wat moet ik hier nou mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kristaK
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-09-02

wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 20:29

Ik houd echt veel van ouders,en ze verwaarlozen mij ook niet,maar ze vragen ook nooit hoe het op school was ofzo.
Dat soort dingen,ze zijn altijd druk bezig met zichzelf.
Mijn vader werkt elke dag en mijn moeder niet,maar die is ook altijd bezig.
Het zijn gewoon de simpele dingen die ik mis.
Maar dat komt ook omdat wij zelf al heel snel zelfstandig waren,en ze er niet meer zoveel voor ons hoefden te zijn,maar soms lijkt het nu alsof we
niet meer intersant zijn,maar ik weet zeker dat dat niet zo is.
Want mijn moeder doet heel veel voor ons,maar ik mis gewoon het simpele: Ik jou van jou.
Is dat zo gek?


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:31

Nee, dat is helemaal niet gek. Praat er gewoon eens over met je ouders. Ik denk dat zij het helemaal niet door hebben dat jij daar behoefte aan hebt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:01

ik heb pcies hetzelfde....maar het komt wel weer goed, met jou ook

Terug van weggeweest

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:18

Idd, praat eens met je ouders en leg ze uit dat het je dwars zit. Zoals Carola ook al zei denk ik dat ze helemaal niet door hebben dat je het vervelend vindt.
Maar ze zullen je best begrijpen, hoor. Kop op, komt goed!

* To Belg, or not to Belg *

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:50

Beter dat dan dat ze de hele dag tegen je zitten te zeiken. Iedere keer als mijn ouders thuis zijn krijg ik wel 'aandacht'. 'Ruim je spullen op', 'haal de vaat leeg', 'heb je dat nou nog niet gedaan?'. En ook nog eens ongevraagd mijn kamer binnen denderen Boos! Ik kan je vertellen: 'Da's ook nie leuk hoor!!' Ik wil gewoon met rust gelaten worden, maar dat snappen ze niet, moet je daar eens proberen tegenin te gaan...
Tsja, het is natuurlijk moeilijk voor jou om het van mijn kant te bekijken, net als dat ik me niet helemaal in jou kan verplaatsen Haha!

Op zich betalen m'n ouders wel veel voor me hoor (nee, geen paard Frusty ), maar dat moet ik dan ook nog tijden aanhoren als ik voor mezelf opkom Want ze hebben altijd gelijk En als we ruzie hebben en ik zeg: 'Het komt heus niet van een kant hoor' Dan is dat wel zo, en ik heb alle slechte eigenschappen van mezelf Schijnheilig

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:55

ik wou net zeggen mij vragen ze iedere dag als ik thuis kom hoe was het op school dat komt me nu ook onderhand de nek uit hoor want dat wordt op een gegeven moment ook vervelend. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:57

mijn advies is om het ze voor te leggen dat doet misschien even pijn voor ze, maar als ze het zelf niet in de gaten hebben en jij verwijt het ze dan zal er ook geen oplossing in zicht zijn

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:02

Als je het liever niet direct zegt kan je ook een paar keer vragen hoe hun dag was, waar zij mee bezig zijn .. Dan hebben ze snel genoeg door dat je daar behoefte aan hebt en gaat het een stuk minder geforceerd..

Succes Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:13

Misschien helpt het inderdaad wat batje zegt en leg het anders rustig uit aan je ouders,en leg dan duidelijk uit dat je niet ondankbaar bent,maar dat je gewoon dat simpele,zoals je het zelf noemt,mist.
Ik kan me wel een beetje voorstellen zoals je je noemt.
Sterkte ermee.

Groetjes Lindy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie