Van welke "pil" NIET dikker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Van welke "pil" NIET dikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 18:54

Hoi meide/vrouwe

Ik had dus ff een vraagje en dat was dus deze! Van welke pil word je niet dikker??? Tegenwoordig valt dat wel mee geloof ik, de dokter adviseert ook maar van welke weten jullie (zelf)dat je er (zelf) niet dikker van bent geworden....beetje wazig maar opzeker wel begrijpbaar wat ik bedoel B)

Thnx alvast

22 Januari verwachten we ons kleintje


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:19

Ik had eerst diane 35....omdat ik veel hoofdpijn had, vroeg mijn huisarts waarom ik eigenlijk die pil heb...is voornamelijk voor mensen met acne. Nou, dat heb ik niet...dus andere pil. Heb nu Lovette, is een nieuwe erg lichte pil. Heb nu wel weer wat bultjes. Die diane zat een berg zooi in...slik ik dan al die tijd al!
Pil is erg licht, net andere samenstelling als de meeste en is misschien wat voor jou?
Hoelang kun je en mag je eigenlijk een pil slikken...veel nemen een tijd effe geen!?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:22

ik heb nu microgynon 30. Een lichte pil en ik ben er niet dikker van geworden.

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:31

ik stediril 30, wordt je wel dikker van

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:40

Ik heb femodeen en ben er flink wat van aangekomen! Boos!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:08

mercilon en al die andere wordt je dik van, alleen van yasmine blijf je op je gewicht....

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:28

microgynon 30
die heb ik ook en ik ben toen ik begon met slikken ben ik zelfs afgevallen Haha! Lachen dus daar ben ik zelf niet dikker van geworden. Maar het ligt ook aan jou hormoonhuishouding he! Hoe jij zelf op de hormoon reageert.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:43

Ik heb ook 3 jaar de diane-35 geslikt, maar volgende week stap ik ook over naar de Lovette. Ik ben benieuwd! Ook ik ben alleen maar afgevallen, maar eigenlijk kan ik een paar kilootjes extra wel gebruiken.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:50

Microgynon 30. Ben niets aangekomen sinds ik t gebruik, eerder nog wat afgevallen zelfs. Maar dat hoeft niets met de pil te maken hebben gehad

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:17

femodeen, niet aangekomen, nu microgynon dacht ik, niet aangekomen.
Ook niet afgevallen.....................helaas

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:21

flair schreef:
Ik heb femodeen en ben er flink wat van aangekomen! Boos!


Femodeen heb ik ook maar ik was al aangekomen van de pil die ik daarvoor slikte (weet ff niet meer hoe die heet, blauwe strip, in het nieuws geweest).

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:41

Slik niks meer, bevalt het beste. Nadeel, andere methode van niet zwanger worden toepassen. Voordeel, geen extra hormonen meer tot je nemen die je humeur afschuwelijk beinvloed. ben afgevallen na het stoppen met de pil. Voel me een stuk beter, vrolijker, energierijker. Wat mij betreft, geen anti conceptie hormonen meer in mijn lijf.

Fiesta, freiberger, what else?


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:29

Ik heb diane 35 (al 3 jaar) maar ben er toen wel flink van aangekomen. Gebruik hem nog steeds en ben ook weer gewoon afgevallen (met enige moeite).
Volgens mij ligt het gewoon aan jezelf en je lichaam, maar in de diane zit idd wel een hele hoop troep!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:24

mercilon is de lichtste pil word je ook niet misselijk van en je komt niet aan teminste dat hoor ik vaak en ik heb hem zelf ook

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:31

microginon 30 gehad en nu femodeen. Van beide misschien wel aangekomen, maar ik denk eerder dat dat aankomen toch van andere dingen komt Haha! .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:47

Het verschilt ook heel erg van persoon tot persoon. De een komt van pil A geen gram aan, terwijl persoon B er binnen een jaar 10 kilo bij heeft. Ligt er maar net aan hoe die pil samengaat met de dingen die er al in je lichaam gebeuren.

Een vriendin van mij heeft wel vijf of zes verschillende pillen geprobeerd in een paar jaar tijd, en ze kwam van allemaal enorm aan of ze kreeg andere bijwerkingen. Ze heeft nu al zeker drie jaar de Mirena (spiraaltje-maar-dan-anders) en sindsdien heeft ze nergens meer last van.

Wat voor de een dus een prima voorbehoedsmiddel is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Kwestie van uitproberen en alert zijn op storende veranderingen bij jezelf.

BTW ik gebruik al jaren Cilest en heb nooit het idee gehad dat ik ervan ben aangekomen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:53

Welke pil wel of niet dik maakt durf ik niet te zeggen. Wij zelf maken ( ik werk bij organon) de Mercilon en de Marvelon. Ook zijn er binnenkort nieuwe anticonceptie verkrijgbaar. De implanon is dacht ik al in Nederland op de markt. Dit is een staafje van 4 cm die onderhuids in de bovenarm wordt ingebracht. Het staafje werkt drie jaar. Het grote voordeel ervan is dat je dus niet meer de pil hoeft te slikken en je dus ook niet kunt vergeten de pil in te nemen. Mocht je binnen de drie jaar besluiten om toch aan kinderen te willen beginnen kan dit staafje verwijdert worden. Een ander anticonceptiemiddel wat dacht ik vanaf volgend jaar verkrijgbaar is in Nederland heet de Vaginale ring. Dit is een flexibele ring die je zelf kunt inbrengen en daar drie weken blijft zitten. Net voor de menstruatie haal je hem er zelf weer uit. Op dit moment wordt de ring geintrodiceerd in Amerika waar het goed in de markt ligt. Voor meer informatie over de implanon, vaginale ring of alles over anticonceptie kun je kijken op http://www.anticonceptie.nl/consument/

Ayrton
Laatst bijgewerkt door ayrton op 19-09-02 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:58

Van Lovette kom je in ieder geval wel aan (zo'n 2 of 3 kilo bij mij)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:16

Ik hoor van iedereen in mijn omgeving dat ze rotervaringen hebben met de pil, en dan verschillende soorten pillen, maakt niet uit hoe licht ze zijn of welk merk.

Niet alleen dikker worden.
Ook vaker hoofdpijn, minder goed kunnen concentreren, bij elke pil komt vermoeidheid voor, en nog veel meer klachten.

Daarnaast zijn er een aantal pillen die nog niet zo lang op de markt zijn, en waarvan nog niet met zekerheid vast te stellen is welke nadelen/bijwerkingen zij hebben op lange termijn, dus ook nog nadat je stopt met die pil slikken... Bloos

Daarnaast kunnen mannen ook pillen slikken. Haha!
Alleen weet ik niet welke bijwerkingen die pillen hebben.
Zolang je het met een condoom kan doen: doen! Heeft ook andere voordelen.

En mensen met een vaste relatie die besluiten geen kinderen (meer) te willen, vaak de mensen die al wat ouder zijn, kunnen kiezen voor sterilisatie bij mannen. Schijn je als man nauwelijks iets van te merken, heb er geen ervaring mee, ben een vrouwtje. *LOL*

Mocht je de pil willen slikken vanwege dat je menstruatie 'te hevig' is: dit hoeft tegenwoordig niet meer, je kunt ook op homeopatische manier je menstruatie proberen 'normaler' te krijgen.
Dus minder pijnlijk, regelmatiger, etc. Lachen

Veel mensen grijpen toch maar naar de pil wanneer de menstruatie te hevig is, omdat ze dan sneller en simpeler van 't probleem af zijn. Scheve mond
Maar de bijwerkingen die je erbij krijgt, daar komen ze later pas achter, soms pas na een jaar, en die worden dan niet snel in verband met de pil gebracht. Haha!

In elk geval veel sterkte met je keuze, en mocht je aan andere meiden/vrouwen vragen wat hun ervaring is, vraag dan vooral dit soort dingen aan vrouwen die al langer dan twee jaar de pil slikken.
Succes! Lachen

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:30

Ik moet wel zeggen, nu je het over hevige menstruatie hebt..dat ik sinds ik die Lovette slik, erg weinig menst. heb. Erg prettig moet ik zeggen. Eerder, met Diane-35 (zware pil) was het echt erg, gewoon 6 dagen!
Ik vind dat er verder niet veel aangename alternatieven zijn... ik heb ook wel eens het idee dat die pil niet goed is. Ik slik al zo'n 16 jaar!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:31

Belker schreef:
Slik niks meer, bevalt het beste. Nadeel, andere methode van niet zwanger worden toepassen. Voordeel, geen extra hormonen meer tot je nemen die je humeur afschuwelijk beinvloed. ben afgevallen na het stoppen met de pil. Voel me een stuk beter, vrolijker, energierijker. Wat mij betreft, geen anti conceptie hormonen meer in mijn lijf.


(Bijna Knipoog ) Zelfde verhaal hier! Het enige wat bij mij niet hetzelfde is: ik ben niet afgevallen Verdrietig , maar ook niet -meer- aangekomen Knipoog !
Heb sinds 3 jaar ook de Mirena en behalve dat ik het zetten ervan erg pijnlijk vond, ben ik er erg tevreden mee!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:11

Iedereen vond mij een stuk beter uitzien een jaar nadat ik stopte met de pil.
Mijn humeur was beter, ik was positiever, energieker, veel meer 't gevoel 'Ik ga wat van mijn leven maken', dus enthousiaster zeg maar.

Dit in tegenstelling tot de periode dat ik de pil slikte, en ik hoor 't van meerdere mensen, bij verschillende pillen, met dat soort klachten.
Ook sneller moe of geïrriteerd, slechte doorbloeding, enz.
Niet alleen pillen van vroeger, ook de pillen van de laatste jaren.

Voordeel van geen kinderen kunnen krijgen... is ook geen pil hoeven slikken.
Ik zit nu in de overgang, 35 jaar oud, dankzij de chemotherapie, en dat is ook niet alles, maar sinds afgelopen winter heb ik een ander kindje om Peter en mij gelukkig te maken:
Cerise ons paard.

Cerise is nu degene die voor een groot deel mijn leven bepaalt.
Zij is ook één van de redenen dat ik doorga met vechten tegen kanker.
Mijn leven zal, ook tijdens de chemokuren, mooi zijn. Beter worden kan ik niet meer. Maar...
Ik zal klimmen
na elke val
liefhebbende ogen
in de stal... Lovers

Sorry.
Moest ff wat kwijt.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:26

Wat Dorine zegt, die klachten herken ik ook.
Daarom ben ik ook een keer van pil verwisseld. Heeft wel wat geholpen, maar nog niet helemaal.
Jammergenoeg kan ik er niet mee stoppen Lovers . Daarom denk ik eraan om iets anders te gaan gebruiken. Ik hoorde laatst van een hormoonspiraaltje. Hoef je maar één keer te laten plaatsen Lips are sealed en dan ben je overal vanaf voor 5 jaar Haha! . Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag. (nieuw topic?)

Dorine, veel sterkte de komende periode. Houd de moed erin!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:40

Oppassen hoor met Microgynon, ik ben zwanger geraakt met die, dus pas maar op! Zomaar los erdoor ... ik heb een tijd lang Diane gebruikt ook maar ik had het niet zo met die pillen slikken, ik vertrouwde hen niet meer. Nu ik twee kids heb heb ik een MIRENA laten plaatsen, inderdaad, het plaatsen is niet aangenaam te noemen, en ik kan 'm voelen zitten bij me zelf (partner voelt er niets van), maar wat TOPPYYYYYY is geen maanstonden meer, geen last meer, en superveilig gewoon! Ik moest al een nieuwe hebben eigenlijk (het ene land zeggen ze 6 jaar is die goed, en het andere 4 jaar ... alleen wie heeft het nu aan het rechte eind hé? Die eerste ben ik al voorbij, de tweede niet, en toch nog niks onderweg), alleen ben ik een scheiterd om die te laten plaatsen. Bij de vorige was ik net bevallen van m'n tweede, en toen heb ik wel twee weken met buikpijn en hoofdpijn gelopen, het plaatsen op zich viel toen wel mee. Nu vraag ik me af of het erger is als je er eentje laat plaatsen zo zonder dat je bevallen bent, en of het pijn doet die ouwe te verwijderen. PB me even als iemand het weet? Anders wel super content hoor! En SUPERSLANK ook, een pannelatje ... altijd al geweest. Volgens mij is het ook deels erfelijke aanleg, en je activeerd en beïnvloed de hormonen in het lichaam door vreemde toe te voegen, alleen wijst die vinger dan naar dat pilletje .....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:27

Heb even nagerekend en heb de Mirena nu bijna 4 jaar (in feb.). Zoals ik al schreef, vond ik het plaatsen erg pijnlijk (ging bijna van m´n stokje!).
Het grappige is, dat ik 3 vriendinnen heb, die de Mirena ook hebben en die hadden geen van allen problemen Knipoog ! Extra voordeel van de Mirena vind ik zeker ook, dat je niet/nauwelijks meer ongesteld wordt (met bijbehorende krampen enzo Scheve mond !)
Ik weet wel, dat als ´ie er in feb. 2004 uit moet, ik dat onder narcose laat doen en dan gelijk een nieuwe laat plaatsen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, amy495, Berdien, Ginny135, Jara, LCT, leanneXXnona, Lisewiesje, mabellean, Nieknollie, paljaslaura, rien10, Sasqiua, soeboenoe, supervon78, venga, Xanthippe, xKatinkii en 209 bezoekers