bah cap..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

bah cap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 23:36

ik had altijd een goed gekeurde veiligheids cap zo'n extra dikke die heeeel comfortabel zouden zitten..
maar daar kreeg ik altijd hoofdpijn van.
en toen vonden ze ze uit, de Casco cap
dus ik mijn 'oude' cap verkocht omdat hij te klein geworden was(paste eerst goed zonder hoofdpijn) en een casco gekocht
maar nu krijg ik hoofdpijn van deze casco cap
ook als ik hem losser doe, en geloof me het is vreselijk irritant als je van je paard afkomt met hoofdpijn, en dat elke dag weer.
ik weet dat je niet zonder cap mag rijden, maar die hoofdpijn maakt het vaak (te) verleidelijk. dus gebeurd het ook steeds vaker..
en toch voelt het niet goed, omdat ik nou eenmaal weet dat ik een cap opmoet voor mijn eigen veiligheid
maar om nou weer een nieuwe cap te kopen... dat vind ik ook erg overdreven...
iemand tips?
hebben jullie wel eens hoofdpijn van je cap? wat doe je dan, zonder rijden? nieuwe kopen, of de tanden op elkaar?


MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:39

Ik kreeg hoofdpijn van m'n oude cap. Toen was het voor mij duidelijk dat ik een nieuwe moest kopen *LOL* Nu heb ik er helemaal geen last meer van, vergeet wel eens dat ik hem op heb (of juist niet )
Af en toe, als ik m'n oude cap weer eens gebruik (ligt nu bij m'n verzorgpony's, zodat de anderen hem kunnen gebruiken) kom ik er weer af met koppijn.
Het is lastig dat als je een nieuwe cap koopt nooit kan weten of je er hoofdpijn van gaat krijgen na een uurtje rijden

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:41

Vreselijke jeuk kreeg ik altijd van caps en, als ik hem te lang op had, ook hoofdpijn.
Maar vroeger waren caps dingen die je alleen tijdens wedstrijden op zette. Nu heb ik, bezweken onder de druk van mijn dochters, pas zo'n cap met luchtgaten gekocht. Ik heb er inmiddels drie keer mee gereden en geen hoofdpijn of jeuk gekregen. Hij knelt niet, is licht en omdat hij niet helemaal dicht is krijg ik ook geen jeuk.
Zo is het helemaal niet erg om een cap te dragen.

Die van mij is geen casco maar een "international" o.i.d. In elk geval wel met goedkeuring.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:41

Aagh ik heb het ook een paar keer gehad. En elke keer nog steeds trouwens, heb ik zo'n vorm op m'n voorhoofd Haha!

Ik heb toen ik koppijn kreeg gewoon het bandje wat losser gedaan. Hielp goed..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:03

Ik krijg er ook altijd hoofdpijn van.. Maar dat krijg ik ook van mutsen en petjes. Ik kan gewoon niks op mijn hoofd velen.
Gelukkig is het bij mij snel over als ik mijn cap afzet. Maar ja, het blijft vervelend.

* To Belg, or not to Belg *

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:39

Ik krijg er ook hoofdpijn van en ik heb altijd een afdruk op mijn voorhoofd, ik heb ook zo'n casco maar dat weet je Haha!
Bandjes losser helpt ook niet, en dat ding groter draaien ook
niet want dan heb ik er niks aan als ik eraf kletter

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:53

Airstream kopen van Horka, die heb ik (in de glimmende uitvoering Haha!) en ik heb nergens last van.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:41

Ik heb mijn ouwe (met niks er op en er an) ding nog en hoofdpijn?? Nope, helemaal niks maar ja, mijn hoofd is allang uitgegroeid.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: bah cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:11

My Dominique schreef:
ik weet dat je niet zonder cap mag rijden, maar die hoofdpijn maakt het vaak (te) verleidelijk. dus gebeurd het ook steeds vaker..
en toch voelt het niet goed, omdat ik nou eenmaal weet dat ik een cap opmoet voor mijn eigen veiligheid
maar om nou weer een nieuwe cap te kopen... dat vind ik ook erg overdreven...


Ik zou echt wel een nieuwe cap kopen. Ik hoorde gisteren nog een verhaal over iemand die reed zonder cap Koe . Het paard weigerde voor een sprong en zij viel eraf met haar hoofd tegen een muur Frusty . Wel een schedelbasisfractuur. Zoiets kan altijd gebeuren. Wel zo handig om dan een cap op te hebben.
Die caps zijn wel duur Lips are sealed , maar het is belangrijker om met cap te rijden dan dat geld te besparen. Koop dus gewoon een nieuwe en zet die oude hier te koop Lachen .

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:26

Ik ken het probleem. Ik rijd wel meestal zonder cap (behalve bij les & springen). Ik vind die oude cap ideaal, maar mijn oude cap ziet er niet meer uit. Die oude vind ik zelf veilig genoeg. Maar ik denk dat er niet de ideale cap bestaat, ik heb hem iig nog niet gevonden.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:39

ik rijd altijd met cap. en sinds ik ben gevallen en een hersenschudding heb gehad al helemaal.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:44

Nieuwe cap overdreven(of misschien weggegooit geld)? Ik zo het wel doen als je er last van heb. Ik wil je er ook wel aan herinneren hoe duur m'n ziekenhuis bezoekje vorig jaar was.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 11:53

ja ik weet dat het ziekenhuis duurder is
maarja ik weet niet het voelt zo zeikerig weer een nieuwe cap
wat als die toch ook maar niet lekker blijkt te zitten na een dik uur rijden?
nu heb ik een tijd een snee met bult (van dennis) op mijn hoofd gehad precies op de plek waar die cap drukte, ik ga binnekort weer rijden, (hoop ik) en dan zal ik eens kijken of het nu minder is, want toen ik die cap net had had ik het niet, maar toen ik 2 weken geleden (zonder snee en bult) op les ging rijden had ik na een 3 kwartier enorme hoofdpijn.
maar niemand heeft een andere oplossing, (behalve tinkerlover, of een andere cap kopen..)
iemand in de buurt van medemblik met een andere cap in mijn maat Haha! kom ik em wel ff testen

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:06

Ik heb wel mijn oude veiligheids cap(soortje jou oude). Die is groter dan jou oude. Je mag hem wel lenen om te testen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:29

Meilijk ik had het altijd met mijn ouder caps en reed altijd zonder.
Met die van Casco met die draaischijf heb ik nergens last van en nu rijd ik wel met cap.
Ik heb ook die van horca opgehad tijdens een lang weekend maar daar kreeg ik en jeuk van en na 2 uur ook koppijn probeer 2dehands eens wat te kopen of idd te lenen om te testen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:42

Ik heb ook zo'n casco met draaischijf en ik doe em gewoon vrij los want anders verga ik ook van de hoofdpijn.
Nu ik em losser heb zitten gaat het goed.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 13:55

maar als je hem losser hebt zitten heeft hij dan wel nut
ik bedoel als je gewoon rijd wel
maar als je valt, maak je rare bewegingen en je wilt dan juist dat je cap goed zit...
ik heb 1x gehad dat ik er bijna afvloog ik bleef uiteindelijk zitten maar die cap die ik op had niet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers