadden van mij nooit moeder mogen worden!!!!

Alvast bedankt voor het meehelpen


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:26

Iig : Een kind heeft recht op een moeder en een vader!

Pregini, je hebt helemaal gelijk, zulke moeders zijn ras-echte egoisten, die vaak maar één doel voor ogen hebben : hun (ex)man een hak zetten via de kinderen Frusty !
De enige goede reden dat een man z´n kind(eren) niet meer mag zien, zijn voor mij mishandeling en (sexueel)misbruik ! Al het andere is misbruik van de moeder Boos! !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:13

Toch wat vreemd want bij een scheiding legt de rechtbank altijd een bezoekrecht van de vader vast tenzij dat schadelijk zou kunnen zijn voor de kinderen en dat moet het wel heel schadelijk zijn.

Ik weet niet hoe het hier zit natuurlijk maar kinderen hebben inderdaad, als het ook maar enigszins mogelijk is, recht op twee ouders.

Maar waarom moet hij met tien argumenten komen? Ik denk niet dat een rechter daarvan onder de indruk zal zijn.
Wel van een vader die duidelijk laat zien dat hij van zijn kinderen houdt, het beste met hen voorheeft en er wil zijn als vader. Ook voor de minder leuke kanten.
Maar wat heel erg belangrijk is: hij moet heel duidelijk aangeven dat hij bereid is tot overleg met de moeder over de kinderen. Dat wordt heel erg belangrijk gevonden.
(Ik heb net een paar scheidingen met kinderen in mijn omgeving mogen meemaken).

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 05:59

Ik kan er tien bedenken maar die vind ik de moeite nog niet waard als ik deze ene heel belangrijke opschrijf.

EEN KIND MAG NIET DE DUPE WORDEN VAN DE SCHEIDING VAN ZIJN OUDERS

'Paint' it 'Black'

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 07:09

Wat Percy al zegt, vreemd dat er 1,5 jaar geleden geen omgangsregeling getroffen is......

Hij moet iig niks over de rug van moeders spelen. Dus niet zeggen ik wil de kinderen want zij is er slecht voor ofzo.

Ik vind het verder een beetje vreemd overkomen, een rechter zal van geen 30 argumenten onder de indruk zijn. Een kind (kinderen) heeft idd gewoon recht op omgang met zijn moeder EN vader! Misschien dat er destijds een hele goede reden is geweest dat hij zijn kinderen niet meer mag zien?????

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:13

Ik weet wel dat moeders erg dwars kunnen liggen als ze niet willen dat de vader zijn kinderen ziet!
Wij hebben het in onze omgeving ook mee gemaakt: Het kind zou iedere 2 weken het weekend bij z´n vader doorbrengen, 9 van de 10 keer was het kind toevallig dát weekend, zwak, ziek of misselijk Verward ! Of het kind had een verjaardagsfeestje, de opa´s/oma´s waren jarig enz. enz. Hij heeft in 1 jaar z´n kind welgeteld 6 keer gezien Scheve mond !!!
Een aantal van onze vriendenkring heeft er toen ook met de moeder over gepraat en zij gaf idd toe, dat ze dit deed om d´r ex-man een hak te zetten !
Er zijn natuurlijk ook genoeg lül-vaders die na de scheiding hun verantwoordelijkheid niet nemen en hun kinderen nooit meer ophalen/ willen zien Verdrietig , zelfs niet voor ze willen betalen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 09:15

Er is helemaal geen reden geweest waarom hij zijn kinderen niet mag zien. Zij wil het gewoon niet!! En helaas in nederland heeft een vader geen enkele recht om zijn kinderen te mogen zien ALS DE MOEDER HET NIET WIL. Hij is hier al 1 1/2 jaar mee bezig, maar binnekort mag hij dus voor de rechter verschijnen. Een vader maakt al bijna geen kans, maar hij moet dus met 10 goede argumenten komen. Hij heeft de beste advocaat ingeschakeld, nl. moscovic. Ik weet hier ook veel van, nl. me broer heeft zijn kind ook een half jaar niet mogen zien. Al heeft de rechter een bezoeksregeling getroffen, en de vader staat voor de deur om zijn kind op te halen en de moeder weigert eraan mee te werken, kan de vader nog niets maken. De politie helpt niet mee en dus heeft de moeder het weer voor het zeggen.

Verder snap ik jullie allemaal hoor wat jullie hierboven zeggen, maar eerlijk gezegd hebben wij er nu weinig aan. Als je met goede argumenten kan komen, kan ik hem helpen. Verder heeft het nu weinig zin om je mening hierover te uiten. Alvast bedankt again!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:23

Heeft hij zonen?
Dat kan namelijk het argument geven mbt identificatie met de vader. Jongetjes hebben dat nodig tijdens het opgroeien namelijk, anders kan dat problemen opleveren op de weg naar volwassenheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-02 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:24

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 jaar was en mijn ouders hebben nog steeds gewoon contact met elkaar. Ik ging met mijn echte vader altijd leuke dingen doen en om de 2 wkn waren mijn broer en ik een weekend bij mijn vader en dan lekker naar de bioscoop en pretparken enzo Haha! dubbele kadootjes en vakanties Haha! Ik heb het getroffen dat mijn ouders zo goed met elkaar omgingen vanwege "de kinderen".

Een kind mag inderdaad niet de dupe worden van een scheiding. De ouders zijn uit elkaar gegaan maar daar heeft het kind geen beslissing over mogen nemen en heeft hier niet voor gekozen. Het kind is niet bij zijn vader weggegaan maar zijn moeder (kan iemand het nog volgen Verward )... zulke moeders die via hun kind wraak willen nemen op ex-echtgenoot vind ik echt schofterig Lips are sealed . Een kind heeft recht op een vader en een moeder.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:27

goeie argumenten.

Het is kind zal zich wel afvragen waarom iedereen een vader hebben en hij niet.
En naarmate het kind ouder word gaat het toch vanzelf op zoek.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:39

Eenzijdige opvoeding is niet gezond, dan krijg je eenkennige kinderen, van die broekhangertjes die niets durven, een kind dient verschillende opgevingen en mensen te kennen om te weten dat niet iedereen gelijk is, en wie is er beter dan een vader EN een moeder om dit te doen?!!! Op school hebben ze dan wel contact met vriendjes en leraars, maar niet met de zelfde band als een pa en z'n kind

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:54

Hij heeft een vader nodig om een stabiel mens te worden die kan terugkijken op een fijne jeugd. Ik zou dit als reden aandragen.
Laatst bijgewerkt door greetje op 20-09-02 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:08

Ik had er ook een tip bijgezet hoor Knipoog
Maar ik heb ook de andere kant meegemaakt. Een vader die zijn bezoekrecht wel degelijk kon opeisen met een rechterlijk bevel.

Maar het blijft belangrijk dat hij niet te negatief over de moeder spreekt en bereid is tot overleg met haar m.b.t. de kinderen. Het is voor kinderen vreselijk als ze een van hun ouders niet mogen zien maar het is ook heel beschadigend als de ouders elkaar verbaal afmaken in bijzijn van de kinderen.
Maar ik neem aan dat zijn advocaat hem dat ook wel kan vertellen. Rustig blijven in de rechtszaal is ook heel belangrijk. Een leraar of lerares van school vragen om te verklaren dat hij altijd een betrokken vader is geweest en dat het kind de vader mist.
Goed op tijd de alimentatie betalen is natuurlijk ook heel belangrijk.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:21

Pregini schreef:
....Als je met goede argumenten kan komen, kan ik hem helpen. Verder heeft het nu weinig zin om je mening hierover te uiten. Alvast bedankt again!!!


Ehh.... Verward , er staan hierboven toch tenminste al 2 argumenten Scheve mond ??! (Van Fasel en van mij)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 10:59

Ja, bedankt voor de argumenten. Ik bedoelde meer voor mensen die verder nog allemaal hun mening gaan geven. Iedereen bedankt hoor.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:13

sonjabelgium schreef:
Eenzijdige opvoeding is niet gezond, dan krijg je eenkennige kinderen, van die broekhangertjes die niets durven, een kind dient verschillende opgevingen en mensen te kennen om te weten dat niet iedereen gelijk is, en wie is er beter dan een vader EN een moeder om dit te doen?!!! Op school hebben ze dan wel contact met vriendjes en leraars, maar niet met de zelfde band als een pa en z'n kind



Wat een onzin ! Ik ben " eenzijdig" opgevoed.
Ik heb nergens geen last van, 2 hele goede vriendinnen zijn" eenzijdig"
opgevoed..... Sterker nog, ik heb sinds 2 jaar weer contact met mijn vader, maar hij werkt nu in Duitsland, sinds 3 maanden.. Lekker daar laten !

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:13

greetje schreef:
Hij heeft een vader nodig om een stabiel mens te worden die kan terugkijken op een fijne jeugd.



Jongens, Alsjeblieft zeg....

Klein voorbeeld, Als wij kinderen hebben, en mijn vriend doet iets waardoor ik echt een afkeer van hem krijg.... ga ik ervanaf.
En ligt aan de situatie ofdat hij de kinderen nog mag zien, ja of nee...
Ik heb mijn vader nooit gemist.....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:18

t'ja, je hebt altijd uitzonderingen hé, ik vind ook als je een rotjeugd hebt met beide ouders je er beter één van de twee niet meer ziet dan, maar het neemt niet weg dat in normale omstandigheden het beter is een pa en een ma te hebben. Ik heb trouwens al 12 jaar geen contact meer met mijn moeder, en hoe hard ik dat wijf ook kan schoppen, soms mis je iemand voor tegen te praten ... Ik wil 'r nooit meer zien, dat ben ik zeker, alleen kan er niemand haar ook vervangen. Raar en dubbel gevoel, moeilijk onder woorden te brengen ... moet je meegemaakt hebben, en het hele gedoe errond ook. Ons familie is volledig uitéén gevallen ... Boos!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:39

Ja, Sonja, dat heb ik ook meegemaakt... Onze familie is ook uit elkaar gevallen. Daar staat mijn vader los van, want die is weggegaan toen ik 4 was. Ik weet niet of het beter was als ik door beide ouders was opgevoed, ik weet wel dat ik een super jeugd heb gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:55

Sando, het is voor de ontwikkeling van een jongen wel belangrijk om een rolmodel te hebben in een vader. Daar zijn wel wat voorwaarden aan verbonden, de man in kwestie moet natuurlijk wel deugen.
De meeste eenzijdig opgevoedde kinderen komen wel goed terecht hoor, heus wel. De vraag was een argument op te voeren en die van de identificatie met de vader is er een van.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:34

Ik hoop voor die vader en het kind dat het goed komt maar het enige wat ik niet snap is dat die vader zelf geen 10 argumenten kan bedenken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aalmel, Boheme, goldith, GoogleAdsense, ingvdh, Jessica_1998, lovemyhorse1, meintje, Rijsa, Rooss_24, Shetje14, Vagabondo en 83 bezoekers